Kirjoittaja Aihe: Hopeashampoot ja -hoitoaineet  (Luettu 309615 kertaa)

Poissa princess

• HAIRahtanut
Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet
« Vastaus #135 : 22.12.07 - klo:17:29 »
Mä oon käyttänyt Crestolin color gloss- naamiota (helmenvaalea) ihan hoitiksen tapaan, antanut olla 3 min ja huuhdellut. Parempi tulos tulis varmaan pidemmällä vaikutusajalla, mutta kyllä tuokin auttaa. Ellenin vinkki karkkiväristä on  varteenotettava, pitää testata joskus!

Elvitalin vaaleiden hiusten naamiokin multa löytyy, se on vaan niin silikoninen että mun ohut tukka muuttuu liianki liukkaaksi.  Ei siis mitenkään erityisen hyvää...
Bonacuren hopeasampoota mulla on jo 2 pullo menossa, mutta en huomnaa oikeasti et se taittais väriä yhtään. ??? Kuvittelenko vaan?
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #136 : 22.12.07 - klo:17:45 »
^ Auttaisikohan, jos sekoittaisit siihen Elvitaliin puolet jotain silikonitonta halpaa hoitista? Monet ovat kyllä kehuneet sitä tuossa värien taitossa.

Poissa princess

• HAIRahtanut
« Vastaus #137 : 22.12.07 - klo:18:00 »
^Voi vitsi Magia, oon kyllä todellinen blondien blondi kun ei ole käynyt mielessäkään. Kiitti vinkistä! Täytyy testata, sopisikohan NG tehis tuohon...Hmm...
Toi Crestol on muuten aika kallista siihen tuubin kokoon nähden.
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree

Poissa Villis

• HAIRahtanut
« Vastaus #138 : 17.01.08 - klo:10:14 »
Mulla on luonnostaan vaaleat, pitkät hiukset, sileät, suorat, hennot. Juuri on sävyltään viileä, mutta kesäaurinko ja vuosien saatossa otetut ohuet viileänvaaleat raidat ja milloin mitkäkin ovat tehneet latvoista juuria vaaleammat ja kellertävämmät. Noita hopeajuttuja olen tajunnut käyttää ehkä viitisen vuotta ja välillä hiukset ovat olleet jopa vaaleanvioletit. Mut ei se mitään, itse tykkäsin. :) Kävin vajaa kuukausi sitten kampaajalla laitattamassa jonkin verran ohuita, viileänvaaleita raitoja ja ohuita, omaa väriä tummempia hiekansävyisiä raitoja. Nyt latvat näyttävät olevan suunnilleen samaa tummuusastetta kuin juuret enkä tarvitsisi hopeashampoota enää samalla tavalla. Pitäisi etsiä muita shampoita ja hoitiksia... Mut noita siis edelleen kyllä käytän.

Tämmöisiä on ollut:

Goldwell Live Blonde -shampoo: Goldwellin shampoo on lähimpänä tavallista arkishampoota, vaikka onkin läpikuultavan violettia. Koostumus on juoksevan geelimäinen kai lähinnä. Tätä voi käyttää useita kertoja peräkkäin ilman pelkoa lilahtamisesta, pesee ihan hyvin. Tykkään käyttää esim. liikuntapaikkojen pesutiloissa, kun on kiire eikä ole väliä, taittuuko keltainen, kunhan ei ainakaan lisäänny edellisestä pesusta.

Goldwell Live Blonde -hoitoaine: Vaaleanviolettia, "valoisan" väristä ainetta. Sen verran paksua, että voi jo ottaa sormella purkista. Tämä selvittää hiukset ja jättää ihan ilmaviksi ja näteiksi, kun länttää sopivan (pienehkön) määrän. Vaikuttaa aika nopeasti. Ei värjää violeteiksi, mutta tuo kyllä vähän viileää helmiäiskiiltoa. Tykkään tästä. Ei riittäne yksinään taittamaan keltaista, jos sitä on oikeasti eikä vain sellaista tunnetta, että ihan kuin kellertäisi. En osaa lukea incejä kovin hyvin, mutta ei tämä kyllä mikään innovatiivinen kaikesta-pahasta-vapaa erikoistuote ole, ihan hyvä perusaine kuitenkin.

