Kirjoittaja Aihe: Hopeashampoot ja -hoitoaineet  (Luettu 318050 kertaa)

Poissa Mellie

• HAIRahtanut
Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet
« Vastaus #120 : 24.11.07 - klo:13:58 »
^ Varteenotettava vaihtoehto hopeasampoolle on kevytsävyte, esim. Colorancen 10V -sävy tai muu vastaava vaaleanvioletti. Ei tarvi koko ajan olla pesemässä hiuksia hopeasampoolla ja tulee mukavasti kiiltoakin tuosta sävytteestä  :)

Olen juuri laittanut vaaleita raitoja hiuksiini ja ne valitettavasti taittuvat keltaiseen.. :( Käytin kaupan Poly Blondea M1 supervaalea ja annoin olla enimmäisajan (45 min). Pohjalla oli oma väri = vaalenaruskea/maantieharmaa mikälie :) + joitakin vanhoja vaaleita raitoja (kampaajalla laitettuna puoli vuotta sitten). Laitoin ilman huppua, en nimittäin jaksa vetaa mitään huppua luonnonkiharaan pehkooni! :P En ymmärrä miksi hiukseni nykyään eivät tahdo tulla kunnolla vaaleiksi vaan aina taittuvat keltaiseen, ennen tuo Poly Blonde on toiminut hyvin, antanut kylmemmän sävyn! No, varsinaiseen kysymykseeni, eli voisinko yrittää lykätä jotain ellenin mainitsemaa kylmän blondia kevytsävytettä noihin päällimmäisiin raitoihini (ei siis koko päähän)?? Voisiko sellainen onnistua? :)

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #121 : 25.11.07 - klo:17:48 »
^ Hyvin voi onnistua ei siinä mitään. Kannattaa sitten jatkossa käyttää vielä hopeashampoota ja -hoitoainetta poistamaan keltaisuutta.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Mellie

• HAIRahtanut
« Vastaus #122 : 25.11.07 - klo:23:02 »
Uskallanko nyt hetiperään laittaa sitä sävytettä, vai pitäiskö vähän hoitaa hiusta tässä välillä? Kuinka kauan siinä tapauksessa? Ne vaaleat ("keltaiset") raidat eivät tunnu niin huonokuntoisilta.. Hohhoh, tähän hiusten miettimiseen menee liian paljon aikaa, kun pitäis gradua työstää!  ;)

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #123 : 25.11.07 - klo:23:10 »
^ Voisit odotata ja hoitaa hiuksias pari viikkoa ja sitten laittaa tuon sävytteen. Hopeashampoota ja -hoitoainetta voit pistää jo heti :) Lue myös Hiusten värjäys puolelta ketjua "Keltaisuus pois hiuksista". Sieltä saa myös hyviä vinkkejä!
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Mellie

• HAIRahtanut
« Vastaus #124 : 26.11.07 - klo:13:46 »
KIITOS avusta! :) Nyt sitten vaan hoitamaan..

No, vielä yksi kysymys..  :-[ Olin eilen paikallisessa Tarjoustalossa ja sieltä en löytänyt mitään sävytteitä (paitsi Casting kevytvärin, mutta se vaalea väri oli mielestäni liian keltainen jo siinä kuvassa). Eli voinko kuitenkin lykätä kestovärin raitojen päälle? Löysin mieleisiä sävyjä kestoväreistä, esim. Feria metallic blonde silver ja Helsinki-väri... Olen lueskellut vähän tuota "Keltaisuus pois hiuksista" ketjua mutta en vielä ole löytänyt juuri minulle sopivia vastauksia sieltä..

No laitoin sitten sitä Lorealin Helsinki-väriä raitoihini, ja ei paljon auttanut vaikka annoin vaikuttaa vähän yli maksimi-ajan.. :( Vähän kyllä taittoi sitä keltaisuutta mutta ei todellakaan paljon.. Eilen olin metsästämässä Cutrinin hopeashampoota ja -hoitoainetta, mutta ei löytynyt! Hain Stockan ja Sokoksen kampaamotuotehyllyiltä, mutta ei mitään.. (muita Cutrin-tuotteita oli kyllä). En ehtinyt muihin kampaamokauppoihin ennen niiden sulkemista.. Osaisko joku sanoa mistä löytäisin? Turussa päin asustelen siis.. Löytyisköhän Hairlekiinista? No, ostin sitten BC:n hopeashampoon (koska jotain oli PAKKO saada ;)) ja sitä kokeilen tänään!

