Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 366975 kertaa)

Poissa Mintti

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #585 : 20.11.09 - klo:20:00 »
Kiitos ellenille ja nelmalle vastauksista.
Testasin tänään ihan huvin vuoksi jääkaapistani löytyvää rypsiöljyä suihkun jälkeen, ja aika nopeasti se imeytyi! (Ehkä ihoni on niin superkuiva, että imaisee paksummankin öljyn hetkessä.) Ja tuoksuttomuudesta plussaa. Jotenkin vain tuntuu ettei tuollainen perus-rypsiöjy ole niin rikasta kuin esimerkiksi jokin extra virgin oliiviöljy tms. Onko kylmäpuristetussa öljyssä jotakin eroa ei-kylmäpuristettuun?
Tuota oliiviöljyä kyllä aion kokeilla nelman suosituksesta. Ja jos alkaa tuoksu tökkimään, sen voi aina nauttia suun kautta.:)
Ja kiitos ellenille tuosta linkistä! Öljyt eivät todellakaan ole hinnalla pilattuja, joten aion kyllä jotakin tuolta tilata kokeiluun.
Luonnonmukaiseen kosmetiikkaan hairahtanut kotikemisti.
3b F ii
iHerb -alennuskoodi: OPI742

Poissa tuutikuu

• Hiushörhö
« Vastaus #586 : 20.11.09 - klo:20:23 »
Muistan joskus lukeneeni artikkelin, joka käsitteli öljyjä ihonhoidossa. Siinä väitettiin elintarvikkeiksi tarkoitettujen rypsi- ja oliiviöljyjen rasvamolekyylien olevan liian suuria iholle ulkoisesti käytettäväksi - iho ei pysty hyödyntämään niitä toivotulla tavalla. Pienimolekyylisemmiksi ja siksi iholle sopivammiksi öjyiksi nimettiin ainakin manteli- ja jojobaöljy.

Itsekin olen kyllä käyttänyt oliiviöljyä sekä hiuksiin että vartalolle, ja pehmoista tulee. Kasvojen iholla ei kuitenkaan toimi, vaan jää limaiseksi kerrokseksi tai pois pestynä en huomaa eroa. Meikinpoistossa edullinen, joskaan haju ei miellyttävin.. Kasvoille sekä jätettäväksi että meikinpoistoon soveltuva, hinnaltaan kuitenkin huokea öljy vielä hakusessa. Ellenin vinkistä tuo aprikoosisiemenöljy vaikuttaa lupaavalta :) !

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #587 : 20.11.09 - klo:22:46 »
Muistan joskus lukeneeni artikkelin, joka käsitteli öljyjä ihonhoidossa. Siinä väitettiin elintarvikkeiksi tarkoitettujen rypsi- ja oliiviöljyjen rasvamolekyylien olevan liian suuria iholle ulkoisesti käytettäväksi - iho ei pysty hyödyntämään niitä toivotulla tavalla. Pienimolekyylisemmiksi ja siksi iholle sopivammiksi öjyiksi nimettiin ainakin manteli- ja jojobaöljy.

Ja kilin sanonko mitkä! ;D Okei, en voi tietää onko tuossa nyt jotakin perää sinänsä, mutta omien ja täältä luettujen kokemusten mukaan ainakin oliiviöljy on oikein passelia kuivalle iholle. Meikin poistossa parempaa tavaraa ei olekaan, ja kosteutukseen myös aivan loistavaa etenkin talvipakkasilla (jaa niin millä...). En sitten tiedä paljonko iho oikeasti "jättää hyödyntämättä" noista, mutta kyllä siitä erittäin huomattavasti hyötyä silti on ;) Manteliöljy on ihan kivaa kans, mutta kuten sanottua, IHAN KIVAA. Ei loistavaa, kuten koen oliiviöljyn olevan ;)
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Poissa tuutikuu

• Hiushörhö
« Vastaus #588 : 20.11.09 - klo:23:39 »
^ ja eikös se ole oliiviöljy juurikin välimeren kaunotarten salainen ase - sitä tungetaan ihan joka paikkaan ja vaivaan :) . En muista mistä artikkelin luin, mutta tuskin oli mikään tieteellinen julkaisu tms. Varmasti riippuu ihan täysin ihotyypistä mikä öljy kenellekin sopii ja en, usko että iho pystyy ulkokautta hyödyntämään kuitenkaan kaikkea öljyistä - oli ne sitten mitä molekyylikokoa tahansa.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #589 : 20.11.09 - klo:23:43 »
Esim. Fresholin valikoima on aika hyvä ja todella edullinen: helposti imeytyvä ja todella miedon tuoksuinen aprikoosinsiemenöljy maksaa 4,15 £/500 ml. Tuota öljyä raaskii jo lotrata ihan sellaisenaan iholle.
Innostuin ton nettikaupan valikoimista, mutta checkout-sivulla toi ehdottaa aika levottomia postikuluja, yli 9£. Tuliko sullekin niin paljon? Tolta sivulta on vähän vaikea löytää mitään tietoa...

