Kirjoittaja Aihe: Hopeashampoot ja -hoitoaineet  (Luettu 321348 kertaa)

TanZka

• Vieras
Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet
« Vastaus #270 : 24.09.09 - klo:10:44 »
Mun hiuksisa on aivan liian lämpimän punaseen taittuva sävy, laitoin kestoväriä pari kk sitte päähän ja luulin et se ois tullu kylmemmäks mut se punanen sävy vivahtaakin voimakkaasti lämpimälle jos vähänkään auringonvalo sattuu siihen, ja voimakkaassa auringonpaisteessa, kuten ykskin totes: sulla on punaset hiukset!

Ei, ei, selkeesti punasia hiuksia mä en halunnu. Kannattaisko käyttää jotain violetti- tai hopeahoitista, vai oisko joku sininen tai violetti suoraväri nyt paikallaan, saaks niillä kylmempää sävyä vai onks lopputulos jotain vielä epämääräsempää ruskeeta?

Kun siis punasen vastavärihän on tietysti vihree, et onks millään sinisellä tai violetilla tähän mitään vaikutusta?

Täytynee kysyä ensiksi, minkälaisen lopputuloksen haluat? kylmempi punainen vai joku vähän ruskeampi sävy vai violetimpi?? :)

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #271 : 25.09.09 - klo:22:37 »
Ihanteellista ois saada tuhkaan taittuva tummahko ruskea, tai violettiin - eli mahdollisimman paljon sitä mahonginpunasta/auringossa hehkuvaa luumunpunasata pois  <3

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
  • recovered hair dye junkie
« Vastaus #272 : 26.09.09 - klo:08:50 »
Ihanteellista ois saada tuhkaan taittuva tummahko ruskea, tai violettiin - eli mahdollisimman paljon sitä mahonginpunasta/auringossa hehkuvaa luumunpunasata pois  <3

Mä lähtisin sekoittelemaan sinistä suoraväriä ruskeaan, hopeashampoissa/violeteissa suoraväreissä kun on punaista mukana joten eivät kovin tehokkaasti taita punaista pois vaan keltaisuutta vain. Jos on oikein rohkealla tuulella voi jopa ottaa hieman vihertävän sinisen värin, mutta ei vihreää kuitenkaan missään tapauksessa, ruskealla tukalla kun on helposti taipumus mennä vihertäväksi. Osaatko arvioida, mitä tummuusastetta tukkasi on? Johonkin 3-asteiseen tummanruskeaan uskaltaa aika huoletta lätkiä suoraväriä, mutta jostain 6-asteisesta vaaleanruskeasta taas tulee jo varsin helpolla epämäärääisen kirjava eloton pahvilaatikko.
Sinuna siis laittaisin muutamassa peräkkäisessä pesussa hoitikseen sekoitettua sinistä suoraväriä ja seuraisin pikkuhiljaa miten värille käy, jos punertavuus on kovin voimakasta, menee varmasti hieman violetin suuntaan, mutta sävy viilenee kyllä.
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
« Vastaus #273 : 26.09.09 - klo:10:36 »
^^Lopputulos riippuu kuitenkin aina tosi paljon väristä, hiuslaadusta ja kunnosta ja tietenkin käytetystä väristä, mutta en kyllä koskaan lähtis kokeilemaan sillä vihreällä ennen kuin on kokeillut sinisellä viilentää väriä ja jos violetti taitto vielä olisi ihan ok, niin varsinkaan siinä tapauksessa en lähtisi riskeeraamaan.

Mulla aikanaan  shokkipunaisesta tummanruskealla suoravärillä esipigmentoidut ja mustanruskealla casting creme glossilla värjätyt hiukset vetäisi latvoista ihan selkeän vihreiksi kun yritin paikkailla sinivihreällä suoravärillä taittoa värissä, josta haalistuneena kuulsi liikaa punaista! Eli näinkin voi käydä. Ja vaikka ei selkeää vihreyttä tulisikaan näkyviin niin helposti väristä katoaa kaikki kiilto ja sävy muuttuu likaisen ja epätasaisen näköiseksi jos taittoa yrittää muuttaa kerralla radikaalisti, yleensä näyttää paremmalta kun sävyttelee asteittain ja antaa samalla sen ei-toivotun sävyn haalistua mahdollisimman paljon.
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #274 : 27.09.09 - klo:20:34 »
No tyveen vois sitte laittaa jatkossa vaikka Goldwellin kevytväriä Blueberry (2) mut oikeestaan en nyt välitä niin tummasta et Aubergine (6) vois olla hyvä tyveen ja pituuksiin ehkä Goldwellin vaahtoväri Aubergine joka on violettiin vivahtava, tosin on siinä kyl aika paljon punaviolettia sävyä - jostain sarjasta vois kattoo jonku kylmän sinivioletin tai ihan sinisen suoravärin.

Toisaalta, jos mä vedän tähän päälle CCG:n sävyn Ruskea tai Tummanruskea niin se vois ehkä olla niin melkeen musta että peittäis paljon tota punasuutta, tosin varmaan punasuus sieltä pian kuitenki tulis taas näkyviin....

Entäs Farouk Systemsin BioSilk Equinox-shampoo jossa oli jotain erikoisia pigmenttiominaisuuksia, pullossa ihan mustanväristä, muistaakseni vei pois jotain vääriä vivahteita, en tie onks sitä enää saatavilla.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #275 : 28.09.09 - klo:13:49 »
En suosittele kovin herkkiksille Wella Lifetex hopeashampoota. Testaisin sitä eilen ja kun se oli ollut kutakuinkin minuutin vaikuttanut, niin mun päänahka ja kasvot alkoi kutisemaan ihan hullunlailla! Ja kutina jatkui monen monta tuntia. Tänäänkin päänahka tuntuu herkältä. Kurkkasin INCIä niin Sodium Laureth Sulfaten jälkeen Alcohol Denat eli se vois selittää sen, ainakin kuivumisen suhteen.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Allegra

• Tukkaguru
« Vastaus #276 : 30.09.09 - klo:13:02 »
Onkos kukaan kokeillut tälläista Riflessin sävyttävää hiusnaamiota? Ostin eilen tuon Silver sävyssä paikallisesta hiustuotemyymälästä.

http://www.haircarechoices.com/item_Riflessi+Color+Renewal+Mask_12980.html

Minulla hiukset vetää tosi nopeasti vaalennuksen jälkeen keltaiseksi ja en viitsisi aina kevytvärienkään kanssa pelata. Ajattelin, että jos kerran viikossa tuota sekottaisi tehiksen sekaan muhittelun ajaksi. Kärsimättömänä tosin testasin heti tänä aamuna 5 minuutin vaikutusajalla Nutriglossiin sekoitettuna ja näytti taittavan keltaisuutta aika kivasti jo tuossakin ajassa. En varmaan uskalla kovin pitkää aikaa tehiksenkään kanssa pitää, ettei vedä aivan harmaaksi koko pää.

Jenni

• Vieras
« Vastaus #277 : 30.09.09 - klo:19:48 »
Päätin nyt tilata Bonacuren hopeashampoota, mutta löysin kahta eri versiota. Eli

Schwarzkopf Bonacure True Silver Shampoo
Schwarzkopf Bonacure Colour Save Silver Shampoo

Kumpaa suosittelette? Hinnat näyttäis olevan samat molemmissa eikä tuoteselosteistakaan mitään erikoisempaa löydy. Linkki hairsupermarketin sivuille: http://hairsupermarket.com/search?query=bonacure+silver

