Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 366459 kertaa)

Poissa Mustakuu

• HAIRahtanut
  • Paranoiatar
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #495 : 21.04.09 - klo:13:52 »
Tätä ketjua lueskellessa on itsellekin herännyt kiinnostus erilaisiin öljyihin :) Pienen Tuoksukaupan tilaus tuli tänään ja toi näytekoossa Aprikoosinsiemenöljyä, Arganiaöljyä, Jojobaöljyä, Luumunsienenöljyä, Mansikansiemenöljyä ja Ruusunsiemenöljyä (+ karitevoita). Vielä en ole tehnyt muuta kun sipaissut luumunsiemenöljyä sy-iholle, pehmeältä ainakin tuntuu mutta eihän tuosta ennen pitempää käyttöä osaa vieä mitään sanoa.

Testailen noita myös hiustenhoidossa ja iholla toimimattomat pääsee poikkeuksetta muhitteluihin  ;)
1a Fi Punaiset, matkalla kohti BSL. Ainainen kosteutus päällä. <br />Iho herkkä, kesällä rasvoittuva, pintakuiva sekaiho.

Poissa Neve

• HAIRahtanut
« Vastaus #496 : 22.04.09 - klo:11:03 »
Olen nyt kokeillut kasvoille kookosöljyä, sekä jojobaa. Minulla jojoba toimii paremmin kuin kookos.
Kookos tuntuu haihtuvan iholta, jojoba taas jättää ihon pitkäaikaisesti pehmeäksi ja kosteutetuksi. Kookos on kyllä mukavan kevyt voide laittaa vaikkapa aamulla kasvoille ennen meikkivoidetta.
Itselläni on pintakuiva iho ja on ollut todella vaikea löytää tarpeeksi kosteuttavaa voidetta. Näistä sain kyllä itselleni vakiotuotteet.
Myös miehelläni, jolla on sekaiho, toimi jojobaöljy kivasti. Alussa vähän kasvot punoittivat, mutta sitten näytti jo paremmalta :)

Poissa Cecilia

• HAIRahtanut
« Vastaus #497 : 22.04.09 - klo:13:26 »
Minä ostin tuossa pari päivää sitten kookos- ja jojobaöljyä, ja en ole ihan vakuuttunut vielä noiden tehosta. Jojobaa laitoin hieman naamalle, mutta huuhtelin sen tosin parinkymmenen minuutin päästä pois. Kookosöljy taasen tukki ihoa, sekä naamaan että vartaloon tuli pienä näppyjä joka puolelle.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #498 : 22.04.09 - klo:20:16 »
^ Tässä se ero taas nähdään! Mulle ei jojoba sovi iholle ollenkaan, eikä tuotteet joissa on jojobaa tästä esimerkkinä Decubalin Face Vital. Kookos ja manteli toimivat ihanasti putsareina, ja iholle vuodenaikojen vaihtelun mukaan (ja ravinnon!) parhaita mun iholle ovat kukuipähkinä, karitevoi, murumuruvoi, vadelmansiemeöljy, arganiaöljy....en saa muita nyt mieleeni, mutta eiköhän tuo ole ainakin se top lista.
Tykkään eristyisesti sekoittaa öljyt Rainbown hoitovoiteeseen tai Apobasen hydrogeeliin. Lisäksi sitten kaikenlaisia muita sekametelisoppia vähän fiiliksen mukaan...eli olen alkanut luottamaan mutuun ja se tuntuu toimivan. Muistiini kun en oikein voi luottaa :P
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa slala

