Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 366453 kertaa)

Poissa Herya

• Tukkaguru
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #375 : 27.10.08 - klo:16:29 »
Olen nyt aprikoosinkiviöljyä käyttänyt kuukauden verran. Pesee hyvin meikit, olen sinällään tosi tyytyväinen. Mutta taas iho räjähti, kuinka pitkään puhdistautumisvaihe kestää vai eikö tuo öljy käy mulle? Ihonalaisia patteja jotka oikein kuumottaa ja polttaa koko ajan. Vai onko syy sipseissä eilen vai tässä Dermon mattavoiteessa?
http://www.dermoshop.com/product.asp?id=12202

Pesen öljyn jälkeen Lumenen herkän ihon puhd.aineella, sitten Herbinan herkän ihon kasvovesi. Illalla Humektan voiteena, aamulla Dermosil mattavoide tai Lumenen emulsio eli tämä:
http://www.lumene.fi/default.asp?docId=22217&productCategoryId=21736&productId=21743

Apua  :'(

Mulle tuli mieleen että ehkä sun kasvot ei saa tarpeeksi kosteutta jolloin se tali jää sinne ihonalle. Mulle on käynyt niin joskus aikoinaan. Kokeile lisätä öljytippa kasvovoiteen sekaan yöksi  ;)

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #376 : 27.10.08 - klo:16:35 »
^Oisko noin? Kuinka pitkään uskallan käyttää tuota öljytippaa Humektanin seassa?

Tämä ihonhoito on aika merkillistä, ei mulle tullut mieleenkään että iho ei saisi tarpeeksi kosteutusta. Jos muilla on vielä ideoita, niin kuulisin mielelläni  :)
Hang up the chick habit

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #377 : 27.10.08 - klo:18:11 »
^ En tiedä kauanko kannattaisi käyttää, mutta itse laitan joka yöksi pirkka lastenvoiteen sekaan pari tippaa avokadoöljyä ja iho on pysynyt kunnossa. Paitsi etten voi laittaa öljyä nenään tai leukaan kun ne menee tukkoon ihan kaikesta muutenkin. Käytän nenään ja leukaan tällä hetkellä erisanin kosteuttavaa kasvovoidetta, muilla rasvoilla tuntuu ihohuokoset menevän tukkoon taliköhnästä. En siis tarkoittanut noita ihonalaisia, ne on pysynyt hyvin poissa kaikkialta kasvoilta tällä tyylillä. Sekavaa tekstiä mutta niin on ihonikin  :P. Pesen meikit pois kaikkialta kasvoilta tällä hetkellä luumunsiemenöljyllä jonka pesen pois lopuksi ihan pienellä tipalla lactolinen kasvopesua. Kokeile vaikka alkuun joka toinen yö, tai viikko öljyllä ja viikko ilman  :)

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #378 : 27.10.08 - klo:20:26 »
Ääk, en nyt taas tiedä mitä teen. Perkele, tää on ihan kamalaa ja en kohta kehtaa liikkua missään kun naama helottaa. Miksi en voi ikinä löytää niitä täydellisiä tuotteita vaan aina naama reagoi. Kohta en käytä enää mitään. Murr murr.

Epäilen kyllä niitä sipsejä syypääksi.
Hang up the chick habit

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #379 : 28.10.08 - klo:01:10 »
^ Tuli ihan näin äkkisältään mieleen, että jos olet syönyt niitä sipsejä -> suola sitoo kovasti nesteitä kehoon ja jos veden juonti jää vähiin niin iho on about ensimmäinen joka siihen reagoi, koska iho on elintoiminnoista "vähiten tärkeä" niin se ottaa takkiin ensimmäisenä. Niin tai näin, niin veden juontia suosittelen silti lisäämään! Harvemmin tulee juotua sitä kuitenkaan liikaa, parikin litraa voi vetää vettä melko huoletta. Ja siis pelkkää vettä - ei mitään mehuja tms, ne eivät korvaa vettä.
Mä myös olen siirtynyt öljyistä näin syksyn tullen Pirkan lastenvoiteeseen, johon olen enemmän kuin tyytyväinen. Kärsin myös raivohullusta ihosta, jota on mahdotonta miellyttää. PIrkka näyttää kuitenkin kosteuttavan kunnolla. Karitevoita ihoni myös sietää, mutta sitä käytän harvakseltaan.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Villis

