Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 366984 kertaa)

Poissa Antur

• Tukkaguru
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #555 : 20.08.09 - klo:23:09 »
Haa! Taisin löytää itselleni sopivan systeemin tuohon kaksoispuhdistukseen, aiemmin se on tuntunut vähän vähemmän toimivalta. Teen sen ikäänkuin väärin päin: ensin suihkussa vaahtoputsari, sitten pyyhin kasvot viinirypäleensiemenöljyyn kastetulla vanulapulla, annan olla hetken, pyyhkäisen "ylimääräisen" öljyn kasvoveteen kostutetulla vanulapulla pois ja viimeiseksi sitten kosteutus (Humektan+kookosöljy). Tällä metodilla tuo aiemmin omalle iholleni sopimattomaksi tuomittu kookosöljykin on alkanut pelittää ihan uudella tavalla. Varsinaiseen puhdistukseen tuo nyt ei hirveästi muuta lisäarvoa tuo kuin mahdollisten ripsarijämien liuotuksen verran, mutta kosteutuksessa tuntuisi olevan onnen omiaan. Tai sitten tässä on vaan joku plasebovaikutus :P Joka tapauksessa, tätä kokeilua jatketaan nyt vielä joku tovi.
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #556 : 21.08.09 - klo:00:12 »
En ole kovin paljon eri öljyjä käytellyt, mutta niistä vähistä jojoba ei ainakaan sovi. Tulee näppyjä ja tuntuu jankkimaiselta iholla. Myöskään vadelmansiemenöljyllä ei oikein ollut mitään vaikutusta. Oliiviöljy on jees, mutta tuoksu ei miellytä ja silmiin jää pahasti kalvoa.

Kaikkein parhaaksi on osoittautunut manteliöljy, jota ostin puolen litran pönikän  hintaan 6 USD. Se tuntuu pehmoisalta ja miellyttävältä iholla, ei tuoksu juuri millekään, peseytyy/pyyhkiytyy pois jättämättä muuta kuin pehmeän ihon eikä tuki tai ärsytä, kunhan ei ihan päivittäin käytä.

Paria muuta öljyä ajattelin jossain vaiheessa kokeilla, mutta tuo Sweet Almond Oil saa pysyä ainakin puhdistustuotteena vakiovarusteena.

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #557 : 21.08.09 - klo:06:57 »
^Mistä löysit manteliöljyä noin halvalla?

Mulla olisi kanssa tarvetta öljytilaukselle tässä syksyn mittaan. Ainakin aprikoosinsiemenöljyä on pakko saada lisää. Se on mulla osoittautunut sellaiseksi hyväksi yleisöljyksi. Terästän vartalovoiteita sillä ja putsaan meikit aprikoosinsiemenöljy-oliiviöljyseoksella.

Nyt olen käytellyt kesällä kasvoille aloe vera geelin kanssa luumunsiemenöljyä ja siitä kasvojen iho on kyllä myös tykännyt. Myös porkkanaöljy on ollut mun nassulle mieluista. Ihan joka päivä en kuitenkaan muista laittaa öljyjä, mutta kuitenkin noin 3-4 krtaa viikossa.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #558 : 22.08.09 - klo:01:57 »
^Coastal Scentsiltä ostin samalla kuin siveltimiä ja meikkejä, saatavana on ainakin jojobaa ja viinirypäleensiemenöljyä. Todella edullisia ja muistaakseni postareita ei tullut mitenkään kovin pahasti.

http://www.coastalscents.com/cfwebstore/index.cfm/category/13/carrier-oils.cfm

Tarkistin tilaushistorian ja olen tilannut tuon viime vuoden lopulla yhdessä 10 siveltimen ja kahden geelilinerin sekä samplekasan kera, lisäksi listassa näkyy joku poskipuna, jota en kyllä yhtään muista tilanneeni... postarit ovat olleet yhteensa 22,40 USD.

Poissa Elliotta

• HAIRahtanut
« Vastaus #559 : 24.08.09 - klo:13:02 »
Tein ekan tilaukseni Fresholille (tietysti täältä innostuneena), ja sain tuotteet neljässä päivässä tilauksesta. Paketti oli tosin Itellan merkinnän mukaan saapunut päältä vaurioituneena, ja sitä olikin sivusta teipattu kiinni. Kaikki tuotteet (mangovoi, karitevoi, ruusunmarjaöljy ja aprikoosinkiviöljy) olivat onneksi tallella ja ehjinä.

Palvelu oli ystävällistä ja nopeaa, ja tuotteiden hintataso oikein kohdallaan. Kokeilin ruusunmarjaa eilen illalla Aqualaniin yhdistettynä, ja ekan kerran perusteella ruusunmarjaöljy oli hyvin imeytyvää ja sopivan kevyttä. Varsinaisia vaikutuksia odottelen vasta vähän myöhemmin. Ennen kaikkea jännittää se, että onko tuo riittävän kevyttä, kun ihollani on viime aikoina ollut taipumusta tukkeutumiseen. Olen kuitenkin toiveikas, koska monella on mukavia kokemuksia ko. öljystä.

Edit. en malta olla vähän hehkuttamatta ruusunmarjaa, vaikka tiedänkin, että vaikutuksia voi olla vasta myöhemmin (olen siis nyt käyttänyt pari päivää). Öljyn koostumus on kivan "kuiva", se imeytyy nopeasti, ja saattaa olla että varsinaiset vaikutuksetkin ovat positiivisia  :) Vielä en uskalla kuitenkaan julistaa HG-tuotteeksi.

Fresholin lasipullo on käytön kannalta vähän hankala (pelkään rikkovani sen jossain vaiheessa), ja tippakorkista ei ihan notkeasti öljyä valu, mutta eipähän toisaalta tule liikaa kerralla.
« Viimeksi muokattu: 25.08.09 - klo:12:25 kirjoittanut Elliotta »

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #560 : 03.09.09 - klo:13:31 »
Öljyt jaksaa kyllä yllättää. Eilen illalla meikinpoiston jälkeen tuskailin naamaan kohonneiden paiseiden kanssa ja lätkin turhautuneena hieman askorbiinihappoa ja riisileseöljy+Humektansekoitusta kasvoille. Tänä aamuna jokaikinen eilen punaisena möllöttänyt alkava superkipeä patti oli laskeutunut.  :o Luulen että tuo öljy on suurin vaikuttaja, koska pelkästään askorbiinihappo ja Humektan ei ole vaikuttanut noin.
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa Mustakuu

• HAIRahtanut
  • Paranoiatar
« Vastaus #561 : 03.09.09 - klo:13:45 »
Mä totesin parin meikinpoiston yhteydessä, ettei jojoba sovi mun kasvoille yhtään, räjäytti sellaiset finnit että auts! Muuten olen poistellut meikkejä argania- ja aprikoosinsiemenöljyllä ennen puhdistusemulsiolla pesua, sy:lle käytän öljyjä sy-voiteesseen sekoitettuna.

Mansikansienenöljyä olen käytellyt pois suihkusaippuaan sekoitettuna (ihana tuoksu kun appelsiinin tuoksuinen suihkugeeli ja mansikka tuoksuvat yhdessä), sekä sheivauksen yhteydessä sheivausgeelin tilalla, ja toimii paremmin kun omistamani halpisgeeli. Lisäksi iho on suihkun jälkeen pehmeä ja kosteutetun tuntuinen, tykkään. Joku halpa, hyväntuoksuinen öljy olisi jatkossakin kiva, muistaakseni toi mansikansiemenöljy oli melkoisen tyyristä..
1a Fi Punaiset, matkalla kohti BSL. Ainainen kosteutus päällä. <br />Iho herkkä, kesällä rasvoittuva, pintakuiva sekaiho.

annu

• Vieras
« Vastaus #562 : 13.09.09 - klo:08:30 »
Kumpi mahtaisi olla kevyempää ja epäpuhtauksiin/rasvoittumiseen taipuvaiselle iholle sopivampaa; aprikoosinkiviöljy vai viinirypäleensiemenöljy? Tekisi mieli kokeilla.

Myös Melvitan kehäkukkaöljy kiinnostaa eli siitäkin kuulisin mielelläni lisää :)
« Viimeksi muokattu: 13.09.09 - klo:15:43 kirjoittanut annu »

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #563 : 13.09.09 - klo:15:55 »
Ajattelin kokeilla 100%:sta tea tree öljyä satunnaisiin finneihin - täytyykö laimentaa? Vai voiko pistää suoraan finnin päälle? Tekeekö kukaan niin?
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #564 : 13.09.09 - klo:16:09 »
Kumpi mahtaisi olla kevyempää ja epäpuhtauksiin/rasvoittumiseen taipuvaiselle iholle sopivampaa; aprikoosinkiviöljy vai viinirypäleensiemenöljy? Tekisi mieli kokeilla.

