Kirjoittaja Aihe: Hopeashampoot ja -hoitoaineet  (Luettu 309414 kertaa)

Poissa kuku

• Tukkaguru
Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet
« Vastaus #330 : 16.06.10 - klo:22:23 »
Miltä sarjoilta löytyy hopeahoitoainetta? Loreal expert (?) hopeahoitoainetta bongasin sokokselta, mutta sisältää paljon silikonia, joten en mielellään ostaisi sitä (mulla silikoni lätsäyttää ja suoristaa). :/
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa Lemmy

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #331 : 16.06.10 - klo:22:37 »
^^Mun silmään toi ei kyllä oo kovin keltainen, lähinnä sellainen tummemman vaalea, ei ainakaan mikään kusenkeltanen niinkun joskus oon nähny. Ihmettelen kyllä suuresti miten tuosta saisi pelkällä hopeashampoolla ihan kylmänsävyistä? Mun mielestä liian tumma siihen hommaan, mutta voi toki yrittää. Raidoitusta suosittelen minäkin.
Vaalennetut/raidoitetut, puoleen selkään olevat hiukset. Tukkamaniaa jo muutama vuosi, eikä loppua näy!

Paka-08

• Vieras
« Vastaus #332 : 17.06.10 - klo:00:30 »
Minä itse yleensä vaalennan tuohon pisteeseen hiukseni kuin Lauramaisella (joskus hieman vaaleammaksi riippuen haluamastani sävystä) ja isken kevytväriä taittamaan keltaisuutta. Hyvin on toiminut ja tuloksena on aina ollut kauniin vaaleat hiukset ilman kellerystä. Tietenkin kannattaa niitä tummempia ketaisempia kohtia vielä vaalentaa jos haluaa tasaisemman tuloksen, mutta joskus taittovärit jos on kevytväri niin saattaa yllättävän hyvin taittaa sillein, että ei kovin häiritsevältä enää näytä. Jos ihan valkoista tavoittelee niin sit joutuu ainenkin 1-2 kertaa vaalentamaan koko pään. Mutta mielestäni sellainen luonnoton peroksidiblondi sopii vain harvalle ja nyt kun on kesä niin mielestäni ei kannata ihan valkoiseksi vetää. Suosittelen mielummin tuohon  Lauramaisen hiuksistoon tuhkaista suora - tai kevytväriä kun ne eivät tee hallaa hiusten kunnolle. Vaalennuksen aiheuttama rakenteen pehmentyminen jo kuitenkin näkyy selvästi, etten lähtisi raidoittamaan mutta ehkä vaalentaisin tosiaan niitä tummempia kohtia ettei hiusten kunto mene aivan pilalle. Pienet tummuuserot hiuksissa ei haittaa kun tulee luonnollisempi vaikutelma sitten kun taittovärjäys on tehty. Kyselepä siis jostain kampaamosta joka myy suora- ja kevytvärejä kotikäyttöön.
« Viimeksi muokattu: 17.06.10 - klo:00:32 kirjoittanut Paka2011 »

Poissa Hyx

• HAIRahtanut
  • Perfektionisti & alkemisti
« Vastaus #333 : 03.07.10 - klo:15:24 »
Noniin, luinpa koko ketjun läpi mutta pariin kymysykseen en saanut vielä vastausta.

Eli, miksi hopeashampoot kuivattavat tukkaa niin kamalasti?

Jos haluan säästää, niin onko tyhmää laittaa hopeashampoota (pigmentin takia) tehismuhitteluun mukaan, vai onko tulos silloin +-0?
Kokeilin tätä kerran, pistin siis vajaa ruokalusikallisen bonacuren hopeashampoota ja joicon IH ja rekkua suhteessa 2:3. Annoin vaikuttaa päässä n. 15min, jonka jälkeen huuhtelin. Vaaleimmat raitakohdat kirkastuivat hienosti, jopa aavistuksen liilertäväksi ja kuontalo oli hyvin tuhkainen. Keltaisimpia (ja orassisimpia) osuuksia se ei kyennyt taittamaan. Tehiksistä huolimatta tukka oli todella kuiva ja takussa, hyvä kun sai sormet päänahkaan. Ei tee kauheen kivaa jo ennestään kuiville hiuksille..  :-\

Vai olisiko järkevintä ostaa sinistä karamelliväriä ja pistää sitä tehismuhitteluihin? Onko tulos miten pysyvä ja haittaako tuntikausien muhittelu?
Kiitos vyötärömittani ja neitsythius! <3 <3

iHerb FOD387

Remember the secret!

