Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 366969 kertaa)

Poissa Anissa

• Tukkaguru
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #390 : 31.10.08 - klo:21:59 »
^^ Eihän öljy itsessään jätä mitään kalvoa ihon pinnalle, vaan imeytyy ihoon. Ihossahan on luonnostaankin jo öljyjä ja ainakin mun iho ottaa mielellään lisäöljyä purkista.  ;D Oma kropan iho, kun ei näköjään riittävästi sitä itse tuota.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #391 : 07.11.08 - klo:16:14 »
Testasin tänään ensimmäisen kerran Argan-öljyä Humektanin jälkeen kasvoille ja on kyllä ollut loistava lopputulos kokopäivän. Ei kiristä, mutta ei näytä rasvoittuneeltakaan iho, joka mulle helposti tulee öljyillä. Onko tuolle Arganille muuten mitään suomenkielistä nimeä? Ostin tuota öljyä Marokosta ja jostain ihme puusta tai pensaasta, jossa vuohen kiipeilee, tuo on puristettu. On toiminut myös hyvin kynsinauhoille. Oma öljyni on hajustamatonta ja silti erittäin mietotuoksuista, jos vertaa esim. oliiviöljyyn. Marokkolaiset apteekkarit/maustemyyjät kehuivat tuota öljyä maasta taivaisiin ja se pitäisi olla luxustuote paikallisten keskuudessa sekä auttavan mm. ikääntymisen tuomiin ongelmiin...
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #392 : 16.11.08 - klo:15:49 »
Perunajauho on ollut ihan hyvä "lisä" mutta ei kovin käytännöllinen. Pukeudun useimmiten mustiin/tummiin vaatteisiin.

En ole koskaan kuullutkaan perunajauhojen käyttämisestä ??? Miksi ja miten sitä käytetään? Ja mihin se auttaa?
(Menee kyllä vähän ohi aiheen mutta..)
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #393 : 16.11.08 - klo:16:15 »
^Meillä perunajauhoja on käytetty menestykkäästi lasten vesirokon kutinan hoitoon. Paras keino likipitäen.

Ja minulla hillitsi lääkeallergian aiheuttamaa kutinaa!

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #394 : 19.11.08 - klo:00:55 »
Mikä/mitkä öljyt mahtaisivat olla parhaita kosteusvoiteiksi sekaiholle (rasvoittuva kesällä, ja talvella rasvoittuva ja kuiva)? Ihoni tukkeutuu suhteellisen helposti.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #395 : 19.11.08 - klo:12:40 »
^ Kaikki ohuet öljyt ovat hyviä talvisin pintakuivallekin iholle, esim. ruusunmarjansiemen-, mansikansiemen-, luumunsiemen- tai vadelmansiemenöljy. Itse tykkään eniten luumunsiemenöljystä, joka imeytyy todella hyvin ihoon, eikä iho jää rasvaisen tuntuiseksi.

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #396 : 19.11.08 - klo:12:52 »
Itse olen tykkäillyt tosi paljon meloninsiemenöljystä, joka mielestäni menee tuohon ellenin mainitsemaan ohuiden öljyjen kategoriaan. Imeytyy ainakin itsellani tosi hyvin eikä jätä rasvaista tuntua. Eikä noiden ominaisuuksien ansiosta haittaa vaikka reilulla kädellä laittaisi.
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Poissa Nukkumatti

• HAIRahtanut
« Vastaus #397 : 19.11.08 - klo:17:11 »
Aprikoosinkiviöljy imeytyy mulla tosi hyvin. Oon sellasenaan laittanut ja voiteiden sekaan kans.
20 vuotta hiukset päässä!

Copper

• Vieras
« Vastaus #398 : 20.11.08 - klo:22:12 »
Sain tänään ensimmäisen Pienen tuoksukaupan tilaukseni! Tilasin karitevoita sekä aprikoosinkivi- ja vadelmansiemenöljyä. Näytteeksi sain mangovoita. Karitetta jo testasinkin, aivan ihanaa tavaraa!!! :-* Karite oli pehmeää, helposti levittyvää ja tuoksutonta. Öljyjä en ole vielä koittanut, testailen varmaankin niitä tässä viikon sisään. Mangovoi tuntui myös oikein hyvälle, melko samantapaiselle kuin karitevoi. Pieni tuoksu siinä oli, mutta se oli hyvä ja melko mieto.

