Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 366974 kertaa)

Poissa Elliotta

• HAIRahtanut
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #780 : 10.12.10 - klo:20:59 »
Emuöljyyn liittyen löysin nopealla haulla seuraavan linkin:

http://wiki.answers.com/Q/How_do_you_extract_emu_oil_from_an_emu

Eli linnun rasvakudoksesta saadaan öljyä, joka ensin erotellaan lihasta, sitten nahasta ja lopuksi se jauhetaan ja sulatetaan. Tämän jälkeen saatua öljyä prosessoidaan edelleen mm. tuoksun osalta.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #781 : 10.12.10 - klo:21:04 »
^ Juurikin tuosta syystä en ole erityisen innokas emuöljyn hankinnan kanssa, vaikka kokeilun puolesta onkin toiminut kuin unelma. :-\
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #782 : 10.12.10 - klo:22:17 »
Minä olen mielessäni järkeillyt, että emu nyt on tuotantoeläin muutenkin eikä sitä kukaan kasvata pelkän öljyn takia, parempihan se vain on mitä isomman prosentin tuotantoeläimestä saa hyödynnettyä eikä haaskuuseen mene enempää kuin on tarvis. Tämä siis minun raa'an ja julman logiikkani mukaan ::)
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #783 : 10.12.10 - klo:22:52 »
^ Joo näin mäkin siitä taivun ajattelemaan, todennäköisesti joillain muilla toimillani myötävaikutan paljon pahempaankin toimintaan. ::) Meinaan sitä mustakuminaöljyä testata josko sillä korvautuisi tuo emu, koska siitä olen paljon hyvää lukenut ja vakuttaisi periaatteessa sopivan mulle. Llisäksi on edullisempaakin. Jos se ei toimi, niin tilaan kyllä emuöljyä sitten....
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa mussu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #784 : 12.12.10 - klo:23:04 »
Muistutus kaikille, että pieni tuoksukauppa on auki 13-14.12. Toivottavasti mustakuminaöljyä löytyy eikä se lopu kesken, kun kaikki juurekset ryntäävät ostoksille :D.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #785 : 12.12.10 - klo:23:13 »
^ Satutko tietämään minkä hintaista se on, suunnilleen? Ja mahtaako olla kylmäpuristettua? Harmillista kun sivuilla ei voi ikkunashoppailla siloin kun kauppa on kiinni...

edit. Vastaan itse itselleni; pääsin äsken katsomaan tuotteita kun kauppa on nyt auki, ja mustakuminaöljy on kylmäpuristettua Pienessä Tuoksukaupassakin. Huomasinpahan että nuo pienet öljypullot ovat kutistuneet lähes 2/3 aiemmasta, ihan buu :-\ Tässä on nyt huomiseen asti aikaa funtsailla että tilaanko tuolta pikkupullon testiin, vai teenkö isompaa tilausta iHerbiin ja otan sieltä 240ml pullon tuota ($18.21).
« Viimeksi muokattu: 13.12.10 - klo:10:41 kirjoittanut Jouana »

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #786 : 17.12.10 - klo:12:16 »
Olen käyttänyt nyt vähän aikaa rypäleensiemenöljyä, ja tykkään tästä tosi paljon. Tämä imeytyy ihoon paljon paremmin kuin aiemmin käyttämäni Dr.Hauschkan kasvoöljy. Tämä on todella juoksevaa ja ohutta. Soveltuu rasvaiselle iholle mainiosti!

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #787 : 17.12.10 - klo:20:34 »
^Rypäleensiemenöljy onkin oivaa tavaraa, tosiaan kevyimmästä päästä kokeilemiani ja mullekin turhan kevyttä.

Taitaa kookosöljy jäädä mulla ruuanlaittoon, jahka keksin sille jotain käyttöä. Tuoksu on hurmaava, mutta iholla ja päänahassa teettää lievää kutinaa ja tukkaakin tuntuu vain lähmäävän. Pakkasen kuivattamaan päänahkaan oon hieronut parina iltana oliiviöljyä ja se taas on tuntunut todella hyvältä. Latvoillekin tuntuu toimivan paljon paremmin.

Vuosia sitten kävin ihotautilääkärillä naaman räjähdettyä hirveään kuntoon (ei varsinaista aknea, mutta naama oli arka, punakka ja joka ikinen huokonen oli kohollaan). Diagnoosista muistan vaan, että seborrheantapainen sana siinä vilahti. Lueskelin seborrhoic dermatitis (miten tää suomentuu?) -nimisestä vaivasta ja googlettelin kuvia, mitkä näytti kovin tutuilta. Taipumusta täntyyppiseen tulehdustilaan epäilen itselläni olevan, mikä puoltaisi tyydyttyneen rasvan (mm. kookos) jättämistä sisäiseen käyttöön ja osaltaan selittäisi lievää kutinaa iholle levitettynä. Wikipedian mukaan tulehdusta aiheuttava hiiva herkuttelee tyydyttyneellä rasvalla ja sitähän kookos tietääkseni pitkälti on. Sisäisesti nautittuna en oo huomannut minkäänlaisen rasvan aiheuttavan ihoreaktioita, kun taas löyhä karppaus tuntuis tasoittavan ihonväriä, vähentävän hiustenlähtöä, mustapäitä, tulehduksia ja ihon nirsoilua hoitotuotteiden osalta. Hmmm... rakettitiedettä ja empiirisiä kokeita.  ;D  Ihotautilääkäri ei sanonut mitään ruokavaliosta, mutta kehoitti ainoastaan pysymään kaukana kemppareista sekä hoitamaan ihoa mahdollisimman kevyesti ja hellästi.

Asiasta seinään... latasin pitkästä aikaa kaappiin kokoelman erilaisia öljyjä ja jatkan kokeiluja. Aiemmin oon käyttänyt öljyjä vain hiusten- ja vartalonhoidossa. Nyt meinaan uskaltaa lutrata kuivuuttaan kirkuvaan naamaankin.
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #788 : 17.12.10 - klo:21:01 »
Tilasin juuri tuoksukaupasta babassuöljyä ja mustakuminaöljyä (teidän vinkkien ansiosta) ja odottelen innokkaasti tuotteiden käyttöönottoa. Ajattelin babassun ainakin ehkä tehoavan kostealle levitettynä pahasti rohtuneisiin käsiini ja mustakuminan "hehkeään" ihooni, mutta kaikki lisävinkit ovat tervetulleita! Nyt pumppupullossani majailee manteliöljy eli kun se on loppu niin seuraavaksi laitetaan mustakumina. Babassu menee purkkiin kunhan rakas kahvivoi loppuu. Pitääkin laittaa Saaralle toive kahvivoin saatavuudesta, on nimittäin ihanalta tuoksuva sinitarramaisen pehmeä voi joka toimii sekä ihoon että hiuksiin. ja se tuoksu on todellakin valtavan hyvä tummapaahtoinen kahvi.

En pidä monia öljyjä kerrallaan huoneenlämmössä, käsittääkseni jääkaapissa säilyvät pitempään.
this too shall pass.

Poissa mussu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #789 : 21.12.10 - klo:23:32 »
Voinen liittyä mustakuminaöljyn faneihin. Viikon verran olen sitä käyttänyt ja hyvältä vaikuttaa. Tykkään siitä, että öljy imeytyy todella nopeasti, mutta tuntuu kuitenkin kosteuttavammalta kuin kookos tai mansikansiemen. Tuoksu on aika outo, mutta jostain syystä melkein jopa tykkään siitä. Toistaiseksi en ole havainnut myöskään tukkimista, mutta toisaalta naama on hormonifinniä täynnä, joten eipä öljyn aiheuttamia ongelmia joukosta edes erottaisi. Katsotaan parin viikon päästä taas uudestaan.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #790 : 25.12.10 - klo:22:59 »
Mustakuminaöljy on oikeasti mainio tuote! Minun ihoni reagoi yleensä kaikkeen ja huonosti. Olen nyt reilun viikon verran töistä päästyäni pessyt kasvoni african black soapilla (nubian heritage, pala) ja levittänyt hieman kosteille kasvoille muutaman tipan mustakuminaöljyä - ja iho on huomattavasti vähemmän hilseilevä, norminäppyjäkin tuntuu olevan vähemmän. Mii laik. Eikä ollut edes kallis kokeilu ;D tuoksukaupasta 50ml maksoi 7.90 EUR... ja koska piti muutakin oikeasti tilata niin en jyvitä tuohon lisäksi edes postimaksuja.

Hirveän nopeasti kuivaan ihoon imeytyvä öljy! Pesu black soapilla, summittainen kuivaksi taputtelu, viitisen tippaa mustakuminaöljyä ja ihosta kuului vain "shlurppppsss" ja se oli imeytynyt. Piti ihan lisätä pari tippaa poskipäille varmuuden vuoksi ;D

Mainio epäpuhtaan talvi-ihon pelastaja, suosittelen lämpimästi. Jos tilaat ulkomailta niin etsi "black seed oil" niin saat samaa tuotetta.
this too shall pass.

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #791 : 27.12.10 - klo:22:20 »
Heh, huvittaa nuo ainokaisen heittämät hintaerot. Melkein surullista ja ihan käsittämätöntä miten ihmisiä huijataan. Onneksi jotkut osaavat katsoa mitä ostavat ja mihin hintaan.

Asiasta toiseen, taitaa siis mennä iHerbistä mustakumina tilaukseen, kunhan sitä mill creekin rekkua tulee vihdoinkin lisää, että voi pistaa samaan pakettiin. Toivottavasti tämä toimii nyt, jostain syystä avocadoöljy ei enää miellytä niin paljoa, vaikka tosiaan paransi ihoni kuntoa :/
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back

Poissa Mirju

• HAIRahtanut
« Vastaus #792 : 28.12.10 - klo:21:41 »
Tämä kysymys ei varsinaisesti liity öljyihin, mutta en keksinyt mihin muualle tämän voisi pistää.

Eli siis joulukuun aikana tein joululahjoiksi itse huulirasvaa ja kynsinauhavoidetta, mutta ainesosista jäi yli kaakaovoita ainakin n. 80g. Olisiko vinkkejä mihin tuota voita voisi käyttää?

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #793 : 30.12.10 - klo:22:39 »
Tilasin tämän ketjun innoittamana pikkupullon mustakuminaöljyä, babassua, skvalaania, kameliaöljyä, kurkkuyrttiöljyä ja D-pantenolia Pienestä Tuoksukaupasta (ihanaa kun sieltä saa pieniä määriä, on matala kynnys kokeilla kaikkea :)) ja näistä olen nyt kokeillut mustakuminaa sekä skvalaania. Jälkimmäsitä levittelin silmänympäryksille, tuntuu kivalta eikä aiheuttanut mitään reaktioita, mutta sen tarkemmin en osaa vielä kuvailla. Sen sijaan muatakuminaöljy vaikuttaisi aivan täydelliseltä rutikuivalle, mutta finnejä, tukkeumia ja vanhoja aknejälkiä ikävän täynnä olevalle iholle. Öljy imeytyy reilustikin levitettynä todella hyvin, iho jää rauhallisen pehmeäksi eikä kiristele mihinkään suuntaan. Tässä on jännä, pippurisen anismainen tuoksu, joka haihtuu kuitenkin iholta kohtuunopeasti.

Poissa Luciana

• HAIRahtanut
« Vastaus #794 : 01.01.11 - klo:21:00 »
Olen käyttänyt mm. Hauschkan ihoöljyä, sekä Argan öljyä. Ensimmäinen ei sopinut herkälle ja pintakuivalle sekaiholleni, kun taas jälkimmäinen tuntui sopivan. En tosin usko, että jälkimmäinen vähentää ryppyjä tai ehkäisee ikääntymistä sen paremmin kun muutkaan ihon kosteuttajat.