Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 366970 kertaa)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #45 : 05.12.07 - klo:11:29 »
Bruno, teepuun ja santelin eteerinen öljy ovat molemmat antiseptisiä ja puhdistavia öljyjä, joten ne saattavat kuivattaa ihoa ja varsinkin huulia, jossa iho on todella ohutta ja usein kuivuudesta kärsivää. Kannattaa siis jättää tuo öljysekoitus pois huulienhoidosta ja pitäytyä vain kasvoilla.

Laitotko kuinka monta tippaa mitäkin öljyä siihen Humektan-jojobaöljy-sekoitukseen? Kannattaisi ehkä tehdä pieni sekoitus valmiiksi johonkin purkkiin ja laittaa kutakin öljyä vain tippa hiukan suurempaan määrään Humektania ja öljyä, ettei seoksesta vain tule liian vahvaa.

Ovathan mainitsemasi öljyt oikeita eteerisiä öljyjä ilman mitään muita aineita, esim. alkoholia? Eivät ole siis pelkkiä hajusteöljyjä? Jos yliherkkyyksiä ei ole, eteerisiä öljyjä voi käyttää varovaisesti suoraan ihollekin, mutta siltikin kannattaa olla varovainen ja käyttää öljyjä vähäisiä määriä. Suosittelen myös perehtymään alan kirjallisuuteen ja ottamaan asioista kunnolla selvää ennen kuin alkaa kokeilla erilaisia sekoituksia.

Bruno

• Vieras
« Vastaus #46 : 05.12.07 - klo:12:10 »
Kiitos vastauksista.

En siis ole tietoisesti käyttänyt ko. voidetta huuliin, mutta ilmeisesti sen vaikutus on heijastunut myös huuliin suun ympärillä käytettynä. Käytän siis yhtä eteeristä öljyä kerrallaan, vuorojaksoisesti. Kyseessä on puhtaat Frantsilan 100% öljyt.

Olen ymmärtänyt, että tuo öljyjen antiseptisuus on juuri nyt tehnyt merkittävimmän muutoksen parempaan ihoni hyvinvoinnissa, mutta täytyy varmasti koettaa nyt myös ilman eteerisyyttä, että pystyn tarkemmin erittelemään positiivisen muutoksen syitä - niin raskaalta kuin se tällä hetkellä kuulostaakin :)

Poissa Mella

• Tukkaguru
  • Butterfly effect
« Vastaus #47 : 05.12.07 - klo:16:43 »
Mulla on taas iho paljon paremmassa kunnossa kun palasin takaisin kesäaikaisiin puhdistusmetodeihini (eli oliiviöljy ja daily microfoliant). Muutin sitä talveksi niin että käytin oliiviöljyä + puhdistusgeeliä ja sitten pesin dailyllä mutta kesäaikainen combo sopii paljon paremmin. Hiuksiin en ole vielä kokeillut mitään öljyjä, vaikka tarkoitus kyllä on kokeilla. :)
( ^^)_且~~ Green tea, Anyone?

Ensin opettele tuntemaan itsesi: ja sen jälkeen kaunistaudu sen mukaisesta -Epiktetos-

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #48 : 11.12.07 - klo:23:45 »
Olen kyllä tosi ihastunut öljyihin kasvojen ja vartalon hoidossa. Kookosöljyä levittelen suoraan kropalle suihkun jälkeen ja se on syrjäyttänyt mun vanhan talvikosteuttajan, vauvaöljyn kokonaan. Ihana pehmeys ja tuoksu!

Kasvot puhdistan joko jojoballa, oliiviöljyllä tai rypsiöljyllä. Käytän perään putsariakin, mutta kuitenkin niin, että tuo perusputsaus on öljyllä. Kasvoilla parhaalta on tuntunut Humektan, mihin on sekoitettu Alterran kasvoöljyjä tai vadelmansiemen- tai mustaherukansiemenöljyä.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Lingon

• HAIRahtanut
« Vastaus #49 : 12.12.07 - klo:00:23 »
Joitakin päiviä olen putsannut kasvoni oliiviöljyllä. Miten se voikin kuivattaa ihoa enemmän kuin normaalin ihon vaahtoputsari? Kuvittelin että öljypuhdistus olisi hellävaraisempi ja vähemmän kuivattava keino, mutta niin vaan alkaa posket olemaan karheat ja hilseilevät. Heti puhdistuksen jälkeen iho kyllä tuntuu pehmeältä ja vielä aavistuksen öljyiseltäkin, mutta silti iho tuntuu menevän vaan kuivempaan suuntaan.  ???

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #50 : 12.12.07 - klo:14:43 »
Joitakin päiviä olen putsannut kasvoni oliiviöljyllä. Miten se voikin kuivattaa ihoa enemmän kuin normaalin ihon vaahtoputsari? Kuvittelin että öljypuhdistus olisi hellävaraisempi ja vähemmän kuivattava keino, mutta niin vaan alkaa posket olemaan karheat ja hilseilevät. Heti puhdistuksen jälkeen iho kyllä tuntuu pehmeältä ja vielä aavistuksen öljyiseltäkin, mutta silti iho tuntuu menevän vaan kuivempaan suuntaan.  ???

