Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 367138 kertaa)

Poissa zubi

• Tukkaguru
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #915 : 04.07.11 - klo:18:51 »
^ Oi ihanaa sonjis, kiitos ihan mielettömästi kun jaoit kokemuksiasi. Just nyt kesäaikaan tilanne ei ole kovin paha, joten voisin mahdollisesti pystyä noilla Aloe vera-tuotteilla jopa välttämään pahimman vaiheen tänä talvena? Ja solarium ei ehkä olisi kuitenkaan pahitteeksi (talvella)?

Tuo laserointi olisi varmaan hyvä juttu mullekin, mutta on aika perhanan kallista. Mielelläni kuulisin kyllä kokemuksia siitäkin (mutta ehkei tässä ketjussa...).

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #916 : 04.07.11 - klo:19:39 »
^
Mulla on hyviä kokemuksia neitsytkookosöljystä lääkkeenä, koska oon hoitanu sillä pois hiivan ja jalkasienen. Eli jos jotain antibakteerista "lääkeöljyä" kaipaa, niin kookosöljystä voi olla apua ja oikeasti toimi ainakin noihin sieniin.

Poissa Quutti

• Tukkaguru
  • Minä soitan, harva diggaa.
« Vastaus #917 : 13.07.11 - klo:18:12 »
^^ Valohoito ja solarium eivät ole sama asia, minkä varmaan tiesitkin. Mullekin valohoidosta oli aikoinaan paljon apua ihonhoidossa, ja kyllä siinä ruskettuikin!

Lalla, käytitkö kookosöljyä iholle vai sisäisesti?
Sinisilmäinen blondi, ohuet ja keskipitkät hiukset.

Poissa Salvia

• Hiushörhö
« Vastaus #918 : 13.07.11 - klo:23:21 »
^ En ole Lalla, mutta osallistunpas tähän hiivakeskusteluun minäkin. Hiivailen hyvin herkästi, varsinkin kesäisin luonnonvesissä lotrautuminen ( = uin monta kertaa päivässä ) saa hiivan aktivoitumaan, ellen öljyä limakalvojani kookosöljyllä päivittäin. Toimii tosi hyvin, viimeksi eilen suupieleni rupesi yllättäen aukeamaan, mutta kun voitelin huuleni ja suupieleni illalla öljyllä, ongelma oli aamulla muisto vain.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #919 : 14.07.11 - klo:21:54 »
Kuulemma tehoaa syömälläkin, mutta itse olen käyttänyt lähinnä ulkoisesti ja laittamalla palan öljyä sisälle. Kylmemmillä ilmoilla öljypalan ottaminen kylppärin purkista on helpompaa, mutta nyt joudun lohkaisemaan palan jääkaappipurkista kun öljy on juoksevaa. Hieman sotkuista eli alusvaatteet kannattaa suojata, mutta toimii. Jouduin aloittamaan nyt toisen antibioottikuurin ja hiivaoireet helpotti n.20 minuutin sisään kun laitoin kunnon annoksen kookosöljyä. Öljyä pitää vaan lisätä tarpeeksi usein ja mieluummin liian paljon kuin liian vähän. Sivuoireita ei tästä ainakaan itselleni ole tullut, joten ei haitallista limakalvoille kuten Canestenit ja muut.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #920 : 14.09.11 - klo:15:15 »
Olen käyttänyt tähän asti vaihdellen rypäleensiemenöljyä, aprikoosinkiviöljyä, vehnänorasöljyä tai mustakumiaöljyä kasvojen kosteutukseen. (Omaan rasvaisen, mutta ajoittain pintakuivan ihon). Ne ovat toimineet ihan kiitettävästi.
Avocadoöljy ja jojoba eivät mulle sovi, ne eivät jotenkin imeydy vaan jäävät ihon pintaan kelmuksi.

Nyt sitten törmäsin ihan huippuparhaaseen öljyyn: helokkiöljyyn! Ostin Ruohonjuuresta tätä sellaisen pienen sinisen lasipullon, hintaa taisi olla alle kymppi.
Tämä on oikeasti kaikkein "ohuinta" ja juoksevinta kaikista kokeilemistani öljyistä. Iho jää tästä lähes puuterisen tuntuiseksi, niin nopeasti tätä imeytyy. Aivan ihana tuote rasvaiselle iholle! Kannattaa kokeilla!

Poissa sonjis

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #921 : 14.09.11 - klo:15:24 »
Olen käyttänyt tähän asti vaihdellen rypäleensiemenöljyä, aprikoosinkiviöljyä, vehnänorasöljyä tai mustakumiaöljyä kasvojen kosteutukseen. (Omaan rasvaisen, mutta ajoittain pintakuivan ihon). Ne ovat toimineet ihan kiitettävästi.
Avocadoöljy ja jojoba eivät mulle sovi, ne eivät jotenkin imeydy vaan jäävät ihon pintaan kelmuksi.

Nyt sitten törmäsin ihan huippuparhaaseen öljyyn: helokkiöljyyn! Ostin Ruohonjuuresta tätä sellaisen pienen sinisen lasipullon, hintaa taisi olla alle kymppi.
Tämä on oikeasti kaikkein "ohuinta" ja juoksevinta kaikista kokeilemistani öljyistä. Iho jää tästä lähes puuterisen tuntuiseksi, niin nopeasti tätä imeytyy. Aivan ihana tuote rasvaiselle iholle! Kannattaa kokeilla!

