Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 366596 kertaa)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #525 : 22.06.09 - klo:10:10 »
^ Ehkäpä ne huomasivat, ettei tuotteita tosiaankaan kannata pakata pitkää postitusmatkaa varten pelkkään kuplakuoreen. Olisi kyllä todella hyvä, jos olisivat vaihtaneet pakkausmetodin pahvilaatikkoon kuplamuovin sijaan ihan pysyväksi käytännöksi. Tuotteet tulevat kuitenkin varmemmin perille ehjinä pahvilaatikossa kuin kuplakuoressa.

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #526 : 26.06.09 - klo:00:02 »
Noniin, saapui Pienestä Tuoksukaupasta pienet näytepullot avokado-, kookos- ja aprikoosinsiemenöljyä testailtavaksi. Kookosöljylle kävi heti alkuunsa ohraisesti, pullosta petti tippakorkki minkä seurauksena öljy päätyi komeassa kaaressa ympäri huonetta ja muunmuassa läppärin näyttöä, nyt on öljyä näytön sisällä ja odottelen mielenkiinnolla kauanko tämä vielä toimii ::) Mitä tästä opimme, emme ehkä yhtään mitään. Mutta asiaan.

Olen tähän asti käyttänyt hyvällä menestyksellä tosiaan sitä viinirypäleensiemenöljyä sekoitettuna Humektaniin sekä päivä- että yövoiteena, nyt ajattelin kokeilla avokadoöljyä yövoiteessa. Ei ollut hyvä idea, ilmaantui melko komeita patteja leuan alle ja poskillekin :P Siirtynee hiustenhoitokäyttöön tuo puteli. Aprikoosinsiemenöljy sen sijaan tuntuu ehkä vielä viinirypäleensiemenöljyäkin mukavammalta rasvaisenpuoleiselle iholle, todella silkkisen tuntuinen iho muutaman käyttöpäivän jälkeen. Jos menisi nyt tuokion verran yhdistelmällä aprikoosinsiementä päiväksi ja viinirypäleensiementä yöksi.

Viinirypäleensiemenöljystä ja Humektanista sai myös koko kropalle oikein passelisti sopivan sekoituksen, tuota öljyä on niin hervoton määrä että sietää vähän lotratakin ;)
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #527 : 26.06.09 - klo:08:00 »
^ Siemenöljyt taitaa yleisesti ottaen olla hiukan kevyempiä öljyjä. Itse tykkäilen vadelmansiemenöljystä ja luumunsiemenöljystä. Viinirypälettä en ole kokeillut mutta mieli tekisi.
Tuosta kookosöljystä (toivottavasti sun läppäri toimii nyt liukkaammin eikä suuttunut öljyämisestä!); tuoksuuko miten selkeästi/voimakkaasti kookokselle?
Niin paljon kuin Tuoksukauppaa diggailenkin niin harmittaa kun siellä on kovin mitättömät tiedot tuotteista; alkuperä ja ylipäätään koko tuoteseloste puuttuu.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #528 : 26.06.09 - klo:10:07 »
^Kookosöljy ei tuoksu yhtään miltään, ainakaan minun nokkaani. Näemmä se on nyt poistunut tuoksukaupan sivuilta (tai sitten olen puusilmä), mutta siellä sanottiinkin ettei tuoksu, en sitten osaa sanoa mille tuoksuvat muualta saatavat vastaavanlaiset. Vadelman- ja luumunsiementä olen harkinnut itsekin kokeilevani, osaatko sanoa millaisia ovat verrattuna tuohon aprikoosinsiemeneen? Viinirypälettä voin ainakin suositella, ainakin sitä ei-kylmäpuristettua laatua, kylmäpuristetun koostumus ei ole ihan niin mukava minusta :)

