Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 367070 kertaa)

Poissa Kauris

• Tukkaguru
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #975 : 28.05.12 - klo:11:52 »
Mulla on kysymys teepuuöljystä. Millaista kuuluisi tilata, jotta sitä voisi käyttää iholle? Mulla on vain tuollainen 100% Now Solutionsin tea tree, enkä oikein uskalla käyttää sitä, koska purkin kyljessä varoitetaan käyttämästä suoraan iholle ja aina jonkun toisen öljyn kanssa. Eli pitäiskö mulla olla jotain muuta teepuuöljyä?
« Viimeksi muokattu: 28.05.12 - klo:11:53 kirjoittanut Harlequina »
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #976 : 28.05.12 - klo:11:56 »
^ Minulla on tätä http://www.iherb.com/Out-of-Africa-Tea-Tree-Oil-1-oz-30-ml/28860 ja kyllä tässäkin purkissa sanotaan ettei raakana suoraan iholle, paitsi ihan yksittäisen näpyn päälle tms. Vetelen sillä säännöllisesti koko naaman läpi eikä siitä mitään haittaa ole, mitä nyt vähän se löyhkä kirveltää silmiä.

Minusta puhdasta teepuuöljyä voi käyttää iholle, kunhan varoo tosiaan noita silmiä yms. Ja kyllä se vähän kirvelee, mutta eihän sitä joka päivä tarvitse käyttääkään. Itse putsaan sillä kasvot noin kerran viikossa ilman mitään laimennuksia, ja hyvää tekee, paitsi että mies ei suostu antamaan iltasuukkoa silloin koska mun kasvot kuulemma löyhkäävät aivan kauhealle.  ;D
« Viimeksi muokattu: 28.05.12 - klo:12:01 kirjoittanut kleio »
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #977 : 28.05.12 - klo:12:01 »
^ Ah! Okei! Koska mulla on Now Solutionsin 100% Tea Tree ja oon ollu vähä pelokas sen kanssa. Kerran sitä koitin kainaloihin kostutetussa vanulapussa niinkuin dödönä, ja vähän kirveli, mutta mitään ihoärsytystä ei ilmennyt.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #978 : 29.05.12 - klo:23:11 »
Teepuuöljyä tai mitään muutakaan eteeristä öljyä ei kannata missään nimessä käyttää noin laajoille ihoalueille kuin koko kasvoille. Laimentamattomana tosiaan korkeintaan pistemäisesti jonkun näpyn päälle.

-----muoks---
Kleio: ihan vain siksi, että se 100% kama on ihan hirveän vahvaa. Muutama vuosi sitten EU pohti koko teepuuöljyn kieltoa
http://www.guardian.co.uk/science/2007/feb/18/medicineandhealth.health

Teepuuöljylle herkistytään melko usein. Lisäksi sillä on noita hormonityyppisiä vaikutuksia, jonka seurauksena esimerkiksi teepuuöljyä käyttäneille pojille on voinut kasvaa rinnat.

Tietysti on jokaisen ihan oma asia, käyttääkö laimentamatonta teepuuöljyä tai muuta ylivahvaa ainetta hipiälleen, omaa järkeä saa toki käyttää ja omiin henkilökohtaisiin kokemuksiinsa luottaa oman ihonsa hoidossa, mutta jos sitä lähdetään suosittelemaan muillekin, niin niiden muiden on syytä tietää käyttöön liittyvistä riskeistä.

« Viimeksi muokattu: 30.05.12 - klo:09:53 kirjoittanut maatis »

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #979 : 30.05.12 - klo:08:06 »
^ Minkä takia? Varon silmänympäryksiä yms ja ihon kunto on kaikinpuolin parempi kuin ennen. En minä sitä ihan tajuttomasti naamaan hölvää, parilla kolmella tipalla pyyhin kasvot n. kerran viikossa ja keskityn erityisesti alueisiin joihin tulee näppyjä helpoimmin.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #980 : 30.05.12 - klo:10:26 »
Voisin hiukan kertoilla kommenteja Busby-öljystä: ( http://www.busby.fi/ )

Käytössä tuote on ollut nyt jo joitain päiviä ja olen käytellyt sitä sekä kasvoille, että kropalle. Mielestäni tuote toimii oikein kivasti kropalla, ihosta tulee pehmeä ja sileä, tuote tuoksuu myös ihan hyvälle, kevyen kukkaiselle. Siltikin kosteutustehot ovat vähän niin ja näin, iho ei pysy ''pehmeän joustavana'' kovinkaan pitkään vaan saattaa jo seuraavan suihkun jälkeen olla aika kuiva. Öljy itsessään onkin ''kuivaa'' ei niinkään rasvaista, mikä tekee levittämisestä ihan mukavaa ja öljy imeytyykin suht nopeasti. Kasvoilla tuote tuotti suurehkon pettymyksen, posket jäivät hiukan kiristeleviksi vaikka ihon pinnalla oli ihan silmin havaittava öljykerros ja mielestäni tämä ärsytti ihoa jonkin verran. Iho ei ollut niin tasavärinen kuin olisin toivonut ja kuivempiin kohiin nousi muutama punainen näppylä, joten olettaisin tuotteen hiukan tukkivan ihoa.

