Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 366440 kertaa)

Poissa Mustakuu

• HAIRahtanut
  • Paranoiatar
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #870 : 13.02.11 - klo:14:31 »
Vähän aikaa sitten hankin Aqualanin, ja se on aivan erilainen kuin Aqualan L tai Plus tms!
Mun all time favorite öljy on ehdottomasti kookos! Foorumilta saamani vinkin mukaan aloin käyttämään sitä myös ihonalaisten kipeiden pahkuroiden hoitamiseen ja se jopa tehoaa niihin! Paranevat paljon nopeammin kuin ilman kookosta. Lisäksi se on tuhdimpaa kuin mustakumina joten voisi hyvinkin soveltua sulle myös.

Minkälaista tuo Aqualan on? Mulla loppui just pieni pullo tuoksukaupan kookosöljyä, joka pysyi huoneenlämmössä juoksevana, ja sekään ei oikein riittänyt. Seuraavaksi ajattelin hakea luontaistuotekaupasta sitä kiinteämpää versiota, jos se vaikka pelittäisi. Inhoan vaan kookoksen makua ja hajua, mutta ehkä saan lähmittyä sitä naamaan ja hulautettua kurkkuun oksentamatta  :-X

Eilen illalla mulla oli naaman tehokosteutus-iltamat, rasvasin monta kertaa ceralan plus, aloevera ja öljysekoituksella, öljyinä hampunsiemen ja viimeinen tippa kookosöljypullosta. Myöhemmin lähmin vielä karitevoita pariin otteeseen. Aamun tulos: naamaa kiristelee ja otsa ja nenä hilseilee hieman. Taitaa olla niin tappopakkaset nyt ettei mikään riitä. Jatkan siis kemistin leikkimistä ja voisin suorittaa vaikka sokeri+öljykuorinnan.
1a Fi Punaiset, matkalla kohti BSL. Ainainen kosteutus päällä. <br />Iho herkkä, kesällä rasvoittuva, pintakuiva sekaiho.

Poissa Mirju

• HAIRahtanut
« Vastaus #871 : 13.02.11 - klo:14:41 »
^Mitä aloe veraa käytät, tai siis kuinka vahvaa? Minulla "miedommista" aloegeeleistä tulee usein kiristävä tunne (ja silläpä nyt vähän arveluttaa, kun "jouduin" iHerbistä tilaamaan miedompaa kuin mihin olen tottunut, kun isompi pitoisuus oli OOS, tuli tietenkin takaisin varastoon seuraavana aamuna sen jälkeen kun tilauksen pistin... ::)), mutta mahdollisimman lähellä 100% olevat ovat toimineet. Paras tähän mennessä on ollut Lifestä saatava 99,7%, tuota lähemmäs ei taida pahemmin päästä ;D Tuokin tosin toimii oikeastaan vain öljyihin (ja voiteeseen) sekoitettuna, yksistään jää vähän kiristäväksi minullakin, nyt kun asiaa ajattelen.

Toki kaikki ei sovi kaikille.

Käytössä on nyt Via Naturalen 99,7% aloegeeli käytössä, joten varmaan prosenttipitoisuudesta kiristely ei johdu. Kokeilen sekoittaa LV:n perusvoidetta, aloegeeliä ja öljyä, jospa se kombo toimisi :)

edit: Onko muuten kookosrasva samaa kuin kookosöljy? Wikipedian mukaan olisi, mutta halusin saada varmistuksen juureksilta  ;)
« Viimeksi muokattu: 13.02.11 - klo:14:49 kirjoittanut Mirju »

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #872 : 13.02.11 - klo:14:42 »
^^Mulla joskus sama, vaikka kuinka kosteuttaisi ja laittaisi öljyä, niin saattaa hilseillä. Päättelin sitten, että ehkäpä ne öljyt jollain tavalla muodostavat kalvon tai jopa vähän tukkivat sitä ihoa. Eli jotenkin estävät kuolleiden ihosolujen irtoamista tms. Siihen auttaa kuorinta (niinkuin itsekin meinasit) mutta ehkä ilman öljyä, esimerkiksi suolalla. Tai sitten kasvonaamio, itsellä käytössä Freemanin avocado-oatmeal clay mask. Ja ymmärrän kuivan ihon tarpeet, joillekin kuorinta tai savinaamio on liikaa, mutta itsellänikin on todella kuiva iho ja noista on säästeliäästi käytettynä paljon hyötyä ollut.

Tiivistettynä siis mulle ainakin tuntuu joskus tulevan yliannostus öljyjä  ;D
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #873 : 13.02.11 - klo:16:49 »
^^Okei, pitoisuudesta se ei siis sinulla ole kiinni, tuo mainitsemasi on juuri sitä mitä minä viestissäni tarkoitin, minulle se on ollut parasta tähän mennessä ;) Mutta kannattaa tosiaan kokeilla öljyyn sekä voiteeseen sekoitettuna, saattaa hyvinkin toimia ihan eri lailla!
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #874 : 13.02.11 - klo:20:08 »
Minkälaista tuo Aqualan on? Mulla loppui just pieni pullo tuoksukaupan kookosöljyä, joka pysyi huoneenlämmössä juoksevana, ja sekään ei oikein riittänyt. Seuraavaksi ajattelin hakea luontaistuotekaupasta sitä kiinteämpää versiota, jos se vaikka pelittäisi. Inhoan vaan kookoksen makua ja hajua, mutta ehkä saan lähmittyä sitä naamaan ja hulautettua kurkkuun oksentamatta  :-X

Eilen illalla mulla oli naaman tehokosteutus-iltamat, rasvasin monta kertaa ceralan plus, aloevera ja öljysekoituksella, öljyinä hampunsiemen ja viimeinen tippa kookosöljypullosta. Myöhemmin lähmin vielä karitevoita pariin otteeseen. Aamun tulos: naamaa kiristelee ja otsa ja nenä hilseilee hieman. Taitaa olla niin tappopakkaset nyt ettei mikään riitä. Jatkan siis kemistin leikkimistä ja voisin suorittaa vaikka sokeri+öljykuorinnan.

Mä en ole paras kuvailemaan näitä juttuja, mutta Aqualan on jotenkin hyvin erityyppinen kuin nuo lisänimikkeelliset sisarensa. Koostumuskin on jo ihan erilaista, vähän vahamaisempaa siinä missä nuo muut on mun mielestä juoksevampia lotioneita. Lisäksi imeytyy tosi paljon nopeammin ja jättää mattaisen ihon. Pehmentää ja kosteuttaa mahtavasti! Suosittelen kyllä hakemaan ainakin sen pikkupurkin (30g) testiin! Ja jos ei satu olemaan apteekin hyllyssä esillä, niin usein heillä on niitä kuitenkin myynnissä, joten kannattaa kysyä jos ei ole esillä.

Lisäksi tuli mieleen, että suosittelen myös hunajan lisäämistä kasvonaamioon; kosteuttaa ja pehmentää niinikään todella hyvin!

edit: Onko muuten kookosrasva samaa kuin kookosöljy? Wikipedian mukaan olisi, mutta halusin saada varmistuksen juureksilta  ;)

On samaa, mutta ainakin sisäisesti käytettynä kannattaa varmistaa että on kylmäpuristettua l. extra virgin öljyä. Itse käytän samaa kamaa iholle, hiuksiin ja sisäisesti.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #875 : 15.02.11 - klo:22:03 »
Hylkäsin kurkkuyrttiöljyn sen yhden käyttökerran jälkeen, ei tehnyt iholle mitään erityisen ihmeellistä ja se haju oli kertakaikkiaan kuvottava, tuntui vielä aamullakin.

Seuraava tuttavuus olikin sitten hampunsiemenöljy, joka vaikuttaa selvästi kevyempiä öljyä tuhdimmalta ja hoitavammalta, nannaa kuivalle pärställeni siis. Tuoksu ei tässäkään mikään päätähuimaava ole, lähinnä tulee mieleen hernekeitto, mutta se ei kuitenkaan häiritse.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #876 : 15.02.11 - klo:23:43 »
Mullakin jää kiristelevä tunne kasvoihin aloe vera geelistä ja mullakin on semmosta 99% käytössä. Ja kiristelee vaikka pistäis öljyä joukkoon. Siksi käytän lähinnä vaan sheivailun jälkeen ja hiuksiin, kasvoille ei vaan riitä ja siitä jää tuo kiristävä tunne kesälläkin. Esim. Apobasen Hydrogelistä ei jää kiristelevää tunnetta, siksi suosin sitä kesällä aurinkovoiteen alla.

Vaikka nää nyt ei öljyjä ole (niin kuin aloe verakaan), mutta eiköhän tänne voi niistä höpötellä eli oon käyttäny Pienen Tuoksukaupan hyaluronihappoa kasvovoiteen joukossa aamuin illoin ja kosteuttaa mielettömän hyvin. Saa ihanasti boostattua voiteita, iho tuntuu todella hyvältä ja kosteutetulta. Ei kiristele eikä hilseile. Suosittelen koklaamaan. Muutaman päivän oon lisännyt myös glyserolia kasvovoiteeseen yöksi, on paksun tahmaista, mutta imeytyy yön aikana ja muutenkin leviää kasvovoiteen ja hyaluronihapon seassa hyvin. Iho tuntuu pehmeältä. Tahmaisuuden vuoksi en käytä päivisin.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #877 : 16.02.11 - klo:08:27 »
Olen käyttänyt Aqualan L+avokado+glyseriinisekoitusta iholle muutamana iltana. Viikonloppuna käytin vihreä savi+glyseriininaamiota, jonka jälkeen ole käyttänyt vain em. kasvovoidesekoitusta. Avokado on vain itselleni luottoöljy, ei jää kiristävää tunnetta ja iho on tasaantunut pehmeäksi ja sileäksi.  <3 Aamuisin olen pyyhkinyt ruusuvedellä ja lisännyt aqualan l:ää tai bellavitaa. Hamppu oli ihan ok, mutta jäi enemmän ihon pinnalle lillumaan, avokado imeytyy. Glyseriini ja avokadoöljy ovat ihan huippuja.

OT: Olen käyttänyt komboa hoitoaineen seassakin; Tigi OH+glyseriini+avokado. Hiukset tulevat pehmeiksi, jämäköiksi ja sileiksi.  <3 Yksistään kun OH:sta ei ole mihinkään, paitsi vähintään tunnin saunassa muhituksella.
« Viimeksi muokattu: 17.02.11 - klo:13:02 kirjoittanut Kukka »

Poissa Mustakuu

• HAIRahtanut
  • Paranoiatar
« Vastaus #878 : 17.02.11 - klo:23:05 »
Ostin tänään luontaistuotekaupasta 500ml pöntön kylmäpuristettua kookosöljyä. Tuntuu kasvoilla aivan ihanalta, mutta yksi ongelma siinä on: se haju kuvottaa mua aivan törkeesti!  :-X Haistan sen koko ajan kasvoiltani, yöks! Tohtisikohan tuota ottaa pienempään purkkiin ja sekoittaa siihen tipan eteeristä öljyä, vain sen verran ettei haisisi pelkälle kookokselle? En tietääkseni ole herkkä hajusteille, silikoneista iho on joskus tykännyt huonoa.
1a Fi Punaiset, matkalla kohti BSL. Ainainen kosteutus päällä. <br />Iho herkkä, kesällä rasvoittuva, pintakuiva sekaiho.

Poissa Luciana

• HAIRahtanut
« Vastaus #879 : 18.02.11 - klo:09:56 »
^ Inhosin itsekin kookoksen hajua. En ole voinut sietää sitä karkeissa tai hajusteissa, mutta öljyn kohdalla siedätyshoito on tehnyt tehtävänsä, enkä enää edes huomaa koko hajua. Kookosöljy on tehnyt kyllä todella hyvää iholleni, mutta en ole syönyt sitä, koska siitä on niin ristiriitaisia tutkimuksia. Esimerkiksi http://www.iltalehti.fi/laihdutus/2010022311063296_lh.shtml
« Viimeksi muokattu: 18.02.11 - klo:09:58 kirjoittanut Felicia »

Poissa Mirju

• HAIRahtanut
« Vastaus #880 : 18.02.11 - klo:16:20 »
^^ Jos haju tökkii, kantsii kokeilla Now Foodsin (iHerb) kookosöljyä, joka ei tuoksu oikein miltään. http://www.iherb.com/Now-Foods-Coconut-Oil-100-Natural-7-fl-oz-207-ml/516?at=0

Poissa Mustakuu

• HAIRahtanut
  • Paranoiatar
« Vastaus #881 : 20.02.11 - klo:15:49 »
^Jep, pistetään mieleen, mulla nyt kuitenkin on tuota se puoli litraa jotka pitäisi saada käytettyä jotenkin, siksi tuota hajustamisvinkkiä kyselin.. ;)

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #882 : 20.02.11 - klo:17:13 »
^ Syö se  ;)  Päivittäin lusikallinen kookosöljyä sisäisesti nautittuna. Tai tee siitä suklaata (reseptiä minulla ei valitettavasti ole antaa, mutta ehkä google auttaa).

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #883 : 23.02.11 - klo:00:20 »
Vaikka nää nyt ei öljyjä ole (niin kuin aloe verakaan), mutta eiköhän tänne voi niistä höpötellä eli oon käyttäny Pienen Tuoksukaupan hyaluronihappoa kasvovoiteen joukossa aamuin illoin ja kosteuttaa mielettömän hyvin. Saa ihanasti boostattua voiteita, iho tuntuu todella hyvältä ja kosteutetulta. Ei kiristele eikä hilseile. Suosittelen koklaamaan.

Pakkaskuivattu rusina täällä, hei.  ;D  Hyaluronihappoa oon sekoittanut joka aamu pienen pisaran kasvovoiteeseen ja tykännyt kuin hullu puurosta. Pintakuivuus on pysynyt todella hyvin kurissa ilman raskaampiin voiteisiin siirtymistä. Kiitosta vaan, Chaos!  :-*
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa Luciana

• HAIRahtanut
« Vastaus #884 : 23.02.11 - klo:10:42 »
^ Arg, pakko ehkä hankkia! Voi kauhistus miten paljon onkaan alkanut mennä rahaa sen jälkeen kun aloin surffailla juurikasvussa säännöllisesti. Tarkoitus olisi opetella pois pahoista shoppailutavoista, mutta ei se taida onnistua jos ympärillä on paljon uusia, ihania ja mielenkiintoisia houkutuksia  :)