Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 367072 kertaa)

Poissa Magia

• Tukkaguru
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #60 : 17.12.07 - klo:16:13 »
^^ Säilytän omassa huoneessani. Jääkaapissa säilyisivät paremmin, mutta en halua ruveta joka kerta selittämään, mihin tarvitsen öljyjä muualla kuin keittiössä. ;D Aika nopeaan ne kuluvatkin, eivät kerkeä mennä pilalle.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #61 : 17.12.07 - klo:18:28 »
Säilyvyyden mukaan eli oliivi-, aprikoosinkivi- ja kookosöljy huoneenlämmössä, seesam jääkaapissa.
Karité- sekä kaakaovoi huoneenlämmössä.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #62 : 17.12.07 - klo:19:37 »
Olen laittanut pienempiin pulloihin jotka kulkevat mukanani kylppärin ja makuuhuoneen väliä. Isommat erät säilytän jääkaapissa.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #63 : 19.12.07 - klo:18:43 »
Tietopaketti erilaisista kasviöljyistä, vahoista ja eteerisistä öljyistä:
Oils by Nature
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa annah0j

• HAIRahtanut
  • Mikä on lailallinen ja sanoo mulmul?
« Vastaus #64 : 27.12.07 - klo:15:53 »
Hmm. Minulla oli tuossa semmonen vaihe, että käytin ensin jojobaöljyä silmien puhdistukseen, sitten rypsiöljyn ja risiiniöljyn sekoitusta (75/25) koko ihon puhdistukseen ja lopulta kosteutukseen aqualan L johon pari tippaa jojobaa (aamuin illoin). Aamulla iho oli ihanan pehmoinen, mutta sitten rupesi tulemaan pientä näppylää suun ympärille ja poskipäihin, ja mustapäät lisääntyi nenässä.

Nyt puhdistus on ollut kolmen viikon ajan jojobaa silmämeikkiin, erisanin puhdistusaineella nassu ja kosteutus sama kuin ennen, mutta vain iltaisin. Aamulla pelkkä aqualan L. Kaikki pikkunäpyt on kadonnut ja naama on rauhoittunut takaisin "omaksi itsekseen".

Eipä sitten vissiin olekkaan niin hyödyllistä tuo öljypuhdistus, vai olenko lätrännyt liikaa? ::)

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #65 : 27.12.07 - klo:20:13 »
Mulle ei myöskään öljyt soveltuneet puhdistukseen. Näppyjä on ilmestynyt sinne tänne. Yleensä mulla on aika näpytön iho ollut.
Viime aikoina olen kokeillut iltasella oliiviöljy/jojoba/risiiniöljy sekoitusta. Suhteessa noin 70/20/10. Silmämeikki poistettu Pirkan aineella ja sit öljy putsaus päälle, jonka olen poistanut Clarinsin Gentle Foaming Cleanserilla/Dermosilin meikinpoisto geelillä. Yöksi Humektania ja parisen tippaa mustaherukkaöljyä. Imeytyy ihanasti. Aamulla kasvovesi ja joku voide nassuun.
Vielä yritän jotain yhdistelmää ennenkuin luovutan. Voihan olla joku hormonaalinen juttukin, sekä että olen astangajoogaillut joka myös puhdistaa kehoa.

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
« Vastaus #66 : 15.01.08 - klo:14:29 »
Olisiko kenelläkään kokemusta Avokadoöljystä ja Sweet Almond Oilista? Tarvitsisin uuden öljyn vedenkestävän silmämeikin poistamiseen ja olen harkinnut noita kahta. Onkohan koostumuksissa suuria eroja? Entäpä tuoksuissa, tuoksuvatko hyvin voimakkaalle?
2c F ii

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #67 : 15.01.08 - klo:16:24 »
Olisiko kenelläkään kokemusta Avokadoöljystä ja Sweet Almond Oilista? Tarvitsisin uuden öljyn vedenkestävän silmämeikin poistamiseen ja olen harkinnut noita kahta. Onkohan koostumuksissa suuria eroja? Entäpä tuoksuissa, tuoksuvatko hyvin voimakkaalle?