Edit. Kyse tais olla liian painavasta paketista, mulla oli pari 500ml putelia. Vaihdoin pienempiin muutaman ja nyt tuli reilu 6£. Paljon halvempi kuitenkin kuin Pienestä tuoksukaupasta tilata, joten enköhän laita tilauksen menemään :)

Edit2. Näköjään ainoastaan Paypal käy maksuvälineenä, jääpi sit tilaamatta :(
« Viimeksi muokattu: 20.11.09 - klo:23:49 kirjoittanut RockQueen »
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #590 : 21.11.09 - klo:09:29 »
Jotenkin vain tuntuu ettei tuollainen perus-rypsiöjy ole niin rikasta kuin esimerkiksi jokin extra virgin oliiviöljy tms. Onko kylmäpuristetussa öljyssä jotakin eroa ei-kylmäpuristettuun?

Kylmäpuristetun pitäisi olla jotenkin parempilaatuista.

Ai niin ja joku muuten joskus vinkkasi että sellainen pahvitetroissa myytävä oliiviöljy olisi aika mietoaromista, minulla ei siitä ole kokemuksia. Itse  käytän siis Pirkan extra virginiä.
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #591 : 21.11.09 - klo:09:46 »
Esim. Fresholin valikoima on aika hyvä ja todella edullinen: helposti imeytyvä ja todella miedon tuoksuinen aprikoosinsiemenöljy maksaa 4,15 £/500 ml. Tuota öljyä raaskii jo lotrata ihan sellaisenaan iholle.
Innostuin ton nettikaupan valikoimista, mutta checkout-sivulla toi ehdottaa aika levottomia postikuluja, yli 9£. Tuliko sullekin niin paljon? Tolta sivulta on vähän vaikea löytää mitään tietoa...

Edit. Kyse tais olla liian painavasta paketista, mulla oli pari 500ml putelia. Vaihdoin pienempiin muutaman ja nyt tuli reilu 6£. Paljon halvempi kuitenkin kuin Pienestä tuoksukaupasta tilata, joten enköhän laita tilauksen menemään :)

Edit2. Näköjään ainoastaan Paypal käy maksuvälineenä, jääpi sit tilaamatta :(

Katsopas myös Gracefruit.com, sijaitsee Skotlannissa, joten ei huolta tulleista. Tää on mun mielestä ollut se paras öljyputiikki. Ilmeisesti myös Pienen Tuoksukaupan pitäjä tilaa täältä, kun niillä on se Gracefruit-valikoima, mutta sitten sillä on siinä vielä omat katteet päällä...
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #592 : 21.11.09 - klo:12:29 »
Onko kylmäpuristetussa öljyssä jotakin eroa ei-kylmäpuristettuun?

Ei-kylmäpuristettu on "puhtaampaa" --> ei haise, on värittömämpää ja myös ns. köyhempää. Toisaalta ainakin ei-kylmäpuristettu viinirypäleensiemenöljy on minusta kasvoille mukavampaa käyttää kuin kylmäpuristettu, koostumus on paremmin imeytyvä ja jotenkin muutenkin kivempi. Kropalle sen sijaan käytän kylmäpuristettuja :)
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #593 : 27.11.09 - klo:22:26 »
Olen nyt iltana jokusena ruvennut hurjaksi ja käyttänyt kokeeksi kariteöljy-Humektansotkua kasvoille. Suhtauduin kokeiluun erittäin skeptisesti ja odotin saavani aikaan maailmanluokan katastrofin (miksiköhän ajoitin ihan ekan kokeilun viikonlopulle, hmm...), mutta vielä ja mitä! Jäähän tuo alkuun killumaan ihon pintaan todella inhan tuntuisesti, mutta aamulla iho on aivan käsittämättömän ihanan tuntuinen  :-* Ei ole millään ikinä tullut niin pehmeäksi ja silkkiseksi. Jotain ihan uskomatonta, kun ottaa huomioon että kyseessä on ainakin lievästi rasvoittumaan taipuva sekaiho. Talvi on tehnyt tehtävänsä ihon pinnalle, tuo karite näemmä paikkaa aivan mahtavasti. Jes  :ts
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht

Punatukka

• Vieras
« Vastaus #594 : 30.11.09 - klo:08:34 »
Olen tähän mennessä käyttänyt erilaisia öljyjä ja rasvoja vain hiuksiin (arga, tamanu, manteli) ja silmämeikin poistoon (manteli), kropalle (kookosöljy ja karitevoi) ja silmänympäryksiin (ruusunsiemenöljy). Ruusunsiemenöljy on ollut aivan mahtava aine silmänympärysiholle.  :l

Sain joskus Tuoksukaupasta kaupanpäällisinä riisinleseöljyä, joka on tähän mennessä vain lojunut jääkaapissa. Nyt viikonloppuna päätin huvin vuoksi kokeilla sitä yövoiteeksi Korresin Alpine Herbsin tilalle. Ajattelin sen olevan keski-ikäiselle, pintakuivuuteen taipuvaiselle sekaiholleni liian tujua mutta mitä vielä. Kasvot olivat aamulla ah niin kuulaat ja posket  pehmoiset.  :T Jatkan kokeiluja viikon verran ja jos tulos on edelleen hyvä eikä tukkeumia tule, otan riisinleseen vakioarsenaaliini.
« Viimeksi muokattu: 30.11.09 - klo:19:03 kirjoittanut Punatukka »

Dandylion

• Vieras
« Vastaus #595 : 30.11.09 - klo:10:39 »
Mä komppaan Punatukkaa tuossa ruusunsiemenöljyasiassa, se on ihan loistavaa ainetta silmänympärysiholle. Olen käyttänyt sitä myös tuohon decolte-alueelle, ja ihan niinkuin iho olisi jotenkin hehkeämpi.

Mutta, mulle kävi pieni öljyvahinko tässä viikonloppuna, kun päätin kokeilla Tuoksukaupasta ostamaani luumunsiemenöljyä hiuksiin. No, vaikka olin lukenut varoituksen siitä tippapullon korkista, niin arvelin että kun tukkaan laitan vähän enemmän kuin naamaan, niin puristan sitten pikkuisen enemmän että saan öljyä kerralla kunnolla ulos. No, tippakorkkihan otti ja possahti ulos räjähdyksenomaisesti, perässään noin kolmasosapullollinen luumunsiemenöljyä yltympäri kylppärin seiniä ja peiliä... Tuoksu oli huumaava, mutta ei suinkaan hiuksissani niinkun piti. Hitto että harmittaa.

Ainut positiivinen asia tuossa oli, että kyseessä oli luumunsiemenöljy eikä arganöljy  ;)

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #596 : 30.11.09 - klo:20:19 »
^Mulla sattui täsmälleen sama, sama öljykin vielä. Tulos on aika järisyttävä, joten varoitus ei ole aiheeton.

Mun suosikkini taitaa olla tuo luumunsiemenöljy, sitten tulee jojoba- ja kookosöljy. Ensimmäinen näistä on kevyehkö verrattuna jojobaan ja toimii mainiosti itselläni sekä meikinpoistossa ja ihon kosteutuksessa. Jojoba sopii parhaiten latvojen hotoon ja kookos taas hiusten muhitteluun. Vartalonhoidossa en saa näitä oikein toimimaan, lähinnä ideaalia on tässä taas manteliöljy: imeytyy ja kosteuttaa vaan ei jätä lähmäpintaa.
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #597 : 01.12.09 - klo:09:38 »
^^
Komppailen. Mä oon kans kerran onnistunut posauttamaan päälleni kolmasosan vadelmansiemenöljyä.  ::)Varokaa tippakorkkia.
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #598 : 01.12.09 - klo:11:11 »
^Miullahan tuo sama kävi kookosöljyn kanssa, mikä surullisinta niin uudehkon läppärin vieressä --> läppärin näytön sisällä on vielä tänäkin päivänä öljyä ja voitte kuvitella minkä näköinen se on... ::) No, äkkiä siihen tottui eikä tuo enää häiritse.
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht

Poissa Maria

• HAIRahtanut
« Vastaus #599 : 08.12.09 - klo:22:50 »

Tilasin tuoksukaupasta manteliöljyä ja pari muutakin eli voiko noita käyttää esim.yöllä niin,että ensin öljy lätkitään naamaan ja sen jälk.kosteusvoide päälle?vai ensin kosteusvoide ja sitten öljy?
Jos ei siis  sekoita kosteusvoidetta ja öjyä keskenään.