Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 366417 kertaa)

Poissa zeldu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #660 : 05.02.10 - klo:09:52 »
Oon käyttäny parisen viikkoa kookosöljyä vartalovoiteena, mutta ilmeisesti aiheuttaa vähän allergista reaktiota. Kutittaa niin pirusti reisiä ja jalkoja, vielä seuraavanakin päivänä ettei kyllä voi ajatella laittavansa enää joka ilta  ;D

Teki kuitenkin ihon kivan sileäksi että ei pysty luopumaan ihan täysin.
1a F ii, HL

Poissa slala

• HAIRahtanut
« Vastaus #661 : 11.02.10 - klo:10:57 »
Öljyä tuoksuöljyssäkin on, joten menköön nyt tähän ketjuun. Oonko ymmärtänyt oikein, että voisin kokeilla hajustaa hajusteetonta pesunestettä tuoksuöljyillä? :) Jostain syystä en onnistunut löytämään kokemuksia tuollaisesta, mut päättelin, että jos hoitoainetta, öljyjä, saippuaa ja huuhteluainetta voi tuoksuttaa tuoksuöljyllä, niin kyllä varmaan pesunestettäkin? Kaipaisin tuoksuja vaihteluksi tuolle ainaiselle tuoksuttomuudelle.

Poissa -Mansikka_

• HAIRahtanut
« Vastaus #662 : 11.02.10 - klo:17:03 »
Minä oon ainakin sekoittanut noita tuoksuja vähän kaikkiin juttuihin.
Shamppoisiin,hoitsikoihin,tehiksiin,suihkusaippuaa,pesunesteisiin,rasvoihin yms...Toimii hyvin.
Myös ihanan tuoksun saa tukkaan kun sekottaa vettä ja tuoksu öljyä,suihkasee sillon tällön tukkaan niin ihanan hajuinen  :l nyt on menossa sitruuna kausi kaikki tuotteet haisee siis sille :O
Tarkoituksella olen ostanu hajusteettomiakin tuotteita että voin itse tuoksuttaa ne niin kuin haluan.

Poissa Mariatar

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #663 : 14.02.10 - klo:12:26 »
Joo, tuoksuöljyä sopii käyttää iholle tuotteiden seassa, kunhan käyttää malttia. Tuoksuöljy pelkiltään/liian paljon voiteeseen sekoitettuna voi ärsyttää ihoa, mutta tosiaan hyvän sekoittelun jälkeen varmasti ihan ok. :)

Täytyy muuten hehkuttaa jojobaöljyä kaksoispuhdistuksessa! Kylläpä tuli pehmeä iho taas, kun huvitti läträillä. <3
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.

usagi

• Vieras
« Vastaus #664 : 14.02.10 - klo:15:05 »
Minä olen laittanut tuoksuöljyjä (tuoksulyhdyn lisäksi) juuri noihin hajusteettomiin pesunesteisiin. Allergisoimattomia öljyjä laitan voiteisiinkin. Niitä ei muuten tosiaan tarvi laittaa paljoa...tein notkistettua karitevoita sellaiseen 125 ml:n muovipurkkiin ja laitoin seokseen 5-6 tippaa dark chocolate-tuoksuöljyä. Aika imelän tuoksuista jo tuolla määrällä tuli.

Käytän aika paljon noita tuoksukaupasta tilattuja öljyjä, karitevoita vielä enemmän. Jonkin verran kanssa kaupan ruokaöljyjä, lähinnä auringonkukkaöljyä. Seesaminsiemenöljyäkin kokeilin kun k-marketissa oli puolisen litraa noin vitosella myynnissä, mutta se oli aika voimakkaan hajuista. Ruokaöljyt saa hiuksista huuhdeltua paremmin, varmaan sen isomman molekyylikoon (?) takia. Ei ne sitten imeydykkään yhtä hyvin ;D.

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #665 : 02.03.10 - klo:22:12 »
Toivottavasti tulkitsen nyt ihoani väärin, mutta pelkään pahoin että hampunsiemenöljy tukkii mun ihoa. Tähän mennessä vain jojobaöljy on pystynyt samaan. Toissa viikolla sain kunnon ihonalaiset pattifinnit pitkästä aikaa leukaan ja oikeastaan sattumalta jouduin jättämään hampusiemenöljyn pois kun lähdin reissuun enkä voinut kuljettaa öljyä mukana vaan otin minipullon kameliaöljyä mukaan. Teepuuöljyllä sain patit pikkuhiljaa laskemaan, mutta ke-la oli joka aamu uusi patti leuassa ja iho näytti ihan hirveältä. Olin viikon ilman hampunsiemenöljyä ja iho tasaantui, mutta nyt tulin kotiin ja kahtena iltana olen taas laittanut öljyä ja tänä aamuna oli taas 2 näyttävää näppyä leuassa, joskaan ei onneksi ihonalaisia.