• HAIRahtanut
« Vastaus #499 : 28.04.09 - klo:22:25 »
Halusin vaihteeksi jotain muuta vartalovoidetta kuin apteekin hajusteettomia rasvoja - edes silloin tällöin vaihtelun vuoksi käytettäväksi. Ostinkin TBS:n Mango Whip -vartalovoiteen, joka osoittautui hiukan liian kevyentuntuiseksi. Yksi reilu pumppupullollinen öljyllä höystettyä Humektania on tullut käytettyä vartalovoiteena jo melkein kokonaan, joten luonnollinen ratkaisu tuon mangolotionin kanssa oli lisätä siihen aprikoosinkiviöljyä. Oi että! :-* Siitä tuli tosi ihanaa. Just sopivaa säärille ym. Ehdottomasti ostan tuota mangovoidetta täysikokoisen purkin, koska siitä tulee öljyllä höystettynä niin ihanaa kroppavoidetta (ja mikä parasta - silikonitonta ja mineraaliöljytöntä, jos tuon ainesosaluettelon oon oikein tulkinnut). Ja tuoksuukin hyvältä. On noi öljyt kyllä käteviä. :)

Näppyyntyvien alueiden voiteisiin en tosin enää öljyjä lisäile, koska ne tuntuu helposti tukkivan ihon, minkä lisäks jotkut öljyt tosiaan ärsyttää mun ihoa (mm. se jojoba).

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #500 : 28.04.09 - klo:23:28 »
^ Loistava idea, en tajua miten ei ole tullut mieleen lisäillä öljyjä tiomimattomiin/ huonosti toimiviin vartalon kosteusvoiteisiin. Varsinkin kun oon alkanut miettiä miten kauan noi öljyt kestää, kun mulla on tosiaan aikamoinen arsenaali niitä eikä kulutustahti ole päätä huimaava kun ovat mokomat niin riittoisia ;D

Lisäksi mun on pitänyt ties kuinka kauan syventyä eteeristen öljyjen käyttöön ihonhoidossa (vartalon), sillä saisi esim nestekiertoa aktivoitua. Niitäkin puteleita kun on kertynyt, mutta oikeastaan vain lampussa polttelen niitä satunnaisesti. Eteeristen öljyjen kanssa toki ihan eri meininkin kuin tavallisten, pitää olla hyvin tarkkana mitä öljyä käyttää mitenkin. Muistamattomuus ja laiskuus vaivaa... ::) Erityisesti kuitenkin näin kesän lähestyessä haluaisi vähän lisäpuhtia tuohon nestekiertoon erityisesti, ja muistaisin että greippiöljyä voisi sekoittaa kosteusvoiteeseen ja hieroa iholle. Noh, måste titta.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #501 : 29.04.09 - klo:05:43 »
Mä olen surutta blandannut Dermosilin ihovoiteeseen aprikoosinsiemenöljyä ja se on ainakin toiminut ihan moitteettomasti. Varmaan sellaiseen 500 ml:n pönikkään oon laittanut noin puoli desiä öljyä ja se sekoittuu ihan hyvin, kun ravistaa kunnolla.

Varmaan paksumpien öljyjen kanssa sitten kannattaa aloitella varovaisemmilla määrillä. ;)
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #502 : 04.05.09 - klo:22:29 »
Mun kasvot on viimeaikona tykänneet ihan hirmuisesti porkkanaöljystä. Levittelen sitä yöksi aloegeeliin sekoitettuna kasvoille yöksi ja aamulla kasvot on tosi hehkeät ja joustavat. Luulen, että tämä on mun kesäsuosikki yövoiteena, jolloin tuskin tarvitsee niin kovin rasvaista voidetta.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #503 : 05.05.09 - klo:10:46 »
^ Kuulostaapa kiintoisalta! Mulla on öljyjä aika arsenaali, mutta porkkanaan en ole törmännyt. Voisin kuvitella että toimisi ihan parhaana a-vitamiinin lähteenä iholle! Täytyypi pistää hankintalistalle siis. Mistä hankit tuon öljysi?

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
« Vastaus #504 : 28.05.09 - klo:10:48 »
Olen käytellyt jonkin aikaa kasvojen iholle pelkkää aprikoosinsiemenöljyä ja olen ollut tyytyväinen. Käytin viime kesänä/syksynä jojobaa, joka osoittautui ihan liian kevyeksi. Kookosöljy taas jätti jotenkin öljyiseksi eikä imeytynyt hyvin. Vartalolla se toimii hyvin, mutta ei jostain syystä kasvoillani, joiden iho on ihan erilainen. Jos aprikoosinsiemenöljy ei joskus tunnu riittävän, laitan sen jälkeen vielä kariteöljyä.

