Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 366107 kertaa)

carrot

• Vieras
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #930 : 16.09.11 - klo:11:50 »
Muistanko ihan omiani vai puhuttiinko täällä joskus (kauan sitten), että joku tietty öljy olisi erityisen hyvä koupreroottiselle ja herkälle iholle? Ilman viilentyessä naaman pelastusyritykset tulevat taas ajankohtaiseksi, joten vinkkejä öljyistä tuollaiselle "ongelma"iholle otettaisiin erittäin mielellään vastaan! :)

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #931 : 16.09.11 - klo:12:59 »
^ Mäkin muistan hämärästi, että on ollut tuosta puhetta. Olisiko se ollut mustakumina, joka olisi siihen hommaan hyvä. Mulla on molempia eli couperoosaa ja mustakuminaöljyä, mutta vaihtelen tosi paljon tuotteita iholla, kun se on niin monikummallinen. Voisi alkaa hipaista tuota mustakuminaa pelkästään poskipäille, kun muutoin mulla toimii unelmasti tällä hetkellä Dermosilin öljysekoitus ja kookosöljy on ihan must. Pientä vuorottelua näillä kahdella siis.

Pikaisen googlettelun tuloksena sain osumia viinirypäleensiemenöljyn käytöstä nimenomaan couperosalle.

Kuulemma tehoaa syömälläkin, mutta itse olen käyttänyt lähinnä ulkoisesti ja laittamalla palan öljyä sisälle. Kylmemmillä ilmoilla öljypalan ottaminen kylppärin purkista on helpompaa, mutta nyt joudun lohkaisemaan palan jääkaappipurkista kun öljy on juoksevaa. Hieman sotkuista eli alusvaatteet kannattaa suojata, mutta toimii. Jouduin aloittamaan nyt toisen antibioottikuurin ja hiivaoireet helpotti n.20 minuutin sisään kun laitoin kunnon annoksen kookosöljyä. Öljyä pitää vaan lisätä tarpeeksi usein ja mieluummin liian paljon kuin liian vähän. Sivuoireita ei tästä ainakaan itselleni ole tullut, joten ei haitallista limakalvoille kuten Canestenit ja muut.

Oonpas onnellinen että törmäsin tähän postaukseen! Mä olen suurkuluttanut kookosöljyä jo reilun vuoden ja koska mäkin kärsin säännöllisen epäsäännöllisesti hiivasta, niin on ollut mielessä että auttaisiko se myös suoraan limakalvolle lisättynä. Nyt sain vastauksen! Kiitos!
Suurkulutan siis siten, että syön päivittäin 3-4rkl öljyä ja käytän sitä myös ruoanlaittoon. Iholle ja hiuksiin oon käyttänyt jo kauan sitä ennenkin ja on kyllä mulle ihan parhaita ihoöljyjä. Koska hiuksiini toimii niin moni muukin öljy, niin en enää raaski siihen tuhlata ::) kun tuntuu, että öljyä kuluu ihan järjetöntä tahtia. Onneksi on iHerb, että saa edes vähän edullisemmin luomu-kylmäpuristettua kookosöljyä. :-*
« Viimeksi muokattu: 16.09.11 - klo:13:05 kirjoittanut Jouana »
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Kunis

• Vieras
« Vastaus #932 : 16.09.11 - klo:13:38 »
Minun öljykokeilut alkoivat cittarin ruokaöljyosastolta hankitusta saksanpähkinäöljystä. Tuoksu on kovin vahva ja monen mielestä tökerö, mutta juuri kiva minun makuuni. Piti kuivan talvikorpun nassun hyvin aisoissa.

Manteliöljy on vielä kokeiluasteella, mutta se kosteuttaa myös tarpeeksi. Pidän myös paksusta koostumuksesta.

Kookosöljy ei kosteuta kylliksi, mutta jättää kasvojen ihon märäksi. Lisäksi en pidä kookoksen tuoksusta. Sensijaan tämä rauhoittaa hyvin tulehtuvia ihottumia, joita saan paljon.

Mustakumina toimii kuitenkin kookostakin paremmin, ja vaikka sitä tilaa tuoksukaupasta pikkupullon, riittää se pitkään. Ihana!

Rypäleensiemen- avokado ja aprikoosinkiviöljyt ovat kasvojenhoitoon pelkälteen liian liruja ja notkeita. Olen käyttänyt tukkasekoituksissa. Kuten myös jojobaöljyä, joka on iholleni liian jankkia, tukkeuttaa.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #933 : 16.09.11 - klo:19:17 »
^^
Oon aika vakuuttunut kylmäpuristetun kookosöljyn hiivankarkotustehosta, koska kaikki joille sitä oon suositellu on jälkikäteen kertoneet että tosiaan toimii  :)

Jos on kuivempi couperoosaiho, niin kannattaa kokeilla myös kylmäpuristettua avokadoöljyä. Se on hieman paksumman tai kermaisemman tuntuista, mutta imeytyy ainakin omaan ihoon hyvin. Jostain syystä imeytyy kaikista kokeilemistani öljyistä parhaiten myös rasvoittuvaan otsan ihoon. Öljyä ei tarvitse laittaa kuin aavistus ja se tuntuu iholla hyvältä :)

Poissa caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #934 : 21.09.11 - klo:03:24 »
Mikä olisi sopiva vartaloöljy kuivaharjauksen ja suihkun jälkeen laitettavaksi? Imeytyykö nuo öljyt ihoon vai jättävätkö öljyisen pinnan? Nää öljyt ihonhoidossa on minulle aika vierasta maaperää, mutta kiinnostusta löytyy!

P.S. Jos joku sattuu myös tietämään millainen harja on hyvä kuivaharjaukseen ja mistä niitä saa, vinkatkaa ihmeessä. ;D

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #935 : 22.09.11 - klo:19:10 »
^ Mä olen käyttänyt sellaista vauvojen harjaa kuivaharjaukseen. Äitiyspakkauksen mukana tulee sellainen, ja ihan tavallisesta marketista löytyy, sieltä vauvojenosastolta missä on muitakin tarvikkeita.

Mun kuivaharjauskokemukset on tosin rajoittuneet vain muutamaan kertaan, kun olen niin laiska.  ;D Tuo vauvojen harja on ainakin todella pehmeä, ja jostain muistan lukeneeni että passeli tuohon tarkoitukseen. Joskus The Body Shopissa on myös ollut vastaavanlaisia harjoja, mutta hinta vain lähes tripasti kalliimpi kuin vauvaharjassa.

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #936 : 16.10.11 - klo:23:01 »
Päätin tänään kokeilla puhdistuksen jälkeen jättihelokkiöljyä kasvoille. Rikoin kapselin ja sivelin öljyn kasvoille, mutta se haisee omituiselta, aika epämiellyttävältä. Onko tämä merkki siitä, että öljy on mennyt pilalle? Olen säilyttänyt purkkia keittiön kaapissa valolta suojattuna, eikä sinne mielestäni pitäisi kosteuttakaan mennä mitenkään erityisesti. Kapselit myös olivat sellaisia aika pehmeitä, ostettaessa ne olivat kovempia. Parasta ennen -päiväys silti sanoo tuotteen olevan hyvä 8 / 2013 asti.
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Mermaid

• HAIRahtanut
« Vastaus #937 : 24.11.11 - klo:21:36 »
Innostuin vähän tuosta ruusunmarjansiemenöljystä (rose hip seed oil) eli tämä http://www.iherb.com/Now-Foods-Solutions-Rose-Hip-Seed-Oil-1-fl-oz-30-ml/1147?at=0, mutta hieman alkoi mietityttämään tämä lause "If pregnant or lactating, consult your healthcare practitioner before using" Siis mikä tuossa voi olla niin vaarallista ulkoisesti käytettynä, ettei saisi raskaana tai imettäessä käyttää?

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #938 : 29.11.11 - klo:21:25 »
Kaksisarvi, onko sulla se käsi-ihottuma käsivarsissa, voisi nimittäin olla silloin samaa, kuin mulla. Kuulemma just aika yleinen, ei kuitenkaan varsinaisesti oireile, mutta tuntuu pahentuvan kuivuudesta. Ärsyttävää, joskus ei edes viitsi käyttää lyhythihaisia sen vuoksi. Mulla autto jonkunverran kortisoni, mutten sitä viitsisi käytellä. Varmaan ketjua läpi lukemalla löytyisi, jos en olisi näin laiska, mutta siis, mistä kookosöljy kannattaa hankkia? Onko kaupan kookosklöntit ihan surkeita ihonhoidossa, saako siis marketista järkevän laatuista öljyä? Netistä en viitsisi taas tilailla ja erikoiskaupoista en pysty, koska on senverran kalliita niissä yleensä kaikki öljyt. Eli mistä saisi mahdollisimman edullista, mutta vielä ihan toimivaa kookosöljyä (huom! opiskelijaedullista, ei tavallisten ihmisten edullista ;) )

Ja sitten voisi päivitellä mustakuminaöljyn käyttökokemuksia, kun se on näyttänyt olevan aika hitti tällä palstalla. Noin vuosi sitten aloin sitä käyttämään ja välillä ollut taukoja. Iho on nykyään aika ok kunnossa ehkä muusta syystä, mustapäihin öljy ei ole kuitenkaan näyttänyt ainakaan hirveästi vaikuttaneen. Tuntuu kyllä ihan ok:lta, eli tyytyväisenä sitä edelleen käyttelen. Muuten, hilseily on kyllä loppunut, liekö sitten ylipäänsä öljyillä lutrailun seurausta. Aloin kyllä miettimään avocadoöljyn ostamista uudelleen, se oli mulla ihan hyvä naamaan ja tukkaankin. Tuntui vain, että iho jossain vaiheessa kyllästyi siihen. Olen nyt vartalovoiteisiin sekoitellut öljyjä, koska levittyvät silloin paremmin, saa tehoja enemmän irti ja samalla hinta halpenee ja koostumus ainakin vähän "luonnollisempi" eli säilöntäaineita ja muuta vähemmän siis kerta-annoksessa  ;D
« Viimeksi muokattu: 29.11.11 - klo:21:30 kirjoittanut hairwreck »
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #939 : 29.11.11 - klo:21:56 »
^ Mä olen ostanut kookosöljyä prismasta. Öljyhyllystä lasipurkissa olevaa, en siis sitä kookosrasvaklönttiä, mitä kylmähyllystä löytyy. Hintaa en äkkiseltään muista, mutta ehkä jotakin 5-7 € 200 g.

Tämmöinen purkki:
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #940 : 30.11.11 - klo:07:15 »
Innostuin vähän tuosta ruusunmarjansiemenöljystä (rose hip seed oil) eli tämä http://www.iherb.com/Now-Foods-Solutions-Rose-Hip-Seed-Oil-1-fl-oz-30-ml/1147?at=0, mutta hieman alkoi mietityttämään tämä lause "If pregnant or lactating, consult your healthcare practitioner before using" Siis mikä tuossa voi olla niin vaarallista ulkoisesti käytettynä, ettei saisi raskaana tai imettäessä käyttää?

Todennäköisesti tämä johtuu siitä, ettei tuotetta varmaankaan ole virallisesti testattu lääketieteellisesti raskaanaolevilla naisilla tms. Öljy on siis mitä suurimmalla todennäköisyydellä täysin vaaraton, MUTTA jos jotain tapahtuisi, niin tuo ilmoitus vie mukavasti vastuun pois kyseiseltä firmalta eikä tartte maksaa miljoonia dollareita korvauksia ("no mehän sanottiin että kysy lääkäriltäsi")
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #941 : 30.11.11 - klo:18:58 »
^^
Munkin mielestä toi Bionan purkki on ollut hyvä - sopivan kokoinen ja omien vertailujen mukaan edullisin. Käytän öljyä päivittäin kaikenlaiseen rasvailuun ja silti pienehkö purkki kestää käytössä useamman kuukauden.