Läppäri toimii täydellisesti, mutta näytössä on veemäisen näköinen isohko öljytahra alareunassa, sinne näytön sisään kun imeytyi niin eipä se tuosta mihinkään lähde  :# Pohdin tässä mitä maksaisi käydä korjauttamassa/putsauttamassa, tokkopa tuota kokonaan uusia tarvitsisi kun ei ilmeisesti ole mitään rikki mennyt. Pari kuukautta vanha kone, kuinka ollakaan... ::)
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #529 : 26.06.09 - klo:14:50 »
^ Vadelmansiemenöljy on selvästi rasvaisempaa kuin luumunsiemenöljy. Vadelmansiemenöljy tuoksuu vienosti vadelmateelle ja on todella hyvä kasvojen ihonhoidossa, koska vaikka onkin hiukan rasvaisempi öljy, imeytyy tosi hyvin. Luumunsiemenöljy on todella hyvin imeytyvää, marsipaanille/karvasmantelille tuoksuva öljy, joka sopii todella hyvin niin kasvojen-, vartalon- kuin hiustenhoitoonkin, koska on niin kevyttä, voisi jopa sanoa kuivan kevyttä. Ihan ehdoton suosikkini öljyjen joukosta ja mie oon kokeillut jos jonkinlaista. Ainoa siemenöljy mistä en tykännyt yhtään oli mansikansiemenöljy, jota en suosittele kellekään: tuoksuu pahalta, ällönvihreän väristäkin, vaikka imeytyi kyllä hyvin.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #530 : 26.06.09 - klo:15:07 »
^ Ei lisättävää! :D Tykkään molemmista, mutta jotenkin vadelmansiemenöljyä on tullut käytettyä enemmän. Tuli mieleeni vielä Kukuipähkinäöljy, joka on yllättävän kevyt ja siinä on miellyttävä lähes tuoksuton koostumus. Uusi tuttavuus on Kameliaöljy joka itse asiassa tuntuu aika samantyyliseltä Kukuin kanssa, joskin aivopesun tuloksena koen sen ravitsevammaksi :P
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Choko

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #531 : 26.06.09 - klo:15:44 »
Mitä mitä?? Eikö Pienestä tuoksukaupasta saa enää kookosöljyä?  ???
Juuri sitä olisin tarvinnut? Ei osunut munkaan puusilmään.  :(

Mistä se vuohenmaitojauhe muuten löytyy ja mihin sitä on tarkoitus käyttää? Ja sopii siis sekä sisäiseen että ulkoiseen käyttöön? ...hmm  ;D

Mistä muuten kannattaisi hommata tuota kookosöljyä, jos PK:sta ei enää saa? Cocovi-sivuilta katselin, mutta se normaaliversio oli loppu. Vai pitäisikö mennä vain norkoilemaan ruokakaupan öljyhyllylle ja koittaa löytää sieltä kylmäpuristettua neitsytkookosöljyä? Eikös se sellaista ole?

Terv. tyhmän kyselyiän saavuttanut Choko  ;)
1a F ii, luonnollinen väri maantienharmaa, jossa vähän punapigmenttiä<br />...haluu taipuisat tummanruskeet hiukset...

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #532 : 26.06.09 - klo:16:17 »
^Mie taisin viedä viimeset kookosöljyt (levittääkseni ne ympäri seiniä...), ei niitä tosiaan ole  :-\ Mutta eipä tuo kylmäpuristettua tainnut ainakaan olla, kun oli nestemäistä ja tuoksutonta, miun ymmärryksellä kylmäpuristetun pitäisi tuoksua vähintään jollekin ja olla huoneenlämmössä kiinteämpää? Tuossa luki jotain että poistettu rasvan kiinteyttävät ainesosat tms, eli ei se ihan kylmäpuristetun tasoa liene. Korjatkaatten jos väärässä olen :)

Hmm, vadelman- ja luumunsiemenöljyt taitaisi olla harkinnassa seuraavaksi. Jahka nyt ensin käyttelisi tuon aprikoosinsiemenen pois tai ainakin vähemmälle, siinäkin voi tovi hurahtaa ja VIELÄ en halua olla niin juures että hamstraan kaikki putelit nurkkiin pyörimään :P (Ai, eikö niitä vielä muka olekaan riittävästi...)

