Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 366431 kertaa)

Punatukka

• Vieras
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #600 : 09.12.09 - klo:08:41 »
Olen itse laittanut ensin öljyä, sitten kosteusvoiteen. Tätä seosta olen käyttänyt lähinnä tehokosteutukseen, kun iho on ollut oikein pintakuiva.
Nyt olen toista viikkoa käyttänyt testimielessä pelkkää öljyä (riisinlese) ja hyvin tuntuu toimivan.

Strix

• Vieras
« Vastaus #601 : 10.12.09 - klo:12:03 »
En tiedä onko ruusunsiemenöljy täysin sama kuin ruusunmarjansiemenöljy (uskoisin näin), mutta se on voittanut minut täysin puolelleen. Silmänympärysiho ja Dekoltee ihan humaltuu siitä.

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #602 : 10.12.09 - klo:13:22 »

Tilasin tuoksukaupasta manteliöljyä ja pari muutakin eli voiko noita käyttää esim.yöllä niin,että ensin öljy lätkitään naamaan ja sen jälk.kosteusvoide päälle?vai ensin kosteusvoide ja sitten öljy?
Jos ei siis  sekoita kosteusvoidetta ja öjyä keskenään.

Yleensä sekoitan voiteen ja öljyn, mutta joskus laitan ensin alle kosteusvoiteen ja päälle öljyn/voin etenkin kun laitan yöksi kaakao- tai karitevoita kun iho on superkuiva. Emi-lyn jossain neuvoi, että näin iho saisi voiteen kautta kosteutta ja öljy/voi suojaisi kosteutettua ihoa.
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #603 : 11.12.09 - klo:15:32 »
Kiinnostuinhan se minäkin öljyistä vihdoin. Ajattelin käyttää voiteiden ja hoitoaineiden seassa. Tilasin Fresholista muutamia öljyjä ja shea butteria, joka on ilmeisesti karitevoita, otin sitä laadukkaampaa(?) versiota. Pienen tuoksukaupan toimitus on noin viikko, joten hyvällä sekällä Fresholin tilaus tulee yhtä nopeasti kuin jos olisin kalliimmalla Suomesta tilannut.

Onko ruusunmarjaöljy sama asia kuin ruusunsiemenöljy? Fresholista otin siis kokeiluun 50 ml rosehip oilia. Voiko tätä käyttää silmänympärysiholle? Luin täältä, että jotain ruusuöljyä on menestyksellä käytetty nimenomaan silmänympäryksille. Sekoitetaanko voiteeseen vai laitetaanko yksinään esim yöksi noin yksi tippa molemmille alusille yhteensä? Yläluomelle ei ollenkaan? Turvottaako?

Kannattaako sekoittaa esim 5 tippaa kookosöljyä tehikseen ja laittaa perään vielä sulkeva pikahoito ilman öljyjä? Levitättekö öljyä koko päähän vai vaan latvoihin?

Säilytyksestä: Sälytetäänkö kaikki öljyt jääkaapissa tummissa pulloissa? Mulle tulee edellä mainittujen lisäksi ainakin viinirypäle(?)öljyä, kukui nutia ja aprikoosiöljyä (siemen?). Tuleeko sieltä Fresholista 100 ml pullot muovisina, lasisina, tummina, läpinäkyvinä? Oletteko niissä säilyttäneet vai siirtäneet tummiin pulloihin? Säilyttääkö joku osan päittäisessä käytössä olevista öljyistä huoneenlämmössä pienemmissä pulloissa tms?

Postikuluista voi joku olla kiinnostunut. Sillä 6 punnalla en saanut kauheasti tavaraa koriin. Nyt postareiksi tuli 7,5 ja sheaa oli siis 200g. Öljyjä oli ehkä 450-550 yhteensä. Poistelin ja lisäilin pulloja koriin ja näköjään siellä on automaattinen laskuri. Meinasin tilata 500ml aprikoosia heti kättelyssä, mutta postarit nousi ainakin 2 puntaa, joten otinkin aluksi pienemmän kokeilupullon.

