Kirjoittaja Aihe: Hopeashampoot ja -hoitoaineet  (Luettu 312333 kertaa)

Poissa Reese

• Tukkaguru
Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet
« Vastaus #285 : 27.10.09 - klo:20:28 »
Ite tykkään tosta Redken For Men hopeeshampoosta, koska siinä on oikeesti kunnolla sitä pigmenttiä. Mulla on musta tukka ja vihaan ylikaiken sitä, kun se haalistuu ja näyttää tumman ruskeelta. Eikä se onneks tuoksu ees mieheltä.

Onko tämä siis Redken For Men Silver Charge? Mistähän sitä saa, pikaisella nettikauppakierroksella en ainakaan törmännyt.
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.

Sari

• Vieras
« Vastaus #286 : 27.10.09 - klo:21:00 »
Ite tykkään tosta Redken For Men hopeeshampoosta, koska siinä on oikeesti kunnolla sitä pigmenttiä. Mulla on musta tukka ja vihaan ylikaiken sitä, kun se haalistuu ja näyttää tumman ruskeelta. Eikä se onneks tuoksu ees mieheltä.

Onko tämä siis Redken For Men Silver Charge? Mistähän sitä saa, pikaisella nettikauppakierroksella en ainakaan törmännyt.
Joo just se. Koita tuolta ettiä kampaamoa: http://www.redken.fi/_fi/_fi/salon/index.aspx?

Poissa slala

• HAIRahtanut
« Vastaus #287 : 01.11.09 - klo:23:44 »
Mä tykkään kans Bonacuren hopeashampoosta. Onhan se aika ärtsyä, kun normaalikäytössä on hellä MOP hydrating. Kunnollinen hoitoaine vain pesun jälkeen, niin ei tee ainakaan mulle takkutukkaa. Käytän hopeashampoota aika harvakseltaan, kun en viileää sävyä ees tavoittele, vaan haluan vain taittaa liiat keltaiset pois.

Jenni

• Vieras
« Vastaus #288 : 19.11.09 - klo:12:00 »
Juu, itsekin vähän arvelin että pitkälti samaa ainetta taitavat olla. Pistin tilaukseen tuon True Silverin :)

Piti tulla kertomaan että tämä oli kyllä todella hyvin toimiva hopeashampoo. Heti värjäyksen jälkeen kun pesee runsaalla määrällä shampoota, taittuu keltaisuus pois huomattavasti. Esim. Joicon Color Endure Violet ei tehonnut lähimainkaan niin hyvin. Muutenkin tuntui tuon Bonacuren shampoon jälkeen hiukset tosi vahvoilta, eikä takkuuntunut pahasti.

Nyt vaan alkaa tuntua että tämä platinablondi on jo nähty, taidanpa alkaa suunnittelemaan palaamista pitkään tummanruskeaan piiskaan :)

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #289 : 19.11.09 - klo:19:30 »
Mun pitääkin testata Joicon silver shampoota mustaan tukkaan, kun tahdon tämän pysyvän mahdollisimman (sini)mustana. Onko vinkkejä mahdollisimman sinisestä shampoosta, muita kun tuo Redken? Tahtoo eri vaihtoehtoja eikä vaikeasti saatavilla olevia.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #290 : 19.11.09 - klo:21:43 »
Mä sanoisin että hopeashampoon käyttäminen mustaan hiukseen on rahan tuhlausta. Kerta se ei pysty taittamaan edes kunnolla 9-8 asteista tukkaa, niin tuskin siitä on mitään iloa mustaan hiukseen. Pigmentin määrä hopeashampoossa on loppujen lopuksi hyvin rajallinen, koska se on tarkoitettu vaaleaan hiukseen. Paremmin ehkä toimii hoitoaineella laimennettu sininen suoraväri, jolloin voi itse määrätä seoksen vahvuuden.

