Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 366604 kertaa)

ainokainen

• Vieras
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #825 : 17.01.11 - klo:07:58 »
^ Ihan finneistä on kyse. Aloitin kyllä samoihin aikoihin myös syömään vehnänalkioöljyä, en tiedä voisiko sekin vaikuttaa?

Mulla ainakin kalanmaksaöljykuuri aiheutti finnejä ihan selvästi. En enää nykyään uskalla syödä mitään öljykapseleita, kun iho menee tukkoon heti. Ja ruokavalio vaikuttaa toki myös. Esim. nyt jouluna kun tuli syötyä paljon pähkinöitä ym. niin kyllä sen heti ihossa huomasi.

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #826 : 21.01.11 - klo:22:21 »
Lyhyt hehkutus: on kyllä mustakuminaöljy kevyesti parasta, mitä olen iholleni tähän mennessä käytellyt! :ts Olen nyt vuodenvaihteesta asti käyttänyt Humektaniin ja aloegeeliin sekoitettuna (minä ja minun cocktailit...), ja iho on rauhoittunut entisestään tosi paljon, näppyjä pukkaa yhä tiettyyn aikaan kuukaudesta vähän mutta muuten iho on siloittunut, väri tasoittunut ja rasvaisuus on vähentynyt myös. Erityisesti siloittumisesta ja värin tasoittumisesta tykkään *näin* paljon :-* Ihanaa tavaraa, pesee emuöljynkin mennen tullen ja palaten!
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #827 : 21.01.11 - klo:23:55 »
Mä tykkään myös mustakuminaöljystä! Vasta pari päivää käyttänyt, mutta mua miellyttää sen nopea imeytyminen ja se, että tuntuu kosteuttavalta mutta ei rasvaiselta. Ja tuntuu rauhoittavan munkin ihoani. Hankin tuon omani iHerbistä ja käytän sitä myös sisäisesti; onpahan tyrmäävän makuista, mutta mitä sen terveysvaikutuksista on tullut luettua niin ei paljon maku haittaa! Aijuu, ja myös Nubian Heritagen Honey & Black Seed palasaippua ollut käytössä pari päivää ja tykkäilen siitäkin, joskin tuoksu on vahvahko. Saatan kyllä tykästyä siihen ajan kanssa -  se jää nähtäväksi.
Oi nam nam näitä ihania öljyjä! :l
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Hanna

• HAIRahtanut
« Vastaus #828 : 22.01.11 - klo:00:24 »
Mulla on myös pienestä tuoksukaupasta mustakuminaöljyä, tuntuu sopivan helposti tukkeutuvalle mutta kuivalle iholleni mainiosti  :) Manteliöljy on vanha suosikki, mutta tästä tykkään yhtä paljon! Oikeastaan on vain yksi öljy, joka ei ole sopinut itselleni, nimittäin jojoba. Käytän öljyjä joskus kasvovoiteen alla, pelkiltään ei tunnu kosteuttavan tarpeeksi.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #829 : 22.01.11 - klo:00:30 »
^ Mulla on myös jojobaöljy mustalla listalla ihonhoidossa, hiuksille se sopii kyllä. Mun iho on erittäin herkkä kuivuuteen taipuva sekaiho. Aiemmin oli todella rutikuiva, mutta on tässä hiljalleen muuttunut sekavampaan suuntaan.
Aiemmin sekoittelin öljyjä ja voiteita keskenään, mutta nyt oon huomannut, että mulle sopii parhaiten yksinkertainen todella kosteuttava voide alle ja öljyn lisään päälle. Tuntuu, että öljy sitoo kosteuden paremmin ihoon, kun teen homman tässä järjestyksessä.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #830 : 22.01.11 - klo:00:48 »
Jojoba ei minullekaan sopinut ja muistaakseni avokado päätyi myös mustalle listalle jo ensikokeilulla ilmenneiden valtavien tukkeumien takia. Sen sijaan parhaita tähän mennessä ovat olleet ikisuosikki viinirypäleensiemenöljy, kookosöljy (lähinnä yövoiteen ominaisuudessa, silloin kun kaipaa tosi paljon kosteutusta; tätä tujummaksi ei minulla passaa öljyjen mennä, tai muuten alkaa tuntua iho rasvaiselta), emuöljy ja nyt tämä mustakuminaöljy - viimeinen näistä aivan kirkkaana ykkösenä. Tässä on kyllä jo sellainen setti ettei muita tarvinne hetkeen edes kokeilla :)