Poissa nuunuu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #604 : 12.12.09 - klo:11:32 »
Kokeilin ihan kotikaappien antimilla yön ajaksi oliiviöljy-aqualan l yhdistelmää koska talvi-ihoni alkaa taas oireilemaan eli kireyttä ja kuivuutta kauttaaltaan. Toimi! Tämä oli tällainen ensitesti, ja voi olla että otan jatkossakin järeämmäksi aseeksi aina välillä kun tuntuu ettei minkäänsortin putelin rasva tehoa.

Strix

• Vieras
« Vastaus #605 : 15.12.09 - klo:11:52 »
Aloe vera geeli + humektan on todella toimiva yhdistelmä paukkupakkasille  <3 Aloe vera geeliä olen läträillyt aamuisinkin pitkin kroppaa, se kuivuu ihanan nopeasti ja ihosta tulee jännän sileä  ;D

Aamuisin en välitä hieroa pitkään iholle öljyjä tai kosteusvoiteita. Geeli onneksi levittyy tosi kivuttomasti ja kuivuu kätevästi siihen mennessä kun on ehtinyt toiselle puolelle kroppaa.
Käytän ympäri vuoden sukkahousuja ja kylmemmillä säillä sen huomaa  :P Ihanan monikäyttöinen.

Punatukka

• Vieras
« Vastaus #606 : 15.12.09 - klo:18:49 »
Olen jo ennättänyt kehua riisinleseöljyä yövoiteena. Nyt olen käyttänyt Tuoksukaupan viininrypälesiemenöljyä päivisin, ja se on aivan mahtavaa.  :l Se imeytyy hyvin, mineraalimeikki ei liejuunnu eikä otsakaan lähde kiiltelemään päivän aikana.

Dandylion

• Vieras
« Vastaus #607 : 21.12.09 - klo:12:58 »
Onko ruusunmarjaöljy sama asia kuin ruusunsiemenöljy? Fresholista otin siis kokeiluun 50 ml rosehip oilia. Voiko tätä käyttää silmänympärysiholle? Luin täältä, että jotain ruusuöljyä on menestyksellä käytetty nimenomaan silmänympäryksille. Sekoitetaanko voiteeseen vai laitetaanko yksinään esim yöksi noin yksi tippa molemmille alusille yhteensä? Yläluomelle ei ollenkaan? Turvottaako?

Jos olet ostanut rosehip oilia, niin kyseessä on juurikin ruusunsiemenöljy. Itse olen käyttänyt samaa kamaa silmänympärysiholle ihan sellaisenaan, niin että tipautan pari tippaa sormenpäille ja taputtelen puhtaalle iholle. En ole laittanut yläluomelle, mutta varmaan voi laittaa sinnekin kunhan välttää liikkuvaa luomea. Mulla ei ole turvottanut, mutta voi olla yksilöllistä.

Säilytyksestä: Sälytetäänkö kaikki öljyt jääkaapissa tummissa pulloissa? Mulle tulee edellä mainittujen lisäksi ainakin viinirypäle(?)öljyä, kukui nutia ja aprikoosiöljyä (siemen?). Tuleeko sieltä Fresholista 100 ml pullot muovisina, lasisina, tummina, läpinäkyvinä? Oletteko niissä säilyttäneet vai siirtäneet tummiin pulloihin? Säilyttääkö joku osan päittäisessä käytössä olevista öljyistä huoneenlämmössä pienemmissä pulloissa tms?

Öljyjen säilytyksestä voi lukea esmes täältä: www.aromaweb.com/articles/whatcarr.asp. Tiivistettynä, kaikkia muita öljyjä paitsi avocadoöljyä voi säilyttää jääkappissa, ja se voi pidentää niiden säilyvyyttä. Kaikkia öljyjä voi säilyttää myös huoneenlämmössä, etenkin jos tiedät että tulet käyttämään öljyn melko nopeasti. Yleisin säilyvyysaikahan noissa öljyissä taitaa olla puoli vuotta. Parhaiten öljyt säilyvät, jos ne on pakattu tummiin lasipulloihin joissa on tiivis korkki. Itse en ole tuolta Freshoilista tilannut, mutta kyllä Tuoksukaupan muovipullossakin säilyy ihan hyvin, olen pitänyt kylppärin peilikaapissa. Jos olet tilannut ison putelin, niin varmaan toimiva tapa olisi säilyttää se iso pullo jääkapissa, ja ottaa siitä pienempään käyttöpulloon öljyä niin että se on hyelposti saatavilla.

Poissa Maria

• HAIRahtanut
« Vastaus #608 : 26.12.09 - klo:12:15 »

Kun tehdään kaksoispuhdistus niin siinähän levitetään öljy ensin iholle niin pitääkö öljyyn vielä käsien kautta lisätä öljyä ja hieroa vaan laitetaanko suoraa esim.puhdistusemulsio ja sitten vaan pyyhitään esim.vanulapulla pois?

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #609 : 26.12.09 - klo:12:32 »

^Makuasia eli mikä parhaiten omalle iholle sopii.
Pitkän kaavan mukaan öljyisille kasvoille laitetaan kuuma pyyhe ja sen jäähdyttyä pyyhkeellä hierotaan/pyyhitään öljy pois kasvoilta. Lyhyemmän kaavan mukaan öljyn voi heti pestä pois putsarilla tms. Öljypuhdistuksesta on muuten oma ketjukin, joka on vähän unohtunut, mutta tässä linkki: http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?topic=1430.0
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva

Bristow

• Vieras
« Vastaus #610 : 29.12.09 - klo:13:25 »
Tykkään käyttää öljyjä kauneudenhoidossa koska ihoni on todella herkkä ja varsinkin talvella punottaa, kuumottaa, kiristää, kutiaa.. Parhaiten tähän on auttanut kun otan kerran päivässä 2 rkl kylmäpuristettua rypsiöljyä. Muuten käytän öljyjä niin että meikkejä poistaessa hieron rypsiöljyä naamaan, silmämeikitkin lähtevät tosi hyvin, pyyhin varovasti vessapaperilla kasvot ja hieron vielä kasvoille aqualan-voidetta ja huuhtelen vedellä pois, sitten vielä kevyesti manteliöljyä koska muuten ihoa kiristää. Meikin alle laitan manteliöljyä ja taputtelen sitten vessapaperilla ylimääräiset öljyt pois ennen meikkausta.

En oikeastaan käytä muuta kasvojen hoidossa kuin noita menetelmiä, tämä toimii parhaiten vaikka minkä kokeilujen jälkeen. En myöskään kuori ihoa koska öljyhieronta näköjään toimii niin että ihoa hieroessa tuntee miten ihosta irtoaa kaikkea pientä hienoa reamaista "roskaa" ja iho jää aivan sileäksi huuhtelun jälkeen  :-*  Hyvä homma koska ihoni ei kestä mitään kuorinta-aineita.

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #611 : 31.12.09 - klo:14:17 »
Hei, kuinkas kauan öljyjä tulisi testata, että kunnolla näkisi niiden toimivuuden iholla?  :)
Olen nyt syksyn käytellyt enimmäkseen avokadoöljyä voiteeseen sekoitettuna, välillä lisäillyt myös kariteöljyä ja mangovoita. Nyt sitten kasvovoide on lopuillaan enkä jaksaisi/haluaisi ostaa uutta vaan haluaisin pärjätä pelkällä öljyllä iltakosteutuksessa.

Alussa testailin avokadoöljyä yksistäänkin, mutten varmaan viikkoakaan koska iho tuntui kuivuvan ja lähmäinen tunne tuntui jo ärsyttävän. Noin siis yleensäkin kaikki öljykokeiluni päättyvät. Nyt olen kuitenkin päättänyt, että haluaisin oikeasti kunnolla testata toimivuutta ja avokado+viinirypäleensiemenöljysekoituksella olen ajatellut lähteä. Ymmärtääkseni öljyjen kanssa alussa siis iho saattaa hilseillä tmv. epämielyttävää, mutta kuinka kauan sitä tulisi sietää, kuukauden? Nyt siis parin päivän sisällä iho tuntuu toisaalta ihan peruspehmeältä, mutta meikkipohjaa laitettaessa on hilseilyä selvästi ilmennyt.   :-X

