Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 366967 kertaa)

Poissa Metalliapina

• HAIRahtanut
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #945 : 17.01.12 - klo:17:25 »
Lainaus
Outo tuoksu ei kuitenkaan useimmissa tapauksissa tarkoita, että öljy olisi pilalla. Etenkin jos olet säilyttänyt öljyäsi täysin ohjeiden mukaan ja viimeiseen käyttöpäivään on vielä aikaa, ei ole syytä huoleen.

Mä en ole tästä ihan samaa mieltä, koska olen itse puristanut mehustimen lisäosalla monia öljyjä mm. pellavansiemenöljyä, joka haisee aina kaupasta ostettuna järkylle, vastapuristettuna se on kuitenkin hyvän hajuista, ja makuista. Sama monissa muissa öljyissä.
Ei öljyssä pidä olla sellaista "pahaa" hajua. Helokkiöljy on kans yks, joka haisee järkyltä kapseleissa yms. koska se on yleensä aina härskiä.

Noi öljyt, joissa on paljon pufaa on melkein aina pilalla ostettuna, sen takia mä olen siirtynyt käyttämään hyvin säilyviä rasvoja hiuksissa, ja ihossa, en usko, että noi pilaantuneet pufarasvat tekee hyvää ulkoisestikaan, puhumattakaan sisäisesti.
Pufat kannattaa syödä "kokonaisina", eli vaikka jotain avokadoa, siemeniä, pähkinöitä, ja öljynä käyttää jotain kookosta, tai oliivia, jossa on enimmäkseen mufaa.
It's just that in the Deep South, women learn at a young age that when the world is falling apart around you, it's time to take down the drapes and make a new dress

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #946 : 17.01.12 - klo:18:07 »
Skvalaani.  :l Tasoittaa ihanasti ihonväriä ja tekee siitä jotenkin terveen näköisen ja pehmeän! Haittapuolena tukkivuus, on tullut aika paljon pikkufinnejä poskiin. Täytyy katsoa josko tilanne tästä vähän tasoittuisi, en haluaisi tästä tuotteesta millään luopua.
« Viimeksi muokattu: 17.01.12 - klo:18:10 kirjoittanut almiros »
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #947 : 25.01.12 - klo:09:10 »
Mä olen ihastunut nyt kookosöljyyn tämän palstan innoittamana. Tämä toimii todella hyvin rasvaisella iholla! Öljy imeytyy todella nopeasti, ja jättää iholle lähes puuterisen tunnun. Iso purkki Ruohonjuuressa maksaa alle kympin, eli todella edullista.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #948 : 25.01.12 - klo:09:24 »
Laitoin pitkästä aikaa öljytilauksen seuraavasti;

Kirsikansiemenöljy   
Aprikoosinsiemenöljy
Persikansiemenöljy       
Skvalaani (olive squalane)

Mustakuminaöljy

Etsinnässä olisi jokin hyvä öljy suoraan kasvojen iholle käytettäväksi, mahdollisesti sellainen joka soveltuu myös meikin alle päivisin.. Osaisiko joku sanoa, että mikä ko. öljyistä soveltuisi parhaiten rasvaiselle iholle johon tulee ajoittain epäpuhtauksia?

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
« Vastaus #949 : 25.01.12 - klo:10:09 »
Mä olen ihastunut nyt kookosöljyyn tämän palstan innoittamana. Tämä toimii todella hyvin rasvaisella iholla! Öljy imeytyy todella nopeasti, ja jättää iholle lähes puuterisen tunnun.

Eikö kookosöljy ole iholle aika tukkivaa (tai itse asiassa todella tukkivaa), vai mitä se nyt on suomeksi ("comedogenic")..? Noin olen ainakin kuullut ja lukenut. Kookosöljyä käytän paljon hiuksiin ja välillä silmämeikin poistoon, mutten iholle tuon vuoksi ole uskaltanut.
* 1b F ii *

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #950 : 25.01.12 - klo:12:06 »
Ei mulla ainakaan tämä kookosöljy ole tukkinut. Oikeastaan ainoa öljy, jolla olen saanut ihoni tukkoon, on jojobaöljy. Se ei sopinut mulle ensinkään ja sen tukkivuudesta on aika moni muukin tänne kirjoitellut.