Löysin aprikoosinsiemenöljyn vähän sattumalta. Tilasin sitä Pienestä tuoksukaupasta kokeiluun, koska aioin käyttää sitä pohjaöljynä omien tuoksuöljyjen valmistamisessa. Havaitsin jossain vaiheessa, että ne kohdat joihin laitoin tätä tuoksuöljysekoitusta, olivat erittäin hyvässä kunnossa. Päätin laittaa pohjaöljyä sellaisenaan kasvoille ja se osoittautui onnistuneeksi kokeiluksi.

Onneksi löysin öljyt ihonkin hoidossa, koska ihoni ärtyy jopa perusvoiteista eikä minkään muun kosteutus-/pehmennysteho tunnu riittävän. Näin ei tule mitään lisäaineitakaan  :).

MUOKS: Pitänee sanoa, että ihoni on nykyisin hyvin kuiva ja atooppinen. Viime vuoteen asti se oli äärimmäisen rasvoittuva, joten vuoden sisällä on tapahtunut (ehkä iän takia?) huima muutos. Kosteusköyhä se on ollut aina.
« Viimeksi muokattu: 28.05.09 - klo:11:34 kirjoittanut pitkätukka »
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #505 : 01.06.09 - klo:17:31 »
Oululaiset huomio, osaisiko joku avulias vinkata mistä täältä saisi öljyjä (viinirypäleensiemenöljy ensimmäiseksi hakusessa)? Suureksi riemukseni huomasin ettei täkäläinen Life niitä myy, toisin kuin Lappeenrannassa, ja nyt yritän pohtia mistä lähtisi seuraavaksi metsästämään  ??? On se tämäkin, ei ole kuin se yksi ainoa luottoihonhoitotuote jota täytyy metsästää erikoisliikkeestä, ja olen heti hukassa :D
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Poissa Kaisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #506 : 02.06.09 - klo:11:33 »
^ Stockmannin Herkusta ainakin saa ihan syötäväksikin kelpaavia erilaisia öljyjä, en tiedä sitten ovatko kalliimpia kuin luontaistuotekaupoissa myytävät. Viinirypäleensiemenöljyäkin muistaakseni löytyy. :)
1c F ii

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #507 : 06.06.09 - klo:23:02 »
Kiitos Kaisa vinkistä, löytyihän sitä :) Ainoa vaan että tuo nyt on sitä sorttia mikä on tarkoitettu ruuanlaittoon, oli vähän kalliimpaa ja kylmäpuristettua, tuoksahtaa siis vähän ja koostumus sekä väri ovat erilaisia verrattuna siihen mitä aiemmin on ollut. Vaikuttaisi kuitenkin pelittävän vähintään yhtä hyvin, mutta itse pullo on kaamea :( Aiemmasta pullosta sai annosteltua todella näppärästi ja siististi tipan kerrallaan, mutta tuosta hulahtaa aina aivan liikaa. Olisiko kellään olemassa näppärää kikkaa tähän onkelmaan? Tottumiskysymys toki, mutta kaipaan siistimpää pulloa enkä keksi äkkiseltään mistä sellaisen tempaisisin.
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #508 : 16.06.09 - klo:14:19 »
Mistä kaikkialta löytyy Helsingistä aloe vera geeliä?Keskustasta mielellään. Siis semmoista 99%:sta tms? Mahdollisimman edullinen hakusessa. Tuohan ei öljy ole, mutta en keksinyt parempaakaan paikkaa kysellä.
« Viimeksi muokattu: 16.06.09 - klo:14:26 kirjoittanut ChaosBlack »
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Satu81

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #509 : 16.06.09 - klo:16:49 »
^
^
Antur, ainakin itse olen nähnyt aika vastakin keskustan Life:ssä (Galleria) myynnissä kysymääsi öljyä. Olisikohan ollut vihreässä pullossa ja merkkinä Aqua oleum.
1c M ii    <3 Chagrin valley, Sola, Ekologisuus