Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 272811 kertaa)

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #75 : 17.01.08 - klo:20:54 »
Mullakin on auttanut karitevoi todella hyvin ihon kuivempiin kohtiin. Olen huomannut, että se peittoaa Bepantheninkin eli sitä en enää hanki, tuo on paljon parempaa eikä Bepanthen itse asiassa sisällä kovin hoitavia juttujakaan. Karitevoi siis tulee olemaan mun luottotuote :) Silloin, kun mulla aukes vereslihalle alaluomet niin laitoin viikon verran joka ikinen ilta öljyä ja karitevoita niin alkoi pikkuhiljaa parantua. Ja mä esim. käytän jojoba-, ja mustaherukansiemenöljyä silmänympäryksille yöksi. Luomet ei turpoa yhtään eikä ole enää yhtään kuivat. En siis käytä perussilmänympärysvoidetta, kun vaan aamuisin. Tosin oon miettinyt, jos jojobaöljy toimis aamusin silmänympäryksellä, kun on kevyempää. Pitää joskus kokeilla.

Lisäksi oon nyt pari viikkoa laittanut eri öljyjä yöksi kasvovoiteen sekaan ja oon tykännyt tosi paljon. Tässä oon käyttänyt jojobaa, vadelmasiemenöljyä (pari kertaa viikossa korkeintaan A-vitamiinin takia), mustaherukansiemen-, kookos- ja manteliöljyä. Kaikki sopii mun iholle tosi hyvin ja näin oon saanut kasvovoiteesta toimivemman, jos on tuntunut liian kevyeltä yövoiteeksi. Esim. Humektan + öljy on ihana yhdistelmä, muuten se oiskin mulle aivan liian kevyttä. Kaakaovoi vois käydä myöskin yöksi silmänympäryksille. Sitä en nyt voi testata, kun mulla ei kaakaovoita ole.

Karitevoita oon käyttänyt kerran viikossa naamion tavoin ja jättänyt ihan yöksikin kasvoille. Aamuisin kasvot ovat tosi pehmoiset! Silloin oon laittanut karitevoita myös silmänympäryksille ja sekin on tuntunut hyvältä.

Nyt odotan innolla avokadoöljyä, jotta pääsee sitä testaamaan iholle ja joskus pitänee testata myös tamanuöljyä, kuulostaa myös hyvältä kuivaihoiselle.
1bFii. Oma väri pian saavutettu, pitkien hiusten kasvattelija. Viileä vaniljaisen vaalea, joku 9 ja 10 tasoinen sävysekoitus. Nykyinen pituus: BSL. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

lily

• Vieras
« Vastaus #76 : 19.01.08 - klo:20:43 »
Mitä kaikkia öljyjä saa ihan perusruokakaupoista? Oliiviöljyä ainakin, mutta muita?

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #77 : 19.01.08 - klo:20:48 »
Mitä kaikkia öljyjä saa ihan perusruokakaupoista? Oliiviöljyä ainakin, mutta muita?

Manteliöljyä, kookosrasvaa, auringonkukkaöljyä, rypsiöljyä eli yleensäkkin sellaisia mitä voi käyttää ruuanlaitossa/elintarvikkeena.

Hyvin varustetuista ruokakaupoista voi saada paljonkin erilaisia öljyjä. :) Mä olen nähnyt vaikka mitä pähkinäöljyjä ihan ruokakaupoissakin.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Noanna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #78 : 21.01.08 - klo:12:19 »
Laitoin äsken karitevoita huulille ja nyt näyttää siltä kuin mulla olisi huulipunaa :o. Ei kuitenkaan tunnu yhtään miltään joten tuskin olen allerginenkaan. Ompa outoa.
1bFii, pituus hiukan yli bsl. Toiveena terveet, pehmeät, pitkät ja pörröiset hiukset.

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #79 : 21.01.08 - klo:12:24 »
Voiko karitevoita käyttää ihan sellaisenaan ? Jossain mielestäni luki että piti tehdä jotain? Siksi en ole hommannut mutta jos se onkin noin helppoa käyttää

Kuulostaa loisto aineelta, tulisi nyt pieneen tuoksukauppaan pian myyntiin.

