Kirjoittaja Aihe: Puuterit  (Luettu 143003 kertaa)

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
Vs: Puuterit
« Vastaus #15 : 29.01.06 - klo:21:10 »
Zippo, jos kerta tykkäät Diorin irtopuuterista niin oletko kivipuuteria kokeillut? En osaa sanoa mitä se sisältää, mutta itse olen tykännyt myös siitä, unohtui mainita edellisessä viestissä että se on käytössä Lancome Poudre Majeurin ohella. Harmittaa vaan kun se vanha kuusikulmainen (?) rasia oli niin kaunis ja tämä viime vuonna tai sitä edellisenä uudistunut puuterirasia on tällainen tylsä suorakulmio.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa alley

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #16 : 29.01.06 - klo:21:14 »
Minullakin on käytössä No7:n irtopuuterin vaalein sävy, ja olen tyytyväinen. Tummentaa meikkipohjaa, muttei häiritsevän paljon. Päivällä laukussa kulkee TBS:n paperipuuterivihkonen, joka on todella kätevä meikinkorjailuun.
        CC:stä muuten luin, että No7 uudistaisi tuotteidensa pakkaukset (vk:sta 9 alkaen pitäisi löytyä kauppojen hyllystä), ja irtopuuteripakkauskin muuttuu: tulee sellaiseksi sivellintyyppiseksi, päästä painettaessa tupsahtaa sinne siveltimeen puuteria. En tiedä sitten uudistuuko koostumuskin.

Poissa Zippo

• HAIRahtanut
« Vastaus #17 : 29.01.06 - klo:21:18 »
Hunajapupu: No kyllähän mä sitä kivipuuteriakin olen Diorilta kokeillut, innoissani ostin kun huomasin et irtopuuteri sopii niin hyvin  :D. En tiedä mistä johtuu, mut kivipuuterin sama sävy on mulle liian tumma, vaikka miten kevyelti yrittäis laittaa  :-\. Se on tosiaan myös mineraaliöljytön, eli sinänsä aivan täydellinen muuten.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #18 : 29.01.06 - klo:21:29 »
Zippo: Voi harmi! Itse olen todella vaaleaihoinen ja kivipuuterin 601 translucent light -sävy sopii tosi hyvin. En oo ainakaan huomannut että se erottuisi mitenkään tummempana iholla kuin translucent -irtopuuterikaan, kun laittaa sitä sen irtopuuterin päälle. Tupsuttelen sitä välillä iholle ihan meikkihuiskulla, jolloin se ainakin levittyy hyvin kevyesti. Mikä sävy sulla on siitä kivipuuterista/oletko hyvin vaaleaihoinen? Voihan olla, että jos kivipuuterin vaaleampi sävy sopisi sulle paremmin, ellei sulla ole jo käytössä se vaalein sävy? En muista nyt ihan varmasti, mutta Lancome Poudre Majeur-kivipuuterissa saattoi olla vielä vaaleampi sävy kuin Diorin vaalein kivipuuteri, jos todella vaaleaa kivipuuteria tarvitset. Itselleni sopii sekä Lancome että Dior, kunhan on vaaleimmat sävyt mitä löytyy. Ihoni on sen verran vaalea, että esim. Maybellinen, Lorealin, Nivean, Isadoran jne meikkivoiteet on kaikki liian tummia, tällä hetkellä käytössä enimmäkseen jokin Nina Riccin todella vaalea meikkivoide sekä Diorin Diorlight sävyssä 100.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Zippo

• HAIRahtanut
« Vastaus #19 : 29.01.06 - klo:21:45 »
Hunajapupu:

Tuo Diorin 601 on mullakin ja muistaakseni kivipuuterista se vaalein (annoin sen pois, joten en voi tarkistaa). Mä taisin taputella kivipuuteria vipalla, eli selittäisköhän se sen, että tuli liian tumma? Jos siis laitoin liikaa kuitenkin?  ??? Varsinkin otsallani on tapana kiiltää iltapäivän jälkeen aika reippaasti, vaikka ensin taputtelenkin liian rasvan pois (wc-paperilla yleensä  ::)), niin silti aine tuntui jämähtävän ihoon.

