Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 366605 kertaa)

Poissa slala

• HAIRahtanut
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #480 : 08.02.09 - klo:11:26 »
Määrän kanssa kannattaa olla tarkkana, yritin öljyä käytellä pois ja laitoin suhteessa 50-50, sekoittuu ja toimii kyllä mutta omaan makuuni liian lirua kropparasvaksi  :)

Laitoin nyt ensi alkuun tuonne vain hiukan käytettyyn 400g purkkiin vajaa 20 ml tuota aprikoosinsiemenöljyä, ja jo tuolla määrällä kyllä huomaa koostumuksesta, että siellä on jotakin muutakin kuin humektania. 1:1 vois olla jo melkoisen öljyistä. :) Sekottui tosi hyvin, ei oo noussut öljy pintaan tms. ja tuo koostumus vaikuttais sopivan suihkunjälkeiseen rasvailuun mulle just hyvin. Kätevää!

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #481 : 02.03.09 - klo:09:41 »
Ostin perjantaina kookosöljyä ekaa kertaa ja sitä on lutrattu kyllä joka paikkaan. Hiuksissa toimii tosi hyvin, mutta vielä paremmin iholla. Saan aina kaupan/apteekin kosteusvoiteista finnejä jalkoihin yms. ja usein myös jalat alkavat kutisemaan niin että voisi raapia ne verille.

Luettuani kookosöljyn hyödyistä ihonhoidossa, ajattelin kokeilla ihan vain kookosöljyllä rasvaamista. Imeytyi öljyksi tosi hyvin ja jätti ihon aivan silkkisen pehmeäksi. Ei finnejä, kutinaa tms.
Tuoksu on myös aivan ihana! Harmi ettei säily iholla kovin pitkään.

Mielenkiintoisin käyttötapa kookosöljylle, oli käyttää sitä deodoranttina. Pakko sitäkin oli kokeilla ja toimii! Kainalot kyllä hikoaa, mutta ei ihan niin paljon ja ainakaan mitään hajua ei pääse läpi. Aika kätevää :) Kainaloidenkin iho kiittää.

Tein myös jalkahoidon, kasvonaamion.. Listaa voisi jatkaa loputtomiin :D myös mies innostui kokeilemaan kookosöljyä kasvoilleen ja tykkäsi tosi paljon.

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #482 : 02.03.09 - klo:19:27 »
Olen käyttänyt jo kuukausia ihon kosteutukseen pelkästään öljyjä, tuntuu etten muuta enää osaisi käyttääkään. Mietityttää kuitenkin, että josko kasvojen epäpuhtauksien syy voisi osaltaan olla öljyt? Onko öljyt lähtökohtaisesti tukkivampia kuin "tavalliset" kosteusvoiteet vaiko tapauskohtaisesti tukkii tai sitten ei?

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #483 : 02.03.09 - klo:19:36 »
^ Riippunee siitä mitä iho kaipaa; rasvaa vai kosteutta ensisijaisesti. Itselläni olen huomannut että öljyt ovat loistotuote epäsäännöllisesti käytettynä. Päivittäisessä käytössä alkaa tulla tukkeumia. Huomaan myös että öljyjä kannattaa välillä vaihtaa. Itselläni toimivimpia ovat (kosteusvoiteen sekaan laitan) kukuipähkinä-, argania- ja vadelmansiemenöljy. Kookosöljy on myös aivan ihanaa, mutta sillä lähinnä puhdistan kasvot, ja hiuksissa käytän myös.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #484 : 02.03.09 - klo:22:22 »
Onko öljyt lähtökohtaisesti tukkivampia kuin "tavalliset" kosteusvoiteet vaiko tapauskohtaisesti tukkii tai sitten ei?

En tiedä asiasta, mutta olettaisin, että merkitystä on enemmän sillä millaisen kalvon tuote iholle jättää. Luulisin, että ohut kerros jotain hyvin ohutta öljyä voisi olla vähemmän tukkiva vaihtoehto, kuin vaikka jokin ei-öljy, joka jättää paksun kalvon iholle. Eli itse pyrin tästä syystä välttämään tuhteja öljyjä ja paksumpia silikoneja sekä tuotteita, joista tuntuu jäävän iholle selvä polymeerikalvo. Aika tapauskohtaista varmaan kuitenkin.   

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #485 : 02.03.09 - klo:23:15 »
Mulla taas iho ei tunnu sietävän juuri laisinkaan mitään öljyjä, mutta kaipaa kuitenkin jotakin kalvoa suojakseen. Näinpä silikoniset oil-free voiteet ovat tähän mennessä tuntuneet parhaimmilta. Varmaankin tuo tukkeutuvuus on ihan ihokohtaista. Kannattanee kokeilla öljyjen vaihtamista, vähentämistä tai poisjättämistä. Vähentäähän voi niinkin, että vaihtelee päivittäin öljyjen ja voiteiden väillä sen mukaan mikä iholle tuntuu sopivan.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #486 : 03.03.09 - klo:09:13 »
Olen käyttänyt jo kuukausia ihon kosteutukseen pelkästään öljyjä, tuntuu etten muuta enää osaisi käyttääkään. Mietityttää kuitenkin, että josko kasvojen epäpuhtauksien syy voisi osaltaan olla öljyt? Onko öljyt lähtökohtaisesti tukkivampia kuin "tavalliset" kosteusvoiteet vaiko tapauskohtaisesti tukkii tai sitten ei?

Mun kasvojen ihoa öljyt eivät tuki ja käytän välillä öisin todella paksua granaattiomenansiemenöljyäkin. Mun ihoa tukkivat sitten vuorostaan silikoniset voiteet. Taitaa siis enemmänkin olla ihokohtaista, että mikä öljy sopii tai sopivatko ne omalle iholle ollenkaan.