Toinen vaihtoehto olisi sitten aprikoosinsiemenöljy öljypuhdistuksessa, koska sekin oli tauolla saman ajan. Käytin sitä pitkän aikaa viime kesän ja syksynkin ja syksyllä mulla oli samantyyppisiä patteja leuassa, jotka sain kuriin muuta kosteutusta muuttamalla. Jossain vaiheessa alkutalvesta mun aprikoosinsiemenöljy loppui, mutta en nyt tietenkään muista oliko se yhteydessä niiden pattien laskemiseen. Äh, miksen kirjoita ihopäiväkirjaa??

Edit: Eiku kirjotampas päiväkirjaa, juureksiin tietty! :D Löysin viime kesältä merkinnän ihonalaisista pateista mut ne olikin sen jojoba-kokeilun yhteydestä.

Edit2: Laitoin viime yöksi testimielessä ruusunsiemenöljyä ja nyt aamulla iho näyttää paljon rauhoittuneemmalta kuin eilen ja finnijäämät on haalistuneet, uusia ei ole tullut. Taidan käyttää hampunsiemenen sisäisesti.
« Viimeksi muokattu: 03.03.10 - klo:09:20 kirjoittanut keijukainen »
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #666 : 03.03.10 - klo:10:33 »
^ Mun isona kiusariesana on myös ihonalaiset pahkurat, mutta oon saanut ne kookosöljyllä häviämään, muutamassa päivässä suunnilleen. Emuöljyä oon käyttänyt uutena nyt tässä parin viikon sisään ja tykkään siitä tosi paljon! Kosteuttaa ja imeytyy hyvin. Huomasin vaan että ihan joka päivä ei sittenkään ole hyvä sitäkäytellä, joten nyt vaihtelen kookoksen kanssa. Kameliaöljyn oon myös huomannu hyväksi mun iholle, ja erityisesti tykkään sillä ottaa wp-ripsarit pois. Jojoba on kauhua munkin iholle!
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #667 : 03.03.10 - klo:11:34 »

^Kiitos vinkeistä! Täytynee sittenkin tilata Tuoksukaupasta uusia "yövoideöljyjä" ja kookosöljy onkin ollut ostoslistalla, kun tykkään laimentaa sillä teepuuöljyä. Ajattelin tosin nyt tilata sitä juoksevaa versiota. Taidan ottaa pieniä pulloja uusia öljyjä testiin ja sitten vakiohyvän avokadoöljyn, jota voi ainakin käyttää jos ei muut toimi :)

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #668 : 03.03.10 - klo:22:04 »
Kameliaöljy tuntuu aivan ihanalta iholla! Sen jälkeen jää tosi pehmeä iho eikä iho ole yhtään ärtynyt suihkun jälkeen. Sekoitin tuota Erioilin hajustamattomaan kosteusvoiteeseen, johon on hyvä sekoitella (sekoittuu helposti siihen siis :D). Tää kombo jää käyttöön ja Erioil tulee halvaksikin!
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Katiss

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #669 : 05.03.10 - klo:05:51 »
Öljyä tuoksuöljyssäkin on, joten menköön nyt tähän ketjuun. Oonko ymmärtänyt oikein, että voisin kokeilla hajustaa hajusteetonta pesunestettä tuoksuöljyillä? :) Jostain syystä en onnistunut löytämään kokemuksia tuollaisesta, mut päättelin, että jos hoitoainetta, öljyjä, saippuaa ja huuhteluainetta voi tuoksuttaa tuoksuöljyllä, niin kyllä varmaan pesunestettäkin? Kaipaisin tuoksuja vaihteluksi tuolle ainaiselle tuoksuttomuudelle.

Joskus kokeilin Tuoksukaupan ohjeen mukaan laittaa tuoksuöljyä hajusteettoman pyykin huuhteluaineen sekaan - no, joku ihme kemiallinen reaktio kai; huuhteluaine jämähti ihan geelimäiseksi ???

Onnistuneita kokemuksia on enemmän...esim:
Ankeen tuoksuiseen Xtran vartalovoiteeseen oon lisänny jojobaöljyä ja Yuzu-tuoksua.Aikas kivan raikas :l
Pyykinpesukoneeseen laitan tuoksutippoja suoraan huuhteluainelokeroon (en käytä useinkaan huuhteluainetta) Tulee ihanan tuoksuinen pyykki!

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #670 : 10.03.10 - klo:19:22 »

On toki aikaista vetää vielä johtopäätöksiä mustakuminaöljyn toimivuudesta finnien torjuntaan, mutta pakko kehaista, että levitin aamulla pari tippaa öljyä finnin päälle ja iho rauhoittui huomattavasti ja sekä finni että punoitus laskivat. Haju on aika vahva ja kemikaalinen, mutta haihtuu onneksi nopeasti. Verrattuna teepuuöljyyn haju ei ole pahakaan, koska ei jää samalla lailla leijumaan ilmaan.