Peräkkäiset viestit yhdistetty. Omaa viestiään voi muokata modify-nappulalla. Hymiöitä myös vähennetty, ettei aivan silmissä vilise.T: Chaos

Edit. Tuli sitten BC:n hopeashampoota kokeiltua ja olihan se ihan OK. Taittoi keltaista paremmin joissakin osissa kuin toisissa. Annoin shampoon vaikuttaa vain 5 min, ehkä pidempi vaikutusaika sitten auttaisi paremmin..? Mutta kyllä oli kuivattavaa tavaraa! Hirveä takkutukka, onneksi MOPin hydrating hoitis pelastaa! :)

OT: yritän hillitä hymiöiden käyttöä, ja joskus on vaikea tietää pitäiskö kirjoittaa uusi viesti vai vaan editoida vanhaa.. Mutta kyllä tämä tästä, tulee minustakin varmasti vielä keskustelupalstojen mallikäyttäjä! ;)
« Viimeksi muokattu: 03.12.07 - klo:10:50 kirjoittanut Emmi_h »

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
« Vastaus #125 : 02.12.07 - klo:13:12 »
^En kyllä suosittele kestovärin laittamista jo vaalennettujen osioiden päälle, rasittaa vaan turhaan hiusta. Hopeashampoo ja -hotoaine auttavat varmaan aika pitkälle keltaisuuden poistossa. Jos kellertävyyttä kuitenkin vielä jää hiuksiin, kannattaa seuraavalla kerralla kokeilla suoraväriä.
Hiusten värjääminen -puolelta kannattaa lukea ketju Keltaisuus pois hiuksista, löytyy lisää tietoa tuosta värjäämisestä.
2c F ii

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #126 : 03.12.07 - klo:00:31 »
Murr, huomasin vasta nyt, että Wellan Lifetex linjan hopeashampoo sekä "tehohoito" kumpikin sisältävät denaturoitua alkoholia. Ei ihmekään, että kuiva blondattu hamppuni tuntuu niiden jälkeen aina vaan huonommalta.  >:(
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa zubi

• Tukkaguru
« Vastaus #127 : 03.12.07 - klo:09:09 »
Tää saattaa tulla vähän myöhässä, mutta ainakin Jyväskylässä on Sitruunassa tuo Cutrinin hopeahoitis 5 euroa. Mielestäni tosi hyvä tuote, itse olen saanut jo parilla käyttökerralla hieman kellertävän sävyni paljon luonnollisemmaksi ja tasaiseksi, tuntuu oikeasti toimivan. Hoitotehot nyt ovat olemattomat, mutta sekin kompensoituu hyvällä tuoksulla.  ;D

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
« Vastaus #128 : 18.12.07 - klo:20:14 »
Eilen olin metsästämässä Cutrinin hopeashampoota ja -hoitoainetta, mutta ei löytynyt! Hain Stockan ja Sokoksen kampaamotuotehyllyiltä, mutta ei mitään.. (muita Cutrin-tuotteita oli kyllä). En ehtinyt muihin kampaamokauppoihin ennen niiden sulkemista.. Osaisko joku sanoa mistä löytäisin? Turussa päin asustelen siis.. Löytyisköhän Hairlekiinista?
Tämäkin nyt tulee vähän myöhään, mutta vinkkinä tulevaisuuden varalle: Hairlekiinista löytyy hyvää hopeahoitista/naamiota, nimittäin aiemmin keskustelussa esiin tullut Crestolin Color Glossia sävyssä Helmenvaalea, sitä suosittelen! Löytyy Turussa pitkällä hyllyllä, melkein perällä, oikealla puolella kun mennään myymälään sisälle.

Mä olen tykästynyt Joicon hopeashampooseen - vai jokos olen kehunut sitä? ;) Lookfantasticista taisin tilata.

Sitruunassa tosiaan näkee noita Cutrineita useasti, sellainenhan Turusta löytyy ainakin Länsikeskuksesta, Kodin Ykkösen tiloista. edit: tai sitten ei, nimittäin ei sitä ainakaan löydy enää Sitruunan nettisivuilta ???
« Viimeksi muokattu: 18.12.07 - klo:20:19 kirjoittanut funky_chicken »

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #129 : 18.12.07 - klo:20:24 »
Olen nyt testaillut Nexxuksen Simply Silver hopeashampoota jonkin aikaa, tilasin sitä litran purkin metrobeauty.comista alle 30 eurolla. Litran purkissa on kätevä pumppu annostelun helpottamiseksi.

Simply silver on tosi tehokasta, poistaa selvästi keltaisuutta jo suht lyhyelläkin vaikutusajalla (pidän 5-10 minuuttia tuota hiuksissa). Myös mieheni on kokeillut tuota, mutta hänellä tuo vartin vaikutusajalla veti hiukset jo selvästi sinertäviksi koska keltaisuutta ei ollut hiuksissa paljoa.

