Minulla BC:n kanssa sama juttu - shampoo kyllä itsessään toimi ihan moitteetta, mutta pesu kuivatti latvoja kamalasti. Minulla onneksi kellastuu vain tyvi, joten kun varovasti hieroo shampoon vain hiuspohjaan (kuten aina tulisi tehdä) onnistuu vähän säästämään latvoja. Pidennyshius kuitenkin takuttui ikävästi aina liitoskohdastaan, selvittely oli usein aika prosessi. BC:tä myöskin piti käyttää lähes joka pesussa, jotta taitto säilyy.
Tuttavani hehkutuksesta ostin seuraavaksi Loreal Expert Silver Gloss Protect System -shampoon, ja on kyllä toiminut huomattavasti paremmin! Taittotehoa on enemmän, ja käyttökerroiksi riittää joka kolmas pesu. Olen saanut jopa kommenttia, mitä olen tehnyt hiuksilleni kun sävy on niin kauniin tuhkainen. Erittäin hyvä ystävänikin tuumasi "sun tukka ei oo enää yhtään keltainen"

. Voisiko suoremmin sanoa. Pesevä shampoo on tämäkin, mutta takutuksesta selviän pesutekniikkani avulla:
Levitän hopeashampoon jakaus jakaukselta kuivaan hiukseen, kuin tyvivärin, ja latvoihin sitten suojaksi hoitoaineen. Annan muhia n.15min, sitten lisään vettä, vaahdotan ja huuhtelen. Sitten koko päähän normaalisti pikahoitis, eli pesu toimii kuten CWC.
Muista hopeashampoista ei ole vielä kokemusta, mutta täytyy tämän ketjun innoittamana testata vielä muutaman, ennen kuin päätän suosikkini