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #942 : 01.12.11 - klo:20:34 »
Kiitos bast ja Lalla! Täytyy koittaa päästä pirsmaan viikonloppuna.

Mermaid, toi on käsittääkseni aika yleistä jenkkituotteissa, että varotetaan kaikesta. Siellä kun voi ilmeisesti aika kovat sanktiot tulla pienistäkin ongelmista. Tosin voisikohan tossa olla esimerkiksi yliherkkyyden riski, vähän samaan tapaan kuin se, että hunajaa ei suositella alle yksivuotiaille..?

Edit. Nyt on biona ostettu ja tänään ekaa kertaa kokeilin. Ainakin tosi miellyttävä käyttää ja tuntuu imeytyvän ihoon hyvin. Ihana tuoksu, toivottavasti tää nyt tepsii käsi-ihottumaan.
« Viimeksi muokattu: 05.12.11 - klo:21:35 kirjoittanut hairwreck »
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back

Strix

• Vieras
« Vastaus #943 : 22.12.11 - klo:22:09 »
aah. arganöljy on osoittautunut mitä loistavaksi öljyksi. Se soveltuu jopa meikin alle kun laittaa primerin päälle. Naama ei kiillä ja näyttää todella luonnolliselta. Kasvojen ihon väri on myös selkeästi tasoittunut ja kuivapatit helpottaneet. Saa nähdä mitä tykkää suomen ilmastossa, mutta tämä jää näiden kokemuksien myötä vakikäyttöön.

Poissa sonjis

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #944 : 17.01.12 - klo:15:33 »
Päätin tänään kokeilla puhdistuksen jälkeen jättihelokkiöljyä kasvoille. Rikoin kapselin ja sivelin öljyn kasvoille, mutta se haisee omituiselta, aika epämiellyttävältä. Onko tämä merkki siitä, että öljy on mennyt pilalle? Olen säilyttänyt purkkia keittiön kaapissa valolta suojattuna, eikä sinne mielestäni pitäisi kosteuttakaan mennä mitenkään erityisesti. Kapselit myös olivat sellaisia aika pehmeitä, ostettaessa ne olivat kovempia. Parasta ennen -päiväys silti sanoo tuotteen olevan hyvä 8 / 2013 asti.

Tämä nyt tulee vähän myöhässä, mutta monet öljyt haisevat vähän omituiselle. Koska olemme tottuneet ruoanlaitossa käytettäviin rypsi- ja auringonkukkaöljyihin, joissa on mieto tuoksu ja joita harvoin tuodaan kovin lähelle nenää, usein ensireaktio muihin öljyihin hiuksissa tai iholla käytettyinä (jolloin ne haistaa paljon herkemmin!) on epäilys. Esim. mansikkaöljyn on täällä raportoitu tuoksuvan mätien mansikoiden ja silakan yhdistelmältä!  ::)

Outo tuoksu ei kuitenkaan useimmissa tapauksissa tarkoita, että öljy olisi pilalla. Etenkin jos olet säilyttänyt öljyäsi täysin ohjeiden mukaan ja viimeiseen käyttöpäivään on vielä aikaa, ei ole syytä huoleen.
2b/c-3a/b olosuhteista, muotoilusta ym riippuen, M ii, medium/high porosity, värjäämätön
- kuiva, kuriton, pörröisyyteen taipuvainen luonnonkihara
- tavoitteena kosteutetut, silkkiset, sileät, pehmeät, raskaasti laskeutuvat ja hoidetut hiukset, vähemmän volyymia

ensitilaajan iHerb-koodi: OTE827