Neriana, ainakin aprikoosinsiemenöljy on tosi kevyttä ja nopeasti imeytyvää (pienimonekyylistä?) ja jättää ihon mattapintaiseksi.
Mustakumina on hieman tuhdimpaa, mutta monet rasvoittuvan ihon omaavat pitävät siitä sen antibakteeristen ominaisuuksien vuoksi. Mustakumina tekee hyvää akneiholle. Tykkäsin siitä kovasti itsekin, mutta en vain kestänyt sitä intialaisen ruuan hajua!  ;D

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #951 : 25.01.12 - klo:12:21 »
^ kiitos kun selvensit noita tuotteita! :)

Mustakuminan hajusta lueskelinkin muualta, mutta testataan nyt kuitenkin :)

Poissa malic

• HAIRahtanut
« Vastaus #952 : 25.01.12 - klo:14:02 »
Mun iholle ei ole sellaista öljyä vielä löytynyt, jota uskaltaisin päivävoiteen sijasta käyttää. En siis ole löytänyt myöskään meikin alle sopivaa öljyä. Toisaalta en sellaista etsikään, öljyt tuntuvat toimivan yövoiteen sijasta mun naamalle loistavasti :) En ole myöskään suuria eroja huomannut eri öljyjen välillä kuin tuoksussa. Aprikoosin- ja viinirypäleensiemenöljyt olivat ainakin sen puolesta parhaita.
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.

Poissa irso

• HAIRahtanut
  • Nyrkillinen voita kattilaan ja kossu pakkaseen
« Vastaus #953 : 25.01.12 - klo:14:08 »
Mun ihonhoitorutiini on nyt muodostunut sellaiseksi, että yöksi laitan mustakumina- tai risiiniöljyä (plus hyaluronihappoa/aloe veraa/mitä milloinkin) ja aamulla meikkaan pesämättömään naamaan ilman mitään voiteita tai öljyjä. Ihon rasvoittuminen on vähentynyt ihan huimasti eikä naama kuivu hilseileväksi  :-* mineraalipohja tai meikkivoidekin pysyy koko päivän hyvänä jos vielä laitaa jotain primeria "likaiseen naamaan".
Vyötärömittainen hennattu piikkisuora karvasto.

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
« Vastaus #954 : 25.01.12 - klo:16:06 »
Ei mulla ainakaan tämä kookosöljy ole tukkinut. Oikeastaan ainoa öljy, jolla olen saanut ihoni tukkoon, on jojobaöljy. Se ei sopinut mulle ensinkään ja sen tukkivuudesta on aika moni muukin tänne kirjoitellut.

Aika jännä juttu tuo, koska jojobaöljyn koostumushan vastaa ihon oman rasvan (talin) koostumusta, ja sen pitäisi kyllä toimia aivan päinvastoin... Kun taas kookosöljyn "comedogeenisyys-kerroin" (mikä sana :D) on korkeimmasta päästä. Tähän listaan tai vastaavaan olen useissa paikoissa törmännyt: http://www.zerozits.com/Articles/acnedetect.htm#inglist

(Olen tähän asti lueskellut täällä lähinnä hiusjuttuja, joten en ole törmännyt noihin mainitsemiisi jojobakokemuksiin, täytyypä perehtyä.)

Mustakuminaöljy onkin minulle aivan uusi tuttavuus, vaikka lähes kaikkia öljyjä olen kokeillut :) Täytyypä tutustua siihenkin.
* 1b F ii *

Poissa Mindela

• Tukkaguru
« Vastaus #955 : 26.01.12 - klo:14:39 »
Keksin aivan loistavan tavan kuoria vartalo; käteen kuorintahanskat ja loraus kookosöljyä! Kävin niin koko kropan läpi, ei ole ikinä tuntunut näin pehmoiselta ja siloiselta iho. Kuorinta-aine tuntuu vähän turhalta hanskojen kanssa, kun ne hanskat jo itsessään kuorii ihoa. Öljyn kanssa kuoriminen sujui pehmeästi ja iho tuli samalla kosteutettua, huuhtelin vaan vedellä kropan jälkeen päin. Mä alan ehkä vähän villiintyyn näistä öljyistä.. se ei mun hiuksille sovi maailman parhaiten, vaikkakin välillä niitä silti käytän, mutta iho tuntuu niistä kovasti tykkäävän. Itsellä käytössä kookos-, jojoba-, ja oliiviöljy.

Poissa Luciana

• HAIRahtanut
« Vastaus #956 : 27.01.12 - klo:19:39 »
Lisäsin öljyvarastoani mustakuminaöljyllä ja e-vitamiiniöljyllä. Täytyy raportoida kokemuksia kunhan niitä kertyy hieman pidemmältä ajalta.

Edit: Mustakuminaöljy rauhoittaa hyvin ärtynyttä ihoa, eikä hajukaan häiritse. Skvalaani vaikuttaa olevan hieman komedogeeninen, mutta muuten ihan passeli tuote ja e-vitamiiniöljy on aika perusöljy.
« Viimeksi muokattu: 08.02.12 - klo:13:20 kirjoittanut Felicia »

Paikalla Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #957 : 27.01.12 - klo:19:48 »
Helokkiöljy on tosi hyvä kosteuttaja vartalolle ja silloin tällöin laitan sitä kasvoillekin yöksi. Valitettavasti vain tuoksu vähän tökkii, ja sen takia yleensä suosinkin ennemmin aprikoosiöljyä yövoiteena. Sekaiholleni en tosin kumpaakaan tykkää käyttää päivisin, koska meikkivoiteet liejuuntuvat öljyjen päällä mulla niin herkästi.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #958 : 27.01.12 - klo:20:08 »
Mä oon tykännyt myös helokista ja aprikoosista ihon hoidossa. Kumpikin sopii rasvoittuvalle iholle tosi hyvin.

Mä en ikinä laita meikin alle aamulla mitään kosteuttajaa. Pyyhin vaan ihon kavovedellä ja meikit kuivalle naamalle. Jos iho on rasvoittuva ja kiiltelee päivän mittaan, sinne alle ei todellakaan kannata laittaa mitään. Meikin alle aina jostain syystä neuvotaan laittamaan kosteusvoide, mutta minusta se on ihan huuhaata.

Poissa tipitii

• Haiven
  • *
« Vastaus #959 : 07.02.12 - klo:13:14 »
Hoi karitevoi-tarjouksia kaipailevat,

Ostin juuri ensimmäisen karitevoini Yves Rocherilta, jossa uusi karitesarja oli nyt puoleen hintaan. Itse ostin puhtaan karitevoin, vaikka myös muilla aineilla buustattuja karite-vartalotuotteita sarjaan kuului. Tuotetta voi pällistellä tuolta: http://www.yves-rocher.fi/control/product/~category_id=4025/~pcategory=4000/~product_id=63620. Oikea hinta olisi ollut 22,90 mutta nyt oli siis puoleen hintaan. Purkki on melko pieni (45ml), mutta karite on tietenkin varsin riittoisaa.

Minulla ei ole vertailumahdollisuuksia, koska tämän purnukka vie kariteneitsyyteni. Koostumus vaikuttaa kuitenkin hyvältä, rakeista jankkia purkissa mutta sulaa nopeasti käsissä. Ei tuoksu yhtään milllekään, niin kuin kai 100 prosenttiselle karitevoille tyypillistä onkin. Nyt on kokeiltu huulille, käsille ja kysninauhoille ja olen myyty!  <3