Heh, kattellaan nyt millasta väriä tuolta pukkaa. En tiedä voiko mun hiuksessa olla luonnostaan paljon keltasta tai punasta pigmenttiä, tavallaan se tuntuu oudolta ajatukselta, kun lapsena mulla oli ihan platinanvaalea tukka. Siitä se sitten tummui sellaiseksi "maantien" väriseksi, tosin mulla ei siitä väristä tule mieleen varsinaisesti mikään maantie, koska sävy oli tosi tasainen ja pehmeä, sellainen tuhkainen vaaleanruskea. Jos sävy on edelleen sama, niin se kyllä miellyttäis mua ihan sellaisenaan. Mut mietin vaan, että se on sitten ihan plääh, jos johtovedestä tarttuu siihen jotain mineraaleja ja sävy menee likaiseksi.

Mut mulla on kyllä aina ollut se ongelma hiuksia värjätessä, että jos värjäämällä olen tavoitellut mitä tahansa viileää sävyä (ellei kysessä ole ollut pikimusta), niin niistä tulee kuitenkin aina punertavat tai kellertävät! Outoa. Tällä hetkellä ainakin arvelen kyllä aika vahvasti, että tässä letissä on jotain mineraalikertymää, koska jonnin aikaa sitten esimerkiksi blondatessa multa yhdestä kohdasta katkesi hiuksia silleen aivan mystisesti, ihan kuin ne olis jollain koneella leikattu, niin tasaisesti olivat menneet poikki!

Mihinkään vastaavaan en ole aiemmin törmännyt. Huomasin myös kun tänään tarkemmin katselin meidän valkoisia suihkuverhoja ja suihkun kaakeleita, niin niissähän oli sellasta punaruskeaa kertymää, joka siis ei ollut jotain likatöhkää, vaan sellasta kummaa ruosteenväristä pinttymää.

No, joka tapauksessa kävin ostamassa tänään tuommoisen CX corrector mineral removing-shampoon, koska vaikka tukkani on lyhyt, niin haluan tuon punertavan kellertävyyden hemmettiin.

Sitruunassa jossa kävin ei ollut Simin hopeashampoota, joten ostin KC professional-hopeashampoon. Jos ei noilla ala lähteä omituinen metallinen hohde ja keltaisuus, niin tyydyn siihen, että se on värjäyksen tulosta...