Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 366447 kertaa)

Poissa Bamboo

• Tukkaguru
  • In the cold November rain
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #855 : 07.02.11 - klo:14:10 »
Tämän ketjun innoittamana tilasin iHerbistä rypälesiemenöljyä. Heti ekalla käyttökerralla tein mokan, että hieroin tätä ihoon sellaisenaan. Sai sitten koko kropan pyyhkiä kuivaksi, koska imeytyminen vei niin kauan eikä viitsinyt rasvaisena pukea vaatteita päälle. Sekoitan siis nykyään öljyn kosteusvoiteen sekaan. Hiuksiini ei taida öljyt sopia, vaikka kuinka vähän pistän niin tuloksena on rasvaletti.
kivipuuteri.blogspot.fi kosmetiikkablogini

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #856 : 07.02.11 - klo:20:16 »
Löytyi mielenkiintoinen linkki eri öljyjen tukkivuusasteesta - suurin osa monityydyttämättömiä rasvahappoja sisältävät öljyt ovat aika lailla tukkivia, paitsi avokado- ja auringonkukkaöljy..
Koko juttu löytyy täältä Comedogenic effects of cosmetics

Tuossa käydään läpi monia muitakin raaka-aineita kuin öljyjä, jotka alkavat kohdasta 'Table 9'.

Ihot ovat yksilöllisiä ja jokaisella omat kokemuksensa, mutta tuo on sinänsä kiinnostavaa sen valossa, että nimenomaan kasviöljyjä markkinoidaan 'kevyinä' ja mineraaliöljyä luullaan erityisen tukkivaksi... (mineraaliöljystäkin löytyy tuolla sivulla infoa, samoin silikoneista... )
« Viimeksi muokattu: 07.02.11 - klo:20:19 kirjoittanut NarnianQueen »
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #857 : 07.02.11 - klo:21:08 »
^Onpa jännää. Jos nyt tulkitsin tuota oikein, niin esimerkiksi kookos- ja viinirypäleensiemenöljyn ei pitäisi sopia rasvaiselle/akneiholle oikeastaan missään nimessä, kun taas avokadoöljyn pitäisi, mutta minulla ja monella muullakin tuntuu olevan täsmälleen päinvastaisia kokemuksia. Kuten aiemminkin olen hehkuttanut, kookos- ja viinirypäleensiemen ovat olleet yksiä parhaista öljyistä minun iholleni, joka tosiaankin tykkää tukkeutua joka pienimmästäkin väärästä tuotteesta, mutta avokado tukki välittömästi. Erikoista tuon valossa tarkasteltuna ???
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #858 : 07.02.11 - klo:21:21 »
Ehkä jäniksenkorvat ei täysin vastaa jokaisen ihmisen hipiää...  ::)  Mulle taas moni noista "sopivista" aineksista ei ole sopinut, mutta esim. manteliöljy pelittää mainiosti, vaikka sen pitäis olla tukkivaa. Tuon voin kyllä täysin allekirjoittaa, että vesiliukoiset ainekset ei yleensä tuki. Jotkut veteenliukenevat aineet ei vaan normaalihuuhtelulla ihon pinnalta lähde, vaikka ne ehkä sopivassa lämpötilassa labrassa vatkaamalla liukoisia onkin. Esim. silikonien kohdalla epäilen ongelmien aiheutuvan juuri tästä.
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

usagi

• Vieras
« Vastaus #859 : 08.02.11 - klo:18:37 »
Keksin änkeä karitevoi-öljyseoksen tyhjään erisanin kasvopesupurkkiin. Toimii  :ts. Kunhan on tarpeeksi öljyä ettei lekan kanssa tarvi touhuilla seosta ulos.

Kiinnostaa toi risiiniöljy. Se on pääaineena Dr.Hauschkan silmäluomivoiteessa, joka esittelyn mukaan auttaa ihottumaisiin silmäluomiin ja ihon liian aikaiseen uusiutumiseen. Onko kellään kokemusta tästä öljystä, ja minkä kanssa olette sitä mahdollisesti sekoittaneet?

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #860 : 08.02.11 - klo:20:52 »
Mun oli pakko hankkia pieni, 10 ml:n pullo mustakuminaöljyä Pienestä tuoksukaupasta testailuun teidän hehkutusten perusteella, ja aion hankkia iHerbistä ison pullon, koska olen vakuuttunut. Jatkan vielä testailua ja analysoimista, mutta jo muutaman päivän käytön jälkeen mustakuminaöljy on rauhoittanut rasvaista ja finneille altista ihoani, enkä oikein meinaa uskoa, että seikka johtuisi pelkästään tuosta öljystä. Mutta pakko sen on johtua, koska en ole muuttanut rutiinejani tai tuotteita mitenkään. Epäillen, mutta mielenkiinnolla jatkan kokeiluja ;D .

Poissa dasvidanja

• Haiven
  • *
« Vastaus #861 : 08.02.11 - klo:21:01 »
^^Risiiniöljy on ollut ihan parasta minun silmäluomilleni. Yleensä käytän sitä ihan yksinään, joskus sekoitan aloe vera -geeliin. Olen siis levittänyt niin silmänympäryksille kuin ihan liikkuvalle luomillekin. Ripsille levitän myös kunnon kerroksen.

Mulla saattoi ennen kuivahtaa silmänympärysiho tosi herkästi, mutta risiiniöljyn käyttöönoton jälkeen ei ole ollut ongelmia. Aloin kyllä poistaa silmämeikit oliiviöljyllä samoihin aikoihin, mikä luultavasti on myös vaikuttanut asiaan. Kaikista parasta kuitenkin on, miten tuo öljy on vaikuttanut ripsien kuntoon. Ripseni ovat suht harvat ja lyhyet, mutta öljy hoitaa niitä niin, että ne eivät katkeile niin paljoa kuin ennen ja ovat siten hitusen pidemmät ja runsaammat. Ei muutos kauhean suuri ole, mutta ilostuttaa kuitenkin.

Risiiniöljy on kyllä ehdottomasti parasta, mitä olen silmänympäryksille kokeillut :)

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #862 : 08.02.11 - klo:21:03 »
Noniin, täällä kans (juurikasvuporukoiden innoittamana) mustakumina ollut nyt kokeilussa ja vaikuttaa mulle sopivalta. Uusia finnejä ei sen käytön aikana ole tullut ja muutenkin miellyttävän tuntuinen. Tykkään kyllä. Tuoksu on todella samankaltainen kuin tea tree oilissa.
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #863 : 09.02.11 - klo:05:53 »
Mites tuon mustakuminan kanssa, laitatteko sitä suoraan iholle, vai blandaatteko kasvovoiteeseen tai geeliin? Muakin alkoi tuo houkuttamaan, kun leuan iho on alkanut hieman kukkia (varmaankin hormoniperäistä) enkä oikein tiedä, mitä siihen laittaisi.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #864 : 09.02.11 - klo:08:43 »
Laitan mustakuminaa kasvovoiteen sekaan ja sitten vielä toinen kerros kasvovoiteen päälle. Itselläni on ilmestynyt epäpuhtauksia parina päivänä iholle, eilen oli leuassa pienen pieni finni. Joten itselläni ei tuo aine ole epäpuhtauksia ainakaan ehkäissyt. Otin kokeiluun nyt hamppuöljyn, joka näyttää sopivan passelisti bellavitan sekaan. Bellavita+mustakumina kiristeli ihoa hieman (tämän takia extra-kerros vielä voiteen päälle), mutta Bellavita+hamppuöljy ei kiristele ihoa yhtään. Tykkään kyllä mustakuminasta, mutta halusin kokeilla hamppuöljyä.

Poissa Mustakuu

• HAIRahtanut
  • Paranoiatar
« Vastaus #865 : 12.02.11 - klo:21:43 »
Edelleen on itselläni hakusessa hg-öljy talvipakkasille, ja vähän rasvakin mihin sekoittaa. Öljyistä on tullut todettua vain, että jojoba tai avocado ei käy kasvoille, saan kivat kukitukset näillä aikaan, ja mustakumina on liian heppoinen ainakin talviaikaan, jättää pinnan hilseileväksi.
Sekoitusrasvoista sen verran et omistan Aqualan L:n (jättää kasvojen pinnan liian öljyiseksi) Humektanin (imeytyy ihanasti mutta ihon pinta jää kuivahkoksi), Aloe Vera-geelin (muiden voiteiden sekaan, auttaa imeytymään ja tekee kasvot ihanan pehmeiksi) ja viimeisimmän ostokseni Ceralan Plussan. Viimeinen tällä hetkellä kokeilussa, ei kosteuta yksinään tarpeeksi, mutta seassa käytän aloeveraa ja öljyjä - tällä hetkellä kokeilussa hampunsiemen.

Kävin juuri hunajalla+oliiviöljyllä buustatussa kylvyssä lillumassa, tällaisen jälkeen ei tarvi rasvata kehoa ollenkaan <3 Mustis likes.
1a Fi Punaiset, matkalla kohti BSL. Ainainen kosteutus päällä. <br />Iho herkkä, kesällä rasvoittuva, pintakuiva sekaiho.

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #866 : 13.02.11 - klo:10:24 »
Itse sekoitan mustakuminan joko Humektaniin tai Auqalan L voiteeseen. Tosiaan ei ole mullekaan tarpeeksi kosteuttava, mutta jos sekoitan humektaniin, laitan päälle vielä Aqualania. Tämä kombo toimii ehkä parhaiten. Ihon puhdistan sitten avocadoöljy-perusrasvaseoksella, joskus mukana vähän puhdistusainetta (erisan). Eli ei pääse niin paljon kuivumaan, jolloin tuo mustakumina+voide sekoitus on ihna riittävä. Tosin joskus yöksi laitan vielä avocadoöljyä mustakumina+voideseoksen päälle. Silloin on aamulla kivan näköinen iho. Tosin tuntuu että tämä naama imisi vaikka kaiken öljyn mitä yöksi laittaisin.
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #867 : 13.02.11 - klo:11:50 »
Mustis, mä en ole avoadoa kokeillut (enkä aio) ja jojoba saa munkin kasvoni räjähtämään. Vähän aikaa sitten hankin Aqualanin, ja se on aivan erilainen kuin Aqualan L tai Plus tms! Nyt käytän öljyjen kanssa vaihdellen sitä ja Humektania. (Lisäksi mulla on Dermosilin Laminarghane, jota käytän mukana. Yksistään se on melkoisen kuivattava ainakin näin talviaikaan.)
Mun all time favorite öljy on ehdottomasti kookos! Foorumilta saamani vinkin mukaan aloin käyttämään sitä myös ihonalaisten kipeiden pahkuroiden hoitamiseen ja se jopa tehoaa niihin! Paranevat paljon nopeammin kuin ilman kookosta. Lisäksi se on tuhdimpaa kuin mustakumina joten voisi hyvinkin soveltua sulle myös.
Babssuöljyä hankin jokunen viikko takaperin Pienestä Tuoksukaupasta, mutta mä en millään jaksa uskoa, että se olisi yhtä tehokas kuin kookos. Tosin jos ei ole ihon rikkoutumisongelmia niin se varmasti on passeli! Mulla on niin suuri usko ja luotto kookosöljyyn että jo pelkästään silläkin saan varmaan jotain positiivista aikaan ;D
Käytän muuten sekä kookosöljyä että mustakuminaöljyä (iHerbistä tilattua) myös sisäisesti päivittäin.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Mirju

• HAIRahtanut
« Vastaus #868 : 13.02.11 - klo:13:29 »
Taidan varmaan olla ainoa, jolla aloe vera tuntuu jättävän ihon tosi kireän ja kuivan tuntuiseksi...? Esim. kookosöljyyn sekoitettuna vaikutus on lievempi, mutta silti inhan tuntuinen.

Iltaisin laitan kasvoille pelkkää kookosöljyä ja yleensä laitan superkuivalle otsalle ekstrana rypäleensiemenöljyä. Aamuisin taas käytössä on aloe vera geeli+ kookosöljy, joskus sekoitan öljyt myös LV:n perusvoiteeseen.

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #869 : 13.02.11 - klo:13:41 »
^Mitä aloe veraa käytät, tai siis kuinka vahvaa? Minulla "miedommista" aloegeeleistä tulee usein kiristävä tunne (ja silläpä nyt vähän arveluttaa, kun "jouduin" iHerbistä tilaamaan miedompaa kuin mihin olen tottunut, kun isompi pitoisuus oli OOS, tuli tietenkin takaisin varastoon seuraavana aamuna sen jälkeen kun tilauksen pistin... ::)), mutta mahdollisimman lähellä 100% olevat ovat toimineet. Paras tähän mennessä on ollut Lifestä saatava 99,7%, tuota lähemmäs ei taida pahemmin päästä ;D Tuokin tosin toimii oikeastaan vain öljyihin (ja voiteeseen) sekoitettuna, yksistään jää vähän kiristäväksi minullakin, nyt kun asiaa ajattelen.

Toki kaikki ei sovi kaikille.
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.