Sininen suoraväri on todella tujua ainetta ja jos sitä meinaa iskeä laimennettuna vaaleaan hiukseen, seoksen tulee olla vain aavistuksen sinertävää valkoista. Vaaleansininenkin massa yleensä vetää blondin tukan siniseksi. Tehoja löytyy siis huomattavasti enemmän kuin hopeashampoosta, vaikka itse massa näyttääkin vaaleammalta.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #291 : 19.11.09 - klo:22:46 »
^ Tosi hyvä pointti kyllä, en tullutkaan ajatelleeksi! Enkä tiedä olisko hopeashampoo kovin hyväksi pitkässä käytössä mun päänahalle, koska nyt käytän sulfaatittomia shampoita pelkästään ja päänahka on vihdoin ja viimein kunnossa (eikä ärtynyt värjäyksestäkään). Eli taidan vain unohtaa hopeashampoon ja ostaa sinistä suoraväriä, jota sitten hoitiksen kanssa muhittelen :) Kiitos Emi-lyn! (Vois joskus omiakin aivoja käyttää...)
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa BlueBerry

• Tukkaguru
« Vastaus #292 : 07.12.09 - klo:16:14 »
Mun pitääkin testata Joicon silver shampoota mustaan tukkaan, kun tahdon tämän pysyvän mahdollisimman (sini)mustana. Onko vinkkejä mahdollisimman sinisestä shampoosta, muita kun tuo Redken? Tahtoo eri vaihtoehtoja eikä vaikeasti saatavilla olevia.

Kaikkein sinisin ja parhaiten keltaista ja oranssiakin taittava silver shampoo on mielestäni Joicon violet, kannattaa kokeilla! Olen onnistunut saamaan omat hiukseni pariin otteeseen sinertävän harmaiksi tuolla, vaikka en läheskään joka pesussa edes käytä. Olen kokeillut myös Bonacuren hopeashampoota, joka taittaa myös ihan kelvollisesti. Mutta kyllä tuo Joicon violet on parempi. Tuntuu, että tuo Bonacuren shampoo kuivattaa aika paljon, tuossa Joicossa en ole huomannut kuivattavaa vaikutusta oikeastaan ollenkaan.  :)
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #293 : 07.12.09 - klo:22:34 »

Mulla oli käytössä 90-luvun lopulla Farouk Systemsin BioSilk TÄYSIN HEHKUVAN sininen hoitobalsami, tumman tukan kanssa. En tie saako enää Suomesta.

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #294 : 14.12.09 - klo:00:57 »
Mulla on myös BC:n hopeashampoota ja se kuivattaa mun tukan ja vetää hirveään takkuun, aika jäännää, että sulla tulos on ihan jotain muuta :)

Poissa tuutikuu

• Hiushörhö
« Vastaus #295 : 14.12.09 - klo:06:53 »
Minulla BC:n kanssa sama juttu - shampoo kyllä itsessään toimi ihan moitteetta, mutta pesu kuivatti latvoja kamalasti. Minulla onneksi kellastuu vain tyvi, joten kun varovasti hieroo shampoon vain hiuspohjaan (kuten aina tulisi tehdä) onnistuu vähän säästämään latvoja. Pidennyshius kuitenkin takuttui ikävästi aina liitoskohdastaan, selvittely oli usein aika prosessi. BC:tä myöskin piti käyttää lähes joka pesussa, jotta taitto säilyy.

Tuttavani hehkutuksesta ostin seuraavaksi Loreal Expert Silver Gloss Protect System -shampoon, ja on kyllä toiminut huomattavasti paremmin! Taittotehoa on enemmän, ja käyttökerroiksi riittää joka kolmas pesu. Olen saanut jopa kommenttia, mitä olen tehnyt hiuksilleni kun sävy on niin kauniin tuhkainen. Erittäin hyvä ystävänikin tuumasi "sun tukka ei oo enää yhtään keltainen" :) . Voisiko suoremmin sanoa. Pesevä shampoo on tämäkin, mutta takutuksesta selviän pesutekniikkani avulla:

Levitän hopeashampoon jakaus jakaukselta kuivaan hiukseen, kuin tyvivärin, ja latvoihin sitten suojaksi hoitoaineen. Annan muhia n.15min, sitten lisään vettä, vaahdotan ja huuhtelen. Sitten koko päähän normaalisti pikahoitis, eli pesu toimii kuten CWC.

