Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 366099 kertaa)

Poissa Magia

• Tukkaguru
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #435 : 18.12.08 - klo:22:11 »
^ Vaahdottamiseen ei oikeastaan tarvita mitään erikoista ohjetta, vaikka itsekin kuvittelin niin. Itse tein ihan vaan niin yksinkertaisesti, että heitin aineet kulhoon, vatkasin, heitin vähäksi aikaa jääkaappiin, ja vatkasin loppuun. Karitea ei oikeastaan tarvitse edes sulattaa ennen vaahdottamista, ellei ole erityisen kovaa erää sitten. Öljyä hillitysti sekaan, lisää sitten jos tarvitsee.

Poissa Campino

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #436 : 19.12.08 - klo:12:24 »
Mä olen tehnyt vaahdotetun karitevoin yleensä niin, että karitevoita on 8 osaa, ja öljyä 2 osaa. Kulho, jossa rasvat on, on mulla yleensä jääpalahauteessa, ja koneella vispaten valmista tulee tosi nopeesti. Ja olen siis sulattanut karitevoin ensin. Joissakin ohjeissa käsketään laittamaan sekaan lusikallinen maissitärkkelystä - tämän pitäisi taittaa ylimääräistä öljyisyyttä vaahdosta. Kuvittelisin tosin että öljymäärän vähentäminen tekisi saman.

Pienen tuoksukaupan karitevoin kanssa riittänee pienenpikin öljymäärä, mutta tuo puhdistettu versio, jota mulla tällä hetkellä on vaatii aika paljon öljyä.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #437 : 21.12.08 - klo:01:35 »
Testailin äsken tamanuöljyä kosteutukseen, ja on tuo kyllä melkoista tavaraa! Tuollaista melkein neonkeltaista, tuoksuu jokseenkin kaukaisesti makealta lakritsilta. Koostumus on vähän erilainen kuin muissa öljyissä, jotenkin vahaisempi tai voidemaisempi, ei normaalin nihkeä öljyinen. Ei kuitenkaan tuntunut imeytyvän kovin hyvin, ja teki kasvoista keltaisemmat kuin normaalisti.. Paperilla sitten painelinkin ylimääräisiä pois, ja paperi muuttui ihan neonkeltaiseksi. ::) En ehkä suosittelisi tätä meikin alle. ;D

kultanen

• Vieras
« Vastaus #438 : 21.12.08 - klo:16:58 »
Mä ostin eilen jojobaöljyä ja aprikoosinkiviöljyä. Oli törkeen kalliita, kun en jaksanut odottaa, että tilaisin tuoksukaupasta, kun tulee joulutauko yms. Pesin silmämeikit aprikoosinsiemenöljyllä ja laitoin jojobaa umektanin sekaan ja kasvoille. Paljonko muut yleensä sekottaa sitä öljyä humektanin sekaan? Mietin myös, että olisikohan jojoba parempaa silmämeikinpoisoon vai aprikoosi ja kumpi olisi prempi kasvoille?

Tristy

• Vieras
« Vastaus #439 : 21.12.08 - klo:17:13 »
^ Mä laitoin Humektaniin yleensä yöksi 5-6 tippaa aprikoosiöljyä ja päiväksi meikin alle 3-4 tippaa. Jojobaöljy aiheutti kasvoille näppyjä jatkuvassa käytössä, mutta satunnaisesti käytettynä iho kyllä tuntui tykkäävän. Kannattaa kokeilla jojobaakin kuitenkin, eihän se kaikille aiheuta epäpuhtauksia. Aprikoosinkiviöljy tuntui sopivan paremmin jatkuvassa käytössä ja imeytyi nopeammin, joten sopi meikin alle käytettäväksikin. Molemmat toimivat muistaakseni meikin putsauksessa ihan hyvin.

kultanen

• Vieras
« Vastaus #440 : 21.12.08 - klo:18:36 »
^kiitos! Ajattelinkin testata molempia, kun jokaisen iho on kuitenkin aina erilainen, mutta ajattelin, että täältä saa varmaan jonkinlaista osviittaa siitä, että mikä voisi toimia myös minulla.

