Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 366430 kertaa)

ainokainen

• Vieras
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #765 : 08.12.10 - klo:16:16 »
Ok, kiitos vinkeistä! Mielellään otan vielä lisää vinkkejä vastaan.
Minullekin tuo jojoba oli huono, tuli tukkeumia. Jouana, kävikö sulle samoin? Vai miksi tuo jojoba ei sopinut sulle?

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #766 : 08.12.10 - klo:17:46 »
Ainakin mulla jojoba tukkii pahemmin kuin mikään ikinä. Iho on valkopäitä täynnä ja ihan konkreettisesti tuntuu olevan täysin tukossa ja hengittämätön. Ihan pienistä määristä ei ole haittaa, mutta esim. Lumenen kaksifaasinen energiaseerumi oli täyttä myrkkyä puhtaasta jojobasta puhumattakaan.

Poissa pindu

• Haiven
  • *
« Vastaus #767 : 08.12.10 - klo:20:14 »
Itselläni on helposti tukkeutuva,mutta pintakuiva iho (varsinkin näin talvella ) ja olen käyttänyt mustakuminaöljyä muutaman viikon ajan yövoiteen sijasta. Iho on todella hyvässä kunnossa ei tukkeumia eikä kuivuutta.Jää kyllä vakiokäyttöön  :) Öljyä tilasin pienestä tuoksukaupasta:
Mustakumina on erinomainen tuote herkän ihon rauhoittamiseen ja vahvistamiseen. Sillä on myös antibakteerisia, tulehduksia rauhoittavia, ihoa tasapainoittavia ja puhdistavia ominaisuuksia ja se sopii siksi erittäin hyvin myös rasvaisen, epäpuhtaan ja tulehduksiin taipuvaisen ihon hoitoon.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #768 : 08.12.10 - klo:20:33 »
Ok, kiitos vinkeistä! Mielellään otan vielä lisää vinkkejä vastaan.
Minullekin tuo jojoba oli huono, tuli tukkeumia. Jouana, kävikö sulle samoin? Vai miksi tuo jojoba ei sopinut sulle?

Joo sama juttu kuin sulla ja Triinalla; tosi tukkiva öljy mun iholle. Parhaimmiksi öljyiksi on osoittautuneet mulla kookos ja emu, niin ja karitevoi/-öljy. Tosin esim avokadoa en ole kokeillut.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #769 : 09.12.10 - klo:09:11 »
Tuo mustakumina kuulostaa hyvältä! Avocadoa pitää kokeilla myös. Tuon emuöljyn taidan jättää väliin, koska eikös se haise aika hirveelle?  ;D

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #770 : 09.12.10 - klo:11:14 »
^ En tiedä onko eri valmistajien tuotteissa paljon eroja tuon suhteen, mutta esim tuo pullo joka mulla on (Emu Gold, sisältää myös E-vit. säilyvyyttä parantamassa) ei haise miltään. Tosin mun hajuaistia on jäljellä noin puolet, joten millään en voi tietää onko siinä mieto tuoksu kuitenkin. Mutta noin vertailun vuoksi esim kookos ja karitevoi tuoksuvat mun nenään, emu ei. Nyt en saa päähäni oliko tamanu- vai arganiaöljyä kun haisi niin järkyttävälle, että urhoollisen alkukokeilun jälkeen pullo jäi lopulta käyttämättä. Mustakuminaöljy on mulle aivan uusi öljy. Pitääpä ottaa itsekin siitä selvää.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #771 : 09.12.10 - klo:16:39 »
Itse olen nyt käytellyt avocadoöljyä ja haluaisin seuraavaksi kokeilla jotain muuta, vaikka tääkin on hyvä. Eli mikä olisi sellainen mahdollisimman vähän tukkiva, koska mulla myös iho tuntuu tukkeutuvan helposti. Mustakumina ilmeisesti? Onko muilla kokemuksia tästä tai jostain muusta epäpuhtaalle (tukkeutuvalle) iholle sopivasta öljystä?
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back

