Kirjoittaja Aihe: Hopeashampoot ja -hoitoaineet  (Luettu 309578 kertaa)

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet
« Vastaus #315 : 29.04.10 - klo:11:23 »
Toimiskohan toi Crestol + hoitsikkaseos jos laitan ite päähäni vaaleita raitoja ja ne jää oransseiks/keltasiks ?

Missä vaiheessa olette Crestolia kellertäviin hiuksiin laittanu, siis ihan ensimmäisen vaalennuksen jälkeen vai siinä vaiheessa kun on tehty enemmän värinpoistoja ?

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #316 : 17.05.10 - klo:22:30 »
Mulla on vaalennettu tukkaa ja viimeksi värjättiin kampaamossa sellaiseksi aika helmiäissävyiseksi ja tosi vaaleaksi. Sen jälkeen olen sitten käyttänyt KC colormax silver hoitoainetta, mutta eihän tuo tahdo yksinään tehota. Nyt hiukset on jo melko kellertävät, enkä oikein tiedä että mitä näille tekisi.

Haluaisin kuitenkin pitää nämä vaaleana, mutta tuntuu että kärsivät jo niin pahasti jos taas käyn värjäyttämässä. Hiusten kasvattaminen houkuttelisi myös, mutta voi olla että blondaus ja kasvattelu ei sovi oikein yhteen.

Mikä se oli se marketista saatava joku raitojen kirkastaja? Toimiiko sellainen koko pään värin taittamiseen?
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
  • recovered hair dye junkie
« Vastaus #317 : 18.05.10 - klo:00:13 »
^^^Heh, ikinä ei kannata mainita juuresmaisimmista aikeistaan kun aikoo ostaa tuotteen johonkin muuhun kuin sen suunniteltuun käyttötarkoitukseen! Tämä pätee niin akkuveteen, eläinbiotiiniin kuin viehekoteloihinkin  ;D

^^Toimii aina kun on tarvetta keltaisuuden taittoon, suoraväriä voi käyttää aina kun taittoon on tarvetta eli jos et aio ihan samana päivänä vaalentaa uudestaan niin välivaihekuontaloa voi muokata siedettävämpään suuntaan suoravärisekoituksella, jos kuitenkin aiot tehdä useamman vaalennuksen hyvin lyhyellä aikavälillä niin suoravärit kannattaa laittaa vasta viimeisen jälkeen, vaalennusten välissä siitä ei ole mitään muuta hyötyä kuin välivaihetukan ulkonäön paikkailu sillä uusi vaalennus hävittää taiton mukanaan välittömästi.

^Kokeilepa pestä tukka syväpuhdistavalla shampoolla ja lätki sitten perään colormask ja katso kirkastuuko väri  :)
Se marketin raitojen kirkastaja on toimintaperiaatteeltaan ihan samaa kuin vaikka igoran tai goldwellin keltaisuutta taittavat vaahdot eli vaahtomaista suoraväriä. Taittoteho siinä vaahdossa on kyllä melko vaatimaton, en ole käyttämääsi KC colormaskia kokeillut joten en osaa verrata, mutta veikkaisin kyllä, että jos sen taittoteho ei riitä niin tuo raitojenkirkastajakin on todennäköisesti tarpeisiisi silkkaa rahanhukkaa. Jos tarvitset rankempaa taittotehoa niin hanki vaikka aiemmin mainittu crestolin sinimusta tai muu voimakkaan pigmenttinen sininen (tuhkataitto, neutraloi kellertävää ja oranssihtavaa) tai violetti (helmiäistaitto, neutraloi keltaista) kuten esim. crazy colorin tai directionsin violet ja sekoita pieni määrä hoitikseen.
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Poissa Salvia

• Hiushörhö
« Vastaus #318 : 19.05.10 - klo:20:25 »
TÄH?? Tuo akkuvesihomma on mennyt multa kokonaan ohi. Aiheuttaa ahdistusta, jos en saa tietää. Tragediaa!! Selvennystä asiaan, kitoos! :)

(Joo, on ihan ohi aiheen,mutta tämä on hätätila! ;))

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #319 : 20.05.10 - klo:12:26 »
^ Ainakin täällä on käsitelty jonkin verran asiaa ja siellä voi kysellä lisää:

http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?topic=405.msg78379#msg78379

Myöskin jos laitat hakuun "akkuvesi", saat muitakin vastauksia!
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #320 : 20.05.10 - klo:13:48 »
Kävin nyt ostamassa tuollaisen Crestolin color gloss värin Electric blue.

Onko tuo liian sininen keltaisuuden taittoon? Katselin niitä hiustupsuja ja ne muut näyttivät niin punertavilta ja tuo on minusta paljon enemmän violetti kuin sininen.

Millaisilla vaikutusajoilla olette väriä taittaneet? mulla ei ole hajuakaan että puhutaanko nyt muutamista minuuteista vai uskaltaako pitää vaikka puoli tuntiakin päässä? Entä kuinka usein teette tuollaisia värintaittoja?

Levitetään varmaan kosteisiin hiuksiin?

Ostin myös lisäksi BC:n hopeashampoon ja nyt kun rupesin tutkailemaan purkkia niin onpa se hassu. Päällä on ihan normaali tuollainen painettava korkki, mutta mitä ihme tuo punainen alaosa on kun sitä pystyy pyörittämään ja ihan niinkuin pohjassakin olisi joku systeemi. En uskalla räplätä sitä ennen kuin joku kertoo miten sitä kuuluu käyttää, olen nimittäin haka rikkomaan näitä erikoisia systeemejä ;D
« Viimeksi muokattu: 20.05.10 - klo:21:03 kirjoittanut nukka »

Poissa slala

• HAIRahtanut
« Vastaus #321 : 21.05.10 - klo:12:09 »
Ostin myös lisäksi BC:n hopeashampoon ja nyt kun rupesin tutkailemaan purkkia niin onpa se hassu. Päällä on ihan normaali tuollainen painettava korkki, mutta mitä ihme tuo punainen alaosa on kun sitä pystyy pyörittämään ja ihan niinkuin pohjassakin olisi joku systeemi. En uskalla räplätä sitä ennen kuin joku kertoo miten sitä kuuluu käyttää, olen nimittäin haka rikkomaan näitä erikoisia systeemejä ;D

;D Mä sanoisin, että kannattaa antaa sen pinkin pohjan vaan olla, ei siinä mitään systeemiä ole. Sen pointti lienee vain se, että on saatu kaksivärinen pullo. Vanhassa putelissahan oli harmaansininen tuo alaosa.

En muista onko tässä ketjussa puhuttu aiheesta, mutta vertailin muuten ainesosia silloin, kun otin uudennäköisen Bonacuren hopeashampoopullon käyttöön vanhan tyhjentyneen tilalle, ja INCI:ssä näkyi olevan joitain ihan pieniä eroavaisuuksia. Musta tuossa pinkkipohjaisessa pullossa oleva aine on myös ihan vähän punaisempaa. Taittotehossa en oo huomannut eroa.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #322 : 21.05.10 - klo:13:07 »

;D Mä sanoisin, että kannattaa antaa sen pinkin pohjan vaan olla, ei siinä mitään systeemiä ole. Sen pointti lienee vain se, että on saatu kaksivärinen pullo. Vanhassa putelissahan oli harmaansininen tuo alaosa.

Höh, luulin että siinä on joku jännä systemi, hyvä etten jo väkisin repinyt auki ;D Ihan tyhmää jos siinä turhaan on tuollainen härpäke, vaikka näyttäähän se pullo nyt isommalta.

edit, reveinpä sittenkin sen alaosan irti kun niin jäi vaivamaan. Nätisti sen sai irti ja yhtä nätisti se napsahti takaisin. Mikä ihmeen järki tuossa on, luulisi että valmistuskuluissakin säästettäisiin jos ei tuollaisia ihmehärpäkkeitä tehtäisi :D

edit2, perjantaina testasin suoravärin sekoittamista hoitoaineeseen, laitoin varmaan liian vähän sitä, kun ei mitään muutosta tullut vaikka muhittelin seosta hiuksissa melkein puolituntia. BC:n shampoota testasin eilen, annoin olla ehkä vartin päässä ja käväisin saunassakin sen kanssa. Oli aika takuttavaa ja hyvin pesevää. Lopputulokseen olen vähän pettynyt, ei mitään suurta muutosta havaittavissa.

Huomenna kokeilen taas suoravärin kanssa.
« Viimeksi muokattu: 23.05.10 - klo:12:11 kirjoittanut nukka »

saras

• Vieras
« Vastaus #323 : 16.06.10 - klo:00:00 »
Tietämätön kyselee ???:
jos omat hiukseni ovat "maantienruskeat" (juurikasvu) ja muualta on siis blondattu, ja käytän hopeashampoota, mitä omille hiuksilleni tapahtuu?
Entä kun hiukset ovat vähän punertavat vaikka en tahtois, auttaako hopeashampoo siihen?

Toivoisin nopeaa vastausta, koska olen ehkä menossa ostamaan hopeashampoota...

Plus vielä vähän OT. mutta, onko normaalia että ko.maantienruskeat hiukset menevät auringon vaalentaessa punertavaksi? Muille käynyt niin? :)

Paka-08

• Vieras
« Vastaus #324 : 16.06.10 - klo:08:53 »
Hopeashampoo ei vaalenna omaa väriäsi pois, koska se on vain shampoo johon on lisätty runsaasti pigmenttiä taittamaan keltaisuutta ja sen toimintaperiaate on sama kuin suoravärillä paitsi, että ei ole hoitoainepohjainen. Sen sijaan se taittaa omaa väriäsi aavistuksen viileämpään suuntaan, ei välttämättä kovin huomattavasti tai pidemmässä käytössä saatat huomata muutosta mutta se ei ole pysyvää vaan kun lopetat shampoon käytön niin oma värisi palautuu ennalleen ja latvojen kellertävyys tulee esiin takaisin. Hopeashampoota voi siis käyttää tummahiuksisetkin, mutta jos haluaa, että väri pysyy lämpimänä niin ei kannata esim. kupariseen pohjaan sitä iskeä. Punertavuutta taittaa heikommin, mutta kyllä se sitä vähäsen neutraloi. Punaisen vastaväri on kuitenkin vihreä, ei violetti mitä löytyy hopeashampoosta, koska se on keltaisen vastaväri.

Omassa värissäsi on punapigmenttiä joka tulee esiin kun aurinko vaalentaa hiuksiasi. Punapigmentti pysyy piilossa, koska luonnolliset kylmemmät pigmentit peittävät sitä, mutta auringon vaalentaessa tai kemiallisessa vaalennuksessa se tulee esiin. Punaista löytyy kaikista luonnollisista tummista väreistä, sillä ilman sitä tummat värit eivät olisi mahdollisia. Mitä tummempi oma väri on sitä enemmän sieltä löytyy punapigmenttiä. Aivan vaaleimmissa luonnonhiuksissa sitä ei ole juuri ollenkaan.
« Viimeksi muokattu: 16.06.10 - klo:08:57 kirjoittanut Paka2011 »

saras

• Vieras
« Vastaus #325 : 16.06.10 - klo:14:10 »
Kiitokset hyvästä ja kattavasta vastauksesta Paka2011!

Poissa Lauramainen

• HAIRahtanut
« Vastaus #326 : 16.06.10 - klo:19:00 »
Nyt on pieni juures paniikissa. Mä en oo tosiaankaan ollut koskaan blondi ja nyt olen blondannut viimeisen 3:nkk aikana tukkani(itse). Tuola jossain sanottiin, ettei hopeashampoo toimi jos tukka on liian keltainen, ja mä pelkään että mulla on! :<

Tolta näyttää siis tukka.. ja on mun makuun liian kellertävä. Käytössä Four Reasons hopeashampoo ja 3 käyttökertaa takana.
Onko kotikikkailut nyt koitunu omaan nilkkaan vai onko mulla mahiksia vielä kauniiseen, kylmänsävyiseen blondiin?  ???

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #327 : 16.06.10 - klo:19:10 »
^Kyllä mä tuollaisesta oon ainakin itse saanut ihan tuhkaisen. :) Se vaati kuitenkin n. 15-20 minuutin hopeashampoomuhitteluja, ja jos hopeahoitoainettakin löytyy niin mikäs sen parempi. Itsellä oli Bonacuren hopeashampoo, ei ole mitään kokemusta/tietoa tuosta sinun mainitsemasta, mutta eiköhän se onnistu. :D Ja ellei noilla niin tuhdimpaakin kamaa löytyy..

Edit. Ja niin, tuota shampoota sain tursuttaa ihan reilusti tukkaan, pieni määrä ei riittänyt.

tiity

• Vieras
« Vastaus #328 : 16.06.10 - klo:20:31 »
Nyt on pieni juures paniikissa. Mä en oo tosiaankaan ollut koskaan blondi ja nyt olen blondannut viimeisen 3:nkk aikana tukkani(itse). Tuola jossain sanottiin, ettei hopeashampoo toimi jos tukka on liian keltainen, ja mä pelkään että mulla on! :<

Tolta näyttää siis tukka.. ja on mun makuun liian kellertävä. Käytössä Four Reasons hopeashampoo ja 3 käyttökertaa takana.
Onko kotikikkailut nyt koitunu omaan nilkkaan vai onko mulla mahiksia vielä kauniiseen, kylmänsävyiseen blondiin?  ???

Jos syväpuhdistavan shampoon ja hopeashampoon jälkeen väri ei muutu mitenkään, suosittelisin raidoitusta koko päähän, keltaisimpiin kohtiin. Itselläni on 3 VUOTTA takana keltaisten hiusten kanssa tappelemista, 2007 aloin vaalentaa mustista hiuksista. Muutama kokopään vaalennus, raitoja, hopeashampoota, taittovärejä (vaahtovärejä ja ihan hapetevärejä)... Tulos 3 vuoden takaa on tämä:
http://irc-galleria.net/user/TiiiTy/picture/116127281
Hiukset ei aina ole ollut noin vaaleat, mutta vaalein tulos mitä olen saavuttanut.
Kikkoja on monia, kannattaa melkein lähteä jostain kampaamosta kysymään, mitä pitäisi sinun tilanteessa tehdä.

Poissa Lauramainen

• HAIRahtanut
« Vastaus #329 : 16.06.10 - klo:21:33 »
Joo kiitos vinkeistä :) Kampaajalle kai suuntaankin jos tämä ei tästä mene noilla aineilla mitä mulla on. Olisi varmaan pitänyt mennä alunalkaen sinne :D mutta silloin koko prosessista katoaa se hohto ja jännitys. Jotenkin nautin itse kotivärjäilystä.