Schwartzkopf Bonacure -shampoo, vanha violetti purkki: Violettia, ohutta. Värjää sitä enemmän, mitä pidempään malttaa pitää, muutama minuutti on jo mulle ihan hyvin. Kuivattaa, takuttaa. Pesuteho huono. Jos edellisestä pesusta on yli päivä, kannattaa laittaa ensin yksi vaahdotus jotain toista shampoota ja sitten toinen tätä värjäämään. Tämän kanssa tarvitaan kunnollinen hoitoaine.

Wella Lifetex -shampoo: Jos tämä olisi eka ostos, olisin varmaan ihan tyytyväinen, mutta kun ei ole, niin minusta ei kovin hyvä ostos. En osaa oikein perustella, mutta minulla taitaa olla tälläkin hetkellä näitä kaikkia viittä tuotetta ja tähän tartun välillä siksi, että se loppuisi. Violettia tämä kyllä on jne. Nyt uusilla hiuksilla kokeilin tätä ja tulos näytti tummemmalta ja harmaammalta.

L'oreal Shine Blonde -shampoo: Violettia. Pesee ihan hyvin. Värjääkin kai ihan ok. Ei erityisiä huonoja puolia, kirjoitan lisää jos keksin. Inhoan tosin pulloa. Kenen älynväläys mahtaa olla myydä hopeashampoota likaisenvärisessä pullossa, jossa lukee likaisenkultaisella Shine Blonde. Vie uskottavuuden koko tuotteelta...

Mua kävivät kyllä nyt houkuttamaan nuo Crestolit, jos niillä saisi hopeanhohdetta ja kiiltoa eikä omaa sävyä tummempaa, kuivemman näköistä, harmaanviolettia tukkaa. Mun sävyni on aina ollut sen verran vaalea ja helposti violettiin taittuva, että mielipiteet värjäävyydestä varmaan eroavat siitä, mitä jotkut vähän tummemmat ja keltaisemmat ovat mieltä.
Perfektionistinen väkertäjä, jolla on keskivaikea atopia.

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #139 : 17.01.08 - klo:10:47 »
Eilen muhittelin suihkun jälkeen Crestol color glossia (helmenvaalea) n.20-25min. Tämä oli toinen kokeilukerta, muutama viikko sitten pidin saunassa päässä kymmenisen minuuttia.
Tällä kertaa toimi paremmin pidemmän vaikutusajan ansiosta. Eilen alkoi ärsyttämään mun maantienharmaa juurikasvu ja ajattelin jos crestol hiukan kirkastaisi ilmettä, ja kyllähän se kirkasti huomattavasti ja nyt olen taas tyytyväinen tukkaan :) Tällä saa siis värjäysväliäkin pidennettyä helposti, juurikasvu hävisi näkyvistä kuin taikaiskusta :D
Kaiken lisäksi hiukset tuntuu ihanan pehmeiltä ja sileiltä, sekä oikein ilmavilta eikä tippaakaan lätistyneeltä. Kiiltääkin mukavasti.
Ihanaa että tämmöisenkin tuotteen löysin juuresten ansiosta :D

Poissa mois

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #140 : 17.01.08 - klo:21:02 »
En tiedä onko tämä kerrottu jo jossain mutta mua kiinnostais tietää onko Cutrinin hopeahoitiksessa silikonia?

Poissa Mellie

• HAIRahtanut
« Vastaus #141 : 17.01.08 - klo:21:34 »
En tiedä onko tämä kerrottu jo jossain mutta mua kiinnostais tietää onko Cutrinin hopeahoitiksessa silikonia?

