Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 367067 kertaa)

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #960 : 07.02.12 - klo:18:13 »
Sain vihdoin argania kokeiluun ja laitoin sitä pelkiltään viime yöksi, aamulla ihonväri oli ihan tasainen, punainen finniarpi puolet haaleampi ja iho kimmoisa. Oli siis jo aikakin kokeilla ::) Aamulla laitoin kameliaöljyä ja hyvältä tuntuu, imeytyy jopa nopeammin kuin argan ja jättää tosi samettiseksi.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #961 : 07.02.12 - klo:18:23 »
^ Tykkään myös noista kummastakin, mutta pitemmässä käytössä jompi kumpi pistää vähän näppylöille (olen käyttänyt ristiin, joten en vielä ole jyvällä kummasta johtuu). Mutta molemmat on mukavan tuntuisia ja jotenkin ylellisiä vaihtoehtoja arkisemmalle ruusunsiemenöljylle.
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa Heluna

• Haiven
  • *
« Vastaus #962 : 07.02.12 - klo:22:56 »
Mun talviärtynyt ihoni on rauhoittunut jojobaöljypesusta. Normaalisti en yöksi laita rasvoja, mutta nyt olen sipaissut vielä yöksi jojobaa pari tippaa ja on toiminut. Nyt ei kiristele, kutittele eikä punoittele.  :ts

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #963 : 08.02.12 - klo:10:24 »
Sopiiko teidän mielestä joku öljy erityisen hyvin kynsiöljyksi? Mä olen havainnut, että rakennekynsien käyttöikä pitenee huomattavasti, jos viitsii öljytä ne joka ilta. Mulla on nyt joku Nfu Ohin öljy, joka on INCIn mukaan lähinnä risiiniöljyä ja hajustetta, joten aloin pohtia että josko ostaisi vaan jotain edullista tarkoitukseen sopivaa öljyä.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #964 : 08.02.12 - klo:15:31 »
^^ Nuxen kuivaöljy sopii loistavasti kynsien hoitoon, sillä se imeytyy tehokkaasti. Hoitotehot eivät haihdu, vaikka öljy humahtaakin nopeasti  :) Tuoksu on tuntuva, mutta miellyttävä, ainakin näin sydäntalvella. Keskellä hellekesää se ehkä voi tuntua liian raskaalta.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #965 : 08.02.12 - klo:16:31 »
Väänsin joskus kynsinauhapuikon huulirasvapötköön kookosrasvasta, kaakaovoista, sheavoista, manteliöljystä ja jojobasta, hajustin eteerisella ylang ylangilla. Vaikutus ihan sama kuin Burt´s beesin lemon butterilla. Tämä siksi että öljy itsessään ei riitä pehmentämään näitä koppuroita. Mutta voihan noista varioida, laittaa tyhjään kynsiöljypulloon hyvä miksaus ja hajustaa vaikka eteerisellä 5 fold appelsiinilla, pitäisikin kokeilla.

Olisi kiva jos jostain saisi "tyhjinä" ja täytettävinä niitä sellaisia levityskyniä joita kynsisarjoilla on erilaisille nestemäisille tuotteille.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa sadelma

• HAIRahtanut
« Vastaus #966 : 16.03.12 - klo:14:35 »
Mistähän saisi nykyään kariteöljyä? Joskus muutama vuosi sitten olen tilannut Pienestä tuoksukaupasta, mutta enää siellä ei öljyä näköjään ole. Tarkoituksena olisi boostata öljyllä vartalovoidetta.
1bFii

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #967 : 01.04.12 - klo:11:42 »
Pakko tulla hehkuttamaan kookosöljyä. Mulle räjähti naamaan oikein kunnon rosacea / perioraalidermatiitti (kyseessä siis ns. suunympärysihottuma, ilmeisesti hormonaaliperäinen, joka oireilee inhottavana ihottumana ja pintafinneinä ja punoituksena suun ympärystössä).
Olen kärsinyt vaivasta parina viime vuonnakin, yleensä juuri kevättalvella. Aiemmin olen tarvinnut antibiootit, mutta nyt päätin yrittää kotikonstein.

Muistelin, että kookosöljystä on sanottu, että siinä on bakteereja ja sieniä tappavia ainesosia ja että sen vuoksi sitä voi käyttää esim. deodoranttina. No, minäpä päätin kokeilla tätä tuohon suunympärysihottumaan. Kas kummaa, vaiva katosi kahdessa päivässä!
Siis voin todellakin suositella tätä kaikille kyseisestä veemäisestä vaivasta kärsiville. Käyttämäni öljy oli Ruohonjuuresta ostettu, Tropical Coconut Oil -merkkiä, sellainen iso lasipurkki. Maksaa suunnilleen kympin ja toimii tosi hyvin myös vartalolla, käsirasvana... Ihan ässä tuote!  :ts 

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #968 : 25.05.12 - klo:10:49 »
Miten en ole aikaisemmin tajunnut käytellä oliiviöljyä kasvojen iholle  0_0 olen sitä nyt pari päivää naamaani laappinut ja iho on ihan uskomattoman näköinen! Yöksi laitan vähän reilummin ja päivisin riittää pienehkö tippa. Ihohuokoset ovat selkeästi supistuneet, iho on kirkas, kuulas ja tasavärinen. Tietysti myös superpehmeä. Mitään epäpuhtauksia ei ole tullut ja öljy ei imeydyttyään haisekaan miltään.

On ihan loistavaa jos öljy toimii näin jatkossakin! Mielummin käytän kropalle luonnosta tulevaa öljyä kuin keinotekoisia rasvoja jotka ovat täynnä kaikenlaisia täyteaineita.. Plus ei myöskään hinta päätä huimaa, pari euroa iso pullo. Sillä rasvailee kropan ja kasvot aika monta kertaa. Jos illalla rasvaa kropan tuolla öljyllä niin iho kestää pehmeänä ja sileänä parikin päivää. Tavallisilla kosteusvoiteilla (ja näitä on kokeiltu monta!) iho on jo ihan kuiva saman päivän iltaan mennessä.

Kasvot eivät myöskään ala rasvoittumaan päivän mittaan. Toki pientä kiiltoa tulee T-alueelle, mutta iho ei ole rasvainen. Ennen rasvaista ihoa sai olla useaan kertaan pyyhkimässä kasvopaperilla tms. Ihon rakenne on mielestäni parantunut myös; iho on napakampi ja sileämpi.

Poissa Tiukukello

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #969 : 26.05.12 - klo:11:36 »
^
Samanlaisia hyviä kokemuksia on mullakin! :)
Siirryin käyttämään pelkästään oliiviöljyä kasvojen iltapuhdistukseen vajaa kaksi viikkoa sitten. Iho säästyy yhdeltä vesipesulta, mutta tulee silti puhtaaksi ja hyvin kosteutetuksi.

Ihan kokonaan mulla ei öljy imeydy ihoon yön aikana, joten aamulla pesen kasvot normaalisti. On se vaan mieltä ylentävää, kun aamulla iho suorastaan hehkuu. Ihonsävyssä (punoitusta ja aknearpia) huomaan muutosta parempaan. Aknealtis ihoni ei ole ainakaan vielä öljyyn reagoinut millään tavalla. Ei ollenkaan uusia epäpuhtauksia ja vanhatkin paranivat piakkoin öljyn käytön aloitamisen jälkeen. En kuitenkaan odota tämän tarjoavan mitään ihmeparannusta akneoireiluun, mutta ihonsävyn tasoittuminen ja hyvinvoiva, kosteutettu iho on aina plussaa! Eli oliiviöljyä aion jatkossakin käyttää kasvojen puhdistukseen ja kosteutukseen. Pitänee parin kuukauden kuluttua tehdä jonkinlaista  tilannekatsausta ihonsävystä.
1bFii APL, hennattu hiuksisto. Hidasta kasvatusta midback:iin..
iHerb-koodi: SIK438