Tuli muuten aika kiva kosteutuscoctail kuiville kesäjaloille, kun laittoi Oriflamen Soothing Foot Creamia (jo sellaisenaankin maailman paras jalkavoide!) ja sekaan vähän viinirypäleensiemen- ja avokadoöljyä. Siihen sukat päälle yöksi (tällä helteellä tosin vähän kyseenalainen ajatus... ::) ) niin a vot!
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht

Poissa armi

• Tukkaguru
« Vastaus #533 : 26.06.09 - klo:16:20 »
^^ Mä olen käyttänyt ihan marketin rasvahyllyltä saatavaa folion näköisessä paketissa olevaa kookosöljyä, ja hyvin toimii. :) On viileässä kiinteää, huoneenlämmössä öljyä.
So it goes.

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #534 : 26.06.09 - klo:18:27 »
^ Se ruokakaupan kylmäosaston kookosRASVA on ties miten puhdistettua, mutta silläkin on raportoituja terveysvaikutuksia ihan syötynäkin, joten käyttäisin sitä huoletta ihon ja hiusten hoitoon.
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #535 : 27.06.09 - klo:02:19 »
Aprikoosinsiemenöljy on kyllä ihan mahtavaa tavaraa! <3 Harmi kun en aiemmin saanut aikaiseksi kokeilla tätä. Ei vaikuta tukkivan ihoa ollenkaan ja on tarpeeksi kevyttä mutta hoitavaa. Yleensä käytän tätä Humektaniin sekoitettuna.

Käytän tätä myös vähän samaan tapaan kuin Antur eli jalkavoiteen kanssa, paitsi että mulla käytössä Lidlin Cien oliivivartalovoi. Ihme kyllä tehoaa kovettumiin ja kuiviin kantapäihin todella hyvin vaikka onkin aika kevyttä öljyksi.
(Ja ot, oon kans tykännyt kovasti tosta Anturin mainitsemasta Oriflamen voiteesta, ainakin silloin muinoin siinä oli aivan ihana tuoksu.)

Viinirypäleensiemenöljyn hankin myös vasta ja sekin vaikuttaa kivalta. Ehkä hieman rasvaisempi kuin aprikoosi ja taidankin käyttää tätä kasvoille vasta ilmojen kylmetessä. Vartalolla toimi kosteusvoiteen seassa vallanmainiosti jo nyt.

Kokeilin molempia öljyjä myös silmämeikinpoistoon mutta tuntui että vanulappu imaisee öljyä ihan kamalasti joten pitänee hommata isompi satsi öljyä jotta sitä raaskii ruutata surutta.
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
« Vastaus #536 : 27.06.09 - klo:09:01 »
Mitä mitä?? Eikö Pienestä tuoksukaupasta saa enää kookosöljyä?  ???
Juuri sitä olisin tarvinnut? Ei osunut munkaan puusilmään.  :(

Ei osunut minunkaan silmääni eilen. Hukassa näytti olevan myös kariteöljy, jota ensisijaisesti sieltä etsin ja olisin pian tilaamassa. Mulla on sitä vain se kaikista pienin pullo (28 ml). Se on jo pohjillaan. Olen huomannut sen hyväksi aineeksi niin, että laitan iltaisin kasvoille, kuivaihoinen kun olen nykyisin. Kiinteä karitevoikin toimii, mutta öljy olisi joka tapauksessa helpompaa käyttää. Täytyy kai kysyä Saaralta, onko sitä vielä joskus tulossa. Haluaisin tilata sitä 100 ml pullon.

