Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 366592 kertaa)

Poissa sonjis

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #885 : 23.02.11 - klo:14:12 »
^ Arg, pakko ehkä hankkia! Voi kauhistus miten paljon onkaan alkanut mennä rahaa sen jälkeen kun aloin surffailla juurikasvussa säännöllisesti.

Hihii, mulla on ihan sama tilanne. Oon niin innoissani kaikesta mitä oon täältä oppinut, että ois pakko päästä heti kokeilemaan kaikkea!

Maanantaina saapui eka tilaukseni Pienestä Tuoksukaupasta, ja siinä oli mukana seuraavia:
ruusunsiemenöljy, camelliaöljy, E-vitamiiniöljy, D-panthenoli, viinirypäleensiemenöljy, aprikoosinsiemenöljy, eteerinen appelsiiniöljy, eteerinen ruusuöljy, eteerinen rosmariiniöljy ja eteerinen eukalytusöljy.

Noita olis nyt tarkoitus alkaa lotrailla hiusten- ja ihohoidossa, kaikki hyvät vinkit ovat siis tervetulleita!

Tosin tätä ketjua lukiessani alkoi jo tehdä mieli uusia hankintoja... Mustakuminaöljyä ja risiiniöljyä (castor oil, eikös se ole se ripsien kasvua edistävä öljy?) on ainakin pakko saada!

Ennestään kaapeista löytyy jo aloe vera -geeliä, kylmäpuristettua neitsytkookosöljyä, avokadoöljyä, manteliöljyä, jojobaöljyä, eteeristä laventeliöljyä ja tea tree -öljyä, sekä ennen kaikkea ruoanlaittoon hakittua hamppuöljyä, oliviiviöljyä, rypsiöljyä ja seesamöljyä, joita oon tähän mennessä kokeillut hieman hiustuotesekoituksissa, mutta iholle vain pariin otteeseen.

Mustakuu:
Ainakin hiussekoituksissa oon huomannut, että kookosöljyn tuoksun saa helposti piiloon eteerisillä öljyillä, esim. laventelilla. Monissa eteerisissä öljyissä on sekin hyvä puoli, että ne hoitavat ihoa/hiuksia eri tavoin, jolloin niiden lisäämisestä on muutakin iloa kuin vain niiden antama tuoksu.

Mirju ja Chaos:
käsittääkseni ei aloe veraa oikein suositellakaan ihan yksinään käytettäväksi, vaan yhtenä ainesosana itse tehdyissä voidepohjissa, kaupan voiteisiin sekoitettuna, tai yksinään öljyjen alla käytettäväksi (jolloin öljyt lukitsevat aloe veran antaman kosteuden iholle), olen myös lukenut joidenkin saaneen hyviä kokemuksia sekoittamalla öljyjä aloe veraan, esim. 1 osa kookosöljyä ja 6 osaa aloe vera -geeliä on toimiva sekoitus paitsi hiuksille myös iholle.

Triina:
käsittääkseni kurkkuyrttiä käytetään anti-age-tuotteissa ja silmänympäryksille tippa tai pari kerrallaan muihin öljyihin/muihin aineisiin sekoitettuna (myös mun Dermalogican kasvojenpesugeelissä on sitä INCIn loppupäässä) - ehkä pieninä määrinä sekoituksissa se hajukaan ei niin häiritsisi?

Luin mm. kurkkuyrtin käytöstä tällaiselta sivustolta, jossa on selitetty selkeästi mutta aika perinpohjaisesti eri öljyjen, eteeristen öljyjen ja muiden ainesosien vaikutuksia ihonhoidossa:

täällä öljytietoutta: http://naturalfacialrecipes.homestead.com/carrieroilprofiles.html
täällä eteerisistä öljyistä: http://naturalfacialrecipes.homestead.com/eoprofilesforskin.html
täällä öljyistä kynsien hoidossa: http://naturalnailcarerecipes.homestead.com/herbsnails.html

Toivottavasti näistä ajatuksista on jotain apua...
2b/c-3a/b olosuhteista, muotoilusta ym riippuen, M ii, medium/high porosity, värjäämätön
- kuiva, kuriton, pörröisyyteen taipuvainen luonnonkihara
- tavoitteena kosteutetut, silkkiset, sileät, pehmeät, raskaasti laskeutuvat ja hoidetut hiukset, vähemmän volyymia

ensitilaajan iHerb-koodi: OTE827

Poissa tnn

• HAIRahtanut
« Vastaus #886 : 23.02.11 - klo:20:33 »
Vaikka nää nyt ei öljyjä ole (niin kuin aloe verakaan), mutta eiköhän tänne voi niistä höpötellä eli oon käyttäny Pienen Tuoksukaupan hyaluronihappoa kasvovoiteen joukossa aamuin illoin ja kosteuttaa mielettömän hyvin. Saa ihanasti boostattua voiteita, iho tuntuu todella hyvältä ja kosteutetulta. Ei kiristele eikä hilseile. Suosittelen koklaamaan.

Pakkaskuivattu rusina täällä, hei.  ;D  Hyaluronihappoa oon sekoittanut joka aamu pienen pisaran kasvovoiteeseen ja tykännyt kuin hullu puurosta. Pintakuivuus on pysynyt todella hyvin kurissa ilman raskaampiin voiteisiin siirtymistä. Kiitosta vaan, Chaos!  :-*
Täällä sama! Atooppinen ihoni on tykännyt hullun lailla hyaluronihaposta, ei yhtään ihottumalänttiä siitä saakka kun rupesin laittamaan pienen tipan kosteusvoiteen sekaan. Mutta olen vasta 20-vuotias, ja mietin vain että voikohan sen käyttämisestä olla jotain haittaa ???
1bMii, virallisella huijausmitalla 78 cm pitkä tukka. Vaalea, hieman sekavärinen kuontalo.

Poissa sonjis

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #887 : 26.02.11 - klo:16:19 »
Vaikka nää nyt ei öljyjä ole (niin kuin aloe verakaan), mutta eiköhän tänne voi niistä höpötellä eli oon käyttäny Pienen Tuoksukaupan hyaluronihappoa kasvovoiteen joukossa aamuin illoin ja kosteuttaa mielettömän hyvin. Saa ihanasti boostattua voiteita, iho tuntuu todella hyvältä ja kosteutetulta. Ei kiristele eikä hilseile. Suosittelen koklaamaan.

Pakkaskuivattu rusina täällä, hei.  ;D  Hyaluronihappoa oon sekoittanut joka aamu pienen pisaran kasvovoiteeseen ja tykännyt kuin hullu puurosta. Pintakuivuus on pysynyt todella hyvin kurissa ilman raskaampiin voiteisiin siirtymistä. Kiitosta vaan, Chaos!  :-*

Muakin alkoi kiinnostaa tää hualuronihappo, kiitos vinkeistä!

Ootteko ostaneet omanne Pienestä Tuoksukaupasta vai saisiko tuota muualtakin? Vähän epäilyttää kuin tuossa Tuoksukaupan hualuronihapposekoituksessa on myös phenoxyethanolia ja mietin, onkohan tuota saatavilla mistään lisäaineettomana?
2b/c-3a/b olosuhteista, muotoilusta ym riippuen, M ii, medium/high porosity, värjäämätön
- tavoitteena kosteutetut, silkkiset, sileät, pehmeät, raskaasti laskeutuvat ja hoidetut hiukset, vähemmän volyymia

Poissa tnn

• HAIRahtanut
« Vastaus #888 : 26.02.11 - klo:16:51 »
^Mä tilasin hyaluronihapponi iHerbistä, siinä on tosin myös muitakin aineita seassa.
1bMii, virallisella huijausmitalla 78 cm pitkä tukka. Vaalea, hieman sekavärinen kuontalo.

Poissa sonjis

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #889 : 26.02.11 - klo:17:45 »
Kiitos! Onhan tuossakin "lisäaineita", mutta luonnollisempia kuin se Tuoksukaupan sekoituksen phenoxyethanol. Taidankin siis tilata tuota! (Jännää, eka tilaukseni iHerbistä :)

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #890 : 26.02.11 - klo:22:58 »
^Jotain säilöntäainettahan tuossa Now foodsin hyaluronihapposeerumissakin on oltava, kun ensimmäinen raaka-aine on vielä vesi. Vesipitoiset tuotteet ei säily ilman säiläriä. Miksei tuossa ainesosaluettelossa ole mainittu ainuttakaan säilöntäainetta? Ilmeisesti ainesosaluettelo ei ole täydellinen, säiläri on vain jätetty mainitsematta.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #891 : 01.03.11 - klo:13:15 »
Olen tykännyt tosi tosi paljon arganiaöljystä. Ihanan kevyttä, samettista ja hyvin imeytyvää öljyä, joka sopii hyvin myös meikin alle! Iltaisin käytän yleensä skvalaania tai mustakuminaöljyä kasvovoiteen päällä tai kasvovoiteeseen sekoitettuna, mutta aamuisin arganiaöljy on ihan ehdoton! Laitan yleensä muutaman tipan kasvovoiteen päälle ja hetken päästä voikin jo meikata.

Skvalaani tuntuu sopivalta suojalta koko keholle ja olenkin lätkinyt sitä kaulalle, käsiin ja kuiviin läntteihin ympäri kehoa. Mustakuminaöljystä ei ole vielä sen suurempia fiiliksiä, mutta näyttää toimivan ihan kivasti ja suojaavaan kosteuden haihtumista iholta, kun kasvot eivät kiristele aamuisin niin kovasti.

E-vitamiiniöljyllä, panthenolilla ja hyaluronihapolla olen boostannut voiteita, sekoittanut kädellä kasvorasvaan ennen kasvoille levitystä. E-vitamiinin pitäisi olla C-vitamiiniakin tehokkaampi antioksidantti estämään auringon haittavaikutuksia iholla, joten sitä olen sekoitellut etenkin aamuisin kasvovoiteen sekaan.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #892 : 13.03.11 - klo:23:05 »
Onko joku kokeillut kynsinauhaöljynä kookosöljyä?
I wake up, it's a bad dream,

Poissa Cecilia

• HAIRahtanut
« Vastaus #893 : 13.03.11 - klo:23:22 »

Mä olen, ja jostain kumman syystä ei ollut ehkä ihan öljy parhaimmasta päästä siihen hommaan. Kookosöljyhän tuppaa olemaan sulattuaan vähän sellaista vetistä, joten sen levittäminen on aika hankalaa. Itse käyttäisin jotain täyteläisempää öljyä, vaikka manteliöljyä.

Poissa cenadra

• HAIRahtanut
« Vastaus #894 : 21.04.11 - klo:22:56 »
Olen kokeillut oliiviöljyä meikinpuhdistuksessa ennen varsinaista ihonpuhdistusainetta ja olen todella yllättynyt. En olisi ikinä uskonut, että öljy niin hyvin puhdistaa jopa vedenkestävän silmämeikin!  :o Nyt mietin miksi olen tuhlannut paljon rahaa meikinpuhdistusaineisiin. ;D
Olen todella tyytyväinen tohon oliiviöljyynkin mutta ajattelin silti kysäistä, että olisiko jotain muuta vaihtoehtoa oliiviöljylle, joka olisi vähän raikkaampi ja ehkä paremman tuoksuisempikin? :)
Blondattu, kerrostettu, luonnonkihara BSL-pituudessa. Tavoite: Hyväkuntoinen vyötäröpituus, kerrostuksia lievemmäksi.

Poissa suhina

• HAIRahtanut
« Vastaus #895 : 24.04.11 - klo:17:13 »
^ Eiköhän se paras öljy itselle löydy kokeilemalla  ;) Minulle parhainta on avokadoöljy ja myös kookosöljy toimii. manteliöljyä olen myös kokeillut, mutta on hieman liian raskasta mielestäni.

Poissa kraula

• HAIRahtanut
  • Learning to fly.
« Vastaus #896 : 24.04.11 - klo:17:40 »
^^ Voin suhinan tavoin suositella avokadoöljyä, käytän sitä silmämeikinpuhdistukseen ja loistavasti toimii. Ei tuoksu mielestäni juuri miltään. Oliiviöljystä ihon hoidossa mulla on vain vähän kokemusta, mutta jos nyt oikein osaan verrata muistini pohjalta, niin avokadoöljy on paljon miellyttävämpää. Ja oon siis käyttänyt Tuoksukaupan avokadoöljyä - en tiedä onko käytettävyydessä eroja ruoka-avokadoöljyn ja Tuoksukaupan version välillä.
Ei saa edes kunnollista KAAAHVIA.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #897 : 26.04.11 - klo:21:37 »

Kookosöljy toimii hyvin käsirasvan kanssa. Eli ensin alle kookosöljyä, päälle reilusti käsirasvaa ja hanskat käteen. Jostain syystä parhaimman tuloksen ja imeytyksen saa käsirasvan kanssa. En käytä enää muita öljyjä kynsien hoitoon kun hoituu samalla öljyllä jalat ja kädet  :)

Pallokoira

• Vieras
« Vastaus #898 : 27.04.11 - klo:22:13 »
Heips! Olen pitkään seuraillut foorumia ja täydellisen kosteuvoiteen etsinnän lomassa selailin myös tätä ketjua. Öljyt kiinnostaa, mutta luuletteko, että näistä saa herkästi allergisia reaktioita? Mulla ei ole muuten ollut koskaan mitään reaktioita, mutta ostin hullareilta kasvojenpuhdistusaineen, jonka jälkeen kasvoni tulivat täyteen pienen pientä väritöntä näppylää. Ko. puhdistusvoide oli merkkiä Bio Beauté, ja sen sanotaan sisältävän kirsikka, luumu ja persikka "extracts" miten tuo nyt sitten käännetäänkin.. Yritin myös katsoa INCI-listaa, enkä löytänyt mitään ärsyttävää sinänsä (ainakaan Paula Begoun sanakirjan mukaan) joten ehkä tuo oli sitten vain liian tymäkkää minulle ja tukki huokoset, mutta kun mielestäni näppylät eivät olleet finnejä..

Ehdin jopa jo tilata esim tuota mustajuuriöljyä pienestä tuoksukaupasta, mutta alkoi epäilyttää. Varmaan ainakin joku herkistystesti kantsii enne tehdä kun tunkee öljyjä naamaan..
« Viimeksi muokattu: 27.04.11 - klo:22:22 kirjoittanut Pallokoira »

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #899 : 28.04.11 - klo:16:48 »
^
Mulla ainakin on iho tukkeutunut öljyistä (kookos, karite ja viinirypäleensiemen), mutta osasta ei (oliivi, argan). Nyt kokeilussa avokadoöljy, joka on kokeilemistani ehdottomasti paras sillä imeytyy yön aikana myös otsan rasvoittuvalle iholle eikä pinta ole aamulla öljyinen. Toivottavasti ei tule tukkeumia, sillä tekee ihosta pehmoisen ja toimii hyvin yövoiteena  :)

Olen allerginen aika monelle hedelmälle jne. kypsentämättömänä ja myös pähkinöille, mutta öljyistä en ole mitään allergisia reaktioita tai kutinaa saanut.