Muista hopeashampoista ei ole vielä kokemusta, mutta täytyy tämän ketjun innoittamana testata vielä muutaman, ennen kuin päätän suosikkini :)

Poissa Tohtori Sykerö

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • HC-hiussekoilija + kotikemisti
« Vastaus #296 : 17.02.10 - klo:20:33 »
Voi KÄÄK!  :# Laitoin sit illalla sen Preference-värin "erittäin kirkas tuhkanvaalea" ja mun tukka muuttui ihan todellakin tuhkanharmaaksi!! Tai sellaiseksi vaalean-hopean-harmaaksi.  >:( Mitäs nyt?
Pitääkö mennä kampaajalle värjäyttämään koko pää vai onko jotain kotikonsteja olemassa siihen että saisin tän luonnollisemman sävyiseksi?
Mulla taitaa siis olla päinvastainen ongelma nyt kuin mihin tässä ketjussa on paneuduttu..  ::)
Näytän ihan mummolta.

Voi että kun toi olis munkin ongelma!! Mä kun yritän saada letin nimenomaan mummoharmaaksi, niin siitä tulee näköjään aina joko vihreä, sininen, violetti tai vaaleanpunainen, tai pahimmillaan näiden kaikkien yhdistelmä... :#

Olisikohan Cx-corrector silver-shampoosta ja tuosta Kc colormask silveristä (vai miten se nyt kirjoitettiinkaan) mitään hyötyä, osaako kukaan antaa vinkkiä? Meikäläisen letti on siis tällä hetkellä vaalean kellertävä, aika lailla oljenvärinen, ja mitkään kertovärit tai sävytteet ei ole tepsineet...  :-[  Metallikertymää tosiaan epäilen olevan jonninverran, sen vuoksi uumoilin tuon Cx-corrector silverin käyttämistä, josko siitä olisi mitään apua. Päänahkani on sen verran karseessa kunnossa, että mitään kestovärejä en tähän enää kyllä tunge, etenkään kun niillä ei ole kovin hyvää tulosta tullut, enkä viitsi kyllä enää minkään suora- tai kevytvärienkään kanssa läträtä, kun en jaksa enää hinkata mitään epämääräisen kukertavaa sateenkaariväriskaalaa pois hiuksistani... :#

Sen verran pahasti oon allergisoitunut noille hiusväreille, että omaa tuhkanvaaleaa hiusväriäni pyrin tässä kasvattelemaan takaisin. Muutenkin hiustenvärjäily kyllästyttää totaalisesti, joten värjäyskierre pitäis saada stopattua. Mutta vielä kun sais tätä keltasuutta taitettua edes pikkusen siihen hopean suuntaan, niin olisin ultimate-happy... Ei näyttäisi se juurikasvun ja värjätyn hiuksen ero sitten ihan niin törkeeltä. :P
Kutakuinkin 1b M ii - kuontalo, jossa chelsea cut -tyyppinen leikkaus. Värjätty rehuilla sinimustaksi. Kasvattelu käynnissä, tavoitteena klassinen bob.

Poissa Tohtori Sykerö

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #297 : 19.02.10 - klo:15:30 »
Nonnih, meikä tilas nyt tuota KC Professional colormask silveriä (tilasin, koska en jaksanut lähteä hiihtämään kaupasta ja kampaamosta toiseen sen perässä). Onpahan sitte ainakin hoitoaine, jollei väriin tule mitään muutosta. :P

Hmm... Osaisko joku meedio ennustaa tai arvella, että voisiko sillä kuitenkin hyvällä tsägällä olla mitään kellertävyyden taittavaa vaikutusta lettiin, joka on about tuon värinen kuin tolla tätillä tossa paketin kyljessä: http://www.garnier.co.uk/img/our_products/prd_haircolor/NUTRISSE/5021044065805_pack.jpg ..? ::)