• HAIRahtanut
« Vastaus #380 : 28.10.08 - klo:04:33 »
^ Tuli ihan näin äkkisältään mieleen, että jos olet syönyt niitä sipsejä -> suola sitoo kovasti nesteitä kehoon ja jos veden juonti jää vähiin niin iho on about ensimmäinen joka siihen reagoi, koska iho on elintoiminnoista "vähiten tärkeä" niin se ottaa takkiin ensimmäisenä. Niin tai näin, niin veden juontia suosittelen silti lisäämään! Harvemmin tulee juotua sitä kuitenkaan liikaa, parikin litraa voi vetää vettä melko huoletta. Ja siis pelkkää vettä - ei mitään mehuja tms, ne eivät korvaa vettä.

Minun mahdoton ihoni menee sekaisin saunomisesta yli viikoksi ja sipseistä toipumiseen menee kans päiväkausia. Ihan sama, mitä geelejä tai voiteita yrittää iholle tarjota, ei juurikaan nopeuta toipumista, kuten ei myöskään lisäveden juominen jälkikäteen. Sekaisin tarkoittaa mun tapauksessani yleisimmin sitä, että jotkin osat varsinkin kasvoista kuivuvat saharatilaan, kipeäksi ja karheaksi ja kiristäväksi. Minulla tuo ilmiö on epäilemättä dramaattisempi kuin useimmilla, koska ihosta puuttuu jo normaalitilassakin rasvoja ja kosteutta.

Tuolta osin allekirjoitan Jouanan viestin, mutta tuota noin, miksi mehu ei korvaa vettä? Hampaille se tietysti on huonompi vaihtoehto ja kaloreitakin se sisältää jne. mutta onko mehu nestetasapainon ylläpitämisessä oikeasti jotenkin huomattavasti kehnompi juoma kuin vesi? Tiedän, että ananas- ja karpalomehu toimivat jossain määrin nesteenpoistajina, samoin tee. Mutta entä vaikka appelsiinimehu, omenamehu, mustaherukkamehu? (Onko tämä kaikille muille ihan selvä asia?)
« Viimeksi muokattu: 28.10.08 - klo:04:35 kirjoittanut Villis »
Perfektionistinen väkertäjä, jolla on keskivaikea atopia.

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #381 : 28.10.08 - klo:15:00 »
Mulla ei ole mitään tieteellistä taikka viralista selitystä antaa, mutta vesi tuntuu hulahtavan elimistöstä nopeammin läpi kuin mehu. Mehun juonti jotenkin turvottaa lisää, ehkä sen sisältämä sokeri tekee jotakin....?

Itsellä  nesteenpoistoon auttaa eniten vesi, vihreä tee, ananas sekä mansikat.
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #382 : 28.10.08 - klo:16:54 »
Noista näpyistä. Ainakin nyt ovat tasoittuneet. Laitoin illalla öljyä pari tippaa Humektanin sekaan. En tiiä oisko ne sipsit niin vihulaisia, harvoin syön kyllä, nyt vedin pussin yksin. Vettä juon kyllä aika lailla päivässä mutta en ehkä ihan tarpeeksi...
Hang up the chick habit

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #383 : 28.10.08 - klo:19:12 »
Mä en myöskään nyt lähde tieteellistä sepustusta tähän väsäämään, mutta tosiaan keho pääsee paremmin hyödyntämään puhtaan veden kuin mehun tms. Mehuissa yms on lisäksi sokeria ja mahd lisäaineitakin, mitkä ovat ihan turhia. Veden saa parhaiten hyödynnettyä kun juo pienissä erissä usein mieluummin kuin että vetäisee saman määrän mutta isoissa erissä.
Ei se veden juominen yksin mikään pelastus olekaan sipsien syömiseen; hiilarit ja suola molemmat sitovat vettä. Tietenkään veden juominen jälkeenpäin (eikä edes samaan aikaan) mitään pelasta tai ehkäise, mutta kyllä se nyt aika paljon helpottaa tilannetta verrattuna liian vähäiseen juomiseen!