Mie suosittelisin omasta kokemuksesta viinirypäleensiemenöljyä. En nyt tiedä onko ero niin päätähuimaava, mutta itse tykkään tuosta enemmän :) Ja rasvoittumaan taipuvainen iho todellakin löytyy, välillä tuntuu että aprikoosinkivi rasvoittaa entisestään lisää. Tai sitten se on joku illuusio... Molemmat kuitenkin toimivat pääsääntöisesti hyvin.
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #565 : 23.09.09 - klo:09:21 »
Tuplapostaus, sorry. Vaan heureka, taisin vihdoin löytää sopivan sekoituksen näille tuskaisen kutiseville säärilleni! Aloeverageeliä, kariteöljyä ja Humektania, tuntuu tekevän todella hyvää ja auttavan kutinaan ainakin hetkellisesti. Tätä täytyy testailla lisää, onneksi tuli heräteostettua kariteöljyä Tuoksukaupasta  :-*
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht

Strix

• Vieras
« Vastaus #566 : 14.10.09 - klo:11:08 »
Öljyt <3

Yritin pitkään kehittää öljyvastinetta kasvojen kosteutukseen. Kookosöljy ei tuntunut imeytyvän lainkaan kasvoihin, vartalolla olen käyttänyt sitä aina iltaisin ja uskallan sanoa että mahan ja lantion ympäri kiertävät raskausarvet on vaalentuneet selkeästi.Karitevoi on hyvää yövoiteeksi koska se on niin paksua, aamuksi sitä ei oikein halua laittaa kun iho näyttää pitkään rasvaiselta ennen kuin se imeytyy. Jojobaöljy on ollut parhaimmillaan humektaniin sekoitettuna, sellaisenaan on toiminut loistavimmin hiuksissa. Aprikoosinkiviöljy tuli eilen postissa ja pääsin sitä ensimmäistä kertaa kokeilemaan, siis voi apua kun se imeytyy nopeasti ihoon. Tuntuu vaan häviävän, uusi suosikki.

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
« Vastaus #567 : 14.10.09 - klo:11:24 »
Ilmat viileni ja rasvoittuva ihoni muuttui kuivaksi (mistä muuten pidän enemmän...). Päätin antaa öljyille vielä mahdollisuuden. Aiemmin testailin vadelmansiemen- ja manteliölyjä, mutta mun kasvoille ne eivät oikein sopineet. Tuntuivat liian raskailta ja jopa tukkivilta. Ne kulutan nyt vartalonhoitoon. Jojobaakin mulla oli joskus, mutta sekin meni hiuksiin ja vartalolle loppujen lopuksi.

Tuossa joku aika sitten nappasin Sokokselta mukaani aprikoosinkiviöljyä ja sitä olen laitellut yövoiteen sekaan. Toissapäivänä saapui myös Fresholi-tilaus, mikä sisälsi luumunkivi-, ruusunmarja- ja kookosöljyä. Ruusunmarjaa ajattelin alkaa käyttää öisin, kun taas aprikoosia ja luumua päivisin. Mulla on käytössä Green Peoplen Fruitful Nights-yövoide, mikä sisältää jo muutenkin ruusumarjaöljyä, mutta laitetaan nyt vielä ihan sitä itteään :) Luumua kokeilin laittaa tänä aamuna päivävoiteen alle ihan sellaisenaan. Tuoksui kyllä voimakkaalle, niinkuin täällä on kerrottu, mutta onneksi katosi öljyn imeydyttyä. Imeytyi muuten varmasti hyvin, sillä kasvot ei kiiltele yhtään, vaikka yleensä mulla on öljyjen jälkeen ollut naama kuin pekonirasvalla sivelty. Johtunee myös tuosta ihon kuivumisesta kylmemmässä säässä.

En tiedä vielä mihin kookosöljyä käytän, mutta piti vaan tilata, kun kaikki sitä hehkuttaa  ;D

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #568 : 14.10.09 - klo:12:23 »
Onko karitevoin ja -öljyn välillä suurtakin eroa toimivuudessa? Jättääkö öljy helpommin kiristävän tunteen kun rasvaa on vähemämmän? Tai onko riittoisuudessa eroa? Kyseinen öljy kuulostaisi helpommalta käyttää, mutta tarvitsiko öljy enemmän rinnalleen toisen voiteen?

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #569 : 14.10.09 - klo:12:47 »
Onko kariteöljy puhdasta öljyä vai onko karitevoihin sekoitettu jotakin, että voi saadaan juoksevaan muotoon? Jos öljy on puhdasta öljyä ja saatu esim. tislaamalla karitevoista tyydyttymättömiä (juoksevia) öljyjä, niin silloin öljyssä on ihan yhtä paljon rasvaa kuin kiinteässä karitevoissa. Rasvahappokoostumus vain on siinä tapauksessa yksinkertaisempaa.