Vaikuttaa todella kiinnostavalta tuo helokkiöljy, kiitos että jaoit kokemuksesi! Käytätkö tuota ihan yksinään pesun (ja kasvoveden) jälkeen vai sekoitatko johonkin?
2b/c-3a/b olosuhteista, muotoilusta ym riippuen, M ii, medium/high porosity, värjäämätön
- kuiva, kuriton, pörröisyyteen taipuvainen luonnonkihara
- tavoitteena kosteutetut, silkkiset, sileät, pehmeät, raskaasti laskeutuvat ja hoidetut hiukset, vähemmän volyymia

ensitilaajan iHerb-koodi: OTE827

Poissa kaksisarvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #922 : 14.09.11 - klo:18:39 »
Laitan aina suihkussa naamaani oliivi-teepuu-risiiniöljysekoitusta ja hieron vähän aikaa kohtia, joissa on mustapäitä eli lähinnä nenää. Annan olla koko suihkun ajan ja pesen sitten pois marseillensaippualla. Mun mielestäni toi on auttanut mustapäihin ja kirkastanut ihoa huomattavasti (käytän kyllä myös savinaamioita ja Nivean lappuja, mutta toi jokapäiväinen öljykäsittely on tuntunut vaikuttaneen kaikkein eniten).

Ja kookosöljystä vielä. On se aika ihme tavaraa. Mulla on kädessä jotain jännää ihottumaa, josta lääkäri ei oikein osannut sanoa muuta kuin että se on "käsi-ihottuma, joka on yleinen nuorilla aikuisilla". Sain reseptin vahvempaan kortisonivoiteeseen, mutta en taida hakea sitä kun kookosöljy on tuntunut auttavan. Ihan niinkun toi ihottuma paranisi ihan silmissä kun siihen laittaa kookosöljyä. Apteekista ilman reseptiä saatava kortisonivoide ei oikein tehnyt mitään.
« Viimeksi muokattu: 14.09.11 - klo:18:41 kirjoittanut kaksisarvi »

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #923 : 14.09.11 - klo:19:57 »
^
Pitääkin kokeilla tuota, sillä mustapäät on joskus aika tiukassa ja kaapista löytyy teepuuöljyä. Höllentääkö öjykäsittely mustapäitä ollenkaan? Jotenkin voisi ajatella, että irtoaisivat öljyn+pesun jälkeen paremmin  ???

Poissa kaksisarvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #924 : 14.09.11 - klo:20:27 »
^Teepuuöljyä ei kannata sitten ihan raakana laittaa iholle, itse laitan risiini-oliiviöljy sekotukseen vaan pari tippaa. :) Toi öljy mun mielestä liuottaa kaikenlaisia ihon rasvoja ja muuta, mukaan lukien mustapäitä (ei ne tietty heti siitä liukene kokonaan tietenkään mut öljy auttaa kuitenkin). Eri öljyt on tietty erilaisia. LHC:n juttujen perusteella toi risiiniöljy olis aika tehokas tähän hommaan. Googlettamalla varmaan löytyy aiheesta lisää (varsinkin englanniksi).
« Viimeksi muokattu: 14.09.11 - klo:20:40 kirjoittanut kaksisarvi »

Poissa malic

• HAIRahtanut
« Vastaus #925 : 15.09.11 - klo:08:30 »
Mä oon kyllä käyttänyt teepuuöljyä ihan raakana ;D Kuorinnan jälkeen tuntuu kyllä jos suoraan laittaa, mutta voidetta perään niin sekin rauhoittuu.
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.

Kunis

• Vieras
« Vastaus #926 : 15.09.11 - klo:14:35 »
Kaksisarvi, teetkö tuota oliivi-teepuuöljyä valmiina paljonkin purkkiin, vai sekoitatko kämmenellä ennen käyttöä? Kuinka paljon noita öljyjä kaikkiaan laitat?

Poissa kaksisarvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #927 : 15.09.11 - klo:15:27 »
^Sekoitan kämmenellä, mutta pidän silmällä, jos jossain olisi sopivia pikku purnukoita. Kokonaismäärä on sellainen 0,5-1 teelusikallista, joskus holahtaa enemmänkin. Teepuuöljyä menee yleensä kaksi pisaraa. Risiiniöljyä ja oliiviöljyä laitan kumpaakin saman verran eli 1:1. :)

usagi

• Vieras
« Vastaus #928 : 15.09.11 - klo:21:38 »
Onko kellään kokemusta kirsikansiemenöljystä? Tilasin sitä tuoksukaupasta koska tykkään kirsikoista, ja se vaikutti ominaisuuksiltaan hyvältä.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #929 : 16.09.11 - klo:11:05 »
Vaikuttaa todella kiinnostavalta tuo helokkiöljy, kiitos että jaoit kokemuksesi! Käytätkö tuota ihan yksinään pesun (ja kasvoveden) jälkeen vai sekoitatko johonkin?

Käytän pesun jälkeen puhtaalle iholle. Eli kun iho on vielä hieman kostea, hieron kasvoille pari tippaa.