Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 367141 kertaa)

Poissa babylissa

• Tukkaguru
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #705 : 12.09.10 - klo:11:57 »
Nyt ei näytä argania Tuoksukaupassa olevan.

Skvalaania tilasin viimeksi pienen pullon ja olen tykännyt öljyn vaikutuksista kasvoilla. Kokeilin ensi kerran vuosi-pari sitten ja vakuuttunut olen sen hyvistä vaikutuksista.

Poissa ansku

• Haiven
  • *
« Vastaus #706 : 12.09.10 - klo:12:59 »
Kiitos kaikille arganöljystä vinkanneille  :) Koitan jostain pullon saada käsiini. Googletin arganöljyä ja tuli tuollainen suomalainen nettisivu eteen kuin www.arganoljy.fi
Ainoa vika taitaa olla tuo aika suolainen hinta...?  :o

Poissa babylissa

• Tukkaguru
« Vastaus #707 : 12.09.10 - klo:15:31 »
Ainoa vika taitaa olla tuo aika suolainen hinta...?  :o

No huhhuh. Aika kallis suihkepullo. Tai lahjapakkaus.
Mutta tuo onkin 100% kauneusseerumi :)

Poissa zeldu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #708 : 12.09.10 - klo:16:58 »
Mä tilasin tällä erää aprikoosinsiemenöljyä ja luumunsiemenöljyä sekoitettavaksi oliiviölljyyn, kun hoitavaa silmänympärysöljy-miksausta ajattelin tehdä. Tähän asti oon käyttänyt pelkkää oliiviöljyä, mutta josko kokeilis jotain ekstraa sekaan :) Käyttääkö muuten muut silmänympäryksiin öljyjä?

Lisäksi tilasin myös tota skvalaania 10ml. En tiedä sekoittaisko jojoban sekaan iltaöljyksi vai kokeilisi pelkästään tuolla 10 millillä...
1a F ii, HL

Poissa -ellis-

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #709 : 12.09.10 - klo:17:47 »
Argan-öljyä näytti olevan ainakin Itiksen  Ruohonjuuressa.

Niin ja siellä missä ruokaöljyt on, ei ihonhoidon puolella.

Poissa Blushing

• HAIRahtanut
« Vastaus #710 : 12.09.10 - klo:20:52 »
Mä tilasin tällä erää aprikoosinsiemenöljyä ja luumunsiemenöljyä sekoitettavaksi oliiviölljyyn, kun hoitavaa silmänympärysöljy-miksausta ajattelin tehdä. Tähän asti oon käyttänyt pelkkää oliiviöljyä, mutta josko kokeilis jotain ekstraa sekaan :) Käyttääkö muuten muut silmänympäryksiin öljyjä?

Lisäksi tilasin myös tota skvalaania 10ml. En tiedä sekoittaisko jojoban sekaan iltaöljyksi vai kokeilisi pelkästään tuolla 10 millillä...

Mä aloin juuri käyttämään öljyjä sy- iholle! Olen testaillut avokado- ja pellavansiemenöljyä. Kumpikin tuntuvat tuovat kaivattua ekstraa voiteen alle :)

Poissa zeldu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #711 : 13.09.10 - klo:07:04 »

Mä aloin juuri käyttämään öljyjä sy- iholle! Olen testaillut avokado- ja pellavansiemenöljyä. Kumpikin tuntuvat tuovat kaivattua ekstraa voiteen alle :)

Niin laitatko sä päälle vielä sy-voiteen?
 Itse kun jätin sen vaan rohkeasti pois noin puoli vuotta sitten, joka arvelluttaa...kun ne tuloksethan näkyy vasta kun on liian myöhäistä  ;D
1a F ii, HL

Poissa Blushing

• HAIRahtanut
« Vastaus #712 : 13.09.10 - klo:10:43 »
Mä käytän päälle Pirkan Lastenvoidetta, samaa jota sudin koko kasvoille :) Mulla on tositosikuivat silmäluomet, joten kerrostan ne usein yöksi aineilla  ;D Mä vaihdoin nyt öljyihin kun en halua käyttää sy- alueella(kaan) mineraaliöljyjä ja parabeeneja.

Jos sä haluat semmosta "ikähoitoa"  ;D sy- iholle, kannattaisikohan kokeilla tätä iHerbin tuotetta -> http://www.iherb.com/Now-Foods-Solutions-Hyaluronic-Acid-Firming-Serum-1-fl-oz-30-ml/7264?at=0 Tuota voi lisätä öljy-voideseokseen. Lisää kokemuksia on iHerb ketjussa ;) Ja kyllä toi on tykättyä ihan kaikenikäisellä iholla, että ei sen puoleen  ;D Aion kyllä itsekin kokeilla, sitten joskus kun on ylimääräistä.