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #970 : 26.05.12 - klo:11:43 »
^ Miten sä teet tuon puhdistuksen? Mä olen ainoastaan tehnyt niin, että oon ensin hieronut öljyn kasvoille ja sitten pessyt lactolinella tms. eli en ole välttynyt vesipesulta. Kiinnostaisi tietää tuo sun tekniikka :) Mun ihonhoitorutiinit on olleet aivan kuralla viime kuukausina, kun muuton takia on ollut kädet täynnä ihan muita asioita. Nyt inspaa taas alkaa keskittyä ihoon, kun sekin on kärsinyt tän stressipiikin takia.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Tiukukello

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #971 : 26.05.12 - klo:16:48 »
^
No mun tekniikka tuskin on mitenkään oikea tapa, mutta laitan vain vanulappuun öljyä, jolla pyyhin kasvot. Toisella vanulapulla pyyhin öljyjä vähän vähemmäksi ja katson, että lappu jää puhtaaksi. Ei sen kummempaa, en lisää mitään kasvoille. Tällä 'väärällä tavalla' puhdistan kasvot esim. myös emulsiovoiteiden, kuten Aqualan L:n kanssa.

Mulle tuollainen oikea OCM on vaan liian monimutkaista, mutta tämän yksinkertaisen rutiinin jaksan toistaa joka ilta, vaikka kuinka väsyttäisi. ;D

Alkuun vähän häiritsi tuosta kasvoille jäävä öljyinen tunne, mutta se helpottui, kun suihkutin päälle ruusuvettä. Pitää myöntää, että nykyään harvoin jaksan tehdä sitäkään..
1bFii APL, hennattu hiuksisto. Hidasta kasvatusta midback:iin..
iHerb-koodi: SIK438

Poissa Mirju

• HAIRahtanut
« Vastaus #972 : 26.05.12 - klo:20:51 »
Helpomman OCM:n voi toteuttaa myös käyttämällä Sensain liinaa tai pehmeää kasvosientä, jolla liiat öljyt ja muu lika lähtevät pois. Itse harrastin sitä koko syksyn, nyt tosin vaihdoin takaisin "normi"pesuaineisiin vaihtelun vuoksi. Hieroin siis kasvoille öljyä n. minuutin ajan ja sen jälkeen pyyhin lämpimällä vedellä kastetulla liinalla/sienellä pois.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #973 : 26.05.12 - klo:22:04 »
^^ Eipä näissä asioissa lopulta ole mitään oikeaa tai väärää, ihot on niin yksilöllisiä. Kiva aina kuulla, millaisia tekniikoita ihmiset harrastaa, niistä saa välillä hyviä oivalluksia ja vinkkejä omaan meininkiin.
Mä ainakin sain taas vähän lisä-boostia öljyjen käyttöön; on ollut aiemmin huomattavastikin ahkerammassa käytössä, mutta tosiaan viime aikoina jääneet aika pahasti unholaan. Joten kiitos inspiksestä siis :)
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa WilloTheWisp

• HAIRahtanut
« Vastaus #974 : 28.05.12 - klo:01:49 »
Mitä öljyä suosittelisitte sekoitettavaksi aloe vera geelin kanssa kun ihoni on T-alueelta rasvainen ja poskilta normaali, herkästi punoittava, aknearpinen, finnejä ja pienempiä näppyjä tulee herkästi. Ja mustapäitä on enemmän kuin laki sallii  >:(  jokin kevyempi ja vaihtelun vuoksi toinen paksumpi öljy olisi hakusessa, mitkä eivät kuitenkaan tukkisi ihoa ja rasvoittaisi sitä entisestään. Ja jos vielä tasoittaisi ihon sävyä ja auttaisi punoitukseen niin aikas täydellinen tuote olisi kyseessä  :D
Olisiko aprikoosinsiemenöljy hyvä? Vai arganiaöljy? Tuoksukaupasta olen tilaukseni tekemässä, eli sieltä löytyviä öljyjä voisi ehdottaa  :) vielä en uskalla pelkkää öljyä naamaani laittaa, siksi haluan kokeilla ensin sekoituksia aloe vera geelin kanssa. Vai pilaako tällainen sekoittaminen öljyn tehoja? Apua, olen ihan uusi tämän asian kanssa, en tajua   :D hiustenhoidossa öljyt on käytössä, olisi kiva jos niitä voisi käyttää ihonhoitoonkin.