Oliiviöljy olisi suunnilleen yhtä hyvää tavaraa naamalle, mutta en voi käyttää sitä siksi, että se värjää ihon tummemmaksi ja kellertäväksi. Ihan kuin olisi liian tummaa meikkivoidetta kasvoilla. Kokeilin sitä talvella muutaman kerran ja huomasin toisella kerralla ei-toivotun värityksen. Olen ihan liian kalpeaihoinen, jotta oliiviöljy toimisi. Sitä paitsi kesällä kaulan ja kasvojen väriraja korostuisi lisää, koska olen sikäli outo että kasvoni ruskettuvat ihan vähäsen, mutta kaula ei koskaan yhtään. Laitan oliiviöljyä kuitenkin suihkun jälkeen jalkoihini ja sitten sukat päälle. Tuntuu vähän turhalta laittaa niihin jotain kalliimpaa öljyä, koska pieni värjääntyminen ei näytä niissä yhtä pahalta kuin kasvoilla.

Aprikoosinsiemenöljyä (päivävoiteeni  :D) sentään näkyy olevan Pienessä Tuoksukaupassa edelleen. Sitä tosin on kotonakin vielä puoli pullollista (100 ml:n pullosta).

Kookosöljy ei jostain syystä ole kovin ideaali tuote kasvoilleni jätettäväksi. Se ei imeydy hyvin, mutta puhdistan sillä kasvot iltaisin ja käytän sitä koko vartalon rasvana. Se imeytyy kyllä muualle. Ilmeisesti kasvojeni iho on aika erilainen kuin ihoni muualla.
« Viimeksi muokattu: 27.06.09 - klo:09:11 kirjoittanut pitkätukka »
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #537 : 05.07.09 - klo:16:38 »
Mun kasvojen iho ainakin tykkää älyttömän paljon kookos- ja kariteööljystä! Iho on tosi rauhoittunut näiden jälkeen ja molemmat öljyistä tuntuu hoitavilta. Sekoittelen niitä johonkin kosteuttavaan apteekin voiteeseen tai aloe vera geeliin (99,7 %:seen) tai joskus laitan ihan pelkkää öljyä yövoiteeksi, varsinkin saunan jälkeen. Aamulla on iho tosi pehmeä ja hyvässä kunnossa :)

Edit. Pienen Tuoksukaupan sivuilla lukee, että sekä kookos, - että kariteöljyä tulee tämän kuun lopulla lisää eli ei huolta!
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Syaani

• Tukkaguru
« Vastaus #538 : 06.07.09 - klo:01:27 »
Ainoa siemenöljy mistä en tykännyt yhtään oli mansikansiemenöljy, jota en suosittele kellekään: tuoksuu pahalta, ällönvihreän väristäkin, vaikka imeytyi kyllä hyvin.

Mä taas tykkään mansikansiemenöljystä eniten kaikista kokeilemistani. Tuoksu on vähintääkin tanakka, ja sen takia öljyn käyttä aina välillä jää, mutta parempaa ihon rauhoittajaa en ole kokeillut.

Mansikansiemenöljy hoitaa mun ihon kuntoon yhdessä yössä hirvittävästä stressiaknesta, kuivista läkistä ja muusta suomurutosta. Kahden peräkkäisen yön jälkeen iho on kuin ei olisi koskaan mitenkään oireillutkaan, heleä ja pehmeä. Öljy on osoittautunut myös tehokkaaksi finnien torjujaksi. Kun havaitsen pientäkään finninalkua, öljyä päälle ja parissa tunnissa finni on nitistetty.

Outoa tavaraa. :-*
1a F ii

Poissa Mustakuu

• HAIRahtanut
  • Paranoiatar
« Vastaus #539 : 06.07.09 - klo:01:40 »
^ Toimiikohan toi siinäkin tapauksessa, että öljyt tuntuu tukkivan ihoa? En nyt muista mitä öljyä kokeilin kasvoille, mutta selkeästi oli seuraavana aamuna finninalkuja tulollaan. Muuten tykkäsin niin kaueasti siitä miltä iho tuntuu öljyn jälkeen, niin unelmanpehmeä ja tasavärinen.
1a Fi Punaiset, matkalla kohti BSL. Ainainen kosteutus päällä. <br />Iho herkkä, kesällä rasvoittuva, pintakuiva sekaiho.