Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 366444 kertaa)

Poissa babylissa

• Tukkaguru
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #990 : 04.06.12 - klo:17:55 »
Justiinsa tuli postista mm. makadamianpähkinäöljyä ja tamanuöljyä, jotka tilasin Pienestä Tuoksukaupasta. Makadamia on oiva öljy kuiviin käsiin. Tamanua olen käytellyt aiemminkin muistaakseni hyttystorjuntaöljynä. Haju on  :-X                                             

Poissa pekaani

• Tukkaguru
« Vastaus #991 : 11.06.12 - klo:10:53 »
Mä ostin pullon tuota aprikoosinkiviöljyä testimielessä. Harmittaa kauheasti, että kosteustehot ei tunnu riittävän. Mun pintakuiva sekaiho on todella herkkä ja tukkeutuu helposti. Tämä ei kuitenkaan tunnu tukkivan ihoa. Oiskohan greippiöljy kosteuttavampi mutta hyvin siedetty vaihtoehto?

Tuota aprikoosia olen nyt kuitenkin käyttänyt iltaisin ja sitten kosteusvoiteeseen sekoitettuna päivällä.
Hommasin myös Clarinsin öljyä näytepurkin Sokoksesta. Se on ihan jees, mutta maksaa turhan paljon, joku 50 e / plo 0_0.

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
« Vastaus #992 : 15.06.12 - klo:20:32 »
Aprikoosinkiviöljystä minäkin. Tykkään siitä. Sopii kasvojen puhdistamiseen ja maltillisessa määrin myös kosteuttamiseen. Pulloni vetelee kuitenkin viimeisiään, joten lisää samantyyppistä kevyttä öljyä pitäisi hommata. Viinirypäleensiemenöljy kiinnostaisi, mulla olisi näiden keskustelujen lukemisen jälkeen vähän sellainen käsitys että nämä olisivat samantapaisia? Eli voisiko viinirypäle sopia, jos aprikoosi sopii? Voisin tietysti tilata vaan aprikoosia, mutta olen kokeilunhaluinen otus...
Hennatut häntäluumittaiset hiukset 1b M ii.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #993 : 18.06.12 - klo:13:46 »
Mun mielestä ne on tosi samanlaisia, olen käyttänyt kumpaakin.

Poissa babylissa

• Tukkaguru
« Vastaus #994 : 18.06.12 - klo:16:29 »
Jopa enemmän kuin minä pitää neljä kuukautta vanha koiranpentu tuosta makadamianpähkinäöljystä. Nuolee ihan hulluna sen pois jos yritän sillä suihkun jälkeen rasvailla. Lieneeköhän siitä haittaa? Rypsiöljy ei maistu..

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
« Vastaus #995 : 20.06.12 - klo:21:08 »
^^ Kiitti, taidanpa kokeilla seuraavaksi sitten tuota viinirypäleensiemenöljyä. Saanpahan uteliaisuuteni tyydytettyä. :P

Olen nyt parina iltana pistänyt naamaani ohdakeöljyä, jota tilasin Saippuapajasta. Kivan tuntuinen lähes tuoksuton kevyt öljy, en ole ainakaan vielä saanut ihoani tukkoon. Imeytyi tosi nopeasti. Jatkan kokeiluja.

Poissa lip_eh

• Hiushörhö
« Vastaus #996 : 03.07.12 - klo:17:47 »
Ei hyvänen aika kuinka rakastunut mä oon kookosöljyyn. Ihmeellistä kuinka yhdellä tuotteella voi olla niin monta käyttötapaa <3

Esimerkkejä käyttötavoistani:
-Kasvojen puhdistus (Vedenkestävää ripsaria myöten kaikki lähtee helposti)
-Kasvojen ja muun ihon kosteutus (Tekee ihoni ihanan pehmeäksi ja tasoittaa kasvojeni sävyä. Mustapäät ja mätälöllykätkin ovat rauhoittuneet alle viikossa)
-Dödö (Ylihintaista TripleDry:ta en osta enää ikinä. Tuntuu, etten haise yhtään niin pahalta kuin yleensä. Tää siis testattu mieheni ja siskojeni nenillä ;D)
-Päänahan kosteutus hieronnan yhteydessä (Hiukseni eivät rasvoitu juuresta, vaikka lätkin kookosöljyä sinne aika reilustikin. Hieron päänahkaani siis vähintään joka toinen päivä siinä uskossa, että hiukseni kasvaisivat nopeammin. Outoa, kun hiukseni näyttävät terveentuuheilta kookoshieronnan jälkeen, kun taas esim. oliiviöljyn jälkeen sai käydä suihkussa. Aika isosti vieläpä)
-Hiuksiston hoito (Latvoissa jätettävänä. Siloittaa ja antaa kiiltoa)

Lisäksi, koska palvon kookosöljyn ihanaa tuoksua ja makua, kookosöljyä tulee natusteltua about pikkulusikallinen päivittäin. Jostain luin, että se olisi sisäisestikin nautittuna hyväksi.

En kyllä enää ikinä vaihda muihin tuotteisiin tai öljyhin. I was made for loving you, Coconut!  :)

Kasvain sanoi kasvain ja kasvoi vain. Toimispa myös hiuksiin.