Mulla on kokemusta Sweet Almond Oilista, mutta ei avokadoöljystä. Tuoksu on mieto ja mielyttävä. Öljy ei ole paksuimmasta päästä (ohuempaa kuin oliiviöljy) ja tehoaa vedenkestävään silmämeikkiin suhteellisen hyvin. :)
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #68 : 15.01.08 - klo:20:36 »
Avokadoöljyssä on melko ruohomainen/yrttimäinen tuoksu, enkä pystykään käyttämään sitä ees esipuhdistuksessa. Hiuksissakaan se ei kyllä tuoksu herkulliselta :-X

Poissa Helleka

• HAIRahtanut
« Vastaus #69 : 15.01.08 - klo:21:16 »
Mä käytin joskus vuosia sitten avokadoöljyä ihon kosteutukseen monta pulloa putkeen. Tuttava oli innostunut Marja Entrichin tuotteista ja oli sitten ostanut pienenpienen pullon avokadoöljyä ja kehui sitä maasta taivaaseen. Tällainen pullo:

Mun mielestä pullon hinta oli ihan kaamea ja vilkaisin sitten inci-listaa, että mitä ihmettä se oli syönyt sisäänsä - eikä siinä tosiaan ollut mitään muuta kuin avokadoöljyä. Kävin sitten luontaistuotekaupasta hakemassa ison pullon samaa ainetta halvemmalla ja käytin ihan tyytyväisenä yli vuoden kunnes se ei enää sopinutkaan iholle. Äidinkin sain kokeilemaan ja muistan, että äiti oli ihan innoissaan kun sai aineella ryppykaulansa silenemään.

Silmämeikin poistoon ei koskaan tullut mieleen kokeilla. Tuoksu oli tosiaan vähän ikävä, mutta kyllä siihen äkkiä tottui.
"I think I am, therefore, I am. I think."

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #70 : 17.01.08 - klo:12:47 »
Onko kukaan saanut kasvojen ihottumaan/hilseileviin kohtiin apua noista öljyistä. Ajattelin tilata pienen satsin eri öljyjä, mutta olen kahden vaiheilla: karitevoita vai tamanuöljyä?

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #71 : 17.01.08 - klo:12:49 »
^ Karitevoi! Minulla oli pitkään nenän ja silmienalusten välissä (jep, vaikeasti selitetty) todella kuivia hilseileviä kohtia. Eipä ole enää.  :-*

Edit. vähän hassu kysymys, mutta missä te säilytätte näitä kiinteämpiä öljyjä ja voita, kuten karite- ja kaakaovoita? En keksinyt parempaakaan, niin karite majailee nutrigloss-purnukassa.  :P
« Viimeksi muokattu: 17.01.08 - klo:12:51 kirjoittanut Ilyasviel »

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #72 : 17.01.08 - klo:12:52 »
Alkaa pikkuhiljaa hahmottumaan minulle sopiva öljypuhdistus. Oliviiöljyä n. 3/4 ja risiiniöljyä 1/4 osaa. Tällä seoksella ensimmäinen osa pesua. Toki silmämeikki on ekana poistettu. Toinen osa kasvojenpesua tapahtuu jollain muulla aineella. Tällä hetkellä Clarinsin puhdistusvaahto sekä Dermosilin meikinpoistogeeli. Kumpi nyt sattuukaan käteeni osumaan.

Enää ei ole näppyjä otsalla eikä muuallakaan. Yöksi laitan humektania + tipan pari joko vadelmansiemenöljyä tahi mustaherukkaöljyä. Tällä jatkan ->

Jojobaöljystä tuli olo josko se ärsyttää ihoani...tukkii ainakin sen
« Viimeksi muokattu: 17.01.08 - klo:13:18 kirjoittanut Miltonia »

Poissa Säde

• HAIRahtanut
« Vastaus #73 : 17.01.08 - klo:12:59 »
Onko kukaan saanut kasvojen ihottumaan/hilseileviin kohtiin apua noista öljyistä.

Minulla on pitkään ollut silmien yläluomilla ja toisessa ulkonurkassa hilseilevät ja kiristävät kohdat, ja karitevoi on ollut ainoa tuote, josta on ollut yhtään apua. Luulen, että karitevoin säännöllisellä käytöllä saan nuo kokonaan pois. Minulla ei esimerkiksi Bepanthenin punainen voide auttanut ollenkaan.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #74 : 17.01.08 - klo:13:13 »
Laitoin nyt sitten tilauksen karitelle, mustaherukkaöljylle ja jojoballe. Kaipa noille käyttöä löytyy, vaikka naama ei tykkäisikään. Pähkinäallergikot voi saada karitesta oireita, luin juuri. Jaiks.