Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 366419 kertaa)

Poissa Antur

• Tukkaguru
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #675 : 30.03.10 - klo:20:12 »
^En tiedä liittyykö tämä mitenkään mihinkään, mutta minulla öljyt aiheuttivat muistaakseni alussa hetkellisesti finniongelmaa, tulkitsin asian niin että iho puski ylimääräisen talin pihalle koska sen jälkeen vastaavaa ei ole esiintynyt. Avokadoöljy on alun jälkeen ollut ainoa, joka teki leukaan pari kipeää pattia, sitä en ole sen jälkeen käyttänytkään muuta kuin OCM:iin.
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #676 : 12.04.10 - klo:17:51 »
Menin sitten tilaamaan tyrniöljyä samalla, kun tilasin luumunsiemenöljyä. Onneksi tilasin vain 30 ml:n putelin, sillä tyrniöljy värjää niin maan mahdottomasti. Idiootti kun olin, en tajunnut, että tietenkin se värjää, onhan tyrni sellaisenaankin melkoisen värikäs marja. Olin ajatellut käyttää öljyä kasvojen iholle, mutta jo yksi tippa värjää ihon oranssiksi, eikä väri lähde edes pesulla pois, joten taitaa jäädä käyttämättä.

Yhden käyttökeinon kyllä öljylle keksin ja kaadoin öljyä aurinkosuojavoiteeseen, joka ennen teki ihon melkein harmaaksi. Nyt voide on keltaista ja kun voidetta levittää iholle, iho ei näytä harmaalta, vaan sellaisen kivan ruskettuneelta. Muuta käyttökohdetta en tälle öljylle keksi. Ehkä öljystä saattaisi olla apua oranssisen punaisuuden ylläpitäjänä hiuksissa, jos tykkää leiskuvan oranssista väristä.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #677 : 12.04.10 - klo:18:36 »
Tilasin joku aika sitten (alle kuukausi) Pienestä Tuoksukaupasta Kurkkuyrttiöljyn ja E-vitamiiniöljyn. Tykkäilen molemmista kovasti! E-öljyä käytän että saisin hiljalleen pienenemään nuo kamalat arvet naamassa... Kurkkuyrttiöljyn otin mukaan hetken mieleijohteesta, koska vaikutti kiinnostavalta, ja se tuntuu myöskin hyvältä öljyltä kasvoilla. Imeytyy nopeasti ja on hiukan kuivaöljymäinen.
« Viimeksi muokattu: 13.04.10 - klo:22:00 kirjoittanut Jouana »
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

muru

• Vieras
« Vastaus #678 : 13.04.10 - klo:21:46 »
Yllätyin ihan kun leikillä kokeilin oliiviöljyä vedenkestävän silmämeikin poistossa...

Ihan vähäinen määrä hellästi sormella pyyhkäisten onnistui irrottamaan masterpiece waterproofin ihan taivaallisen helposti!! Oon niin ilonen!  <3 Oon aina ennen vihannut meikinpesua koska se oli semmosta tuskahankaamista... kesti kauan ja silmänaluset punoitti aina arkana kun ei vedenkestävät ripsivärit lähtenyt edes niille tarkoitetuilla meikinpoistoaineilla.

Vihdoin nopea, silmänympärysiholle hellä ja HALPA (vrt. oliiviöljyä iso purkki muutaman euron, vedenkestävän meikin poistoöljy 7e 100ml) ratkaisu! :)

Oon nyt ihan vakuuttunut öljyn tehosta ihonhoidossa... Silmänalusiho on paljon pehmeämpi ja terveempi öljyn käyttöönoton jälkeen.

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #679 : 14.04.10 - klo:17:42 »
Menin sitten tilaamaan tyrniöljyä samalla, kun tilasin luumunsiemenöljyä.

Hei, mistä ellen tilasit öljysi? Kiinnostuin kovasti tuosta tyrnistä josko sillä olisi vaikka parantavaa vaikutusta ihottumien hoidossa. Pienen Tuoksukaupan sivuilta en ainakaan löytänyt.  :)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #680 : 14.04.10 - klo:20:18 »
^ Tilasin sen Fresholista, siellä kun on kohtuulliset postarit ja luumunsiemenöljyn hinta isoissa pulloissa on mukavan edullinen ;D. Tuotteiden pakkaaminen jättää toivomisen varaa, mutta tähän mennessä kaikki tuotteet ovat tulleet ehjinä perille. Asiakaspalvelu on tuossa nettikaupassa todella mahtavaa.

usagi

• Vieras
« Vastaus #681 : 15.04.10 - klo:14:50 »
Menin sitten tilaamaan tyrniöljyä samalla, kun tilasin luumunsiemenöljyä. Onneksi tilasin vain 30 ml:n putelin, sillä tyrniöljy värjää niin maan mahdottomasti. Idiootti kun olin, en tajunnut, että tietenkin se värjää, onhan tyrni sellaisenaankin melkoisen värikäs marja. Olin ajatellut käyttää öljyä kasvojen iholle, mutta jo yksi tippa värjää ihon oranssiksi, eikä väri lähde edes pesulla pois, joten taitaa jäädä käyttämättä.