Poissa Seela

• HAIRahtanut
« Vastaus #713 : 15.09.10 - klo:13:16 »
Lisäänpä minäkin käyttökokemuksen tänne. Ostin Ruohonjuuresta Tropicai-luomukookosöljyä. Käytin sitä aluksi puhdistukseen niin että hieroin öljyä kuivalle iholle ja sen jälkeen huuhtelin vedellä. Tuloksena oli, että silmämeikit löytyi alaluomelta ja näkö sumeni  :) Seuraava aste oli hieroa öljyä edelleen kuivaan ihoon mutta ei silmänympäryksille ja ennen poishuuhtelua sekoitin mukaan puhdistumaitoa ja lopuksi huuhtelin koko sotkun pois. Huomattavasti parempi.

Kokeilin tätä myös kosteusvoiteena mutta en oikein saanut sitä toimimaan eli tuntui että öljy jäi lillumaan iholle eikä imeytynyt. Sama juttu säärien iholla. Kannattaisiko sekoittaa pienempi määrä esim. kosteusvoiteen sekaan? Öljyn hyödyt iholle on kiistattomat josta syystä haluan sinnitellä tämän kanssa.
On silkkaa ajan ja sielunvoimien tuhlausta kuvitella, mihin kykenisi, jos asiat olisivat toisin.

Ne eivät ole toisin.

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #714 : 18.09.10 - klo:20:41 »
Käyttääkö muuten muut silmänympäryksiin öljyjä?

En ole käyttänyt perinteisiä silmänympärysvoiteita enää vuosikausiin joitain kokeiluja lukuunottamatta. Itsellä toimii parhaiten juuri öljyt sy-alueella. Tällä hetkellä käytän kookosöljyä koko kasvojen, kaulan ja decolleteen alueella. Levitän öljyn iholle, kun se on vielä vähän kostea pesun/lähdevesisuihkeen jäljiltä. Kookosöljyn käytön aloittamisen jälkeen ei ole enää ollut ongelmaa ihon hilseilyn tai pintaryppyjen kanssa. Meikkipuuterikin levittyy tosin kivasti öljyn päälle ja pinta ei näytä kuivalta.

Lisäänpä minäkin käyttökokemuksen tänne. Ostin Ruohonjuuresta Tropicai-luomukookosöljyä.
Kokeilin tätä myös kosteusvoiteena mutta en oikein saanut sitä toimimaan eli tuntui että öljy jäi lillumaan iholle eikä imeytynyt. Sama juttu säärien iholla. Kannattaisiko sekoittaa pienempi määrä esim. kosteusvoiteen sekaan? Öljyn hyödyt iholle on kiistattomat josta syystä haluan sinnitellä tämän kanssa.

Laitoitko öljyn iholle vasta sen ollessa pinnaltaan kuiva? Itselläni toimii parhaiten siten, että pesun jälkeen kuivaan ihon puolihuolimattomasti pyyhkeellä niin, että iholla ei ole varsinaisesti vettä enää, mutta iho on selkeästi vielä kostea ja siihen heti päälle öljy niin saan sidottua ihoon kosteutta öljyn avulla ja öljy levittyy helpommin ja pienempi määrä riittää, jolloin iholle ei myöskään jää ylijäämää lillumaan.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #715 : 19.09.10 - klo:09:28 »

Mullakin on ollut neitsytkookosöljy ihonhoitokokeilussa ja ihan päinvastainen kokemus. Minäkin olen kuivalle iholle laittanut ja tosi pieniä määriä varsinkin kasvoille. Kropan rasvaukseen olen hieman enemmän laittanut, mutta imeytyy silti. Kosteuttaa pienelläkin määrällä ja imeytyy nopeasti kun ei laita liikaa. Nyt pitää vaan olla sormet ristissä, ettei tule tukkeumia mutta ilmeisesti nimenomaan neitsytkookosöljyn ei pitäisi olla aivan pahin tukkija. Öljyt ei muutenkaan tuki mun ihoa pahasti, joten tuloksia odotellessa...  8)

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #716 : 19.09.10 - klo:12:43 »
Pientä galluppia:
Millaisia määriä levitätte mitäkin öljyä aamusin/iltaisin? Entäs sekoituksiin voiteiden kanssa? Laitatteko suoraan pullosta kädelle ja siitä sormilla kasvoilla?

