Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 366598 kertaa)

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #90 : 23.01.08 - klo:16:54 »
Minunkin karitevoini on kovaa. Näissä on varmaan aika paljon eroja erien välillä. Tuollaisesta Pienen tuoksukaupan karitevoipurkista saa voita helposti ulos kannen reunalla kaapaisemalla. Varmaan myös joku veitsi tai spataatteli voisi toimia. :)
2c F ii

Poissa Tiiti

• Tukkaguru
  • Moppitukka
« Vastaus #91 : 26.01.08 - klo:14:23 »
Mikähän öljy voisi olla hyvää pintakuivalle, herkälle sekaiholle kosteutukseen? Manteliöljyä katselin kaupassa, mutta en uskaltanut ottaa kun olen pähkinöille/mantelille allerginen. Näistä puheista olen myös ajatellut, että jojoba soveltuisi parhaiten rasvoittuvalle iholle, joten en ottanut sitäkään... Mitähän siis pitäisi katsastaa?
Veni, vidi, Visa.

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #92 : 26.01.08 - klo:15:40 »
^ Mulle ainakin jojoba sopii muuten mutta tukkii leukaa. Mulla on kuivuuteen taipuva iho tai jotai sinnepäin. Kosteuttaa hyvin eikä ärsytä. En ole kyl käyttäny vähäänaikaan ton tukkimisen takia. Kaikilla se ei tuki joten vaikea sanoa tukkisko sulla.

Poissa epe

• HAIRahtanut
« Vastaus #93 : 26.01.08 - klo:17:14 »
Mun ymmärtääkseni manteliöljy ei aiheuta allergiaa pähkinä/manteliallergikoille, koska allergisoivat osat pähkinöissä ovat proteiineja ja jos manteliöljy on täysin puhdasta, sisältää se vain rasvoja. Itse olen lievästi allerginen pähkinöille ja mantelille ja olen nyt käyttänyt kuukausia manteliöljyä ilman mitään ongelmia. Ja mun herkälle ja kuivalle iholle manteliöljy on sopinut tosi hyvin!

Ann

• Vieras
« Vastaus #94 : 26.01.08 - klo:19:54 »
Käytin koko viime kesän manteliöljyä kasvoille kosteusvoiteen sijasta, ja tykkäsin todella!  :-* Nyt talvella ei vain mikään tunnu auttavan, vaan kasvot kuivuvat.. :(

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
« Vastaus #95 : 27.01.08 - klo:11:47 »
Olen nyt käyttänyt Ruusunsiemenöljyä ja Aprikoosinsiemenöljyä vedenkestävän ripsivärin poistamiseen. Aprikoosinsiemenöljy on todella ohuttta ja toimii ihan hyvin puhdistuksessa. Tällä puhdistaessa aikaa menee vähän enemmän kuin silmämeikinputsaria käyttäessä, mutta tämä tuntuu mukavan hellävaraiselta iholle ja kosteuttaakin kivasti. Ruusunsiemenöljyyn olen aivan rakastunut! Tämä on inasen aprikoosia paksumpaa, mutta putsaa nopeammin ja tehokkaammin. Lisäksi tämä tuntuu ihanan samettiselta iholla ja tuoksu on hento, mutta huumaava. Tuntuu tosiaan hoitavan hyvin silmänympärysihoa. :-*

Olen siis käyttänyt näitä hieromalla kevyesti ripsiin ja painelemalla irroneen värin talouspaperiin tai nenäliinaan. Öljyjä jää aina operaation jälkeen vähän sy-iholle, enkä yrittäkään saada sitä pois, koska nämähän sisältävät hoitavia ainesosia. Silmät eivät ole turvonneet, vaikka yötä vasten siis teen tämän. Varsinkin tuota Ruusunsiemenöljyä voisi alkaa monipuolisemminkin käyttämään ihonhoidossa. Ja Aprikoosinsiemenöljyä täytyy hyödyntää myös hiustenhoidossa.
2c F ii

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #96 : 27.01.08 - klo:22:58 »
Kookosöljystä kiinnostuneet: MUA'ssa löytyi tällainen lista arvioita kookosöljystä. Aikamoisen tehokkaalta vaikuttaa  :)

« Viimeksi muokattu: 27.01.08 - klo:23:00 kirjoittanut NarnianQueen »
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Lauris

• Hiushörhö
« Vastaus #97 : 28.01.08 - klo:10:21 »
Mun ymmärtääkseni manteliöljy ei aiheuta allergiaa pähkinä/manteliallergikoille, koska allergisoivat osat pähkinöissä ovat proteiineja ja jos manteliöljy on täysin puhdasta, sisältää se vain rasvoja. Itse olen lievästi allerginen pähkinöille ja mantelille ja olen nyt käyttänyt kuukausia manteliöljyä ilman mitään ongelmia. Ja mun herkälle ja kuivalle iholle manteliöljy on sopinut tosi hyvin!