Käytin joskus tyrniöljyä säännöllisesti, eikä se minulla ainakaan kovin kestävästi värjännyt ihoa. Jos illalla laittoi niin ei se enää aamulla näkynyt. Käytin kyllä Weledan öljyä, noissa eri öljymerkeissäkin voi ehkä olla eroa.
Tyrniöljyä kai suositellaan atooppisen ihon hoitoon. Mulla on kyllä toiminut siinä paremmin karitevoi ja noi antibakteeriset öljyhommelit.

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #682 : 15.04.10 - klo:19:35 »
Piru kun ei ole korttia eikä Paypal-juttua niin Freshollilta tilaus ei onnistu. Pitää laittaa Tuoksukaupalle vinkkiä jos vaikka sinne ilmestyisi.  Ekolossakin pieni tyrniöljy purkki oli päälle 20e. :-\ :)

Minulla taas karitevoi(valkaistu) ei toimi niinkään ihottumaan. "Paksuuntuneeseen" ihoon ei imeydy ja muuten tekee helposti lähmäiseksi voiteeseen sekoitettuna ja siten ärsyttää. Täytyy kyllä kokeilla valkaisematontakin, mutta mitä tuollaiset antibakteeriset öljyhommelit usagi on?  :D
Olen kyllä lukenut, että eri öljyillä on vaikutuksia ihottuman paranemiseen, mutta tähän mennessä olen todennut suoranaisten öljyjen ärsyttävän ihoani. Pelkiltään eivät toimi ja voiteseen sekoitettuna tekevät lähmäisen tunteen.

Onko muuten ylipäätään öljyjä, joita voisi käyttää tulehtuneen ihon hoitoon? Mihin ihottuman vaiheeseen tyrniöljy yleensäkin on tarkoitettu, vai onko tarkoitettu vain ylläpitoon pitämään iho kosteuttuna ja ravinteikkaana?  :D

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #683 : 15.04.10 - klo:19:38 »

^Ainakin Tuoksukaupan mukaan tamanu- ja mustakuminaöljyjä on perinteisesti käytetty tulehtuneen ihon hoitoon.
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva

Poissa liisa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #684 : 15.04.10 - klo:19:51 »

^^ Neitsytkookosöljy mainitaan monessa erilähteessä antibakteerisena.
      Minulla on näyttänyt toimivan repeytyneissä ja tulehtuneissa kynsinauhoissa rauhoittavasti ja nopeuttanut
      paranemista.

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #685 : 22.04.10 - klo:21:46 »
En sitten kokeiltuani öljypuhdistusta sen kummemmin siihen perehtynyt, mutta eilisestä lähtien oon sivellyt kasvoille persikansiemenöljyä ja kokeilen tätä systeemiä ainakin viikon ja katson paraneeko ihon kunto yhtään. Tuntuma on oikein mukava, ihosta tulee pehmoinen ja öljy imeytyy hyvin. Pääasia, että saan kiristävän tunteen iholta pois. Neljä tippaa on aika sopiva määrä kasvoille. Seuraavassa hiustenpesussa kokeilen myös sekoittaa hoitoaineen joukkoon tätä tai luumunsiemenöljyä.  :)
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #686 : 31.05.10 - klo:18:53 »
Omien kokemuksien mukaan karitevoi tekee ihmeitä jalkapohjille, aprikoosinsiemenöljy pelastaa rutikuivat kädet ja jojoba on ihanaa kasvoilla. Kaikki imeytyvät oikeisiin paikkoihin käytettyinä milteipä saman tien. :)
Mulla karite ei esimerkiksi tee melkeinpä mitään käsille, mutta sen sijaan se pelastaa mun tuttuni kädet, mitkä suorastaan halkeilevat syöpähoitojen takia. Kuulemma hänellä toimii myös koppuraisille huulille ja kasvojen iholle yöksi laitettuna. Onneksi hänelle on siis löytynyt joku minkä säännöllinen käyttö estää ikäviä ihovaurioita, kun esim. apteekin voiteista ei ole ollut mihinkään.
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #687 : 01.06.10 - klo:17:27 »
Luumunsiemenöljy tuoksuu ihanalta  :l Voimakas marsipaani. Sääli ettei tuoksu enää iholla yhtään...  ::)
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #688 : 27.06.10 - klo:10:42 »
Mikä öljy olisi melko hajutonta, edullista, isossa pullossa olevaa ja helposti joko marketista, apteekista tai luontaistuotekaupasta ostettavaa? Manteliöljy ei käy mun iholle (mulle tulee siitä kutiseva allerginen reaktio jostain syystä), oliiviöljy haisee ihan liian pahalle, rypsiöljy on inasen liian paksua. Tarvitsisin edullista öljyä lotrattavaksi sokeri-öljy-kuorintasekoitukseen matkalle mukaan.

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #689 : 27.06.10 - klo:11:24 »
^
Vauvaöljyistä muistaakseni löytyy hajuttomia vaihtoehtoja, jos ei mineraaliöljyjä pelkää.
Ja muistaakseni markettien auringonkukkaöljy on aika tuoksutonta? Joku voisi varmistaa jos muistaa. Minulla ei ole nyt sitä kotona.
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt