Kirjoittaja Aihe: Puuterit  (Luettu 148108 kertaa)

Poissa Avena

• Tukkaguru
Puuterit
« : 29.01.06 - klo:16:26 »
Olen käyttänyt vuosia Clarinsin irtopuuteria (translucent) ja ollut ihan tyytyväinen siihen. Hinta vain on korkea (39 e), mutta riittää päivittäinkin käytettynä vuoden.

Lähinnä kiinnostaisi kuulla käyttäjien kokemuksia erikoispuutereista eli esim. valo-ja aurinkopuutereista. Moni on ilmoittanut omistavansa Lumenen valopuuterin, mutta kun kaupassa kokeilin sitä käteen, en huomannut sen poikkeavan mitenkään tavallisesta puuterista. Mihin kohtaan te laitatte sitä?

Aurinkopuutereista mulla on vähän enemmän kokemusta, mutta harkitsen vielä merkkiä. Suosituksia? Kaapissani on pyörinyt iät ajat joku vanha Yves Rocherin aurinkopuuteri, mutta haluaisin kyllä löytää jonkun uuden ja kunnollisen. Katselin kaupassa Lumenen aurinkopuuteria. Avaamattomissa rasioissa näytti olevan jotain kimalletta, mutta testeristä se oli ikäänkuin poistunut. Kimalteleeko kovasti?

Lumenen nettisivuilla on hyvät ohjeet (video) aurinkopuuterin levityksestä. Samalla videolla tavallinen puuteri levitetään sellaisella harjalla. Itse olen käyttänyt aina vippaa. Olisikohan tuollainen harja parempi ja mistähän sellaisia saa, Cittarissa ei ainakaan näkynyt, vaikka oli muuten aika paljon näitä Lumene/Duroy siveltimiä.
1bFi

Poissa Metku

• HAIRahtanut
  • En ole tarpeeksi nuori tietääkseni kaikkea. -OW-
Vs: Puuterit
« Vastaus #1 : 29.01.06 - klo:16:33 »
MUS:n aurinkopuuterista tykkäsin kovin paljon. Harmi vaan, että se joutui teille tietämättömille.

Mä kaipaisin suosituksia hyvistä kivipuutereista, joilla päivän mittaan voisi korjailla meikkiään, ilman, että se muuttuu tosi sottasen näköiseksi.
1b F ii
Väri 3.0
Pituus n. 74 cm
Hiuskuvia löytyy Hiuslaatuketjusta (s. 2)

Poissa Elisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #2 : 29.01.06 - klo:16:41 »
Mä olen nyt tykästynyt YSL:n semi-loose powderiin. Tuo on siis se kiinteässä muodossa oleva puuteri, joka kuitenkin jättää irtopuuterimaisen pinnan iholle. Siinä on sellainen käännettävä "raastin" joka jauhaa kiinteää puuteria irtomuotoon.

Ennen käytin No7:nin irtopuuteria, jossa hinta-laatusuhde oli aivan loistava, mutta se translucent-sävykin on tavallaan liian tummaa minulle. Aina kun sitä No7 levitin kasvoille, sen kohdattua meikkivoiteen, meikkipohja tummui aina ihan liikaa. Nyt tuon YSL:n kanssa en kärsi ollenkaan enää tuosta meikkipohjan tummumisesta, vaan naama pysyy tarpeeksi vaaleana, vaikka puuteria lisäileekin. Vaalein sävy tuosta on juuri täydellisen vaaleaa minulle, harvinaisia tuollaiset tuotteet.

Puuterivipalla levitettynä tuo semi-loose powder tekee aivan liian pakkelin tuloksen, aitokarvasiveltimellä puuteria annostuu sopivasti.

Tietyssä valaistuksessa olen huomannut (kämmenselkään testattuna), että tuo näyttäisi kimaltelevan! Mutta ei se oikeasti tuo mitään kimalletta tai valonhohtoisuuttakaan erityisemmin kasvoille. Myyjäkin Sokoksella ihmetteli, kun sanoin että näen siinä pienenpieniä kimalteita, hän sanoi vain, että eihän siinä mitään sellaisia ole.

Rasia on ihanan luksusmainen, ja kiva kun siinä tulee vielä se aitokarvasivellinkin mukana. Ja se puuterin jauhaminenkin käy näppärästi. Vaikka mielestäni siinä mielessä turha keksintö tuo kiinteä irtopuuteri, että kyllä tavallinen irtopuuterikin voi olla käytännöllinen kantaa mukana ilman, että sitä puuteria pöllähtelisi sieltä, jos rasia on vain tarpeeksi hyvin suunniteltu. Esim. tuon No7:nin irtopuuterin rasia oli todella hyvä, ei ikinä mitään sotkua saanut aikaan, sen sai suljettua tiiviisti.