Tuo puteli tulee varmasti käyteltyä loppuun, mutta uutta tuskin ostan enää sen tilalle.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #981 : 30.05.12 - klo:10:29 »
Pakko tulla hehkuttamaan kookosöljyä. Mulle räjähti naamaan oikein kunnon rosacea / perioraalidermatiitti (kyseessä siis ns. suunympärysihottuma, ilmeisesti hormonaaliperäinen, joka oireilee inhottavana ihottumana ja pintafinneinä ja punoituksena suun ympärystössä).
Olen kärsinyt vaivasta parina viime vuonnakin, yleensä juuri kevättalvella. Aiemmin olen tarvinnut antibiootit, mutta nyt päätin yrittää kotikonstein.

Muistelin, että kookosöljystä on sanottu, että siinä on bakteereja ja sieniä tappavia ainesosia ja että sen vuoksi sitä voi käyttää esim. deodoranttina. No, minäpä päätin kokeilla tätä tuohon suunympärysihottumaan. Kas kummaa, vaiva katosi kahdessa päivässä!
Siis voin todellakin suositella tätä kaikille kyseisestä veemäisestä vaivasta kärsiville. Käyttämäni öljy oli Ruohonjuuresta ostettu, Tropical Coconut Oil -merkkiä, sellainen iso lasipurkki. Maksaa suunnilleen kympin ja toimii tosi hyvin myös vartalolla, käsirasvana... Ihan ässä tuote!  :ts 

Mulla pamahti stressistä naamaan aika samantyyppinen ihottuma, otsaan lähinnä. Aika nopeasti iho on tasoittunut. Parissa päivässä ihottuma on siis laskenut lähes koko otsalta vain pieneen n. sentti x sentti alueeseen.  :)

Kookosöljy tuntuu sopivan muutenkin mun iholle tosi hyvin. Käytän epäsäännöllisen säännöllisesti ( silloin kun muistan), yleensä iltapesun jälkeen. Helppo levittää kasvoille, imeytyy hyvin kun laittaa maltillisesti. Tasoittaa ihan selvästi ihoa ja iho on paremmassa kunnossa. Toistaiseksi en ole huomannut mitään tukkivaa vaikutusta. Pyyhin yleensä aamuisin ihon kasvovedellä jolloin mahdolliset öljynjämät saa pois.

Loistava tuote, menee niin tukan kuin ihon hoidossa. Helppo käyttää, riittoisaa ja tykkään tuoksusta.  :)

Poissa Elna H

• Haiven
  • *
« Vastaus #982 : 01.06.12 - klo:18:25 »
Olen käyttänyt kookosöljyä iltaisin meikinpoistossa ja kasvojen puhdistamisessa. Käytän sitä lisäksi kasvojen ja vartalon kosteutukseen. Ja nyt tarvitsisin apua pariin ongelmaan  :)

1. Aamulla kasvoni ovat osin normaalit ja osin hieman öljyiset. Haluan myös suojata ihon aurinkorasvalla, joten miten puhdistaisin kasvoni aurinkosuojaa ennen ja millä? Öljypuhdistus jättää liian öljyisen jäljen, joten se ei käy. Olisikohan sitten joku ihan "normi puhdistusaine" paras..?

2. Olen lähdössä vajaaksi viikoksi reissuun ja haluaisin ottaa kookosöljyni mukaan. Mikä olisi järkevin ja helpoin tapa kuljettaa sitä? Lisä hankaluutta tuo se, että matkustan lentokoneella ja otan mukaani vain käsimatkatavarat. Öljyä kuluu myös aika paljon, joten mikään ihan minipurkkikaan ei riitä  :D

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #983 : 01.06.12 - klo:20:55 »
^ Mä pyyhin aamuisin kasvot kasvovedellä, ja sillä saa hyvin ne öljynjämät pois. Toinen vaihtoehto on joku hellävarainen puhdistusaine, esim. Herbinalta löytyy hellävarainen puhdistusemulsio.

Mä en tiedä minne olet matkustamassa, mutta mun mielestä helpompaa olisi ostaa kookosöljy paikan päältä. Se on kuitenkin suhteellisen helposti saatavaa tuotetta.  :) Mä en ole nyt ihan varma tuosta lentokoneella matkustamisesta, mutta jos se öljy pitää pussittaa niin menee aika hankalaksi, ainakin mun mielestä.  ;D

Poissa Elna H

• Haiven
  • *
« Vastaus #984 : 02.06.12 - klo:11:31 »
Tuota kasvovettä voisinkin kokeilla! Kiitos vinkistä  :)

Uuden kookosöljyn ostaminen voisi olla ihan hyvä idea siinä mielessä, ettei purkkia tarvitsisi sitten raahata mukana, mutta hieman turhalta tuntuisi kuitenkin ostaa iso purkki ja käyttää siitä vain hieman. Mieluiten ehkä pakkaisin siitä itse osan mukaan. Pohdinnat jatkukoon..  ;D

