Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 366980 kertaa)

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #690 : 27.06.10 - klo:11:26 »
^^ Ekana tuli mieleen juuri manteliöljy, harmi ettei sovellu sulle. Ikävä kyllä en tiedä öljyjen saatavuudesta kaupoista, kun ostan omani aina joko Pienestä Tuoksukaupasta netistä tai sitten tilaan ulkomailta, mutta hyvä tuoksuton monikäyttöinen perusöljy on aprikoosinsiemenöljy. Veikkaisin että sitä voisi löytyä tavan luontaistuotekaupastakin. Sen ei myöskään pitäisi olla kaikkein kalleimmasta päästä. Jos sulla on aikaa, niin suosittelen kyllä ehdottomasti tutustumaan Pieneen Tuoksukauppaan!
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #691 : 27.06.10 - klo:13:01 »
Nelma, onko auringonkukanöljy kuinka paksua? Miten mulla on sellainen mielikuva, että se olisi älyttömän paksua. Sokeri-öljysekoitukseen sopii mielestäni parhaiten oikein ohut ja juokseva öljy. Ja mineraaliöljyistä haluan edelleen pysyä kaukana.

Jouana, Pieni tuoksukauppa on kyllä erittäin tuttu, mutta mielestäni n. 20 € litralta maksava öljy on ihan liian kallista siihen tarkoitukseen mihin aion öljyä lotrata. Öljyä menee kuitenkin matkan aikana varmaan lähemmäs litra ;D .

Edit sinne alas: ;D vaihdoin tosiaan tänään kuvaa, sori, että se sekoitti sun pasmat ihan täysin :O
« Viimeksi muokattu: 27.06.10 - klo:14:38 kirjoittanut ellen »

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #692 : 27.06.10 - klo:13:13 »
^ Jestas! Mä en tajunnut että se olit sinä! :o Jotenkin toi uusi kuva ei vielä ole painunut mun tajuntaan.... Tiedän paremmin kuin hyvin, että Tuoksukauppa on sulle tuttu! ;D
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #693 : 27.06.10 - klo:15:03 »
Luontaistuotekaupasta tuskin saa edullisemmin mitään vaihtoehtoa...
Mutta joskus olen onnistunut jostain marketista löytämään viinirypäleensiemenöljyä suht edullisesti, ehkä jostain isosta marketista voisi edelleen löytyä?

Poissa -ellis-

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #694 : 27.06.10 - klo:18:53 »
Stockalla on peltipulloissa mantelia, avocadoa, viinirypäleensiementä sun muuta.Joku 400-500 ml oisko ollut 7 euron kieppeillä...

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #695 : 27.06.10 - klo:19:05 »
^
Avokadoöljyä oon muistaakseni nähny myös S-marketissa, jossa vois ainakin olettaa hinnan olevan halvempi kuin Stockalla. 

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #696 : 27.06.10 - klo:22:07 »
Kyllä auringonkukkaöljy oli muistaakseni aika paksua... Ihan varma en ole, viime kerrasta on aikaa. Muistaakseni oliiviöljyä kevyempi kuitenkin. Sitä löytyy ihan halpismerkeiltäkin (esim Rainbow).
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #697 : 27.06.10 - klo:22:53 »
Mikä öljy olisi melko hajutonta, edullista, isossa pullossa olevaa ja helposti joko marketista, apteekista tai luontaistuotekaupasta ostettavaa? Manteliöljy ei käy mun iholle (mulle tulee siitä kutiseva allerginen reaktio jostain syystä), oliiviöljy haisee ihan liian pahalle, rypsiöljy on inasen liian paksua. Tarvitsisin edullista öljyä lotrattavaksi sokeri-öljy-kuorintasekoitukseen matkalle mukaan.

Viinirypäleensiemenöljy on lähes tuoksuton ja maksaa S-Marketissa vähän vajaa 7 €, puolen litran pullossa. Mä käyttäisin sitä, jos manteli ei passaa. :)
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #698 : 28.06.10 - klo:09:45 »
Kiitos kaikille vinkeistä. Mie oon tänään menossa kaupungille, joten luuhaan S-marketin ja Stockan halvan öljyn etsinnässä. Se viinirypäleenöljy olisi sokeri-öljykuorintasekoitukseen oikein oivallinen, koska on hajuton ja melko notkea öljy, toivottavasti sitä löytyisi iso pönikkä.

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #699 : 28.06.10 - klo:10:29 »
Kannattanee katsastaa myös etniset ruokakaupat. Esim. puhdistettua kookosöljyä saattaa löytyä halvalla. Ainakin tuo mitä olen Tuoksukaupasta ostanut, on tosi kevyttä ja melkein vesimäistä. :)
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #700 : 28.06.10 - klo:19:28 »
Löysin Stockalta puolen litran metallipurkissa olevaa viinirypäleensiemenöljyä, eikä hinta kirpaissut liikaa. Tuota kelpaa ja uskaltaakin lotrata.

Poissa ansku

• Haiven
  • *
« Vastaus #701 : 11.09.10 - klo:21:28 »
Mistä olette ostaneet arganöljyä? Ei oikein löytynyt mistään nettiputiikista, tekisi mieli kokeilla kasvoille ja hiuksiinkin kun monessa paikassa olen kuullut sitä kehuttavan.
« Viimeksi muokattu: 11.09.10 - klo:21:33 kirjoittanut ansku »

Poissa babylissa

• Tukkaguru
« Vastaus #702 : 11.09.10 - klo:23:22 »
Jos ei muualta löydy niin ainakin Fresholista. Kohtuulliset postimaksut.

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #703 : 12.09.10 - klo:00:05 »
^^
Pienestä tuoksukaupasta olen tilannut omani.
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa -ellis-

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #704 : 12.09.10 - klo:07:19 »
Argan-öljyä näytti olevan ainakin Itiksen  Ruohonjuuressa.