Poissa tarhatyyli

• Tukkaguru
  • Unorganized Perfectionist
« Vastaus #3 : 29.01.06 - klo:16:53 »
Mä olen tykästynyt Grimasin transparent irtopuuteriin. On myös tosi halpaa ja kestää ikuisuuden. Ainoa miinus, että purkki on huono. Pöllähtelee ja kunnolla.
Mukana kannan Lumenen Skin Couture-kivipuuteria. Mun mielestä yksinkertaisesti hyvä peruspuuteri, ei min.öljyjä eikä muistaakseni paljon yhtään silikoneja.
Se Lumenen valopuuteri on mullekin hämärän peitossa. En näe mitään eroa normipuuteriin ja on mulle liian tummaa, vaikken ole edes erityisen vaalea.
Sisäinen kauneus on rumien huijaus.

Vapaus on porvarillis-liberaalinen sairaus johon voi kuolla.

Poissa Metku

• HAIRahtanut
« Vastaus #4 : 29.01.06 - klo:16:55 »
Mä olen tykästynyt Grimasin transparent irtopuuteriin. On myös tosi halpaa ja kestää ikuisuuden. Ainoa miinus, että purkki on huono. Pöllähtelee ja kunnolla.

Mun mielestäni tää on yksi kammottavimmista puutereista mitä olen käyttänyt.  :-\ Purkista varmaan vielä 80% jäljellä, joten tuskin tulee loppuun asti käytettyä.
1b F ii
Väri 3.0
Pituus n. 74 cm

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #5 : 29.01.06 - klo:17:18 »
Minä olen tykännyt todella paljon Cliniquen irtopuuterista. Harmi vaan, että alkaa lähennellä loppuaan. Odottamassa on kyllä Lumenen irtopuuteri, joka sekin on todella hyvä hintaansa nähden. En jotenkin ennen osannut yhtään käyttää irtopuuteria vaan pakkeloin naaman tavallisella kivipuuterilla. Nyt kun olen päässyt irtopuuterien maailman en osaa kasvoille muuta laittaakaan, paitsi paljon peittoa tarvitseviin kohtiin vielä päälle meikkipuuteria.
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa Metku

• HAIRahtanut
« Vastaus #6 : 29.01.06 - klo:17:21 »
En jotenkin ennen osannut yhtään käyttää irtopuuteria vaan pakkeloin naaman tavallisella kivipuuterilla. Nyt kun olen päässyt irtopuuterien maailman en osaa kasvoille muuta laittaakaan, paitsi paljon peittoa tarvitseviin kohtiin vielä päälle meikkipuuteria.

Tiedän tunteen. Sitten kun irtopuuterista innostuu niin mikään kivipuuteri ei tunnu antavan samanlaista ihanaa lopputulosta.  :D Kuitenkin mä en tykkää kantaa suuria määriä meikkejä mukanani koko päivää, joten irtopuuterirasian mukanakantaminen ei vaan yksinkertaisesti ole mun juttu. Meikkipuutereita taas ei ole tarpeeksi vaaleita. :(
1b F ii
Väri 3.0
Pituus n. 74 cm

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #7 : 29.01.06 - klo:18:37 »
Lähinnä kiinnostaisi kuulla käyttäjien kokemuksia erikoispuutereista eli esim. valo-ja aurinkopuutereista. Moni on ilmoittanut omistavansa Lumenen valopuuterin, mutta kun kaupassa kokeilin sitä käteen, en huomannut sen poikkeavan mitenkään tavallisesta puuterista. Mihin kohtaan te laitatte sitä?

En ole huomannut siinä mitään valoefektiä... Koko kasvoille olen levittänyt ihan normaalisti. Tavalliseen Lumenen kivipuuteriin verrattuna tuo valopuuteri on kuitenkin tuntunut peittävän paremmin.

Nyt käytän meikin viimeistelyyn Lorealin Translucide-irtopuuteria, joka on tosi hyvä! Syksyllä ostin sen ja se oli eka irtopuuterini enkä oikeasti osannut kuvitella, että se olisi iholla niin paljon paremman näköinen kuin kivipuuteri. Meikkiä korjailen Lumenen kivipuuterilla, jos on tarvis.