Poissa tuutikuu

• Hiushörhö
« Vastaus #772 : 09.12.10 - klo:18:32 »
Minäkin käyttelin pienen pullollosen mustakuminaäljyä ja tykkäsin kyllä valtavasti. Mulla on akneiho, joka lääkevoiteista johtuen on usein hilseilevä ja arka vaikka onkin pohjaltaan rasvainen. Mustakuminaöljy rauhoitti ja pehmensi tukkimatta, imeytyi todella hyvin ja muistaakseni tuoksuikin miellyttävälle. En vain ole muistanut / saanut aikaiseksi tilata lisää, hyvä että törmäsin aiheeseen täällä!!

Soven

• Vieras
« Vastaus #773 : 09.12.10 - klo:20:19 »
Mistähän muualta mustakuminaöljyä saisi kuin Pienestä tuoksukaupasta?

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #774 : 10.12.10 - klo:12:31 »

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #775 : 10.12.10 - klo:14:35 »
Kiva! Tajusin tässä juuri, kun aloin mustakuminaöljystä ottamaan selvää, että se on sama asia kuin black seed, josta olen lukenut aiemmin terveysongelmiin liittyen. Siitä on jo pidempi aika ja ehdin välissä unohtaakin koko asian. Black Seed näyttää kulkevan usemmallakin nimellä, ja nyt vasta tajusin yhdistää asiat toisiinsa. iHerbin valikoimassa on esim tällainen tuote, jonka mahdollisesti otankin emuöljyn asemasta. Tarkoitus olisi käyttää myös sisäisesti. Vielä tutkailen asiaa tarkemmin tässä ajan kanssa, mutta ajattelin infota tämän nyt.

^ ainokainen, eilen juuri tsekkasin tuota samaa sivua ja tuo iherbin tuote on myös kylmäpuristettu joskaan ei luomua. Hintaero hyppää silmille vaihteeksi.... ::) Melko suurella todennäköisyydellä kyllä tuon iherbin öljyn hankin.
« Viimeksi muokattu: 10.12.10 - klo:14:37 kirjoittanut Jouana »

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #776 : 10.12.10 - klo:17:54 »
Hintaeroista puheen ollen... kävin tänään Stokkalla katselemassa näitä öljyjä. Maria Entrich -sarjan 15 ml (siis oikeasti kynsilakkapullon kokoinen!) puteli avocadoöljyä maksaa 33,90€. Kiva hinta!
Julia Lawles -merkkinen 100 ml avocadoöljy maksoi samalla hyllyllä 11,90€.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #777 : 10.12.10 - klo:18:04 »
^ Ei paljon mietitytä missä ostoksensa tekee... ::) Avocadoöljy on myös sellainen mikä mua kiinnnostaisi kokeilla, mutta tosiaan toi mustakumina vaikuttaa kyllä ehdottomasti kokeilun arvoiselta - myös sisäisesti siis!

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #778 : 10.12.10 - klo:19:24 »
Tuo mustakumina kuulostaa hyvältä! Avocadoa pitää kokeilla myös. Tuon emuöljyn taidan jättää väliin, koska eikös se haise aika hirveelle?  ;D

Ei ole ainakaan tuossa Jouanankin mainitsemassa Emu Goldissa minkäännäköistä tuoksua herkkänokkaisemmankaan mielestä. Hyvää tavaraa minusta, ruvetkin paranevat nopeammin :)

Mustakuminaa voisi itsekin joskus kokeilla.
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #779 : 10.12.10 - klo:19:50 »
Mitä emuöljy oikein on? Mistä se on tehty? Joskus olen lukenut myös minkkiöljystä. Mitä se sitten on? Valistakaa tyhmää.  ???

Edit. Noiden vastausten perusteella ei tee kyllä edes mieli kokeilla emuöljyä.
« Viimeksi muokattu: 10.12.10 - klo:22:35 kirjoittanut Marie Corelli »
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)