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #80 : 21.01.08 - klo:12:33 »
^Mä ainakin käytän karitevoita ihan sellaisenaan. Aivan mainio kasvoillekin jos on kuivia kohtia. Huuliinkin laitan tosta vaan ja on paljon parempaa kun mikään huulirasva. Joskus käytän sitä silmänympärysvoiteena  :)

Poissa Radish

• Hiushörhö
« Vastaus #81 : 21.01.08 - klo:12:36 »
^^Ja onhan tuota karitevoita Pienessä Tuoksukaupassa myynnissä: Etusivun vasemmanpuoleisesta valikosta Öljyt ja rasvat > Kiinteät rasvat.
2c M ii luonnonkiharat, asteittainen siirtyminen omaan väriin käynnissä.The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie about your age.

murunen

• Vieras
« Vastaus #82 : 21.01.08 - klo:12:38 »
Öljyt on kyllä ihan mahtavaa tavaraa ihon- ja hiustenhoidossa! Enpä kyllä näistäkään juuri mitään tietäisi ilman tätä foorumia :) Jojobaöljy on oikein ihanaa, sekoitan sitä yleensä Humektanin joukkoon, joskus laitan sellaisenaankin naamalle. Olen käyttänyt jojobaa myös meikkien puhdistukseen risiiniöljyn kanssa. Toimii hyvin. Vadelmansiemenöljyä olen kokeillut muutaman kerran kasvoille, mutta se tuntui tukkivalta. Täytyy käyttää se johonkin muuhun. Uusimmat tuttavuudet ovat avokadoöljy ja arganiaöljy. Ostin tuota arganiaa finniarpiin ja täytyy sanoa, että se näyttää toimivan, ainakin paremmin kuin esim. sinkkivoide.

Poissa Sini

• Hiushörhö
  • Anything can happen if you let it.
« Vastaus #83 : 21.01.08 - klo:13:12 »
Pähkinäallergikot voi saada karitesta oireita, luin juuri. Jaiks.

Kiitos tästä tiedosta, selvisi juuri miksi karitevoin kehuttu vaikutus ei ole mulla toiminut. Ihmettelinkin kovasti, kun se pisti huulet ihan rikki, vaikka niin monet sitä lehuvat.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #84 : 23.01.08 - klo:11:21 »
^Itse kokeilin eilen käsivarteen karitea ja siinä se ei aiheuttanut oireita, onneksi. Kasvot onkin eri juttu. Pitää kokeilla tässä joku päivä naamaankin.

Karitevoin koostumus oli mukavan vahamainen. Se ei imeytynyt vaatteisiin, kuten tavallinen perusvoide. Sitä on vaan perhanan vaikea saada siitä purkista kun se on niin kovaa.

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #85 : 23.01.08 - klo:11:23 »
Kovaa? Oma karitevoini on pehmeähköä ja taipuisaa, kovaksi ei voi mitenkään sanoa.  ??? onkohan noissakin jotain eräkohtaisia eroja sitten.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #86 : 23.01.08 - klo:11:53 »
^Juu, kovaa sillä tavalla että siitä saa hankaamalla hiukan kiiltoa sormen päähän. Sitä ei siis todellakaan saa kaivettua purkista. Ei kai se pilalla ole...  :-\

Poissa Noanna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #87 : 23.01.08 - klo:12:04 »
Mullakin on kyllä karitevoi kovaa. Juuri noin että vähän saa sormenpäähän kun oikein hankaa. Olen nyt alkanut kaivaa kynnellä sitä sieltä ;D.
1bFii, pituus hiukan yli bsl. Toiveena terveet, pehmeät, pitkät ja pörröiset hiukset.

Poissa saukko

• Hiushörhö
« Vastaus #88 : 23.01.08 - klo:13:35 »
Mä olen tilannut karitevoita Pienestä Tuoksukapasta kahdesti ja ensimmäinen satsi oli huoneenlämpäisenä ihan kovaa, mutta toisella kerralla se oli sellaista notkean pehmeää. Sitä paitsi ekan eräni käytin kesällä, jolloin kämppäni on ihan sauna ja nyt tuo toinen kimpale on ollut käytössä talvipakkasten aikaan. Ehkä niissä erissä on jotain eroja. Ihan tyytyväisenä olen tuota notkeaa tavaraakin käyttänyt.

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #89 : 23.01.08 - klo:15:11 »
Mulla karitevoi tuntui aluksi kovalta joten joutui kaivamaan kynnellä. Nyttemmin sitä saa jo hyvin sormella lääppästyy. Se kai sitten lämpeni kun oli aikansa huoneenlämmössä  ::)