Ikävästi meni OT:ksi, mutta tolennaista toki ihonkin kannalta...
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Babi

• Vieras
« Vastaus #384 : 29.10.08 - klo:13:49 »
Tänään voitelin todella kuivat ja kärsineet sääreni extra virgin oliiviöljyllä ja hyvältä tuntuu. Kuivui aika nopeasti, vaikka laitoinkin vähän liikaa.

Olen ajatellut siirtyä käyttämään pelkästään "ruokaöljyjä" rasvoittajina, koska en halua laittaa mitään ylimääräisiä parabeeneja tai muita luonnottomia aineita iholleni. Mutta kannattaako öljyt laittaa kostealle vai kuivalle iholle? Tuntuu, että öljy ei imeytyisi niin nopeasti, jos laittaa kostealle iholle.

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #385 : 29.10.08 - klo:13:55 »
^ Öljy sitoo ihon omaa kosteutta sisään, joten parhaan hyödyn saa, kun voitelee ihon mahdollisemman kosteana.
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #386 : 30.10.08 - klo:10:34 »
Karitevoi kehuja pukkaa ;D

Karitevoi on ollut todella paras voide minun lääkeallergia ihottumaani. Ihottumaa on ollut korvanlehdistä varpaisiin: pieniä, suuria näppyjä peittäen ihoni liki kauttaaltaan. Kutina on ollut ihan mahdoton. Karitevoilla olen saanut tehokkaasti hillittyä kutinaa ja siitä seuraavaa raapimista. Raapimista on tapahtunut kaikesta huolimatta :(

Aqualanit sun muut perusvoiteet eivät ole oikeastaan tehneet yhtään mitään. Perunajauho on ollut ihan hyvä "lisä" mutta ei kovin käytännöllinen. Pukeudun useimmiten mustiin/tummiin vaatteisiin. Antihistamiiniä olen myös ottanut. Bepanthene on myös ihan ollut yes, mutta pieni tuubihan ei ole riittänyt uhtään mihinkään.

Karitevoilla olen aamuin illoin voidellut kasvoni runsaalla kerroksella. Kauhuissani olen pelännyt millaisia näppyjä syntyy. Tähän mennessä ei oikeastaan mimmoisiakaan, mikä on kyllä ihan uskomatonta siihen rasvaamiseen nähden näet.

Viikossa olen 150g purkin upottanut ihooni. Klassinen kysymys tulee väkisinkin mieleeni: Mihin perskaleeseen se kaikki voide menee? Tukkimaan verisuonia ???

Kohta voin jopa laittaa meikkiä töihin  ;) kun alkaa ihottumat pikkuhiljaa hellittämään.

Terveisin Miltsukka The Rupikonna

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #387 : 30.10.08 - klo:11:26 »
Karitevoi on kyllä ihan mahtava tuote! Mikään muu ei ole lasteni käsien ja poskien ihottumaan (tulee aina kylmillä ilmoilla)  auttanut. Lääkärillä ramppasimme aikamme, kunnes löytyi karitevoi  ;D. Pelastaa myös äidin huulet ja kynsinauhat.
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

nuuki

• Vieras
« Vastaus #388 : 30.10.08 - klo:14:01 »
Mutta kannattaako öljyt laittaa kostealle vai kuivalle iholle? Tuntuu, että öljy ei imeytyisi niin nopeasti, jos laittaa kostealle iholle.

Jos öljyn laittaa kuivalle iholle, se periaatteessa vain muodostaa ihon pinnalle/päällikerrokseen kalvon, jonka alla itse iho kuivuu (ei nyt ihan heti, mutta huomaa viikon-parin kuluessa). Siksi öljy pitäisi laittaa joko kostealle iholle tai sitten kosteusvoiteen päälle. Öljyn perimmäinen tehtävä kun on pitää se kosteus sisässä, ei niinkään kosteuttaa. Suihkujen välillä öljyä voi toki lisäillä kuivallekin iholle, mutta suihkun jälkeen (tai muun kuivattavan tapahtuman jälkeen, talvisin tms) öljyn alla olisi hyvä käyttää jotain kosteuttajaa tai vettä.

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #389 : 31.10.08 - klo:21:39 »
^ eikö ihon kosteus tule sisältäpäin? Jos niin on, ihon rasvaamisen kuivattavuus ei selity ainakaan tuolla teorialla. Jos taas ihmisiho ottaa kosteutta ilmasta, niin sitten tietysti rasva iholla estää kosteuden haalimisen.