Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 366457 kertaa)

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #750 : 27.11.10 - klo:16:34 »
^ Mulla on myös hyviä kokemuksia emuöljystä!! Kookosöljystä: olen käyttänyt tosi montaa eri merkkiä ylipäätän. IHerbiltä oon käyttänyt Jarrow Formulas Extra Virginiä yhden puolen litran kanisterin. Se oli "ihan jees", mutta muovisen astiansa takia siinä oli aavituksen omaisesti muovinen sivumaku. Muutenkin kun nuo ei mitenkään järjettömän paljon halvempia ole iHerbillä kuin täältä ostettuna, aion seuraavaksi hankkia taas Ekolosta joko Cocovia tai muuta mitä siellä nyt onkaan tarjolla.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
« Vastaus #751 : 01.12.10 - klo:02:16 »
^Life-luontaistuotekaupassa oli kookosöljy Ekoloakin halvempaa. Ostin viime kuussa Helsingin rautatieasemalla olevasta Lifestä litran pönikän CocoVia ja se maksoi reilusti vähemmän kuin mitä sama tuote maksoi joskus puoli vuotta sitten Ekolossa. Ekolon hinta oli muistaakseni 24 euroa, Lifen 18 tai 20 euroa.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #752 : 01.12.10 - klo:08:43 »
Onko kukaan kokeillut Weledan manteli-kasvoöljyä? Onko se hyvää?

Mulla on kokemusta vain Hauschkan kasvoöljystä, jojobaöljystä ja Bio-Oilista, ja haluaisin kokeilla muitakin.
Hauschka toimii mulla kuin unelma, se on luottotuote. Bio-Oil ja jojobaöljy sen sijaan rasvoittivat ihoa ja aiheuttivat finnejä.
« Viimeksi muokattu: 01.12.10 - klo:08:47 kirjoittanut ainokainen »

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #753 : 01.12.10 - klo:10:56 »
^Life-luontaistuotekaupassa oli kookosöljy Ekoloakin halvempaa. Ostin viime kuussa Helsingin rautatieasemalla olevasta Lifestä litran pönikän CocoVia ja se maksoi reilusti vähemmän kuin mitä sama tuote maksoi joskus puoli vuotta sitten Ekolossa. Ekolon hinta oli muistaakseni 24 euroa, Lifen 18 tai 20 euroa.

Itse asiassa kun satuin kulkemaan Lifen ohi toissapäivänä (matkalla Ekoloon ;D), niin ostinkin sieltä just ton Cocovin. Hinta oli tosiaan suhteessa hiukka huokeampi kuin Ekolossa: Ekolo -> Bio Planete 400ml/10,50e ja Life -> Cocovi 500ml/11,50e.
« Viimeksi muokattu: 01.12.10 - klo:12:37 kirjoittanut Jouana »
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Soven

• Vieras
« Vastaus #754 : 04.12.10 - klo:01:24 »
^^ Kokeilin Weledan manteliöljyä muutama vuosi sitten. Öljy ei tuntunut imeytyvän ihoon juuri yhtään, vaikka ihoni oli erittäin kuivassa kunnossa. Toisaalta minulla on sellainen iho johon muutkaan tuotteet eivät imeydy kauhean hyvin. Jaksoin käyttää ehkä pari, kolme viikkoa enkä ainakaan siinä ajassa huomannut mitään tuloksia. Positiivista oli kuitenkin ettei öljy ärsyttänyt herkkää ihoani yhtään.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #755 : 04.12.10 - klo:13:38 »
Ok, kiitos tästä! Onko kukaan muu kokeillut, ja mitä olette tykänneet kyseisestä öljystä?

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #756 : 04.12.10 - klo:16:54 »
Olen aikaisemmin käyttänyt manteliöljyä ja tykkäsin kyllä kovasti. Imeytyikin mielestäni ihan hyvin. Laitoin sitä yleensä illalla ja koko kasvoille. En huomannut, että olisi aiheuttanut finnejä. Iho tuntui aamulla sileältä ja pehmeältä. Nyt kun tätä kirjoitan, niin tekisi melkein mieli mennä heti ostamaan sitä pullollinen.

Minulla on tällä hetkellä tyrni-ihonhoitoöljyä pullo. Sitä en ole käyttänyt kuin silloin tällöin, enkä siten osaa sanoa, toimiiko vai ei. Minulle tulee helposti finnejä, ja aivan kuin olisin huomannut niiden lisääntymistä tuon öljyn kanssa.

Minulla on pintakuiva sekaiho.
« Viimeksi muokattu: 04.12.10 - klo:17:07 kirjoittanut Marie Corelli »
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #757 : 04.12.10 - klo:17:39 »
Ainokainen, onko sulle tuttu Pieni Tuoksukauppa? Noi weledan tuotteet on vaan niin älyttömän kovan hintaisia. Pienestä Tuoksukaupasta saa todella laajasta valikoimasta öljyjä myös pieniä pulloja, jotka nekin kyllä riittävät melko pitkälle! Itse olen tykännyt pelkästä manteliöljystä kasvoputsarina mutta myös ihovoiteen mukana kosteuttamassa. Tosin mulla ykkös-öljy on ehdottomasti kookos. Oliivi ja manteli on heti seuraavina perässä.

Poissa Mirju

• HAIRahtanut
« Vastaus #758 : 04.12.10 - klo:20:06 »
^ Pieni tuoksukauppa näyttää olevan suljettu tässä joulun alla, mutta manteliöljyä myy myös suomalainen Saippuapaja. Toimitus on nopea, suosittelen  :ts

Edit: anteeksi, korjasin linkin ;D
« Viimeksi muokattu: 04.12.10 - klo:20:16 kirjoittanut Mirju »

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #759 : 05.12.10 - klo:12:36 »
Olen käyttänyt manteliöljyä (ostin Coastal Scentsiltä puoli litraa noin 6 dollarilla) melkeinpä vain puhdistukseen ja siihen se onkin loistavaa ainetta. Iholle jätettäväksi tykkään käyttää ohuempia ja notkeampia öljyjä, avokado on suosikkini.

Tutkailin Prisman öljyhyllyä ja siellä olisi saksanpähkinäöljyä ja kurpitsansiemenöljyä. Kellään kokemuksia näistä?

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #760 : 05.12.10 - klo:13:44 »
Saksanpähkinäöljy on aika voimakas tuoksultaan. Käytin taannoin kesällä "kroppavoiteena" ja toimii oikein mukavasti. Paksumpaa koostumukseltaan kuin aprikoosinkiviöljy, mutta ohuempaa kuitenkin kuin vaikkapa manteli. Leivonnassa ja ruuanlaitossa saksanpähkinäöljy erottuu enemmän edukseen. Jostain syystä tuo öljy antaa voimakkaamman pähkinäisen aromin kuin varsinainen pähkinärouhe.
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #761 : 05.12.10 - klo:20:45 »
Emuöljy on tosi ihanaa kasvoille ja kantapäihin sitä ei tarvitse kuin sipaista ja sukkahousut pysyy ehjinä! :D
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #762 : 08.12.10 - klo:09:00 »
Kiitos vinkistä Jouana! Täytyykin alkaa kokeilemaan noita öljyjä ihan urakalla. Toistaiseksi olen kuitenkin ollut tyytyväinen Hauschkan ihoöljyyn. Se vaan on aika kallista.
Mietin, mitä mun kannattaisi kokeilla, kun iho on aika rasvainen ja herkästi tukkiintuva, mutta joskus pintakuiva?

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #763 : 08.12.10 - klo:11:20 »
^^ juuriska, mikä merkki sulla on käytössä? Mulla on myös emuöljyä (kesällä tosin unohdin koko öljyn olemassaolon) -> tilasin iherbistä viime talvena testiin pikkupullon Emu Goldia, ja se kyllä rauhoitti hyvin mun talvisin todella raivokkaan herkästi rikkoutuvaa ihoa. Otin uudelleen käyttöön ja nyt vaihtelen sitä kookosöljyn kanssa.
Ajatuksissa on pistää seuraavan iherb-tilauksen yhteydessä tulemaan Natural Treasures. Emu Goldissa on lisänä E-vitamiinia parantamasa säilyvyyttä, ja se toimii muutenkin mun iholla hyvin, mutta se isompi pullokoko on vähän tyyriimpi tuohon NT'een verrattuna. Mua himppasen verran kyllä hämmentää vielä, että miten tuota emuöljyä tuotetaan tarkalleen ottaen.

^ Ainokainen, öljyjen suhteen kyllä joutuu ikävä kyllä testaamaan mikä sopii ja mikä ei. Esim Jojobaa on paljon kehuttu ihonhoidossa, mutta jostain syystä mulle se on "myrkkyä". Tässä ketjussa on käyttökokemuksia öljyistä. Jos ei ole jo tuttu, niin sieltä voi saada jotain vinkkiä, niinkuin toki tästäkin ketjusta. Ensimmäisenä mulle tulee mieleen, että kookosöljy olisi sullakin kokeilemisen arvoinen!

Poissa Anita

• Tukkaguru
« Vastaus #764 : 08.12.10 - klo:12:36 »
Toistaiseksi olen kuitenkin ollut tyytyväinen Hauschkan ihoöljyyn. Se vaan on aika kallista.
Mietin, mitä mun kannattaisi kokeilla, kun iho on aika rasvainen ja herkästi tukkiintuva, mutta joskus pintakuiva?

Minulla on samanlainen iho ja tuo Hauschkan öljy sopii erittäin hyvin, joten uskaltaudun suosittelemaan ruusunsiemenöljyä, joka mielestäni on käytössä ollut ihan vastaavaa Hauschkan öljyn kanssa.
iHerbin tilauksiin koodi ALA782 http://eu.iherb.com/?rcode=ala782