T: Pöljä blondi

Edit: Siis jollainhan tuo kyseinen väri näyttää oikein hienolta, mutta meikäläisellä, jonka ihon pohjasävy on sellainen erittäin vaalea, sinertävän-kellertävän oliivin sävyinen, ja joka etenkin talvella pyrkii muuttumaan paikoittain sellaiseksi sini-puna-laikukkaaksi ;D, tuollainen lämmin kultainen sävy näyttää ei-hyvällä tavalla luonnottomalta... ::)

Edit-edit: Tuon mun oman hiusvärini arviointi on vähän haparoivaa, kun se näyttää eri suunnista ja eri valossa niin eriväriseltä, kun se on niin lyhyt, että valo heijastuu eri kohdista eri tavalla ja sitä rataa... ;D :-[ ::)
« Viimeksi muokattu: 19.02.10 - klo:15:41 kirjoittanut Tohtori Sykerö »
Kutakuinkin 1b M ii - kuontalo, jossa chelsea cut -tyyppinen leikkaus. Värjätty rehuilla sinimustaksi. Kasvattelu käynnissä, tavoitteena klassinen bob.

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #298 : 22.02.10 - klo:00:54 »
^Laitoitko sä vielä mitään metallinpoistokäsitelyä? Mun mielestä sun kannattais panostaa nyt syväpuhdistukseen ja metallinpoistoon eikä laittaa väriä värin perään tms (mitä et ilmeisesti ainakaan enää teekkään). Simillähän on hyvät tuotteet metallikertymien poistoon, silver tuskin riittää muuten kun ylläpitoon. Mä oon esim pitänyt cx corrector sampoota päässä noin 10 minuuttia ja sitten muhitellut saunassa 40-60 asteen lämmössä myssy päässä sitä cx corrector hoitoainetta 20 min. Uskoisin, että sun olis hyvä kokeilla noita kuurina ja käyttää myös hopeasampoota (pitää sitäkin päässä tasaisesti levitettynä esim 10 min kerrallaan). Muistathan myös tehohitojen muhittelut. Muuten voi tukka tulla turhan kuivaksi. Onko sulla aikomusta kasvattaa tukkaa vai pitää lyhenä ja saada siihen oma väri?

Poissa Tohtori Sykerö

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #299 : 22.02.10 - klo:13:41 »
^ Kiitos konsultoinnista! Tällä hetkellä lettini on ihan lyhyt, ja tarkoituksenani on tosiaan kasvatella oma väri takaisin. Sitä en vielä tiedä kasvatanko pidemmäksi vai jatkanko lyhyellä linjalla, mutta oma väri joka tapauksessa on tarkoitus kasvattaa esiin ja jättää ainakin kestovärien käyttö kokonaan.

Hmm, jos hommaan sekä tuon Simin metallinpoistoshampoon että sen hopeashampoon, niin kuinka usein mun kannattaisi niinkun käyttää niitä, siis että pesisinkö hiukset alkuun joka pesukerralla ensin tuolla metallinpoistoshampoolla ja sen jälkeen vielä hopeashampoolla, vai tyyliin joka toinen kerta metallinpoistajalla ja joka toinen hopeashampoolla? Entä kuinka pitkä kuuri tuota metallinpoistajaa kannattais käyttää, ja riittäisiköhän käsittelemättömään tukkaan jatkossa tosiaan vain se hopeashampoo? Oma hiusten värini siis on tuhkanvaalea, tummuusasteeltaan joku 7-8 (mikäli vanhoista valokuvista ja juurikasvusta oikein päättelen... ;D) ja haluaisin tosiaan korostaa sitä hopeisuutta ja ehkäistä kellertävän ja vihertävän sävyn pinttymistä hiuksiin... Joten uumoilen että soveltuisko toi CX corrector-hopeashampoo siihen. *raapii päätään*