Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 367062 kertaa)

Poissa Varla

• Tukkaguru
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #465 : 02.02.09 - klo:08:41 »
Kokeilin tuota manteliöljyä nyt, kyllä tuo aprikoosinkiviöljy kesti usean kuukauden, ostinko kesällä? En muista tarkkaan. Sinällään riittoisaa ja edullista.

En tykkää että tuo pitää säilyttää jääkaapista koska meikkejä pestessä illalla on niin väsy ettei jaksa kävellä vessasta viittä askelta jääkaapille  :D ja tuosta pullosta hulahtaa kerralla ihan liikaa koska korkki on samanlainen kuin vaikka rypsiäljyssä. Tuo on hankalampi pestä naamasta kun sitä on liikaa ja öljyn tunne on inhottava. Käytän kyllä loppuun mutta en usko että ostn tätä lisää.
Hang up the chick habit

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #466 : 02.02.09 - klo:12:19 »
^ Minä säilytän öljyjä ihan huoneenlämmössä, kaikki siis joko pieniä pulloja tai isompia, mutta nopeasti hupenevia pulloja meikinpoistoon. Hamstrauspullot (avaamattomat) ovat tuossa ikkunan välissä, nyt lienevät ainakin näillä 20-asteen pakkasilla kestäneet tuoreina. ;D

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #467 : 02.02.09 - klo:16:06 »
^Mutta tuossa lukee että pitää säilyttää jääkaapissa. Uskaltaisko sen sitten kuitenkin laittaa kylppäriin? Luontaistuotekaupasta ostettu.
Hang up the chick habit

Poissa Nukkumatti

• HAIRahtanut
« Vastaus #468 : 02.02.09 - klo:18:45 »
Mä olen kaikkia öljyjä säilyttäyt ihan huoneenlämmössä, eivätkä ole tietääkseni vielä pilaantuneet  :-\

Toisaalta, kun kerran pakkauksessakin lukee, että pitää säilyttää kylmässä, niin suosittelisin noudattamaan ohjeita
« Viimeksi muokattu: 02.02.09 - klo:18:47 kirjoittanut Geronimo- »
20 vuotta hiukset päässä!

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #469 : 02.02.09 - klo:19:00 »
Mulla kyllä sama juttu eli kaikki öljyjä olen säilyttänyt huoneenlammössä. Tosin manteliöljyn laitoin vuoden jälkeen jääkaappiin ja siellä olen sitä säilyttänyt nyt pari vuotta. Mulla on noita öljyjä niin paljon että kuluu hitaasti, varsinkin kun unohdan jatkuvasti käyttää niitä... Tietyt luottoöljyt on, mutta kun niitä ei voi jakuvasti käyttää niin herkästi unohtuu. Tällä hetkellä vadelmansiemenöljy tuntuu istuvan loistavasti rainbown hoitovoiteeseen sekoitettuna. Nyt olen alkanut lisäillä joukkoon vielä hiukan sinkkivoidetta.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #470 : 02.02.09 - klo:20:03 »
Varla, huoneenlämpö ei sitten ole yhtä kuin kylppäri. ;D Kylppäriin ei kannata laittaa, siellä varmaan menee herkemmin pahaksi. Mutta huoneenlämmössä, mahdollisesti pimeässä voi minusta säilyttää. Tai sitten laittaa pienempiin käyttöpurkkeihin ja pitää käytössä olevaa huoneenlämmössä tai siellä kylppärissä (en suosittele siltikään), ja loppua sitten jääkaapissa.

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #471 : 02.02.09 - klo:20:17 »
^Tiedän tiedän mutta kylppärissä mulla on kaikki aktiivisessa käytössä olevat tuotteet ja jemmatuotteet säilytän pimeässä kaapissa. Taidan tuon nyt kuitenkin laittaa takaisin jääkaappiin  :)
Hang up the chick habit

Poissa slala

• HAIRahtanut
« Vastaus #472 : 06.02.09 - klo:15:03 »
Humektan sopii mun iholle, mutta on tietty liian kevyttä kropparasvaksi varsinkin näin talvisella. Rasvailua tulee laiminlyötyä, kun aina ei jaksais suihkun jälkeen kylmissään alkaa sekoitella öljyä ja humektania. Onnistuisikohan tuollaiseen 400 gramman pumppupulloon sekoittaa öljyä jotenkin siististi (onko noin isoon määrään vaikeaa saada sekoittumaan?) ja pysyykö se sekoittuneena, vai alkaako öljy erottua Humektanista? Voiko tuon kanssa olla jotain erityisiä säilyvyysongelmia, vai pitäisikö sen säilyä siinä missä Humektan ja öljy erikseenkin? Ois niin kätevää, kun vois valmista sekoitusta levitellä. :)

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #473 : 06.02.09 - klo:15:07 »
^Voithan sä sekoittaa pullon jämään ja kokeilla toimiiko.

Tai hankit kaupasta sellaisen tyhjän pumppupullon ja teet muutaman kerran satsin siihen. Ja ravistelet rasvan joka kerta ennen käyttöä!

Mulla ei ole kokemusta tosta mut ihan maalaisjärjellä ajatellen :D

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #474 : 06.02.09 - klo:15:09 »
Voisin olettaa (= en jaksa tarkistella), että Humektanissa olisi emulgoivaa ainesosaa, joten luulisin, että se öljy sinne mukaan emulgoituisi, ainakin jos sitä ei älyttömiä määriä laita suhteessa tuohon Humektaniin.
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

kultanen

• Vieras
« Vastaus #475 : 06.02.09 - klo:16:59 »
huomasin humectanin inciä lueskellessa, että se sisältää jotain öljyä jo valmiiksi ja siksi uskon, että öljy liukenee paremin siihen.

Poissa slala

• HAIRahtanut
« Vastaus #476 : 06.02.09 - klo:17:37 »
^ Kappas joo, siinähän on aprikoosinsiemenöljyä jo valmiiksi. Sitä varmaan siihen olisin laittamassakin. Ja emulgaattoriakin incistä löytyy. Mulla ei nyt oo mitään jämäpulloa, vaan tuo ainut iso pullo on aika täysi, ja kaikki tyhjät purnukatkin on löytänyt käyttöä (pakastusrasioita tietty löytyy), mutta katsotaan mitä keksin. Tuskin tuo aivan toivottoman pahasti pieleen voi mennä. :)

Poissa MAS

• HAIRahtanut
« Vastaus #477 : 06.02.09 - klo:18:11 »
Onnistuisikohan tuollaiseen 400 gramman pumppupulloon sekoittaa öljyä jotenkin siististi (onko noin isoon määrään vaikeaa saada sekoittumaan?) ja pysyykö se sekoittuneena, vai alkaako öljy erottua Humektanista?

Itse olen tuollaiseen sekoitellut, humektan oli alle puolenväliin jo huvennut niin helppo oli sekoitella. Isompaankin määrään varmaan saa sekoiteltua, mutta itse pidän siitä että pulloon jää jonkin verran tyhjää ravistelua varten.

Määrän kanssa kannattaa olla tarkkana, yritin öljyä käytellä pois ja laitoin suhteessa 50-50, sekoittuu ja toimii kyllä mutta omaan makuuni liian lirua kropparasvaksi  :)
1b F ii

Poissa Kaisuli

• HAIRahtanut
« Vastaus #478 : 06.02.09 - klo:18:25 »
myydäänkö etnisissä kaupoissa manteliöljyä vai mistä sitä vois löytyä? ihan lähiruokakaupasta oon sitä aiemmin ostanut, mut nyt se tuntuu kadonneen kaikkien kauppojen hyllyiltä. tarvitsen jonkun öljyn silmämeikin puhdistukseen, tosta oon tykänny ku siinä on niin mieto tuoksu/ ei tuoksua ollenkaan. mitä muita miedon tuoksuisia ruokakaupan hyllyiltä vois löytää? esim. oliiviöljy ja kylmäpuristettu öljy haisee musta pahalta.

pienestä tuoksukaupasta tilaaminen on viim. vaihtoehto, koska mitään muuta en tällä hetkellä tarvitse ja siihen tulee kuitenki aina ne postarit..

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #479 : 06.02.09 - klo:18:45 »
^
Minä ainakin löysin apteekista. Oli kyllä suht kallista. Muistaakseni 100-150ml pullo oli viiden-kuuden euron luokkaa.
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt