Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 366599 kertaa)

Poissa Kukka

• Tukkaguru
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #570 : 14.10.09 - klo:13:58 »
Viinirypäleensiemenöljy on ihanaa.  <3 Imeytyy nopeasti ja on kevyttä. Illalla laitettuna posket ovat aamulla ihanan pehmeät. On tämänhetkinen suosikkini. Luumunsiemenöljystä sain kerran kokeilun jälkeen ison tukkeuman leukaan, joten kasvoille en sitä enää laita. Tuoksu oli kamala, mutta onneksi haihtui nopeasti. Aprikoosinsiemenöljy on myös yhtä ihana kuin viinirypäleensiemen. Myöskin kevyt ja imeytyy nopeasti. Avokadoöljy sopii iholleni myös, kosteuttaa paremmin, joten sitä käytän koko vartalolle kylmemmillä ilmoilla. Tilasin myös nilotica luomukaritevoita. Iholle en ole käyttänyt, koska ei minulla imeydy, mutta koostumus on ihanan pehmeä ja tasainen huoneenlämmössä.

Poissa daffodil

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #571 : 14.10.09 - klo:14:38 »
Juu, mäkin oon ihan ihastunut viinirypäleensiemenöljyyn. :) Varsinkin mineraalimeikkien alla toi toimii mulla tosi hyvin, kun imeytyy niin nopeesti. Yöksikin kokeilin tota, mutta siihen tarkotukseen ei taida olla mulle ihan tarpeeksi kosteuttavaa, kun otsa rupes hilseilemään. Nyt oon pari yötä käytellyt naamalle Chagrin Valleyn Shea's So Fine -vartalovoita, ja heti on paljon parempi. Aprikoosinsiemenöljystä oon kanssa tykännyt; tosin sitä en oo nyt niin jaksanut käyttää ku toi Tuoksukaupan 85 ml:n puteli on niin hankala käyttää kun se uittaa sitä öljyä joka paikkaan.

Karite- ja kaakaovoitakin hommasin Tuoksukaupasta; kunhan saan aikaseksi niin niistä olis tarkotus tehdä kunnon kosteuttavaa käsivoidetta. Heti kun sää kylmeni, niin kädet meni ihan karmeeseen kuntoon, eikä kesällä hyvin toiminut Aqualan L toimi enää ollenkaan.
"There's no such thing as a bad idea, just poorly executed awesome ones."

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #572 : 14.10.09 - klo:15:36 »
Onko kellään käynyt niin että puhdistettu kookosöljy kirvelee silmiä? Kyseessä on Pienen Tuoksukaupan öljy (Cocos nucifera fractions). Tykkäisin käyttää tuota silmämeikinpoistoon koska on niin kevyttä, mutta tuopa kirvelee aivan julmetusti vaikka mitä tekisi. Millään muulla käyttämälläni öljyllä ei ole tuollaista reaktiota tullut, joten vähän ihmettelen mistä tuo johtuu.

Vartalovoiteeseen ja hiusnaamioihin on tullut tuota lutrattua ja toimiikin niissä aivan loistavasti.
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #573 : 14.10.09 - klo:20:38 »
^^Sekoitan viinirypäleensiemenöljyä kasvovoiteeseen, on minullekin yksistään käytettynä liian kevyttä. Mutta tosi hyvä kun ei jää näkymään/tuntumaan iholle.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #574 : 07.11.09 - klo:10:05 »
Meikä on ihan amatööri öljyjen käytössä, ja nyt kysynkin viisaammilta vähän apua. Käsivarsissani on ollut paha, kutiseva ihottuma johon ei auttanut 1% hydrocortison-voidekaan. Yllätyksekseni karheus ja punaisuus talttui yhdistelmällä TBS kuivaöljysuihke + Curel Ultra Healing-voide (jenkeistä ostin, tästä ainakin NQ:n kanssa ollaan täällä jossain juteltu). Kutinaa on vielä vähän mutta kaikkea ei voi saada, kai :P
Nyt alkaa öljysuihke olla lopuillaan ja kysyisinkin että minkätyyppistä öljyä voisitte suositella korvaamaan? Ajattelin esim. Pienen Tuoksukaupan tarjontaa.. Kasvojen ihon hoidossakin taitaa olla hyvä kokeilla, tuntuu että aina tarttis jotain seerumia tms voiteen alle, teidän kokemukset öljyistä on olleet aika lupaavia :)
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #575 : 07.11.09 - klo:10:41 »

^ Mulla on lähtenyt parhaiten käsivarsiin joskus (etenkin kylmään aikaan) ilmestyvät punaiset ja karheat läikät karite- ja kaakaovoilla.
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #576 : 07.11.09 - klo:12:16 »
^^ Tai kariteöljyllä, jota on helppo levittää, on paksumpaa öljyä.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #577 : 07.11.09 - klo:13:20 »
Noi Body Shopin kuivaöljythän taitaa olla pääasiassa mineraaliöljyä, joten silloin voisi ihan tavan vauvaöljykin olla kokeilemisen arvoista. Kevyistä yleisöljyistä monipuolisimpia taitaa olla viinirypäleensiemenöljy (joka on ihan riivatun kallista tuoksukaupassa, Stockan herkusta saa 500 ml hintaan 7,20 €  ;) ) ja aprikoosinsiemenöljy. Molemmat on kevyehköjä, mutta kosteuttavia ja lähes tuoksuttomia, joten niitä voi hyvin blandata voiteisiin ja käyttää meikinpostoon.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #578 : 12.11.09 - klo:17:52 »
Aquaoleumin viinirypäleensiemenöljy loppui ja otin käyttöön Akamutin vastaavan. Tuntuu paljon paksummalta ja ihan kuin tämä ei imeytyisi yhtä hyvin. Muistaakseni molemmat on kylmäpuristettuja, joten ihmettelen miten koostumuksessa voi olla noinkin iso ero.

Olin ihan innoissani kun otettuani öljyt tosikäyttöön, ihon rasvoittuminen loppui kuin seinään ja öljyt imeytyivät hyvin, mutta rasvaisuus on nyt taas palannut tämän uuden öljyn myötä.  Akamutin pullo on myös aika raivostuttava (iso suuaukko, ei minkäänlaista annostelijaa), mutta ainahan öljyn voi siirtää mieleiseensä pulloon.

Palmuöljyä testailin myös ja vaikuttaa ihan mukavalta tuttavuudelta. Huoneenlämmössä se on kiinteää, kuitenkin karitea pehmeämpää. Auttaa pintakuivuuteen ja levitänkin sitä usein yöksi huuliin.

Riisinleseöljy loppui ja uutta pitäisi hankkia. Tykkään ihan hirveästi kyseisestä öljystä (melkeen jo HG-kamaa), mutta käväisi mielessä että saakohan mokomaa mistään luomuna?

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #579 : 12.11.09 - klo:18:18 »
^Jännä muuten, miulla on kans ainoa se Aquaoleumin viinirypäleensiemenöljy mikä on ihan oikeasti taittanut rasvaisuuden pysyvästi. Muut kokeillut (kookos, aprikoosinsiemen, kylmäpuristettu viinirypäleensiemen) ovat kyllä pelittäneet ihan kivasti, mutta rasvaisuutta on esiintynyt jossakin määrin ja imeytyvyys on ollut heikompi. Pitänee pysyä siinä hyväksi havaitussa, nyt kun sain sen vanhan putelini vielä takaisin sieltä etelästä :D Oli mokoma muuton yhteydessä unohtunut sinne enkä jaksanut ostaa uutta, kun tiesin omistavani lähes täyden pullon ja minun kulutustahdillani tuo kestää pienen iäisyyden. Ostin sen kutakuinkin tasan vuosi sitten ja käyttänyt ehkä 8kk, eikä pullo ole vielä edes puolillaan ;D (Mihin sie Luurankka sitä oikein hölväät, jos se oli se pullo minkä ostit joskus kesällä miitissä...? ;) Tosin okei, mie käytän sitä vain kasvoille.)
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #580 : 13.11.09 - klo:17:50 »
^ Käytin sitä kasvojen puhdistukseen (myös silmämeikin poistoon) ja kosteutukseen eli kyllähän sitä tuli/tulee aikalailla lotrattua päivittäin.  ;D Mukavaa ainetta kyllä!

Ripset muuten tuntuu vahvistuneen sen jälkeen kun vaihdoin silmämeikinpoistoaineen öljyyn.

Dandylion

• Vieras
« Vastaus #581 : 13.11.09 - klo:20:08 »
Uusi haiven liittyy keskusteluun, tää on jo jopa toka viesti jonka kirjoitan tänne foorumille :) Taustaillut olen jo pidemmän aikaa, ja saanut arvokkaita oppeja, siitä kiitokset kaikille juureksille!

Tänne pitää kirjoittaa äskettäinen kokemukseni, kun sain ärtsyn ihottuman Lumenen rauhoittavasta(!) kosteusnaamiosta. Se on tarina erikseen, mutta öljyihin koko homma linkkautuu kahdellakin tavalla. Ensinnäkin, sain tuon ihottuman rauhoittumaan neitsytkookosöljyllä, jota olen nyt hölväillyt myös tukkaan, käsiin, jalkapohjiin ja päiväkahvin sekaan. Ihanata!  :-*