Öljy puhdistus saattaa periaatteessa kuivattaa ihoa tehokkaastikkin. Öljy poistaa ihon omaa rasvaa vielä tehokkaammin kuin vaahtoputsari tms.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Lingon

• HAIRahtanut
« Vastaus #51 : 13.12.07 - klo:17:29 »
^ Onkohan kaikki öljyt sitten yhtä kuivattavia? Olisiko jotain vinkkiä, mitä öljyä kannattaisi kokeilla oliiviöljyn sijaan?

Poissa princess

• HAIRahtanut
« Vastaus #52 : 13.12.07 - klo:17:41 »
^Emi-lyn, en olekaan koskaan kuullutkaan moisesta  :o Onko mitään tarkempia perusteluja moiseen?
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #53 : 13.12.07 - klo:18:15 »
^ On siitä ainakin öljypyhdistusketjussa puhuttu aiemminkin. :) Haulla saattaisi ehkä löytyäkin jotain. Ei siihen kyllä taida oikein muita perusteluja olla, kuin tuo Emi-lyninkin sanoma, että öljy poistaa likaa ihohuokosesta vielä paremmin kuin tavalliset putsarit. Jotenkin se liuottaa sen paremmin pois.

Kaikki öljyt varmaan kuivattavat/pesevät suunnilleen yhtä lailla, mutta jotkut öljyt ovat paksumpia, joten ne varmaan sitten kuitenkin kuivattavat vähemmän, koska iholle jää enemmän sitä öljyä kosteuttamaan. Manteliöljy on varmaan yksi paksuimmista öljyistä, kannattaa ehkä kokeilla sitä. Maapähkinäöljyä minulla on, sekin on aika paksua, eikä minulla ainakaan kuivata yhtään. Huomattavasti paksumpaa on kuin oliiviöljy. Tai jojobaöljy, mutta se taitaa tukkia herkästi.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #54 : 13.12.07 - klo:18:36 »
^Emi-lyn, en olekaan koskaan kuullutkaan moisesta  :o Onko mitään tarkempia perusteluja moiseen?

Rasva liuottaa rasvaa (ihon omaa) ja likaa paremmin kuin puhdistusaine. Öljyillä saa siis aika tehokkaasti poistettua ihon oman rasvan ja iho kuivuu.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Lingon

• HAIRahtanut
« Vastaus #55 : 13.12.07 - klo:19:14 »
Manteliöljy on varmaan yksi paksuimmista öljyistä, kannattaa ehkä kokeilla sitä.

Sattuipas sopivasti.  :) Kävin just äsken hakemassa postista paketin, jossa oli manteliöljyä, voinkin koittaa sitä heti illalla puhdistukseen. Samassa paketissa tuli myös kookosöljyä ja karitevoita, ihanaa päästä kokeilemaan kaikkea uutta.

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #56 : 15.12.07 - klo:22:28 »
Olen käyttänyt vaihdellen muiden putsareiden kanssa Dr. Ecksteinin Azulen Ölia ja Biodrogan Cleansing Oilia aknetaipuviaselle sekaiholleni, ja olen tyytyväinen.  ;D (siis nämä ovat vakiorepertuaarissani). Ajattelin kokeilla joitakin muita öljyjä myös, mutta tiedättekö missä muissa sarjoissa on öljyputsareita. En ihan ole valmis kaatamaan oliiviöljyä naamalleni...
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,  Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion

Poissa Lingon

• HAIRahtanut
« Vastaus #57 : 16.12.07 - klo:22:47 »
Nyt on sitten testailtu vähän manteli- ja kookosöljyä sekä karitevoita. Kaikki toimii kivasti vartalolla, mutta kookosöljystä sain kasvoihini isoja punaisia paukamia.  :-\ Taidan suosiolla jättää myös tuon manteliöljyn vartalon kosteutukseen, en huomannut siinä mitään eroa oliiviöljyyn kasvoja puhdistaessa. Karitevoi on ehkä näistä suosikkini tällä hetkellä, lopetti samantien säärien kutinan ja hilseilyn.

Poissa Serena-82

• HAIRahtanut
« Vastaus #58 : 17.12.07 - klo:15:04 »
Tuli mieleen, että missä säilytätte nää ihonhoitoon käyttämänne öljyt? Kylppärissä? Keittiössä jääkaapissa? Jossain muualla? Ylipäänsäkin oon miettiny esim. oliiviöljyn säilytystä, sekun sakkaantuu jääkaapissa... Meneeköhän noi jotenkin pilalle huoneenlämmössä? Manteliöljyäni olen säilyttänyt ihan jääkaapissa, mutta tuntuu jotenkin vaivalloiselta hakea sitä erikseen kylppäriin joka kerta  ::)

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #59 : 17.12.07 - klo:15:08 »
^ Mä pidän oliiviöljyä ihan huoneenlämmössä samoin jojobaa ja karitevoita, eikä oo menneet miksikään. Risiiniöljyä ja kookosöljy on jääkaapissa. En sitten tiedä miten oikeasti homma menee ::)