Mulla on edelleen hiukan hakusessa optimaalinen öljymäärä. Puhdistukseen käytän useimmiten manteli-tai oliiviöljyä ja sitä laitan ihan reilun lorauksen, mutta iholle jätettäväksi tulee helposti liikaa. Avokadoöljyä olen laittanut ehkä 5-7 tippaa. se on suht okei määrä, mutta riippuu ihon kuivuusasteestakin.

Poissa dasvidanja

• Haiven
  • *
« Vastaus #717 : 19.09.10 - klo:18:53 »
Pientä galluppia:
Millaisia määriä levitätte mitäkin öljyä aamusin/iltaisin? Entäs sekoituksiin voiteiden kanssa? Laitatteko suoraan pullosta kädelle ja siitä sormilla kasvoilla?

Illalla ennen pesua hieron oliiviöljyä kasvoihin ihan reilusti, silmämeikit poistan oliiviöljyllä vanulapun kanssa, sitten pesen palasaippualla. Iholle jätettäväksi laitan silmiin risiiniöljyä. Sitä tiputtelen muutan tipan kummankin silmän ripsiin ja siitä levitän silmänympäryksille ja jokapuolelle ripsiin. Ripsistäni on muuten tullut paljon kauniimmat sen jälkeen, kun aloin käyttää öljyä sy-voiteen sijaan. Ne ovat reilusti pidemmät, mikä varmaankin johtuu siitä, etteivät ne enää katkeile. Ne myös kaartuvat ihan hiukkasen enemmän. Muutenkin silmänympärysiho tykkää öljyistä.

Kasvoille sekoitan yleensä aloe vera -geeliä ja manteliöljyä, suunnilleen saman verran kumpaakin. Joskus käytän muitakin öljyjä, mikä nyt sattuu lähimpänä olemaan, mutta mantelista tykkään eniten. Aloeta käytän siksi, että öljy imeytyy sen kanssa nopeammin, muuten iho vaikuttaa samalta olipa sitä mukana tai ei. Ainakin kesästä tänne asti tämä on toiminut, pitää katsoa tarvitseeko talveksi kehitellä jotain tuhdimpaa, silloin kun ihoni yleensä kuivuu ihan hilseilyyn asti.

Öljyjä käytän vain iltaisin, koska aamulla en jaksa odotella imeytymistä eikä mineraalipohjakaan pysy öljyjen jälkeen yhtä hyvin kuin tavallisen voiteen jälkeen. Iltaisinkin täytyy öljyjen antaa imeytyä ihan kunnolla, muuten on aamulla tyyny ja hiukset ihan rasvaiset, mikä on tällä kärsimättömydelle tullutkin koettua usein.

Poissa Seela

• HAIRahtanut
« Vastaus #718 : 22.09.10 - klo:14:26 »
Kiitos kommenteista Kosmiskissa ja Lalla, täytynee rohkaistua taas jatkamaan kokeiluja.

Triinan kysely on mielenkiintoinen, toivottavasti mahdollisimman moni öljyilijä viitsii vastata  :)
On silkkaa ajan ja sielunvoimien tuhlausta kuvitella, mihin kykenisi, jos asiat olisivat toisin.

Ne eivät ole toisin.

Poissa tuutikuu

• Hiushörhö
« Vastaus #719 : 22.09.10 - klo:14:59 »
Mä olen käyttänyt öljyjä esipuhdistukseen (luumunsiemenöljy), silmänympärysiholla (ruusunsiemenöljy) sekä satunnaisesti boostaamaan vartalovoiteita. Ihoni on todella rasvoittuva ja käytän öisin yleensä Avitcidia tai Skinoreniä, taukoöinä pelkkää Erisania tms. Nyt iho on kuitenkin ollut punoittava, ärtynyt ja tukkoinen - tuntui ettei mikään sitä onnitu rauhoittamaan. Kolme viimeistä yötä olen levittänyt koko kasvoille reilusti pelkkää mustakuminaöljyä, ja hiphei! Punoitus ja paukamat ovat poissa! Pinnan hilseilykin lakkasi, ja vaikka öljyn levitettynäi iho on jäänyt todella "limaiseksi" yön aikana kaikki ovat imeytyneet ja aamulla iho on ollut matta ja pehmeä. Tilasin öljyä 10ml joskus Pienestä Tuoksukaupasta, mutta olin unohtanut sen kylppärin kaappiin. Nyt täytyy ehdottomasti tilata lisää, vähän isompi satsi!.