Poissa Supermess

• HAIRahtanut
  • 1b Fi
« Vastaus #441 : 21.12.08 - klo:19:18 »
Jos jollakulla hyvä sivusto tiedossa tuosta vaahdottamisesta niin ilolla otan vastaan. Googlettamalla toki varmaan löytyy, mutta jos joku hyvä ohje jo tiedossa niin... :)

Löysin Coastal Scentsin sivuilta kymmenminuuttisen videon, jossa tuon vaahdotetun voiteen tekoa selostetaan - ohje on kylläkin hieman monimutkaisempi kuin aiemmin kuvatut, ja koneella vispatun voiteen tekoon menee n. 45-55 minuuttia (35min vatkausta, 5 minuutiksi jääkaappiin, taas 10 min vatkaamista)...

Tuohon Cathyn ohjeeseen tulee n. 312g karitevoita (sulatetaan varovasti mikrossa), siihen lisätään 57g viinirypäleensiemen- ja 57g jojobaöljyä (molemmat melko kevyitä, hyvin säilyviä öljyjä), lisäksi silicaa ja riisipuuteria vähentämään voiteen öljyisyyttä ja helpottamaan sen levitystä, micaa tuomaan hieman hohtoa, boron nitridiä lisäämään "voidemaisuutta", ja halutessaan voi laittaa vielä jotain eteeristä öljyä tuoksuksi.

List of Ingredients:

* 11 weighed ounces of unrefined shea butter
    * 2 ounces grapeseed oil
    * 2 ounces Jojoba Oil
    * Silica Powder - 1/2 teaspoon
    * Pearl White Mica powder - 1 teaspoon
    * Boron Nitride 16 microns - 1 teaspoon
    * Rice Powder - 1 tablespoon
    * Essential oil scent of choice
    * Vinyl Gloves
    * Fork for mixing
    * Measuring spoons
    * Large Pyrex heat proof measuring cup
    * Scale
    * Mixer with whip attachment
    * Access to a refrigerator
    * As an alternative try using 2 ounces of extra virgin olive oil, 1 ounce grapeseed and 1 ounce jojoba oil, adjust the 4 ounces listed above to these.

"Kaiken vielä kylpiessä valossa olin unohtanut yrittää ottaa selville, mikä maailmassa on pysyvää, siis mihin voi todella luottaa, kun alkaa tulla pimeä."

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #442 : 22.12.08 - klo:16:40 »
Olenkohan eka juures jolle karitevoi aiheuttaa kutinaa/muuta ärsytystä.

Mun käsien ihottumainen iho ei pidä enää siitä. Aamuisin kutisee todenteolla ne kohdat joissa on ohuempi iho entuudestaa.
Jalanpohjiin karite sitä vastoin sopii loistavasti.

Mä olen lateksi allergikko vanhastaan. Pähkinöistä ei ole mitään tullut, ainakaan vielä.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #443 : 22.12.08 - klo:21:22 »
Wow! Kiitos kovasti vastauksille! Aion nyt joulunpyhinä pistää vatkaten :) Mun iho selvästi pitää karitesta, mutta nyt kun olen tuota Inkutoa käytellyt niin huomaan että se Tuoksukaupan on kyllä tosi paljon paksumpaa eikä mulla riitä aina oikein kärsivällisyys sen kanssa hääräämiseen.