Olen kokeillut myös Lancomen irtopuuteria, mutta sen mineraaliöljyt tukkivat pidemmällä käytöllä. Sen kivipuuteria en ole kokeillutkaan. Mulla on kans aina kaikki liian tummaa tai liian punaista/keltaista, koska olen lähes valkoinen naamastani  :D.  (Voit käydä värianalyysiosastolla katsomassa kuviani, jos haluat nähdä mistä puhun) Meikkivoiteena käytän Kanebon Cream Finishiä, sävyä Pearl Ivory ja se on täydellinen mulle  :).

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #20 : 29.01.06 - klo:22:24 »
Pitääkin seuraavaksi testailla noita Kanebon meikkivoiteita, kiitos vinkistä :) Mulla on nyt Kanebon meikkipuuteria joka on valitettavasti hieman liian tummaa mutta kyllä se menettelee paremman puutteessa. Mulla on ongelmana kans ihon valkeus, en rusketu yhtään edes kesäisin (joko palan, punoitan tai iho ei reagoi mitenkään aurinkoon) joten samat valkeat meikkivoiteet käytössä kesät talvet...

Lorealin Translucide-meikkivoiteen sävy 14 oli mulle hyvä, onneksi hamstrasin sitä pari purkkia ennenkuin se poistui markkinoilta, käyttelen sitä bilemeikkivoiteena siihen asti kunnes loppuu. Se on vähän "harmaata", mutta yllättäen iholla se on hyvä. Kaula on ihan valkea samoin kun vartalon iho muutenkin, joten meikkivoiden ei todellakaan voi olla liian tumma tai näyttää todella tyhmältä kun kasvot ja kaula on ihan eri paria. Valitettavasti kosmetiikkamyyjien vakilause tuppaa olemaan "Sä kun olet niin vaalea niin tämä sävy toisi hyvin sävyä kasvoillesi!"  ::) Tätä siis kuulee kun myyjän edustamasta sarjasta ei löydy tarpeeksi vaaleaa sävyä ja jotain olisi silti saatava myydyksi...

Lumenella on tarpeeksi vaaleita sävyjä parissa meikkivoiteessa mutta muuten ne meikkivoiteet ei mulle sovi joten niitä ei enää tule ostettua. Lancomen Color ID:n sävy 00-2 yllättäen sopi hyvin, vaikka se vaikuttaa purkissa tummalta. Kun sitä levittää iholle niin se todellakin jotenkin tuntuu sulautuvan ihon sävyyn, kasvot jää aavistuksen tummemman sävyisiksi kuin kaula mutta ero ei ole silmiinpistävä eikä haittaa, jopa mieheni on kehunut tuota meikkivoidetta koska kun mulla on sitä niin ei kuulemma edes huomaa että mulla meikkivoidetta, iho vain näyttää todella hyvältä. Maybellinen Non Stopia ostin pitkästä aikaa kokeiltavaksi, muistelen että se on hieman liian punertava iholla mutta katsotaan nyt... Sävy on muuten aika ok, se onkin Maybellinen meikkivoiteista vaalein.

Viime syksynä annoin kosmetiikkamyyjän vakuutteluiden upota itseeni ja erehdyin ostamaan Maybellinen Wonder Finishin vaaleimman sävyn, jaiks! Se oli sittenkin liian tummaa, ja lisäksi muuttui kasvoilla oranssin sävyiseksi, joten näytin lähinnä appelsiinilta  :D Harkinnassa on myös Make Up Storen meikkivoiteiden testaus, niitä taisi olla myös hyvin vaaleita sävyjä, ja muistelen että ainakin joskus teini-iässä käytin niitä jonkin verran.

Poissa Annika

• HAIRahtanut
« Vastaus #21 : 30.01.06 - klo:00:08 »
Lähinnä kiinnostaisi kuulla käyttäjien kokemuksia erikoispuutereista eli esim. valo-ja aurinkopuutereista. Moni on ilmoittanut omistavansa Lumenen valopuuterin, mutta kun kaupassa kokeilin sitä käteen, en huomannut sen poikkeavan mitenkään tavallisesta puuterista. Mihin kohtaan te laitatte sitä?

Lumenen valopuuteri löytyy minulta, ja samalla tapaa käytän kuten muutkin, eli kuten normaalia puuteria. Ei ole erityistä valoefektiä minustakaan siinä, mutta sävy on hyvä ja vaalea, neutraali. Siinähän on vain se translucent-sävy.
Se on ainakin mukavan kevyt, jos ei muuta. Peruspuuteri, mutta mä pidänkin enemmän irtopuutereista, kun saa helpommin kevyemmän ja luonnollisemman lopputuloksen. En muutenkaan juuri käytä tuota kivipuuteria kuin luomien pohjustukseen, kun en tykkää lisäillä päivän mittaan.
The greatest battles are fought within oneself.

Poissa EVS

• HAIRahtanut
« Vastaus #22 : 30.01.06 - klo:09:42 »
Mä kyllästyin etsimään tarpeeksi vaaleaa irtopuuteria, kun mistään marketti- tai merkkisarjasta ei löytynyt hyvää. Marssin sitten Helsingin Make Up Foreverille ja ostin ihan valkoisen irtopuuterin, eikä kyllä muuta meikkivoiteen sävyä yhtään. Ihan loistotuote, koostumuskin on ihana. Ei mikään ihan älyttömän hintainen (olisiko ollut 23 euroa?), ottaen huomioon, että mulla tuo kestää käytössä ainakin kaksi vuotta.

Seuraavat irtopuuterit ovat mun mielestä aika huonoja:
Lancome Poudre Majeur: Sisältö ei mitään ihmeellistä, muutti meikkivoiteen sävyn pinkiksi. Purkki ihan kamala, joka kerta nostaessa puolet sisällöstä tursahti lattialle.
Loreal Translucide: Muuten ihan hyvää, mutta ihan järkyttävän tummaa
Grimas Make Up Powder: Sävy ei ollut liian tumma, mutta lopputuloksesta tulee tosi pakkelimainen

Mulla on sellainen Bobbi Brownin meikkikirja, jossa kyseinen rouva kehottaa kaikkia "posliininvärisen" ihon omaavia (tarkoittaen ilmeisesti kylmään taittuvaa vaaleaa) käyttämään valkoista irtopuuteria. Muiden ihon sävyjen omaavien tulisi kuulemma käyttää silmien alla vaalean keltaista puuteria ja muualla kasvoilla ihon sävyistä. Brownin mukaan läpikuultavat sävyt ovat ihan huijausta, niiden pohja on harmaanvaaleanpunainen. Tiedä sitten miten toimii, mutta Bobbi Brownhan on tunnettu juuri luonnollisista meikeistään.

Tykkään myös erilaisista valopuutereista. Nyt suosikki on tuo Pure Luxen You Glow Girl. Siitä ei tule mitään glitteriä poskella-efektiä, vaan nätti hehku kasvoille. Olen myös käyttänyt Revlonin Skinlights-puuteria, mutta se sopii ehkä paremmin johonkin biletykseen vähän selkeämpien hileiden takia. Olen nyt ihan hullaantunut noihin Pure Luxeihin, Radiance on mun mielestä ihan loistava puuterimainen highlighter.
1a F ii

Tigru

• Vieras
« Vastaus #23 : 30.01.06 - klo:10:50 »
Tuli tuosta valkoisesta irtopuuterista mieleen, että mulla on ollu nyt koko talven käytössä Bourjoisin vitivalkoinen kivipuuteri. Ostin syksyllä muutamalla eurolla ja oon tykänny tosi paljon. Kotelo on kylläkin halpismainen eikä rasiassa ole peiliä + aluksi tuoksu tökki, mutta ostan varmasti ensi talveksi uuden :) Loppukesästä tilasin Strawberrynetistä silloin hinta tais olla n. 6e eli oikein opiskelijaystävällinen hinta. Nyt nuita ei ole siellä enää näkynyt, mutta enköhään jostakin metsästä uuden, kun sen aika tulee :)

Poissa Elisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #24 : 30.01.06 - klo:14:24 »
CC:stä muuten luin, että No7 uudistaisi tuotteidensa pakkaukset (vk:sta 9 alkaen pitäisi löytyä kauppojen hyllystä), ja irtopuuteripakkauskin muuttuu: tulee sellaiseksi sivellintyyppiseksi, päästä painettaessa tupsahtaa sinne siveltimeen puuteria. En tiedä sitten uudistuuko koostumuskin.

No tuohan on typerää, että menevät uudistamaan rasian. Ymmärtääkseni tuossa No7 irtopuuterissa on aivan harvinaislaatuisen toimiva ja käytännöllinen se rasia. Tuota tosiaan pystyy kuljettamaan mukanaan, niin kuin mitä tahansa kivipuuteria, eikä sotkuja pääse syntymään.

Ja niin kuin jo pohdiskelin, niin tuota YSL:n semi-loose powderiakaan ei olisi tarvinnut kehittää, jos kaikki osaisivat valmistaa irtopuuterirasiansa yhtä toimiviksi, kuin tuo No7.

Poissa Tiukunen

• HAIRahtanut
  • She that chooses her own path needs no map.
« Vastaus #25 : 30.01.06 - klo:17:12 »
Mä ostin vähän aikaa sitten  Anytimen puuterin ja  oln ihmeekseni pitänyt siitä kovasti.  :o Käytän puuteria lähinnä silmämeikin pohjustuksena (pohjustusaineen kanssa) ja ainakin siihen tarkoitukseen toimii hyvin.
Hiukset: puolipitkät,tummanruskeat,värjätyt,melko hyväkuntoiset, luonnonkiharat, hennot ja kuivat. 2c-3bFi/ii.

Poissa Rosey

• Hiushörhö
« Vastaus #26 : 30.01.06 - klo:18:00 »
Käytän irtopuutereita, tällä hetkellä Lumene.
Aurinkopuuteri roks monitoimisuuden vuoksi. Poskille ja luomille.

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #27 : 30.01.06 - klo:19:02 »

No tämä uudistus selittää, miksi kaikkia nykyisiä NO7-tuotteita on myyty viime aikoina alehintaan. Oiskohan ne olleet -40% tai jotain...

Poissa Janda

• HAIRahtanut
« Vastaus #28 : 30.01.06 - klo:19:38 »
TBS:n irtopuuterit on mielestäni hyviä, suht edullisia ja vaaleitakin sävyjä löytyy. Tosin se pakkaus ei ole enää yhtä näppärä kuin se mikä colourings sarjassa oli, eli sellanen maustepurkin tapainen mistä sitten ripoteltiin puuteria ja väännettiin kiinni. Tykkäsin tosta systeemistä ihan älyttömästi eikä puuteria koskaan pöllynnyt liikaa. Mutta muuten tykkäilen myös Cliniquen irtopuuterista, ei sekään kovin kallis ja on kestänyt ahkerassa käytössä yli vuoden eikä tunnu loppuvan millään. Sais luvan jo loppua niin vois "laillisesti" ostaa tuon Diorin :P
Hiukset: 1b, F, ii. Vaalennetut, olkapäälle asti. Suosikkeihin kuuluu L'anza ja Tigi.

Tigru

• Vieras
« Vastaus #29 : 30.01.06 - klo:20:21 »
Muistaako joku paljonko Cliniquen irtopuuteri maksaa Suomessa? Entä onko vaalein sävy kuinka vaalea (sopiiko siis ihan todella kalpealle iholle)? Hävettää myöntää, mutta mulla ei ole ollu vielä yhtäkään irtopuuteria, pitäis varmaan hankkia :P Tai no ostin kyllä Calvin Kleinin irtopuuterin ihan vasta, mutta en saanut siitä sitä jauhoa ulos ;D