Bristow

• Vieras
« Vastaus #612 : 31.12.09 - klo:17:25 »
Hei, kuinkas kauan öljyjä tulisi testata, että kunnolla näkisi niiden toimivuuden iholla?  :)
Olen nyt syksyn käytellyt enimmäkseen avokadoöljyä voiteeseen sekoitettuna, välillä lisäillyt myös kariteöljyä ja mangovoita. Nyt sitten kasvovoide on lopuillaan enkä jaksaisi/haluaisi ostaa uutta vaan haluaisin pärjätä pelkällä öljyllä iltakosteutuksessa.

Alussa testailin avokadoöljyä yksistäänkin, mutten varmaan viikkoakaan koska iho tuntui kuivuvan ja lähmäinen tunne tuntui jo ärsyttävän. Noin siis yleensäkin kaikki öljykokeiluni päättyvät. Nyt olen kuitenkin päättänyt, että haluaisin oikeasti kunnolla testata toimivuutta ja avokado+viinirypäleensiemenöljysekoituksella olen ajatellut lähteä. Ymmärtääkseni öljyjen kanssa alussa siis iho saattaa hilseillä tmv. epämielyttävää, mutta kuinka kauan sitä tulisi sietää, kuukauden? Nyt siis parin päivän sisällä iho tuntuu toisaalta ihan peruspehmeältä, mutta meikkipohjaa laitettaessa on hilseilyä selvästi ilmennyt.   :-X

Mulla tuo hilseily loppu kunnolla vasta kun aloin myös sisäisesti käyttämään öljyä. Hiukset rasvottuu nopeasti mutta kasvojen iho tykkää.. pitää vaan pestä hiuksia useammin  :)

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #613 : 07.01.10 - klo:14:37 »
Mä oon tässä tutkiskellut karitevoi- ja öljyjuttuja ja oon pihalla kuin lintulauta...  ;)

Voisiko joku sanoa, onko sellaista öljyä esim. Pienessä Tuoksukaupassa, joka OIKEASTI imeytyy ihoon, eikä siis jätä rasvaista pintaa, vain pehmeän ja kosteutetun. Mulla ei ole mitenkään erityisen kuiva iho, mutta näin talvella sääret kutiaa. Öljy kiehtoisi, mutta mietityttää se imeytyvyys, mut sen mitä olen lukenut niin jotkut öljyt imeytyy oikein hyvinkin. Pienen Tuoksukaupan valikoimasta en päässyt katsomaan, johtuen ilmeisesti joulutauosta, mut blogissa kaupan omistaja kertoi persikansiemenöljystä, jonka pitäisi olla hyvin imeytyvää, saman tyyppistä kuin aprikoosinsiemenöljy.

Myös lapsen iholla sopivaa öljyä mietin, sellaisella hyvin imeytyvällä pärjättäisiin varmasti molemmat.
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö

Strix

• Vieras
« Vastaus #614 : 07.01.10 - klo:14:52 »
^No siis, eihän mikään öljy kuivu iholle. Jos ei halua pitkään hieroa rasvaa ihoon tai puuteroida rasvaamisen jälkeen ihoa mataksi, niin sitten kannattaa valita kevyempi öljy.
Esim. Jojobaöljy on oikeasti nestemäistä vahaa, sitä kannattaa kokeilla. Kookosöljy on myös mielestäni melko kevyt ja tuntuu usein häviävän ihoon.

Rasvaisempia on sitten juoksettamaton karitevoi (joka on kuin voita :)) ja "ruoanlaittoöljyt" kuten oliiviöljy ja auringonkukkaöljy. Niitä voi käyttää vaikka vain öiden ajaksi.

Edit: mainitsemasi aprikoosinkiviöljy hulahtaa myös mielestäni nopeasti ihoon.
« Viimeksi muokattu: 07.01.10 - klo:14:54 kirjoittanut Strix »