Olen tässä parin viikon aikana lukenut Rita Stiensin kirjan Totuus kosmetiikasta. Kirja ja juurikasvu yhdessä ovat avanneet silmäni öljyille ym. kaikelle muulle luonnollisen kosmetiikan tavaralle sekä inceille. :D  ;D

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #399 : 22.11.08 - klo:12:13 »
Karitevoista kysyttävää: voitteko suositella tuota ollenkaan pähkinäallergiselle ja kuinka suuri se pähkinäpitoisuus tuossa on?

Minulla selvin allerginen reaktio tulee hassel- ja muista pähkinöistä joissa on vielä se irrallinen kuori siinä päällä. Cashewpähkinöitä voin syödä, vaikka olen huomannutkin niidenkin välillä aiheuttavan oireilua. Luin täältä ChaosBlackin kommentit karitevoista ja siksi olen ollut pitkään ostamatta tuota. Haluaisin tuota kuitenkin kokeilla atooppisen ihottumani takia, koska olen lukenut netistä joidenkin atoopikkojen saaneen tuosta apua. Tietysti otan mielelläni vastaan jos teillä on antaa muita luontais vinkkejä tälläisen ongelmaihon hoitoon, koska minulla on jo pitkään ollut ajatus päästä kokonaan eroon kortisoni ym. lääkerasvoista.  :)

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #400 : 22.11.08 - klo:13:04 »
^ Ei se varmaan auta muu kuin testailla, Pienessä tuoksukaupassahan myydään niitä jotain euron maksavia karitenäytteitä. :) Joten kannattaa ihmeessä tilata ja kokeilla, samalla voi kokeilla ainakin öljyjä, jos karitea et pystyisikään käyttämään. Ja onhan niitä voita tarjolla muutakin kuin sheaa, ehkä kannattaa niitäkin miettiä, hirveästi eroja noissa ei minusta kuitenkaan ole.

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #401 : 22.11.08 - klo:19:10 »
Hei tää on nyt varmaan todella tyhmä kysymys mutta kysynpä kuitenkin.  ::) Olen viime aikoina käyttänyt puhdasta oliiviöljyä sillointällöin kuivan, atooppsien ihoni kosteusvoiteena ja nyt pohdin että eihän öljy voi toimia niin että se imeytyy kroppaan totaalisesti ja varastoituu ikävällä tavalla rasvasoluihin -> lievää läskiintymistä?  :o ;D
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #402 : 22.11.08 - klo:21:23 »
No ei. Iholle laitto on pikkuisen eri juttu kuin sisäinen käyttö. Mieti, samalla logiikalla vaikkapa hoitoaine / huulirasva tms. varastoituisi painona sisälle.
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #403 : 23.11.08 - klo:01:53 »
^
^ Tää selittäisi selittämättömän lihomiseni  ;D
(Mitään pikku herkuttelujahan ei tietenkään lasketa...)

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #404 : 24.11.08 - klo:11:37 »
Aikaisemmin olen käyttänyt oliivi- ja rypsiöljyä ihon hoitoon ja pessyt ajoittain meikitkin näillä. Nämä tuntuivat jäävän ihon pinnalle kiiltelmään ja tuoksutakaan en juuri erityisesti vältiä. Käytin myös Weledan manteliöljyä meikin puhdistukseen sekä kasvoille ja se sopi minulle hyvin

Tilasin Tuoksukaupasta mm. Karitea sekä jojobaöljyä ja pidän näistä kovasti.

Jojoballa tosin ripsarit eivät irroneet yhtä hyvin kuin tämän hetken putsarillani Dermalogican Precleansella, mutta se jätti kasvojen iholle laitettuna hyvän, joustavan ja pehmeän tunteen.
Eilen huiskin karitea joka paikkaan saunan jälkeen. Levitin kropalle ja ai että, talvenkarhea iho sai nannaa. Kasvoille taputtelin jäänteet käsistä ja aamulla oli pehmeä, hehkuva iho.
Levittelin vielä kerrokset jalkoihin ja käsille ja kuorrutin puuvillalla yöksi. Sormien kaltoinkohdellut kynsinauhat eivät tästä juurikaan muuksi muuttuneet, mutta kädet ja jalat ovat pehmeät.  Karitea tilaan ehdottomasti lisää kun tukkakin tykkää. Tuoksusta tulee mieleen muinainen POND´s vartaloemulsio.

Kokeiltavana olisi vielä mm. kukuipähkinä -sekä papaijansiemenöljy.

2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.