Magia Mä aloin epäillä että mun Tamanu on pilalla kun luin tuota sun kuvausta. Mistä muuten sun on hankittu? Mun Tamanu on tummanvihreää ja paksua, haisee järjettömästi sellerille mutta jos yritän oikein kovasti saatan havaita siinä sitä poltettua sokeria. Mä kestän hajuja melko hyvin, mutta tuota en pysty käyttämään!
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #444 : 22.12.08 - klo:22:31 »
^ Tamanuni on Pienestä tuoksukaupasta, ehkä joskus elokuussa hankittua. Minäkin havaitsen tässä hieman poltettua sokeria, mutta enemmän tämä minusta tuoksuu lakritsille. Mutta kyllähän noissa erissä väri vaihtelee tosi paljon, että en huolestuisi.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #445 : 26.12.08 - klo:20:35 »
Peräkkäinen viesti, mutta eri asiasta kumminkin. Laitoin tänään kosteutukseksi pelkkää arganiaöljyä, joka haisee kyllä melkoisen pahalta. Nyt kuitenkin pesin meikit pois, ja iho ei ole kyllä ihan hetkeen ollut näin siloisen pehmeä. :o Vaikka ei muuten tuntunut mitenkään erikoiselta öljyltä, näköjään sillä oli sitten kuitenkin aika hyviä vaikutuksia.

Poissa Nukkumatti

• HAIRahtanut
« Vastaus #446 : 26.12.08 - klo:23:52 »
Musta tuntuu että aprikoosinkiviöljy tukkii mun ihohuokoisia, vaikka pitäiis olla tietääkseni melko kevyttä kamaa  ???
20 vuotta hiukset päässä!

kultanen

• Vieras
« Vastaus #447 : 27.12.08 - klo:15:49 »
Olen nyt viikon verran käyttänyt aprikoosinkiviöljyä ja humektania kasvojen kosteutukseen. Vähän on leuka puhjennut kukkaan, mutta luulen, että se johtuu ihon puhdistumisesta. Mun iho on kuitenkin ollut tosi kuiva. Yleensä täytyy ensin laittaa paksu kerros humektania, joka imeytyy hetkessä ja päälle toinen kerros humektania ja öljyä. Iho vaikuttaa silti kuivalta. Paksu kerros karitevoitakaan yön yli ei auttanut. Toivottavasti mulla se aprikoosinsiemenöljy ei tuki kasvoja.

Edit Taas täällä. Nyt kukkiminen on loppunut/vähentynyt, mutta iho on ihan superkuiva. Voiko se johtua öljystä tai humektanista, tai siitä, että olen muuttanut ihonhoitorutiinia niin yht'äkkiä? Pitää melkein joka ilta rasvata humektanin lisäksi myös karitevoilla.

Peräkkäiset viestit yhdistetty
« Viimeksi muokattu: 04.01.09 - klo:08:47 kirjoittanut ChaosBlack »

Ramona

• Vieras
« Vastaus #448 : 09.01.09 - klo:02:09 »
Olen jonkin aikaa käyttänyt kookosöljyä kasvoihin kosteusvoiteen lisäksi, hyvän tuoksuista ja menee meikin allekin hyvin. Ihoni on pintakuiva ja kookosöljy on auttanut asiaa kun ei tule kuivia kohtia, olen käyttänyt myös decubal clinic creamia välillä ja sekin voinut asiaa auttaa. Ei enää kuivu nenän pielet :) Vartalon rasvauksessa kookosöljy tekee minulla ihosta todella pehemän. Onneksi löysin nämä öljyt, kun tuntui ettei mikään rasva kosteuta tarpeeksi. Ajattelin kokeilla jojobaöljyä seuraavaksi.

Nyt on jojobaöljyä kokeiltu muutaman päivän ajan ja tämä on vieläkin parempi minun kasvoille kun kookosöljy, kosteuttaa paremmin tai säilyttää kosteuden paremmin. Aivan ihana iho tulee. Kookosöljyä aion jatkossakin vartalon rasvauksen yhteydessä käyttää.

Nyt voi käyttää tosi hyvin mm.humektania, joka aiemmin tuntui kosteuttavan liian vähän... muutkin susiostokset saan varmaan käytettyä pois jojoban avulla.... esim. oriflamen  ja lumene kosteuttava sarja....
« Viimeksi muokattu: 14.01.09 - klo:20:31 kirjoittanut Ramona »

Poissa marenki

• Tukkaguru
« Vastaus #449 : 12.01.09 - klo:03:51 »
Onko karitevoin hoitavuudella merkitystä sillä, onko karitevoi valkoista vai luomua?