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #487 : 03.03.09 - klo:12:29 »
Tullut hyviä kokeilemisen arvoisia ideoita, kiitos  :)
Taidan alkuunsa kokeilla öljyn sekoittamista johonkin kosteusvoiteeseen, kun jo muutenkin on kevyimmät öljyt käytössä kasvoille. Muistaakseni Korresin voiteet ovat sopineet parhaiten voidepuolelta, joten niitä varmaankin täytyy tilata pari purkkia.

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #488 : 04.03.09 - klo:18:49 »
Mulla taas iho ei tunnu sietävän juuri laisinkaan mitään öljyjä, mutta kaipaa kuitenkin jotakin kalvoa suojakseen. Näinpä silikoniset oil-free voiteet ovat tähän mennessä tuntuneet parhaimmilta.

Tämä on kyllä tosi jännää miten erilaisista asioista ihot tukkeutuvat. Mulle kun nämä sulle parhaiten sopivat silikoniset oil-free tuotteet ovat taas niitä pahimpia vaihtoehtoja.

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #489 : 04.03.09 - klo:18:58 »
^ Hieman OT, mutta musta tuntuu, ettei silikoni tuki, mutta en ole vielä löytänyt tarpeeksi kosteuttavaa öljytöntä ja silikonitonta voidetta, jotta voisin käytännössä havaita tekisikö iholle hyvää ei-silikonisuus. Mustapäitä tulee jonkin verran lähinnä t-alueelle, mutta muita näppyjä tulee lähinnä vain öljyistä ja kuivumisesta ja ärtymisestä. Hassua tosin, että muuten niin öljyjä inhoava ihoni - etenkin näin talvella - suorastaan rakastaa nestemäistä kalanmaksaöljyä sisäisesti nautittuna.
« Viimeksi muokattu: 04.03.09 - klo:19:09 kirjoittanut Pähkinä »

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #490 : 04.03.09 - klo:20:48 »
^ Vähän lisää OT:tä, mutta tosiaan, jos ilmankosteus on kovin alhainen ilmastosta/vuodenajasta johtuen niin se iholle levitetty kosteus kyllä kovin helposti haihtuu ilmakehään, jos tuote ei anna minkäänlaista kalvoa haihtumisen ehkäisemiseksi. Silikoneillahan saa kätsysti kivan tuntuisen kalvon iholle (lukuunottamatta tietty haihtuvia silikoneja) eli jos vaan iho vaan tykkää niin hyvähän se. Itsellä kanssa on tärkeää tuo sisäinen rasvaus. Jos ruokavaliosta ei tule tarpeeksi rasvoja niin iho hilseilee kuivuuttaan. 

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #491 : 17.03.09 - klo:15:51 »
Olisi vähän kysyttävää.  :)
Taas olen nimittäin herännyt siihen, että suojakertoimellinen päivävoide tulisi hankkia. Pitkään on ollut ostaminen jo mielessä, mutta tuntuu, ettei kosteuttavaa ja halpaa löydy kaupoista. Tänään sitten muistin, että hankinhan juuri neitsytkookosöljyä, jonka sanotaan suojaavan aurinkovoiteena, mutta päästävän kuitenkin d-vitamiinin imeytymään. Toimisiko siis kys. tuote teidän mielestänne suojana päivällä? Minun pitäisi vielä sekoittaa öljyä toiseen voiteeseenkin, että kuinka paljon suhde pitäisi olla, jotta toimisi halutulla tavalla?

Edit. Ok, kiitos Kosmetiikkakissa. Täytyy sitten vielä jatkaa etsimistä.  :)
« Viimeksi muokattu: 17.03.09 - klo:19:22 kirjoittanut purppura »

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #492 : 17.03.09 - klo:17:02 »
Käsittääkseni mikään kasviöljy ei anna kovin korkeaa suojaa UVB-säteilyä vastaan. Muistelen kuulleeni, että jojoba olisi noin SPF 4 ja kukuiöljy SPF 1. Kookosöljystä en muista kuulleeni SPF arvoa. Siitä en ole lukenut arviota, että miten hyvin suojaisivat UVA-säteilyltä. Kaikenkaikkiaan en pitäisi noiden öljyjen antamaa suojaa kovin merkittävänä, mutta toki sekin on varmaan parempi kuin ei mitään ja voi olla ok, jos siis käytät ihan päivisin kun ei ole tarkoitus oleskella auringossa sen enempää. Kun sekoitat öljyn voiteeseen niin suoja luonnollisesti laskee, koska öljyä tulee silloin pienempi määrä iholle kuin jos sellaisenaan käyttäisit.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #493 : 05.04.09 - klo:17:54 »
Laitoin jo tuonne hiustenhoitopuolelle mutta kysytään nyt täälläkin että oliskohan tämä hyvä öljy vaikka kasvovoiteen sekaan?

"Mulle tarttui eilen heräteostoksena tämmönen Yrttinen optimi-omega-öljy. Sisältää hamppu-, pellava- ja oliiviöljyä johon on uutettu luomuyrttejä (ratamon lehti, sinimailasen lehti, portulakan lehti, rohtokoison juuri, rosmariinin lehti, takiaisen juuri, voikukan juuri ja lehti, nokkosen siemen ja lehti, fenkolin siemen), tyrnin marja ja siemen, helokki- ja vehnänalkioöljy."

blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Psaikku

• Haiven
  • *
« Vastaus #494 : 05.04.09 - klo:21:44 »
Avokadoöljyssä taitaa olla suojakerroin 4, näin muistelisin lukeneeni.