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
« Vastaus #997 : 03.07.12 - klo:21:37 »
^ Mä kokeilin kookosöljyä dödönä, mutta en kestänyt sitä kun kainalot lemppasivat kookokselta. :-X En tiedä löytyisikö  jostain vähän miedomman tuoksuista kookosöljyä, mulla on nyt Garden of Lifen öljyä. Mutta toisaalta kun syön sitä myös, sen maun pitää olla sellainen että kestän sen, ja tuo on ihan siedettävää ja mietoa... en siis ole kookoksen hajun ja maun suurin fani, mutta en erityisesti inhoakaan.

Parin viikon testailujen jälkeen voin todeta tykkääväni tuosta ohdakeöljystä naamassa aika paljon.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #998 : 04.07.12 - klo:21:51 »
Mä kokeilin tänään kookosöljyä eilen epiloituihin kainaloihin, en tohtinut laittaa tavallista dödöä kun iho vähän ärtyi. Yllättävän hyvin tuo pelitti koko päivän, nyt iltasella kainalot vaatii jo tosin toista öljykerrosta. Jatkan testailuja, katsotaan kuinka kokemukset jatkuu.  :)

Kookosöljy kyllä tasoittaa kasvojen ihoa todella hyvin. Huomaa nopeasti jo ihan selkeän eron. Menee hyvin myös koko kropan kosteutukseen.

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #999 : 04.07.12 - klo:22:11 »
Mulla kookosöljy toimii kainaloissa huonommin kuin tavallinen, rasvainen perusvoide. Kostumistahan kumpikaan ei ehkäise , mutta kookosöljy myös päästää hajun läpi nopeammin. Mutta mä hikoilenkin aika reippaasti ja käytän yleensä antiperspiranttia. Kotipäivinä voi joskus kokeilla jotakin kevyempää. 

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #1000 : 06.07.12 - klo:12:32 »
Mä vähän googlettelin tuota kookosöljyä dödö tarkoituksessa ja löysin tälläisen linkin:

http://kookosravinto.fi/virilo/virilo-neitsytkookosoljy/kookosoljyn-kaytto/41

Siinäpä aikamoista ylistävää tekstiä kookosöljylle. En ole koskaan kuullut että kookosöljy suojaisi auringolta? Kuulostaa jotenkin mun korvaan vähän hupsulta?  :D

Poissa Pepper

• HAIRahtanut
« Vastaus #1001 : 06.07.12 - klo:16:50 »
Mä vähän googlettelin tuota kookosöljyä dödö tarkoituksessa ja löysin tälläisen linkin:

http://kookosravinto.fi/virilo/virilo-neitsytkookosoljy/kookosoljyn-kaytto/41

Siinäpä aikamoista ylistävää tekstiä kookosöljylle. En ole koskaan kuullut että kookosöljy suojaisi auringolta? Kuulostaa jotenkin mun korvaan vähän hupsulta?  :D

Tuo kuulostaa edesvastuuttomalta markkinointipuheelta. Ehkä kookosöljy auttaa siinä, että iho pysyy pehmeänä ja kosteutettuna auringossa, mutta kunnon aurinkosuojaksi siitä ei tasan varmasti ole.
Tyger tyger, burning bright. In the forests of the night. What immortal hand or eye could frame thy fearful symmetry?

Poissa Linnee-

• Hiushörhö
« Vastaus #1002 : 06.07.12 - klo:16:51 »
Jostain muistan lukeneeni, että kookosöljyn suojakerroin olisi n. 2, eli aivan mitätön.
Hiuslaatu 1b M/C ii. Pituus n.mid back

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #1003 : 06.07.12 - klo:19:46 »
Ostin kokeiluun manteliöljyn ja ihan hyvältä vaikuttaa. En tiedä vielä tukkiiko ihoa, mutta muissa voiteissa ja tuotteissa ei manteliöljy ole aiemin aiheuttanut ongelmia. Manteliöljy on sinänsä hassu tuote, että ei juuri sovi korppukuivalle iholle - näyttää nimittäin kuivattavan näitä kohtia entisestään  ??? Öljy myös tuoksuu vahvasti paahdetuille manteleille, jotka ovat suosikkiherkkuani ja niihin tulee aina himo öljyä käyttäessä  ;D Puhdistuksessa öljy tuntuu toimivan ihan hyvin, vaikka pidinkin enemmän avokadoöljystä, joka tuntuu kermaisemmalta. Manteliöljyn kanssa iholle ei jää pehmeää öljyn kanssa puhdistettua tunnetta eli on hieman kevyempi. Olen käyttänyt manteliöljyä yövoiteena poskilla ja se tuntuu kirkastavan ihoa :)

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #1004 : 15.07.12 - klo:08:54 »
Öljykokeilujen jatkoa, tällä kertaa jojobaöljy. Jojobaöljy näyttäisi olevan tähän asti kokeilluista parhain mun iholle, sillä rasvoittuva otsa ei kiillä aamulla (kunhan ei laita liikaa). Tämän kanssa olo ei ole yhtä marinoitu kuin monen muun öljyn kanssa  ;D  Kuivemmille alueille pitää laittaa lisäkostetusta, mutta plussaa myös erittäin, erittäin miedosta tuoksusta. Tukkivuudesta ei oel vielä tietoa, mutta ainakin voiteissa jojobaöljy on toiminut aiemmin mun iholla tosi hyvin joten toivottavasti toimii myös pelkkänä öljynäkin. Poskilla manteliöljy näyttäisi kuitenkin kirkastavan ihoa, jojobaöljyn kanssa en tällaista juuri huomannut.