Poissa Emiliaa

• HAIRahtanut
« Vastaus #8 : 29.01.06 - klo:18:48 »
Mulla on ollut nyt käytössä vuoden verran diorin irtopuuteri. todella riittoisaa, sillä vieläkin reilusti jäljellä. muutenkin tykkään tästä kovasti. viimeistelyyn käytän no7:n kivipuuteria. seuraavaksi ostan luultavasti isadoran. myös chanel houkuttaisi, olisi niin luksus pakkaus tuossa :-*
Naisen tärkein tehtävä on pitää huolta vartalostaan
-Martina Aitolehti

Poissa Nadine

• HAIRahtanut
« Vastaus #9 : 29.01.06 - klo:18:54 »
Mulla on kanssa tuo Lumenen "Luminous Play" valopuuteri eikä siitä kyllä mitään valoefektiä minunkaan mielestä tule. Muuten tuo puuteri on toiminut ainakin minulla loistavasti. :-*Se toisiaankin tuntuu peittävän paremmin kuin tavallinen puuteri, mutta se ei kuitenkaan ole paksua ja pakkelimaista. Käytän tätä puuteria koko kasvoille ja muutenkin kuin vain meikin korjaluun.  Tuntuu myös, että naaman kiilto pysyy tämän puuterin kanssa pidempään poissa kuin esim. Lumenen tavallisella puuterilla.
Irtopuuteri mulla on Cliniquen ja se on kanssa tosi hyvä tuote. Vaikka se on riittosaa, yritän säästää sitä ja käytän sitä vaan juhlameikissä. Pitäis varmaan rohkaistua ja alkaa käyttämään sitä arkenakin tai ostaa vaikkapa se, tässäkin ketjussa kehuttu, Lumenen irtopuuteri "arkikäyttöön".
1bMii

Poissa tukutuku

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #10 : 29.01.06 - klo:19:37 »
Mulla on just tuo Elisan mainitsema no7:n translucent irtopuuteri ja mun mielestä se on erinomainen. Hinta-laatusuhde on ihan huippuluokkaa.

Kivipuuteria mulla ei ole ollenkaan. Meikin korjaamiseen käytän Cliniquen meikkipuuteria ja/tai TBS:stä saatavia paperipuuterilappusia.
"Oh my dog. Oh Long John. Oh Long Johnson. Oh Don Piano. Why I eyes ya, all the live long day?"

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #11 : 29.01.06 - klo:19:58 »
No7:n irtopuuterissa on kyllä loistava hinta-laatusuhde. Toimii hyvin ja purkki kestää ikuisuuden.

Olen tykännyt myös Lorealin Translucide -irtopuuterista. Lancomen irtopuuteri on myös hyvää ja Diorin irtopuuteri on ihanaa, säästelen sitä käyttämällä sitä vain bilemeikkiä tehdessäni  :D

Kivipuutereista suosikkini on Lancome Poudre Majeur (?) kivipuuteri, ei näytä iholla pakkelilta. Ennen kivipuuterin lisäämistä kannattaa poistaa iholta näkyvä rasva, joko puuteripaperilla (esim. Body Shopin tai art decon) tai wc-paperilla, jotkut käyttävät myös Ritzla-sätkäpapereita. Mikä tahansa kivipuuteri kökkööntyy helposti jos sitä lisää suoraan rasvaiselle iholle.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Zippo

• HAIRahtanut
« Vastaus #12 : 29.01.06 - klo:20:46 »
Yhdyn Diorin puuterin ylistyskuoroon  :). Vaikka on ostoksena kallis, niin riittää mulla jokapäiväisessä käytössä ainakin vuoden. Sopivan vaalea (ei kuitenkaan yhtään punertava) sävy mun iholle ja ehdoton plussa mineraaliöljyttömyydestä. Kivipuuteria ei olekaan, kun ei löydy sopivaa sävyä ja pitäisi olla öljytön  :-\

Poissa Twinkley

• Tukkaguru
« Vastaus #13 : 29.01.06 - klo:20:50 »
Minunkin lempparini on tuo No7, jossa on loistava hintalaatu-suhde. Ainoastaan minua harmittaa siinä sama asia kuin Elisaakin, eli tuntuu että se tummentaa meikkipohjaa jonkin verran.  :-\ Translucide-sävyssä on myös hieman liian punakka sävy, mutta olen silti käyttänyt puuteria ihan tyytyväisenä, kun meikkipohjan sävy kuitenkin tasoittuu ihon lämmössä.  :)

Tekisi mieli kokeilla tuota YSL:ää kamalasti. Hintaa on vain aika rutkasti, joten saa nyt nähdä.
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com

Poissa Miracle

• Tukkaguru
« Vastaus #14 : 29.01.06 - klo:21:00 »
Mä oon harkinnu meikkipuuterin hankkimista, mutta en oo ihan perillä että missä niissä on mineraaliäljyjä ja missä ei.. Eli osaisko joku suositella jotain hyvää meikkipuuteria, jossa ei mineraaliöljyjä olis? :) Ja sävyn pitäis olla tosi vaalea, kuten Lumenen 0 sävy.. Ja ei mielellään mitään kovin kallista, kun ei opiskelijabudjetti anna periks.. :-\