Minä olen pähkinöille ja mantelille allerginen enkä voi käyttää manteliöljyä sisältäviä kosmetiikkatuotteita kasvoille. Parin käyttökerran jälkeen naamaan ilmestyy ihottumaläikkiä ja näppylöitä. Vartalon iholle ei aiheuta ongelmia. Mua kyllä kiinnostaisi, voisiko esim. luontaiskosmetiikkatuotteissa käytetty manteliöljy olla proteiinitonta = allergisoimatonta... Niin moni mielenkiintoinen tuote jää kaupan hyllylle, koska sisältää manteliöljyä.

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #98 : 28.01.08 - klo:10:53 »
Meneekö kookosöljy pilalle jos säilyttää huoneenlämmössä? On niin rankkaa käydä joka ilta hakemassa jääkaapista kökkäreen et pääsee peseen kasvoja. Jos laittaa vaan pienen kökön rasiaan tai pulloon mistä ottaa pesuun, niin voiko se keretä pilaantumaan jos sen käyttää vaikka viikossa?

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #99 : 28.01.08 - klo:10:55 »
^ En usko, että viikossa menee miksikään!

Kookosöljy: Säilyy useita vuosia (paremmin kuin monet muut öljyt). Säilytys jääkaapissa! (Tämä ensimmäisen sivun viestistä lainattua)
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Seela

• HAIRahtanut
« Vastaus #100 : 28.01.08 - klo:13:55 »

Minun karitevoin koostumus on huoneenlämmössä muovailuvahan kaltainen. Sitten kun siitä ottaa palan ja hieroo käsiin niin se sulaa saman tien. Yhtä könttiä säilytän makuuhuoneessa ja käyttämätöntä jääkaapissa.

Kaakaovoin koostumus on makuuni turhan kova ja hankala joten sen lahjoitin eteenpäin koska into ei riitä sulattamaan sitä.

Jojoballa löträsin jonkun aikaa mutta kasvoille se aiheutti tukkeumia ja hiuksissa se toimi ainostaan osana tehiksiä. Tällä hetkellä kokeilussa on vadelmamsiemenöljy jota laitan 2 tippaa iltaisin Humektanin sekaan ja hankaan vimmatusti käsiä yhteen  :) sekoituksen levitän koko kasvoille eli myös silmänympärysiholle. Kasvojen iho on nyt lähes täydellisessä kunnossa joten herää himo lisätä annostusta mutta jos nyt vain malttaisi mielen... 
On silkkaa ajan ja sielunvoimien tuhlausta kuvitella, mihin kykenisi, jos asiat olisivat toisin.

Ne eivät ole toisin.

Poissa Noanna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #101 : 28.01.08 - klo:16:14 »
Meneekö kookosöljy pilalle jos säilyttää huoneenlämmössä? On niin rankkaa käydä joka ilta hakemassa jääkaapista kökkäreen et pääsee peseen kasvoja. Jos laittaa vaan pienen kökön rasiaan tai pulloon mistä ottaa pesuun, niin voiko se keretä pilaantumaan jos sen käyttää vaikka viikossa?

Luin jostain, luultavasti virilo-öljyn nettisivuilta että kookosöljyä ei saisi säilyttää jääkaapissa koska se menee helposti pilalle jos lämpötila vaihtelee koko ajan.
Mulla on öljypurkki säilynyt ihan hyvänä tavallisessa ruokakaapissa. Useamman kuukauden se on nyt siellä ollut. Lisäksi mulla on öljyä erikseen pienessä purkissa, ihan sen takia etten halua sinne isoon purkkiin työntää sormia enkä jaksa joka ilta alkaa sieltä lusikalla kaivamaan.

Muokkis. Täällä se sanotaan että kookosöljy pitäisi säilyttää huoneenlämmössä.
« Viimeksi muokattu: 28.01.08 - klo:16:17 kirjoittanut Noanna »
1bFii, pituus hiukan yli bsl. Toiveena terveet, pehmeät, pitkät ja pörröiset hiukset.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #102 : 28.01.08 - klo:16:16 »
Mäkin olen säilyttänyt kookosöljyäni ihan huoneenlämmössä. Ei se ainakaan vielä pilalle ole mennyt. Mitenköhän sitä nyt sitten oikein kuuluisi säilyttää, kun näyttää olevan niin monenlaista tietoa liikkeellä. :P
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #103 : 28.01.08 - klo:17:43 »
Eikös se voisi mennä niin, että mitä puhdistetumpi öljy sen paremmin se oletettavasti säilyy pilaantumatta?
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #104 : 28.01.08 - klo:17:50 »
^ Mä uskoisin kans, että menee noin.

Mutta miten sitä kookosöljyä pitäis säilyttää, kun Pienessä Tuoksukaupassa vastattiin tosiaan, että jaakaapissa ja hän mielestäni tietää noista paljon. Ja itse säilytän jääkaapissa, mutta alkoi mietityttää ???
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos