Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 366607 kertaa)

Poissa maatis

• HAIRahtanut
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #405 : 27.11.08 - klo:15:40 »
Toi kukuipähkinä vaikuttaa mielenkiintoiselta. Voitelin sillä kutisevaa ihoani (stressi ja kuivuus aiheuttaa, joskus noihin kutiseviin paikkoihin puhkeaa atooppista ihottumaa) ja se selvästi rauhoitti ihoa, kutina häipyi. Enpä vielä tiedä oliko tuo vain silkkaa sattumaa, mutta pitää jatkaa kokeiluja.

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #406 : 30.11.08 - klo:21:47 »
Olisiko kellään suositella jotain kohtuullisen tuoksutonta, edullista ja nopeasti imeytyvää öljyä koko vartalon kosteutukseen näin talvisin?

Viime vuonna mulla oli kookosöljyä, enkä oikein pitänyt siitä, ettei se imeytynyt niin hyvin. Myös tuoksu alkoi tökkimään. Muuten se kyllä kosteutti hyvin, eikä iho kutissut lainkaan. Sitä ennen olen käyttänyt monta vuotta vauvaöljyä kosteutukseen, aina talvisin iho on niin kuiva, ettei muuten ole selvinnyt.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #407 : 01.12.08 - klo:00:32 »
^Minusta oliiviöljy toimii tarkoituksen kyllä aikasta hyvin. Käytän sitä itse atooppiselle iholleni ainakin saunan jälkeen. Imeytyy kohtuullisesti laitettuna n puolessa tunnissa tai tunnissa ainakin. Tuoksu mieto, ja haihtuu nopeasti. Ihosta tulee selvästi pehmeämpi.
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #408 : 01.12.08 - klo:08:18 »
Oliiviöljyä olen käyttänyt sokerikuorintaan, mutta jotenkin se tuoksu itsessään tökkii. Aprikoosinsiemenöljyä olen miettinyt, kun se on lähes tuoksutonta, mutta kuitenkin koko kropan läträämiseen aika kallista. :(
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #409 : 01.12.08 - klo:09:42 »
^ Pienessä tuoksukaupassa 500 ml:ä aprikoosinsiemenöljyä maksaa 11,90 €. Luumunsiemenöljyyn hurahtaneena oon tilannut ulkomailta melkein puol litraa luumunsiemenöljyä alle 12 €:lla, joten tuon aprikoosinsiemenöljyn hinta on musta todella huokea.

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #410 : 01.12.08 - klo:11:16 »
Ootko mistä tilannut? Mulla on nimittäin suunnitteilla tilaus Gracefruitiin, mutta tietysti saattaa suunnitelmat muuttua, jos edukkaampaa ostopaikkaa löytyy. ;) Tarvetta on nimittäin muillekin öljyille.

Copper

• Vieras
« Vastaus #411 : 02.12.08 - klo:20:40 »
Olen nyt käytellyt kasvoille noin parin viikon ajan joka toinen ilta vadelmansiemenöljyä sekoitettuna kasvovoiteeseen, joka on tällä hetkellä Essex Hydrogel Lotion. Hyvältä tuntuu toistaiseksi tuo yhdistelmä. Joka ilta en kuitenkaan ole uskaltanut sitä käyttää tukkeutumien pelossa. Hankkimaani toista öljyä, aprikoosinsiemenöljyä, en ole vielä testannut, mutta varmaankin joulun alla kokeilen sitäkin. Vadelmansiemenöljy tuntuu joka tapauksessa ihanalta, haju ei tosin ole maailman paras.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #412 : 02.12.08 - klo:20:46 »
^ Oumaigaad!!! Jos vadelmansiemenöljy tuoksuu susta pahalta, niin kannattaa varautua varsinaiseen elämykseen Arganiaöljyn kanssa ja mulle uusi tuttavuus jota tänään laitoin kasvovoiteen sekaan on Tamanuöljy. Herranen aika!! Pienen Tuoksukaupan sivuilla kuvaillaan tuoksua voimakkaaksi, ja hieman poltetun sokerin kaltaiseksi, miellyttäväksi. :o KÄÄK! Mä haistan ainoastaan sellerin, josta en muutenkaan järin pidä...ja viomakas! Mutta arganiaöljy tuntui tekevän hyvää iholle ja se kammo hajukin katosi nopeasti, joten toivon parasta tämän Tamanunkin kanssa.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #413 : 03.12.08 - klo:10:33 »
Anissa, mie oon tilannut öljyni www.mountainroseherbs.com -nettikaupasta. Todella ihana paikka, josta löytyy suuri valikoima kaikkea mukavaa kotikosmetiikankin tekoon: mm. erilaisia teelaatuja, paljon öljyjä ja voita, puhdasta aloe veraa, yrttejä jne jne.

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #414 : 03.12.08 - klo:11:24 »
^Kiitoksia! Täytyykin tutustua tarkemmin kyseiseen puotiin. :)

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #415 : 03.12.08 - klo:12:11 »
Tuossa edellisessä viestissä kerroin Tamanuöljystä...pitänee laittaa sitä juuri ennen nukkumaan menoa, koska haju ei millään haihtunut, ja inhotti koko illan se kamala hajusaaste :( Mutta iho näytti tykkäävän. Todennäköisesti käytän sitä jatkossa kuitenkin harvakseltaan, koska on siis hieman liian ilkeä tuo sen katku. Toivon mukaan Hamppuöljy ei ole ihan noin raju tuttavuus... Argania on toistaiseksi ilmeisesti sopivin mulle kuitenkin. Ja nyt senkin haju tuntuu tuon Tamanun jälkeen lähes hyvältä ;D
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Campino

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #416 : 03.12.08 - klo:12:21 »
^Kiitos tuosta tuoksukommentista, ajattelin tilata Tamanuöljyä, mutta jätän väliin jos tuoksu on noin sitkeä. Minulla on tuota Hamppuöljyä pikkupullo, mutta ainakin pullosta tuoksuteltuna se tuntui aika hurjalta mun nenässä. Tänään aijon kokeilla jos se vaikka voiteen seassa ei olisi niin paha. Ja jos haju haihtuu nopeasti niin sittenhän se ei niin haittaa.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #417 : 03.12.08 - klo:12:40 »
^ Mun oli ihan pakko mennä korkkaamaan oma Hampunsiemenöljyni tuon sun kommentin luettuani. Tuoksu on kyllä aika voimakas, mutta luojan kiitos se tuntuu hyvältä verrattuna Tamanuun. Hampusta tulee hiukan mieleen tuore maali tms. Tamunua ei yhtään tee houkuttelevammaksi sen koostumuskaan koska se on sellaista melkoisen paksua tummanvihreää jankkia ;D

Poissa Nukkumatti

• HAIRahtanut
« Vastaus #418 : 06.12.08 - klo:15:44 »
Mä kokeilin sellaisenaan karitea lattaa kasvoille mutta ei tunnu oikeen imeytyvän, iho jää kiiltäväksi ja tahmeaksi  :(
20 vuotta hiukset päässä!

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #419 : 06.12.08 - klo:15:49 »
Eli vaahdottaminen tai notkistaminen auttaa imeytymiseenkin?

Mulla on ihan notkistettua karitea johon sekoitin ihan Argania , e-vitamiinia ja kukui öljyä. Ilman että lämmitin sitä, sekoittelin ihan lusikalla;)