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #334 : 03.07.10 - klo:16:36 »
Sinisellä suoravärillä voi itse tehdä vaikka millaisia taittavia mömmöjä, joiden ei tarvitse olla yhtään kuivattavia. :) En tiedä kuinka hyvin tuo karamelliväri toimii, mulla ainakaan ei punainen karamelliväri auttanut ruskeissa hiuksissa lievään sävyeroon yhtään.

Mun mielestä suoravärit on parhain keksintö ikinä. ;D Niillä saa eri vahvuisia hopeahoitiksia ja -hoitoaineita ihan mistä tahansa marketti- tai kampaamotuotteesta. Toisaalta kyllä myönnän, että jos erittäin vaaleiden raitojen seassa on tummempia ja oransseja osioita, niin niitten taittaminen voi olla hieman haasteellista.. :P nimim. entiset lämpimänruskeat hiukset + vaaleat raidat joista en saanut kylmänruskeita millään..

Poissa Hyx

• HAIRahtanut
« Vastaus #335 : 03.07.10 - klo:20:52 »
^Totta... Ihan tehojenkin takia voisin harkita sitä suoraväriä. Käykö siihen tarkoitukseen esim. stargazerin suoravärit?
http://www.villikihara.fi/cat/product_details.php?p=280
Kumpi parempi, violet vai royal blue?  :)

iHerb FOD387

Remember the secret!

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #336 : 03.07.10 - klo:21:03 »
^Juu, itse käyttelin stargazerin punaista saadakseni blondiin hieman lämmintä mutta puhdasta vivahdetta, joten sen perusteella ainakin sanoisin että ovat oikein hyviä tähän tarkoitukseen. Annostelussa kannattaa aluksi olla varovainen, ettei sitten saa ihan sinisiä raitoja. ;D

Violetti taittaa paremmin keltaista ja sininen oranssia, joten siitä mitä väriä haluat enemmän taittaa pois, sen mukaan valitset. :D

Poissa Hyx

• HAIRahtanut
« Vastaus #337 : 05.08.10 - klo:23:25 »
Kiitos vielä Alice tosta suoravärivinkistä.  <3

Ostin jokin aika sitten rehellisen sinisen Stargazerin suoravärin. Sekoitan värjäyskipossa noin millin suoraväriä, sekä 1-2 rkl hoitoainetta/tehistä. Käytän tota sekoitusta kerran pari viikossa normaalin hoitoaineen tapaan, ja täytyy sanoa että hyvä on! Tukka pysyy ihanan viileänsävyisenä ja mikä parasta - se ei kuivata ja voin käyttää lempihoitsikkaa aina tukkaan! Täytyy kuiteskin muistaa kammata hoitsikkasekotus tukkaan tasaisesti ja antaa vaikuttaa muun peseytymisen ja sheivaamisen ajan.

Tosi mukavaa on myös, että tuo suoraväripurnukka riittää mulla varmaan vuodeksi käyttöön. Eli ei tarvii huolehtia enää keltaisista hiuksista! Oma tukkahan oli ysiasteinen vaalennettu kuiva pehko.

iHerb FOD387

Remember the secret!

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #338 : 26.08.10 - klo:17:20 »
Onko jollain kokemuksia KC:n hopeashampoosta?
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #339 : 27.08.10 - klo:10:12 »
Ostin kokeiluun Igoran Color Gloss -värinaamiota, joka korvaa Color Gloss -suoravärivaahdot ja olin melkoisen pettynyt. Tavara on tuoksultaankin ihan samaa kuin Igoran Duality, tai en kyllä ole verrannut INCI-listoja, mutta samalta tuntuu, näyttää ja tuoksuu. Sävytti kyllä ihan hyvin, mutta naamion jälkeen tarvitsee tehistä hiuksiin, tai hiuksista tulee kuivat. Käy myös melko kalliiksi, sillä naamiota uppoaa hiuksiin aika hyvään tahtiin yhdellä käsittelykerralla. Ei siis vakuttanut mua yhtään, enkä varmasti osta uutta tuubia tuota tavaraa.