On siinä silikonia.. En juuri nyt muista missä kohtaa INCI:ä (en ole kotonakaan että voisin sen tarkistaa), mutta muistan kuitenkin että on! Muutenkin voin sanoa että olen hieman pettynyt kyseiseen tuotteeseen! Se ei ole mitenkään riittoisaa ja vaikka annan vaikuttaa KAUAN, se ei taita keltaista niin hyvin kuin esim. BC hopeashampoo (joka toisaalta on erittäin kuivattavaa!). :( Taidanpa ostaa tuon Crestolin seuraavan kerran kun käyn Hairlekiinissa!  ;D

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #142 : 23.01.08 - klo:15:27 »
Simin hopeanvärisessä pullossa oleva hopeashampoo testattu, harmaansinistä jankkia, taittaa hyvin mutta myös harmauttaa helposti. Pesee suhteellisesti, ei korputa mutta joissain määrin takuttaa - ei kumminkaan itselläni ainakaan niin pahasti kuin BC.

Vertasin pitkään pullon läpi Crestolia ja Simiä, päätyen tähän Simiin enemmän sinisyyden vuoksi (erittäin tehokas oranssintaitto oli tarpeen).
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Jadele

• Hiushörhö
« Vastaus #143 : 24.01.08 - klo:14:08 »
Onko Elvitalin vaaleiden hiusten naamiota vielä myynnissä ettei ole poistunut? Huomasin tämänkin nyt vasta ja kovasti tekisi mieleni koittaa.
Yritän pitää vaaleat raitani melkein valkoisina ja cutrinin keep the color hoitoaine sävyssä silverblond on yksi lempparini.
Sekoitan joukkoon välillä vaaleanlilaa suoraväriä tai sitten Goldvellin sävytevaahtoa 10V.

Poissa FairyTale

• Tukkaguru
« Vastaus #144 : 24.01.08 - klo:14:20 »
^On tainnut poistua valikoimista kokonaan. Jos yhtään lohduttaa, ei tuo kummoista ainetta ollutkaan. Yritän käyttää omaani pois sekoittelemalla muihin. Ei onneksi ollut kallista kylläkään.
1b M ii

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #145 : 24.01.08 - klo:14:45 »
Voiko tai uskaltaako käyttää hopeashampoota heti seuraavana päivänä kun on värjännyt juurikasvun vaaleaksi vai meneekö tukka ihan kauheeseen kuntoon? Tai voiko hopeashampoon jälkeen laittaa vaikka tehistä muhitteleen?

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #146 : 24.01.08 - klo:15:19 »
Hemppa, ihan hyvin uskallat laittaa hopeashampoota ei siinä mitään, ei se mitään tappokamaa hiuksille ole todellakaan :) Ainoa huonompi ominaisuus joissakin hopeashampoissa voi olla, että kuivattaa päänahkaa ja hiuksia, ei muuta. Ja kyllä mä vaan käytän hoitoainetta/tehistä heti sen jälkeen ja ihan muhittelenkin, vaikka kaiken järjen mukaan sen pitäis viedä sitä hopeashampoon vaikutusta pois, mutta ei mulla vie. Kannattaa kokeilla ja kyllähän sen huomaa käykö itsellään niin. Jos käy niin kannattaa hopeashampoon kanssa käyttää hoitoainetta, joka toimii lyhyellä vaikutusajalla.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Mella

• Tukkaguru
  • Butterfly effect
« Vastaus #147 : 27.01.08 - klo:10:28 »
Onko jakaa tietoa, paljonko tuo Crestolin hoittis/naamio maksaa? Että sitten tiedän kuinka paljon siihen pitää säästää, kuulostaa sen verran hyvältä että pitää itsekin kokeilla. Minulla on nyt ollut käytössä Cutrinia mutta ois kiva kokeilla välillä jotain muuta, latvat ovat edelleen aika kellertävät (kuten aina) mutta sitten päällimmäiset hiukset ovat puhtaanvaaleat. On muuten mielenkiintoinen yhdistelmä. :-X
( ^^)_且~~ Green tea, Anyone?

Ensin opettele tuntemaan itsesi: ja sen jälkeen kaunistaudu sen mukaisesta -Epiktetos-

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #148 : 27.01.08 - klo:11:05 »
Mie ostin tällä viikolla Prismasta kampaamotuotteiden hyllystä Crestolin värinaamion hintaan 8,90 €.

meriucha

• Vieras
« Vastaus #149 : 27.01.08 - klo:13:28 »
^Täytyypä  pitää mielessä jos täältäkin Prismasta sais, maksoin nimittäin 10e omastani.