Poissa Anita

• Tukkaguru
« Vastaus #985 : 02.06.12 - klo:11:42 »
2. Olen lähdössä vajaaksi viikoksi reissuun ja haluaisin ottaa kookosöljyni mukaan. Mikä olisi järkevin ja helpoin tapa kuljettaa sitä? Lisä hankaluutta tuo se, että matkustan lentokoneella ja otan mukaani vain käsimatkatavarat. Öljyä kuluu myös aika paljon, joten mikään ihan minipurkkikaan ei riitä  :D

Lentokoneeseen voit ottaa mukaan alle 100 ml:n pakkauksia, jotka täytyy pakata läpinäkyvään enintään litran vetoiseen minigrip-pussiin, joten jos sinulla ei ole tyhjiä pikkupulloja ennestään, niin kannattaa hankkia. Varmaankin yhdellä (tai kahdella) selviäisit vajaan viikon?
iHerbin tilauksiin koodi ALA782 http://eu.iherb.com/?rcode=ala782

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #986 : 02.06.12 - klo:11:44 »
^^ Voisitko vain pakata sen öljyn max 100 ml:n purkkiin tai pulloon ja viedä koneeseen muiden nesteiden mukana?

Edit. Anita olikin vikkelämpi.  :)

Poissa Elna H

• Haiven
  • *
« Vastaus #987 : 02.06.12 - klo:11:58 »
Juu, pikkupullo olisi varmaan helpoin. Olen vain jonkin takia ajatellut koko ajan, että se pitäisi pakata lasipurkkiin/pilttipurkkiin  ::) Enpä tiedä miksi en muovipulloja huomioinut. Kiitos vastauksista  :)

Poissa Alva

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #988 : 02.06.12 - klo:12:25 »
Mun iho on päättänyt taantua murkkuikätasolle. Näppyjä puskee koko ajan (ja olen vaihtamassa vielä pillerimerkkiä, oh joy), ja lisäksi vielä vaivana on pintakuivuus ja atopia sun muut kivat pikku ongelmat.

Ajattelin kokeilla mustakuminaöljyä, kun sitä on täällä kehuttu, mutta ei ollutkaan enää Tuoksukaupassa saatavilla eikä tuo iHerbin iso pullokaan houkuttele, kun ei tiedä miten iho taas reagoi (t. nimim. pahin allergiareaktio ikinä jojobaöljystä) :-\  Olisiko kellään lähettää pientä tilkkaa mustakuminaöljyä kokeiluun korvausta vastaan? Voin vaikka postittaa itse ensin pienen pullon, johon sitä voisi laittaa.

EDIT: Lisättäköön tähän vielä sen verran, että olen ollut tyytyväinen rypäleensiemenöljyyn kosteusvoiteiden boosterina: tuo kivasti vähän lisää voiteisiin, muttei jätä ihoa mitenkään erityisen tahmaiseksi, koska on hyvin imeytyvää.
« Viimeksi muokattu: 09.06.12 - klo:19:04 kirjoittanut Alva »

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #989 : 03.06.12 - klo:00:52 »
Teepuuöljyä tai mitään muutakaan eteeristä öljyä ei kannata missään nimessä käyttää noin laajoille ihoalueille kuin koko kasvoille. Laimentamattomana tosiaan korkeintaan pistemäisesti jonkun näpyn päälle.

-----muoks---
Kleio: ihan vain siksi, että se 100% kama on ihan hirveän vahvaa. Muutama vuosi sitten EU pohti koko teepuuöljyn kieltoa
http://www.guardian.co.uk/science/2007/feb/18/medicineandhealth.health

Teepuuöljylle herkistytään melko usein. Lisäksi sillä on noita hormonityyppisiä vaikutuksia, jonka seurauksena esimerkiksi teepuuöljyä käyttäneille pojille on voinut kasvaa rinnat.

Tietysti on jokaisen ihan oma asia, käyttääkö laimentamatonta teepuuöljyä tai muuta ylivahvaa ainetta hipiälleen, omaa järkeä saa toki käyttää ja omiin henkilökohtaisiin kokemuksiinsa luottaa oman ihonsa hoidossa, mutta jos sitä lähdetään suosittelemaan muillekin, niin niiden muiden on syytä tietää käyttöön liittyvistä riskeistä.

Oho, erikoisempi tuote kuin tiesinkään. Äsken laitoin sitä otsalle niin, että ensin pieni määrä jojobaöljyä kämmenelle, sitten annostelin tarkkaan yhden pisaran teepuuöljyä ja hieroin seoksen otsaan, ja pyyhin liiat pois vanulapulla. Ei tunnu sellaista kirvelyntapaista kuin kainaloihin käytettäessä, mutta taidan kuitenkin ostaa vaikka Body Shopista jonkin niiden teepuuöljytuotteen kokeillakseni josko se auttaisi näiden pienten jatkuvien näppyjen kanssa. Se on kuitenkin ehkä sitten helpompaa ja varmempaa kuin tuolla tujakalla kamalla leikkiminen. Varsinkin kun mulla on melko herkkä iho.