No, toinen linkki on sitten se, kun olen pitkään ollut Paula's Choice -tuotteiden käyttäjä, ja tuota kirottua Lumenen kosteusnaamiotakin laitoin naamaani Paulan BHA-voiteen jälkeen. Kirjoitin sitten Paula's Choice asiakaspalveluun ja kyselin, osaisivatko siellä INCIn perusteella arvella mistä ainesosasta naamani ärtsyyntyi, ja olisiko heillä jotain vinkkiä miten ärtynyttä ja hurjan kuivaa ihoani kannattaisi hoitaa. Katsokaapa vastausta, lihavoin olennaisen  ;D

Lainaus
Unfortunately it is almost impossible to determine what is causing the reaction from the ingredient list. The mentioned  mask is actually not as beneficial as just using plain olive oil once the 2% BHA Lotion has absorbed. Given the condition of your skin, we would suggest you go one week applying the 2% BHA at night (just a thin layer) followed by a layer of olive oil or a rich, basic balm like Aquaphor Ointment or even plain Vaseline.

Taidan kuitenkin pysytellä kookosöljyssä siihen asti kun Tuoksukaupasta tilaamani ruusunsiemenöljy saapuu. Jostain pitäisi myös saada karpalonsiemenöljyä, joka olisi kai erinomaista ainetta kuivalle ja ikääntyvälle iholle.

Poissa Mintti

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #582 : 19.11.09 - klo:19:25 »
Mistäköhän öljyistä saisi sekoteltua hyvän vartaloöljyn erittäin kuivalle iholle? Olen niin kyllästynyt läträämään vartalovoiteilla, sillä niitä kuluu niin tuhoton määrä ja voiteiden levittäminenkin alkaa rassaamaan.

Voiko ihan perusmarketista saatavia edullisia rypsi-/rapsi-/auringonkukkaöljyjä käyttää vartalon kosteutukseen? Vai ovatko ne liian "köyhiä" sisällöltään? Kun nuo kaikenmaailman kivi- ja siemenöljyt ovat niin paljon kalliimpia. Entä jos sekoittaisi vähän tyyriimpää öljyä rypsiöljyyn tai vaikkapa oliiviöljyyn? Tuota kookosöljyä kun täällä on niin kehuttu, niin mietin sen ostamista, vaikken sitäkään ihan sellaisenaan haluaisi käyttää, litrahinta kun on kuitenkin aika kova.

Sitäkin vaihtoehtoa mietin, jos johonkin edulliseen perusvoiteeseen/-emulsioon noita öljyjä sekoittelisi. Olisiko jokin perus-erioil ihan ok tällaisen sekoituksen pohjaksi?
Luonnonmukaiseen kosmetiikkaan hairahtanut kotikemisti.
3b F ii
iHerb -alennuskoodi: OPI742

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #583 : 20.11.09 - klo:08:03 »
^ Paksummat öljyt on tietty hyviä todella kuivalle iholle, mutta ongelmana on usein se, että ne ovat sitten liian paksuja: eivät imeydy ihoon kunnolla ja tahrivat vaatteet. Esim. juuri kaupasta saatavat öljyt ovat usein melko paksuja, ainakin mun maun mukaan. Ne eivät ole "köyhiä" sisällöltään, eivät todellakaan, mutta käyttömukavuus on mielestäni aika surkea. Mun nenään oliiviöljy haisee todella pahalta, vaikka se onkin todella tehokasta öljyä. Mutta oma nenä oikeastaan ratkaisee voiko vaikka oliiviöljyä käyttää vartalon ihon kosteutukseen.

Hinnakkaamman öljyn lisääminen halpisöljyyn ei ole mitenkään kannattavaa, koska hinnakkaampien öljyjen tehokkuus ei ole aina parempi, vaan hinta perustuu usein öljyjen valmistustapaan ja öljyn raaka-aineiden kustannuksiin.

Öljyjä voi sekoittaa voiteisiin oikein hyvin. Voiteen kannattaa olla silloin aika notkeaa, että öljyn saa emulgoitua voiteeseen helposti.

En tiiä oletko katsonut netin tarjonnan, sillä öljyjen hinnat netissä ovat nimittäin paljon edullisemmat kuin esim. luontaistuotekaupassa. Esim. Fresholin valikoima on aika hyvä ja todella edullinen: helposti imeytyvä ja todella miedon tuoksuinen aprikoosinsiemenöljy maksaa 4,15 £/500 ml. Tuota öljyä raaskii jo lotrata ihan sellaisenaan iholle.

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #584 : 20.11.09 - klo:12:23 »
^^
Mä käytän ihan vaan kylmäpuristettua oliiviöljyä ja se on kyllä loistavaa.   <3 Mua ei sen haju haittaa, tai ainakin käyttämäni Pirkan haju haihtuu sopivan nopeasti suihkun jälkeen. Imeytyykin ihan ok. Pidän kyllä yleensä jotain lötkövaatteita jonkin aikaa öljyämisen jälkeen ennen kuin vaihdan "varsinaisiin". Eikä hinta kirpaise.  :)
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt