Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 366597 kertaa)

Poissa kleio

• Tukkaguru
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #900 : 01.05.11 - klo:16:04 »
Olen nyt kolmena iltana hieronut kasvoilleni IHerbistä tilaamaani manteliöljyä. Kolmessa päivässä iho on heleytynyt, pehminnyt ja tukokset alkavat aueta. Eilen puristelin "ihomatoja" pitkät tovit pois, yhtäkkiä olivat kaikki kerralla tulleet esille.

Olen reilun vuoden aikana pikkuhiljaa koko ajan lisäillyt käyttämieni tuotteiden lukumäärää. Pari viikkoa sitten iho meni yhtäkkiä aivan tunkkaisen ja vanhan näköiseksi: ongelma ratkesi heti kun tiputin puolet pois ja yövoiteen tosiaan korvaan tuolla öljyllä. Tuntuu todella sopivalta mun pintakuivahkolle iholle.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #901 : 04.05.11 - klo:15:37 »
Tilailin vähän näytteitä Pienestä Tuoksukaupasta (argania-, kamelia-, kurkkuyrtti-, mustakumina-, skvalaani-, viinirypäleensiemen- ja karpaloöljy, lisäksi näytteenä tuli ruusunsiemenöljyä) ja nyt näitä pitäisi alkaa kokeilemaan. Tai kokeilin jo eilen illalla sekoittaa pari tippaa mustakuminaöljyä kasvovoiteeseen, mutta aamulla naama oli epäilyttävän läikikäs ja kuiva.  :o Yritän varmaan vielä myöhemmin sekoitella tuota aloe veran kanssa.

Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa Cassandra

• Haiven
  • *
« Vastaus #902 : 04.05.11 - klo:15:46 »
Uskaltauduin eilen illalla kokeilemaan ekaa kertaa neitsytoliiviöljyä ennen Erisanin putsaria enkä olisi ikimaailmassa uskonut miten pehmeäksi se jättää ihon! :o olin tosi skeptinen tämän kanssa ihan turhaan... ältsisti kiitoksia loisto vinkeistä! :)

Poissa Linnee-

• Hiushörhö
« Vastaus #903 : 05.05.11 - klo:14:41 »
Luurankka, todella suosittelen että kokeilet mustakuminaöljyn sekoittamista aloe vera geeliin. Itse en edes käytä enää muita voiteita kasvoilla. (1/3 öljyä 2/3 aloe vera geeliä)
Hiuslaatu 1b M/C ii. Pituus n.mid back

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #904 : 05.05.11 - klo:15:22 »
Mansikkaöljystä on tullut yksi suosikeistani :) Se tuntuu toimivan tosi hyvin tällaiselle tosi pintakuivalle (ja muutenkin kuivalle) 30+-iholle, joka kaipaa jo vähän anti-age-ominaisuuksia ja kunnon ravintoa. Olen levitellyt muutaman tipan seerumin tai voiteen päälle ja etenkin silmänympäryksille. Ainakan tämä ei tuki yhtään! Pienen Tuoksukaupan versio on melko vahvan tuoksuista, mutta ei häiritse iholla mitenkään.

Poissa cenadra

• HAIRahtanut
« Vastaus #905 : 17.05.11 - klo:21:04 »
Käytin 10ml mustakuminaöljyä ja se ei tehnyt mitään iholleni.  :(
Ei pehmentänyt entisestään, kosteuttanut, tasoittanut ihon väriä tms. Ja itselläni siis sekaiho,
jossa silloin tällöin epäpuhtauksia.
Kokeilin pelkiltään, kosteusvoiteen alla ja päällä, sekä kosteusvoiteeseen sekoitettuna.
Kaiken lisäksi haju oli kuvottava. Aluksi jouduin pitämään nenästä kiinni, kun käytin sitä,
loppua kohden siihen alkoi kyllä tottumaan.
Blondattu, kerrostettu, luonnonkihara BSL-pituudessa. Tavoite: Hyväkuntoinen vyötäröpituus, kerrostuksia lievemmäksi.

Poissa zubi

• Tukkaguru
« Vastaus #906 : 28.06.11 - klo:06:41 »
Lainaus vartalovoiteet-ketjusta:

Itselläni on nyt sääret ihan kauhean näköisinä. Olen kyllä rasvaillut niitä tosi ahkerasti, mutta tämä kylmä pakkastalvi on saanut ihon kuivumaan ja olen ilmeisesti unissani raapinut sääriä ihan kunnolla. Toivottavasti tästä vielä tokenevat eikä arpia jää.

Jeps jeps, arpiahan jäi.  :-\ Sääret ovat ihan läikikkäät, tosi kiva kesähameiden kanssa...

Mulla on kyllä ympäri vuoden ongelmana säärten kuivuus ja kutina. Unissani sitten raavin ne pahimmillaan verille. Kosteusvoiteet kyllä auttaa vähän, mutta mitään ihan huippua en ole onnistunut löytämään. Talvella olen mahd. paljon sheivaamatta, mutta ei sekään kauhean esteettinen vaihtoehto ole - kuitenkin jumpissa yms näkyy sitten ne säärikarvat koko kansalle. Tietysti ehkä joku toinen karvanpoistomenetelmäkin voisi sopia mulle paremmin.

Onko kellään ehdotuksia mitä voisin tehdä? Kenties öljyjä? Olen täysin noviisi tässä hommassa.

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #907 : 28.06.11 - klo:08:26 »
^ mulla on ollut käytössä paria kuivaöljyä ja ne ovat olleet monesti kuivien säärien pelastus. En osaa sanoa millä merkeillä on tällä hetkellä saatavilla kuivaöljyjä, omani olen hommannut Briteistä.

Kuoritko muuten paljon vartalon ihoa? Sitä kannattaisi ehkä vältää jonkun aikaa (jos teet vartalokuorintoja).
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa Quutti

• Tukkaguru
  • Minä soitan, harva diggaa.
« Vastaus #908 : 28.06.11 - klo:11:47 »
Oletko zubi kokeillut "kaikkia" voiteita? Siis aloe verasta/Basan-geelistä keskirasvaisten voiteiden kautta paksuihin vartalovoihin? Suosittelen kyllä kokeilemaan öljyäkin, kookosöljy on ainakin hyvää eikä maksa paljon tai sitten ihan vauvaöljykin käy. Voisit myös kokeilla laittaa ensin ohutta voidetta ja hetken päästä öljyä päälle ainakin illalla. Entä Body shopin vartalovoit? Ne ovat kyllä tosi hitaasti imeytyviä, mutta mulla ainakin silottaa ihon paremmin kuin monet muut yhtä tahmaiset voiteet. Lähinnä joku shea tai parapähkinä voisi olla hyvä jos vaan kestät tuoksua. Tsemppiä, kuiva iho on kamala asia!
Sinisilmäinen blondi, ohuet ja keskipitkät hiukset.

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #909 : 28.06.11 - klo:12:31 »
Tämä on vain pohtimista, mutta eihän sulla Zubi voisi olla jotain ruoka-aineallergiaa, joka ilmenisi noin?

Itsellä kun on atopian takia ilmenevää ihottumaa ja nyt kun iho on ihmeellisesti pysynyt huomattavasti parempana, niin etenkin nyt olen huomioinut joidenkin ruoka-aineiden aiheuttavan yöllistä kutinaa. Mulla raapimisjäljet näkyvät nyt useimmiten käsissä, mutta aiemmin jalkojen yöllinen kutina oli päivittäistä, ja siltä jalat myös näyttivät. Tietysti raapiminen edesauttoi kutinan jatkumista, enkä voi tietenkään selkeästi osoittaa mistä jalkojen kutinakaan todellisuudessa johtui.

Mulla siis näkökulma ongelmaasi on atooppisen kannalta ja pahimpina aikoina turvautuisin varmaan ihan kortisooniin, rikkoontuneen ihon  kanssa. Oletko muuten huomannut, että lähmäisemmät voiteet aiheuttaisivat herkemmin kutinaa? Pahempina jalkakausina huomasin itse viikottaisesta kuorinnasta olevan apua; iholta sai pois hilseilevän pinnan ärsyttämästä ja estämästä voiteen paremman imeytymisen. Olen myös huomannut yleisesti vartalovoin olevan usein paremmin imeytyvää koostumukseltaan. BodyShopin voiteita en ole kyllä kokeillut, mutta varmati ihan kokeilemisen arvoisia. AloeVera  -geelin lisääminenkin omaan kroppavoiteeseen keventää mukavasti koostumusta, ja näin imeytyvyyskin parempaa.

Muuta en osaa sanoa, mutta omalla kohdalla öljyt, ja varsinkin yöksi laitettuna, edesauttoivat kutinan tunnetta. En varmaan ole vielä vain löytänyt sopivaa öljyä iholleni, mutta nykyään suosin melko kevyitä tai ihan vartalovoi -koostumuksia.  :)

Edit. Lidln kausivoiteet olen muuten todennut todella asiallisiksi, ja niitä myös tälläkin hetkellä käytän.  :D
« Viimeksi muokattu: 28.06.11 - klo:12:34 kirjoittanut purppura »

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #910 : 28.06.11 - klo:16:13 »
Hamppuöljy rauhoitti mun säärten kuivuuskutinan.