Poissa Lemmy

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #340 : 27.08.10 - klo:19:25 »
Yritin googlettaa Crestolin color glossia, mutta en oikein löytänyt paikkaa, missä niitä myydään? Eikö tosiaan netistä voi tilata?

Kuinka kauan suoravärin voi antaa vaikuttaa keltaisuuden poistossa, onko kyse minuuteista? Vai onko ajalla edes väliä vai mitä pidempi vaikutusaika sen enemmän väri imeytyy? Muhittelen joka ikinen kerta shampoopesun jälkeen ja kuulostaisi kauhealta, jos en pystyisikään tämän takia muhittelemaan  :-\. Tosiaanko vain yksi tippa voi riittää koko päähän? Entä jos on pitkä tukka (puoliselkään) ja hoitista kuluu tyyliin 4 ruokalusikallista, laitanko 4 tippaa sekaan? Riippuu tietysti vähän keltaisuudesta.
« Viimeksi muokattu: 27.08.10 - klo:22:27 kirjoittanut Lemmy »
Vaalennetut/raidoitetut, puoleen selkään olevat hiukset. Tukkamaniaa jo muutama vuosi, eikä loppua näy!

Poissa imaria

• HAIRahtanut
« Vastaus #341 : 28.08.10 - klo:22:41 »
Onko jollain kokemuksia KC:n hopeashampoosta?

On, tuoretta :)

Koostumukseltaan aika lailla BC:n oloista. Pigmentiltään vähäisempää kuin BC. Annoin olla 10-15 minuuttia, ja tuloksena se, että hieman 10.13 vaaleammat raidat taittuivat oikein nätisti todella platinaisiksi, mutta tuota muuta tukkaa, joka tosiaan on tässä jo hyvän aikaa kellastunut, taittoi vain vähän. Eivät nämä kutrit enää niin keltaiset ole kuin pari tuntia sitten, mutta pidempää vaikutusaikaa tämä kyllä tarvitsisi. Enkä usko, että platinaraidat siitä sen kummemmin harmaantuisivat. Hyvä perushopeashampoo, siis. :) Seuraavaksi kokeilen pidempää vaikutusaikaa.
1cMiii / vaaleat / tavoittelevat olkapäitä

Poissa hilpsu

• HAIRahtanut
« Vastaus #342 : 28.08.10 - klo:22:50 »
Yritin googlettaa Crestolin color glossia, mutta en oikein löytänyt paikkaa, missä niitä myydään? Eikö tosiaan netistä voi tilata?

Netistä en ole löytänyt, mutta ainakin Hairlekiineissä myydään. Tampereella myös Kalevan Prisman karkkihyllyn luota löytyy.

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #343 : 29.08.10 - klo:10:55 »
^^
Okei, kiitos. Tuo kyllä vaikuttaisi ihan hyvältä vaihtoehdolta. Pidän itse lämpimän vaaleista hiuksista ja on ongelmana lähinnä latvojen kellertävyys, joten en hirveästi viitsisi hopeaosastoon panostaa. KC:n hinta olisi aika hyvä. :)
Vielä kuitenkin mietin, kumpi on parempi lähinnä pituuksien sävyn taittoon; sävyttävä hoito vai hopeashampoo?
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa imaria

• HAIRahtanut
« Vastaus #344 : 29.08.10 - klo:15:19 »
^

Yksi vaihtoehto olisi tietysti KC:n colour mask, joka ei mikään hirmupigmenttinen ole, mutta jonka käytöllä on helppo tietysti säädellä sitä, miten paljon taittoa haluaa. Kampaaja sanoi mulle, että sitä voi periaatteessa käyttää ihan päivittäin, ja mainosti "tosi hoitavaksi" - ja olihan se muistini mukaan INCIltään ihan okei. :) Jos mitään hirveää taitontarvetta ei ole, niin harkitse ihmeessä tuota naamiota. :)
1cMiii / vaaleat / tavoittelevat olkapäitä