Jännä muuten, miten eri tavalla ihmisillä nuo öljyt ja muut toimii, tai siis miten ne parhaat käyttötavat vaihtelevat. Minä koen tarvitsevani sen pienen tipan Humektania öljyn sekaan imeytymisen edesauttamiseksi - en todella tiedä, onko tässä joku plasebovaikutus, mutta tuntuu, että mikä tahansa öljy yksin levitettynä ei ensinnäkään levity iholle niin hyvin kuin toivoisin ja toiseksi jää ihon pinnalle lillumaan. Humektan tuntuu edesauttavan sekä levittymistä että imeytymistä, sitä käytän ihan puhtaasti sen takia sekoituksissa. Aloe sen sijaan toimii rauhoittajana ja lisäkosteuttajana, ja sen tehon olen ihan testaamallakin havainnut; talvi-iho ärtyy ja rikkoutuu paljon helpommin, jos aloegeelin jättää pois. Paras systeemi minulle siis on Humektan+öljy kesäisin ja Humektan+öljy+aloegeeli talvisin :) (Nämä siis yövoidesetteinä, päivävoiteeksi menee kesät talvet pelkkää Humektania+öljyä nopean imeytymisen vuoksi, eikä aina sitäkään jos iho tuntuu mukavan kosteutetulta aamulla yövoiteen jäljiltä, kuten viime aikoina on tuntunut kun olen siirtynyt mustakuminaöljyyn).
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Soven

• Vieras
« Vastaus #831 : 22.01.11 - klo:01:01 »
Minäkin rakastan mustakuminaöljyä :) Se saa ihon tuntumaan pehmeämmältä ja kosteutetummalta, imeytyy hyvin eikä tuki. Tuntuu kuin vähän auttaisi punoituksiinkin. Käytän sitä itsekin kevyeen voiteeseen sekoitettuna samoin perustein kuin Antur. Mainitsen vielä että ihoni on herkkä, punoittava ja pintakuiva sekaiho.

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #832 : 22.01.11 - klo:09:44 »
Te, jotka tuolta iherbistä olette tilanneet, niin millä hakusanalla olette sitä mustakuminaöljyä löytäneet, tai mikä purkki on kyseessä? Löysin joskus sen, mikä piti laittaa tilaukseen, mutta nyt tuntuu olevan vain ylikalliita pulloja tai jotain mustakumina hoitoaineita tms tuolla.
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back

Poissa Arnella

• Tukkaguru
« Vastaus #833 : 22.01.11 - klo:09:57 »
Taidan olla harvoja, joille jojobaöljy sopii hyvin myös ihonhoitoon. Oman analyysini perusteella määrittelisin, että minulla on t-alueelta rasvoittuva ja muuten "normaali" iho. Ajoittain kuivuutta voi esiintyä hyvin paikallisesti. Mineraalimeikkini ja tällä hetkellä käytössä oleva päivävoiteeni sisältävät molemmat jojobaöljyä ja joskus levitän pelkkää öljyä vartalolle, mutta enemmän lotraan sitä kyllä hiusten hoidossa.

1bMii, vaalennettu.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #834 : 22.01.11 - klo:11:40 »
Jännä muuten, miten eri tavalla ihmisillä nuo öljyt ja muut toimii, tai siis miten ne parhaat käyttötavat vaihtelevat. Minä koen tarvitsevani sen pienen tipan Humektania öljyn sekaan imeytymisen edesauttamiseksi - en todella tiedä, onko tässä joku plasebovaikutus, mutta tuntuu, että mikä tahansa öljy yksin levitettynä ei ensinnäkään levity iholle niin hyvin kuin toivoisin ja toiseksi jää ihon pinnalle lillumaan. Humektan tuntuu edesauttavan sekä levittymistä että imeytymistä, sitä käytän ihan puhtaasti sen takia sekoituksissa.

Mulla on käytössä Humektan myös ja kun levitän sen ensin iholle en odottele kovin pitkään ennenkuin laitan öljyä perään. Kyllä se mullakin sekoituksena menisi, mutta jotenkin tää tyyli tuntuu nyt parhaalta. Yötä vasten käytän Bepanthenin emulsiovoidetta Humektanin tilalla.

Te, jotka tuolta iherbistä olette tilanneet, niin millä hakusanalla olette sitä mustakuminaöljyä löytäneet, tai mikä purkki on kyseessä? Löysin joskus sen, mikä piti laittaa tilaukseen, mutta nyt tuntuu olevan vain ylikalliita pulloja tai jotain mustakumina hoitoaineita tms tuolla.

Sitä löytyy nimillä Black Seed tai Black Cumin Seed. Tuo minkä mä tilasin iHerbistä on tämä. Hinta on hitusen turhan suolainen, mutta päädyin silti tuon hankkimaan. Tosin mun pitää siirtää sitä pikkupurkkiin, koska tuo suutin toimii paremmin jos haluaa tuutata sieltä enemmän kerralla.
Nyt kun kävin hakemassa iherbin sivuilta tuon linkin, niin huomasin myös öljyn kapseliversion. Mä olen yhtä öljytuotetta (Saw Palmetto) käyttänyt kasvoille ampullin tavoin - toimi loistavasti :) Miksei tuokin! (Tosin en tietty tiedä onko nuo niitä pehmeitä kapseleita joissa öljy sisällä, vai onko jollain muulla tavalla pakattu.)

Viinirypäleensiemenöljyä en ole kokeillut, mutta kookos on ihan selkeitä luottotuotteita samoin kuin emuöljy. Hyvä tietää tuo avokadokin, niin en viitsi edes lähteä kokeilemaan, kun vähän saa jo osviittaa täältä sen mahdollisesta sopivuudesta mulle! Tosin eipä tässä nyt ole kyllä minkäänlaista tarvettakaan etsiä uutta öljyä...onneksi! :-*

edit. Kävin vielä vilkaisemassa Pienen Tuoksukaupan sivuilta hintoja, niin jos tosissaan mustakuminaöljy uppoaa niin iHerbistä tilamalla litrahinnassa on huima ero! Tän hetken kurssin mukaan maksoin tuosta iHerbin 2,4dl pullosta n.14e, kun PT'sta voi tilata 60ml pullon hintaan 8,90e (plus satavana on tietysti myös tuo 10ml/2,60e, mikä on kyllä loistavaa kun haluaa testata tuotetta!).
« Viimeksi muokattu: 22.01.11 - klo:11:49 kirjoittanut Jouana »

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #835 : 22.01.11 - klo:14:24 »
Kuukauden verran öljykokeiluja takana ja voisin päivittää tilannetta.

Kasvojen iho tuntuu tykkäävän eniten manteliöljystä. Skvalaani on mukavan kevyttä sekoitella muihin öljyihin, mutta sellaisenaan ei näin talvisaikaan ainakaan riitä. Kolmisen viikkoa kokeilin korvata voiteet öljyillä, mikä tuntuikin iholla mukavalta, mutta silmät reagoivat pahasti. Voiteiden alla käytettynä tai niihin sekoitettuna öljyt ei tuota ongelmia. Jos silmät ei olisi näin pirullisen herkät, siirtyisin ilomielin käyttämään pelkästään öljyjä.

Arsenaalissani pysyvät manteli, oliivi ja skvalaani. Näillä mennään myös kropan osalta. Mustakuminaöljy rauhoitti tehokkaasti tulehduksia, mutta aiheutti voimakasta kutinaa kasvoilla. Emu, avokado ja babassu ovat liian tuhteja. Kookos pehmittää ihoa kivasti, mutta aiheuttaa kutinaa sekin. On se hyvä, että ihon herkistely pitää hoitotuotevaraston pienenä...  ::)
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa Vivi

• Tukkaguru
« Vastaus #836 : 22.01.11 - klo:23:53 »
Mä tilasin kanssa mustakuminaöljyä tämän ketjun innoittamana. Aluksi se tuntui tosi ihanalta, iho selvästi tasoittui.  Mutta se taitaa kuitenkin valitettavasti tukkia mun ihoa. Noin viikossa ilmestyi patit. Käytin sitä aika reilusti, kokeilen varmaan vähän ajan päästä uudelleen, mutta laitan sitten vaan tipan tai kaksi voiteeseen sekoitettuna.

Mulla on tosi helposti finniä pukkaava epäpuhdas/akneiho. Se pysyy suht finnittömänä Erisan puhdistusgeelin ja Bellavitan yhdistelmällä. Mutta tuo Bellavita ei voiteena jätä kauhean heleää ihon pintaa ja jotenkin se ei kosteuta tarpeeksi. Lisäksi haluaisin käyttää jotain vähän luonnonmukaisempaa, Bellavitassa on 4/ 9 valmistusaineesta sulfaatti tai parabeeni. Tosin ennemmin sitä kuin Basironia.  :D Nyt mulla on ton Bellavita+Erisan -yhdistelmän kanssa kokeilussa hyaluronihappo. En oikein osaa vielä sanoa mitä se tekee vai tekeekö mitään.
Oma väri takaisin.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #837 : 23.01.11 - klo:00:28 »
Minä olen edelleen ihan In Love mustakuminaöljyyn.

Tilasin 50ml putelin tuoksukaupasta (joo, kallista mutta so what) ja siirsin sitä öljypumppupullooni. Olen nyt jokusen viikon käyttänyt sitä enemmän tai vähemmän säännöllisesti eli en nyt päivittäin mutta usein, african black soap -pesun jälkeen muutaman tipan kosteille kasvoille ja kaulalle. Mitään tukkeentumista en ole huomannut, iho tuntuu todella hyvältä ja kimmoisalta. Koko rahan arvoinen tuote. Olen siis taputellut pesun jälkeen kosteille kasvoille jokusen tipan pelkkää öljyä ja nypin tietenkin käsiin jäävän tukan latvoihin (sopii hienosti myös tukkaan).  

Tietenkin tässä saattaa vaikuttaa sekin että en pääsääntöisesti hoida ihoani mitenkään tunnollisesti eli pienikin ekstra auttaa, mutta mustakumina ainakin tuntuu olevan kiva ja hyvin imeytyvä öljy ihoni kannalta. Saattaahan joku muu öljy olla ihan yhtä hyvä tai parempi, mutta se jää nähtäväksi koska käytän vain yhtä öljyä kerrallaan.
this too shall pass.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #838 : 23.01.11 - klo:11:05 »
Mäkin tein tämän hypen innoittamana nyt tilauksen Pieneen Tuoksukauppaan ja tilasin mustakuminaöljyä. Saa nähdä, miten se mun kasvoilla toimii. Toistaiseksi olen tyytyväinen rypäleensiemenöljyyn, mutta aina pitää kokeilla uutta!

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #839 : 23.01.11 - klo:11:09 »
Rypäleensiemenöljy tuntui kyllä aiheuttavan hirveän määrän tukkeumia  :( Ei myöskään imeytynyt, mutta sitten hoksasin yhdistää Basan-geeliin ja toimi paremmin. Ilmeisesti tarvitsee kuitenkin jonkun apuaineen, että lähtee imeytymään.