Poissa Luciana

• HAIRahtanut
« Vastaus #911 : 28.06.11 - klo:16:17 »
Mansikkaöljystä on tullut yksi suosikeistani :)

Kiitos vinkistä. Täytyypäs kokeilla :)

Poissa Elliotta

• HAIRahtanut
« Vastaus #912 : 29.06.11 - klo:14:36 »
Zubi, mulla kutisi raskausaikana vatsa (kun kasvoi niin kovaa vauhtia, ja iho venyi), ja siihen tuntui auttavan karitevoi. On tosi paksua, ja imeytyminenkin kestää (näin kesäaikaan ei tunnu kovin mukavalta, mutta jaloissa ei kenties niin nihkeältä ainakaan), mutta voisi olla kokeilemisen arvoinen.

Poissa zubi

• Tukkaguru
« Vastaus #913 : 29.06.11 - klo:15:03 »
Kiitos teille kaikille loistavista vinkeistä! Toivottavasti löydän näistä avun.

Poissa sonjis

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #914 : 04.07.11 - klo:13:52 »
Mullakin on atooppinen iho ja sitä myöten pahimmillaan oli monta vuotta säärien iho niin kaamean ihottumainen ja raavittu, etten voinut käyttää kesällä hameita ollenkaan ilman paksuja legginsejä tai sukkiksia.

Kävin säännöllisesti Iho- ja allergiasairaalassa, mistä sain reseptejä erilaisiin vahvoihin kortisonivoiteisiin ja epikrolimuusivoiteisiin, lisäksi kokeilin kaikenlaisia kosteusvoiteita, mutta mikään ei tuntunut auttavan. Mulla myös säärikarvojen sheivaaminen pahensi selvästi tilannetta, joten siirryin sheivauksesta vahaukseen (sillä tuli kauheasti sisäänkasvaneita ihokarvoja, ei hyvä) ja sitten Bosy Shopin sokerointiin, joka oli hieman parempi mutta iho silti oireili yhä.

Lopulta menin epätoivoissani yksityisen lääkäriaseman ihotautilääkärille, joka määräsi valohoitoja (silloin oli talvi) ja käski ottaa siitä lähtien kesäisin niin paljon aurinkoa säärille kuin vain ikinä voin, toki välttäen palamista. Hän myös suositteli Aloe vera -tuotteiden kokeilemista. Lisäksi hän ehdotti säärten ihokarvojen laseroimista, jotta ihoa ei tarvitsisi enää rasittaa toistuvalla karvanpoistolla. Näillä ohjeilla mun iho alkoi vihdoin parantua.

En osaa sanoa, kuinka suuri osa paranemisesta johtuu mistäkin asiasta, mutta auringonvalo, aloe vera ja karvanpoistosta eroon pääseminen ovat saaneet nyt muutamassa vuodessa ihmeitä aikaan. Tämä on kolmas kesä kun voin vihdoin kulkea taas hamessa ja olo on ihan mahtava.

Suosittelen zubi testaamaan ainakin Body Shopin Aloe vera -vartalovoiteen, Sokokselta ja Ruohonjuuresta saatavat 99,9% juotavan aloegeelin (levitä geeliä suihkun jälkeen heti kostealle iholle, sitten hetken päästä kosteusvoide perään, ennen kuin geeli on täysin imeytynyt). Nykyisin mulla on käytössä Lushin Dreamcream, joka on tosi rauhoittava ja hoitava sekä melko kosteuttava - se ei ehkä kuitenkaan ole ihan tarpeeksi kosteuttava ensiapuvoiteeksi. Mulla kookosöljy vain kuivatti, mutta sitäkin varmasti kannattaa kokeilla, koska monille se on toiminut. Kookos olisi siitä hyvä, että siinä on samantapaisia "luonnon antibiootin" ominaisuuksia kuin valkosipulissa, eli se tappaa bakteereita, joita esim. raapiessasi pakostakin tulet vahingossa levittäneeksi ihollesi, ja jotka aiheuttavat tulehdusta raapimajälkiin. Lopeta kuitenkin minkä tahansa tuotteen käyttö heti jos huomaat sen kuivattavan ihoasi lisää, koska sulla ei ole varaa antaa ihon mennä enää huonompaan kuntoon.

Voit myös ottaa yhteyttä tai jos asut Helsingissä mennä käymään Töölön Ihopisteessä, jossa on tosi laajat valikoimat erialaisia superkuivan ihon voiteita. Siellä varmasti osataan neuvoa sellaisistakin voiteista, joita ei tässä ole mainittu.
2b/c-3a/b olosuhteista, muotoilusta ym riippuen, M ii, medium/high porosity, värjäämätön
- kuiva, kuriton, pörröisyyteen taipuvainen luonnonkihara
- tavoitteena kosteutetut, silkkiset, sileät, pehmeät, raskaasti laskeutuvat ja hoidetut hiukset, vähemmän volyymia

ensitilaajan iHerb-koodi: OTE827