Tuo Simply silver on myös hellävaraisen tuntuista, jättää hiukset pehmeiksi ja puhtaiksi muttei narskuviksi. Sävyltään tuo on todella tummaa violettia. Tuo vaikuttaa myös aika riittoisalta koska vaahtoaa sangen hyvin. Tykkään kyllä tästä todella paljon ja jää varmasti vakikäyttöön! :)
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa zubi

• Tukkaguru
« Vastaus #130 : 18.12.07 - klo:20:28 »
Sitruunassa tosiaan näkee noita Cutrineita useasti, sellainenhan Turusta löytyy ainakin Länsikeskuksesta, Kodin Ykkösen tiloista. edit: tai sitten ei, nimittäin ei sitä ainakaan löydy enää Sitruunan nettisivuilta ???

Sen takia ne varmaan myyvätkin alella tuota pois, jos on poistumassa myynnistä. Hintaan 4,90 on edelleen täällä saatavilla noita hoitoaineita.

Edit: pikku väärinkäsitys kanasen viestistä...  :D
« Viimeksi muokattu: 18.12.07 - klo:20:32 kirjoittanut Zubi »

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
« Vastaus #131 : 18.12.07 - klo:20:30 »

Sen takia ne varmaan myyvätkin alella tuota pois, jos on poistumassa myynnistä. Hintaan 4,90 on edelleen täällä saatavilla noita hoitoaineita.
Tarkoitin siis Sitruuna-kauppaa, en tuota tuotetta :)

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #132 : 19.12.07 - klo:00:07 »
Te kaikki, jotka käytätte hopeashampoota ja -hoitoainetta; kuinka usein käytätte niitä? Mulla on sen verran kellertävää vielä hiuksissa, että jonkin verran häiritsee. Ajattelin, että onkohan paha, jos pesisin kaksi kertaa viikossa? Kun ei nuo tunnu kuivattavan mun päänahkaa/hiuksia.

Mulla on vielä silleen, että kun oma väri tyvestä kasvaa enemmän, niin en voi hopeashampoolla tyveä pestä, koska se muuttuu lilaksi, kun on niin vaalea se oma väri :D Eli kun pari kuukautta on kulunut niin voin pestä tyven jollain muulla shampoolla ja muuten latvat hopeashampoolla. Kun tuo shampoo on joskus kulunut niin en enää sitä osta vaan käytän pelkkää hopeahoitista. Sitä ajattelin sen kerran viikossa käyttää vain, kun ei ole niin voitavaa. Tosin Matrixin Biolage Earth Tones on tosi hoitavaa kyllä.

Olipas löpinät, toivottavasti joku jaksoi lukea.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #133 : 19.12.07 - klo:00:15 »
Te kaikki, jotka käytätte hopeashampoota ja -hoitoainetta; kuinka usein käytätte niitä? Mulla on sen verran kellertävää vielä hiuksissa, että jonkin verran häiritsee. Ajattelin, että onkohan paha, jos pesisin kaksi kertaa viikossa? Kun ei nuo tunnu kuivattavan mun päänahkaa/hiuksia.

Kampaajalta joskus kysyin kun hiukset vaalennettiin ihan blondeiksi, että kuinka usein kannattaisi käyttää hopeashampoota jos pesen hiukset 4-5 kertaa viikossa. Kampaaja sanoi, että ihan hyvin voi pestä esim. 3 kertaa viikossa hopeashampoolla, joten tuskinpa siitä on haittaa jos peset kahdesti viikossa.

Itse laitan tällä hetkellä hopeashampoota noin kerran viikossa kun ei nuo hiukset kellerrä selvästi. Pitää kuitenkin keltaisuuden poissa kun aina välillä käyttelee. :) Olen kuitenkin tarpeen tullen käyttänyt hopeashampoota tiuhempaankin tahtiin, esim. muutaman kerran viikossa.

Tuo Matrixin Biolage hopeahoitis on kyllä hyvää, mullakin on tuota ollut. Poisti keltaisuutta ja jätti hiukset hoidetun ja pehmoisen tuntuisiksi eikä kuivattanut ollenkaan.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #134 : 22.12.07 - klo:17:09 »
Ostin vähän aikaa sitten Matrixin essentials so silver shampoon. Oisko mun kannattanu sittenkin ostaa hoitoaine kun oma juureni on harmahtavan vaalea, eikä sitä kerkeä värjäilemään samaa tahtia mitä se kasvaa eli värjääkö toi shampoo mun juuret ihan harmaaksi ???. En oo vielä uskaltanut testailla sitä. Varmaan pitäs oottaa että oon värjäyttänyt juurikasvuni vaaleaksi ja sitten vasta kokeilla. Latvat on meinaan melko kellertävät.