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
« Vastaus #278 : 30.09.09 - klo:20:24 »
^^Mä en oo edes nähnyt kuin toista versiota, tosin siitä on jo hetki aikaa kun hopeashampoon käyttö oli mun kohdalla ajankohtaista,  color save silver oli silloin nimeltään, mutta pakkaus enemmän tuon true silverin näköinen, selostehan noissa oli molemmissa täysin sama niin jotenkin vaikuttaisi ehkä siltä, että tuotteen pakkaus ja nimi olisi muuttumassa ja toinen puteli olis uudempaa ja toinen vanhempaa erää...
Varma en kyllä ole, mutta luulisin ettei noilla kovin suurta eroa ole.
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Jenni

• Vieras
« Vastaus #279 : 30.09.09 - klo:21:17 »
Juu, itsekin vähän arvelin että pitkälti samaa ainetta taitavat olla. Pistin tilaukseen tuon True Silverin :)

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #280 : 30.09.09 - klo:21:41 »
Toisessa on purkki uudistettu ja siirretty colour-sarjaan :) kyselin itse samaa kampaamossa.

Poissa Janda

• HAIRahtanut
« Vastaus #281 : 19.10.09 - klo:11:23 »
Taidan olla matti myohainen mutta siis onko Redkenin Pure Pearl hoitsikka kadonnut ja sen tilalle tullut Perfect Platinum suurinpiirtein samanlaiset? Ostin aikoinaan kerralla useamman Pure Pearl putkilon ja huomasin vasta nyt uudistuksen...
Hiukset: 1b, F, ii. Vaalennetut, olkapäälle asti. Suosikkeihin kuuluu L'anza ja Tigi.

Sari

• Vieras
« Vastaus #282 : 24.10.09 - klo:15:47 »
Taidan olla matti myohainen mutta siis onko Redkenin Pure Pearl hoitsikka kadonnut ja sen tilalle tullut Perfect Platinum suurinpiirtein samanlaiset? Ostin aikoinaan kerralla useamman Pure Pearl putkilon ja huomasin vasta nyt uudistuksen...
Samanlaisia on, uudistunu vaan.

Ite tykkään tosta Redken For Men hopeeshampoosta, koska siinä on oikeesti kunnolla sitä pigmenttiä. Mulla on musta tukka ja vihaan ylikaiken sitä, kun se haalistuu ja näyttää tumman ruskeelta. Eikä se onneks tuoksu ees mieheltä.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #283 : 27.10.09 - klo:19:13 »
Anteeksi tämä OT, mutta jos joku sattuisi haluamaan ostaa Matthew Jamesin hopeahoitsikan, Cutrinin hopeahoitsikan tai BC:N hopeashampoon niin laittaa yksäriä :D
Punaiseen tukkaan ei keltaisen taittoa tarvitse. Shampoo uusi, MJstä käytetty n.1/4, cutrinia kokeiltu kerran.

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
« Vastaus #284 : 27.10.09 - klo:19:49 »
Mua harmittaa nyt suuresti, että oon viime aikoina taas innostunut lotraamaan runsaalla kädellä hopeashampoota - kiitos raitojen, jotka yllättäen hujahtivat liian vaaleiksi ja liian kellertäviksi. No, nyt on tukan sävy raitakohdista ja ylhäältä yht äkkiä tosi tuhkainen eikä tämä viileä platinaisuus kyllä sovi mulle ollenkaan  :-[ Miten sitä ei koskaan ymmärrä pitää taukoa siinä vaiheessa kun tukka on hyvä vaan menee aina liiallisuuksiin? No, onneksi tuo liika tuhkaisuus yleensä kuluu pois nopeasti ja muutaman viikon päästä voi sitten juurikasvua värjäillessä korjata myös liian vaaleat raidat.
Alan kyllä oppimaan, että jos tukka punertaa luonnostaan, niin ihonsävy on useimmiten jotenkin sellainen, että tuhkainen blondi näyttää melkein aina jotenkin kelmeältä ja luonnottomalta.
1cFii
Sikses iha nätti naine.