Vielä pitäisi päättää mitä uusista öljyistä kokeilen ekana yövoiteeseen. Apua! :D

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #671 : 12.03.10 - klo:19:05 »
Tein äsken öljypuhdistuksen luumunsiemenöljyllä. Hieroin öljyä kasvoille kahden minuutin ajan ja pyyhin ensin kuivalla vanulla ja sitten kostealla sienellä kirjasta lukemani ohjeen mukaan. Iho ei kiristä laisinkaan mikä on ihana tunne kun se kiristää yleensä aina pesun jälkeen. Kokeilen tätä nyt jonkun aikaa, toivottavasti sopii iholleni pidemmällä ajalla.  :) Mulla onkin nyt noita öljyjä kun tilasin Pienestä Tuoksukaupasta.

Luumunsiemenöljyssä on muuten aivan ihana tuoksu!
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #672 : 22.03.10 - klo:17:58 »

Oon testaillut melkein 2 viikkoa yövoiteessa riisinleseöljyä ja päivävoiteessa skvalaania ja tykkään molemmista tosi paljon. Molemmat öljyt ja etenkin skvalaani jännästi jämäköittää ja jankittaa Basan1- ja 2-voiteita, joiden seassa käytän öljyjä. Esim. ruusunsiemenöljyn kanssa en oo huomannut samaa.

Mitään tukkeumia ei ole ilmaantunut ja riisinleseöljy tuntuu olevan riittävän ravitsevaa yövoiteeksi myös yksinään (tai siis aloe veran päälle) ilman Basania ja silti se imeytyy suht hyvää vauhtia. Iho näyttää pitkästä aikaa rauhoittuneelta hampunsiemenöljykokeilun jälkeen. Oon laittanut ongelmakohtiin myös mustakuminaöljyä, joka ei ole yhtä tehokas finnintappaja kuin teepuuöljy, mutta rauhoittaa kuitenkin ihoa ja vähentää punoitusta. Tuntuu, että viime kuun megafinneistä jääneet arvet on myös parantuneet nopeampaa kun oon laittanut leukaan yöllä ja päivällä mustakuminaöljyä. Siihen on myös kätevä laimentaa teepuuöljyä.

Olin jo jonkin aikaa käyttämättä öljyä päivävoiteessa, kun tuntui ettei mineraalipohja levity hyvin, mutta kaipasin vähän lisäpotkua voiteeseen, koska välillä poskiin ja nenään ilmestyi kuivia kohtia. Skvalaani on niin kevyttä ja imeytyy hetkessä, että voin laittaa sitä jopa viisikin tippaa päivävoiteen sekaan ja iho näkyy voivan hyvin.

Ainoa valitus tuleekin Tuoksukaupan 50ml pullosta, jossa ei ole tippakorkkia. Todella vaikeaa annostella hyvää määrää öljyä ja mulla ei oo nyt yhtään tyhjää tippakorkillista pulloakaan kun tein tuoksuöljyjä. Sen sijaan pienien 28ml pullojen tippakorkit on tässä erässä toimineet moitteetta: öljyä tulee helposti läpi enkä oo saanut vielä "räjäytettyä" niitä kuten viime erästä.

usagi

• Vieras
« Vastaus #673 : 22.03.10 - klo:19:33 »

On toki aikaista vetää vielä johtopäätöksiä mustakuminaöljyn toimivuudesta finnien torjuntaan, mutta pakko kehaista, että levitin aamulla pari tippaa öljyä finnin päälle ja iho rauhoittui huomattavasti ja sekä finni että punoitus laskivat. Haju on aika vahva ja kemikaalinen, mutta haihtuu onneksi nopeasti. Verrattuna teepuuöljyyn haju ei ole pahakaan, koska ei jää samalla lailla leijumaan ilmaan.

Vielä pitäisi päättää mitä uusista öljyistä kokeilen ekana yövoiteeseen. Apua! :D

Sain pitkään aikaan pahimman atoppisen ihoreaktion yhtenä viikonloppuna. Kortisonia ei ollut saatavilla (tietysti juuri silloin) niin käytin sitten tuota mustakuminaöljyä korvikkeena ja toimi paremmin kuin hyvin ihon rauhoittamiseen. Tuoksu on aika jämäkkä, mutta toi tuntuu kosteuttavankin aika hyvin.

Oon vähän aatellu että sama se mitä öljyä iholle laittaa, kun ei niiden ominaisuuksissa voi niin suurta eroa olla/ei niillä oikeasti ole mitään tehoja. Väärässä olin  ;D. Vadelmansiemenöljy on korjaillut silmänympärysihoakini paremman näköiseksi, sekin on vähän sellainen antibakteerinen öljy käsittääkseni.

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #674 : 30.03.10 - klo:17:43 »
Mulla on kaikki nestemäiset öljyt aiheuttaneet lisää finnejä, mutta sen sijaan karitevoista mun iho selkeästi tykkää. Tarkoittaako tuo, että mun kannattaisi kokeilla noita muitakin kiinteitä rasvoja? Vai onko tuo öljyn/rasvan nestemäisyys/kiinteys ihan merkityksetöntä sen kannalta, miten sopivat iholle?