Kirjoittaja Aihe: Puuterit  (Luettu 144811 kertaa)

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
Vs: Puuterit
« Vastaus #195 : 24.07.06 - klo:22:42 »
Sanni, en nyt ole varma, mutta jos oikein muistan näin lonkalta niin 3 ja 5 ovat keltapohjaisia ja 2 ja 4 sitten punapohjaisia (0 väritön ja 6 ruskea).

Butterfly, tuskin on liian vaalea, on kuitenkin sellainen sävytön ja lähes kaikille sopiva. Voi käyttää ihan kuin tavallistakin kivipuuteria eli ihan vaan pelkästään kiiltoa viemään ja peiteaineen päällä.
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa Butterfly

• Tukkaguru
« Vastaus #196 : 25.07.06 - klo:08:50 »
Butterfly, tuskin on liian vaalea, on kuitenkin sellainen sävytön ja lähes kaikille sopiva. Voi käyttää ihan kuin tavallistakin kivipuuteria eli ihan vaan pelkästään kiiltoa viemään ja peiteaineen päällä.

OK, kiitos. Taidanpa lähteä tänään puuteriostoksille :)

Poissa Sanna

• Tukkaguru
« Vastaus #197 : 26.07.06 - klo:09:51 »
Kiitos taas, Stationery! Täytyy käydä tsekkaamassa nuo 3 ja 5. Viitosta minulla on joskus ollutkin kesäpuuterina, mutta siitä on ikuisuus, ja sävyt ovat varmaan muuttuneet tässä välillä.

Poissa kirmeli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #198 : 26.07.06 - klo:10:56 »
Minua rupes mietityttään että mitä eroa on tavallisesella (kivi)puuterilla ja valopuuterilla ??

Tuleeko tavallisella puuterilla peittävämpi tulos vai miten päin ?
Ja mihin tarkoitukseen tuo valopuuteri on ?

etsiskelen edelleen itselleni kasvoille sellaista meikkiä joka antais läpikuultavan tuloksen,ei siis kovin peittävää.
Ja nyt etsin sitä puutereista ku kyllästyin tahmaisiin ja paksuihin meikkivoiteisiin  :-\

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
« Vastaus #199 : 26.07.06 - klo:14:30 »
Kirmeli, periaatteessa tuo valopuuteri heijastaa valoa tavallista kivipuuteria paremmin ja sen valon heijastamisen avulla optisesti häivyttää juonteita ym., mutta ihan käytännön tasolla en ole paljoa eroa kyllä huomannut. Tuo valopuuteri kun ei kuitenkaan pidä sisällään mitään helmiäistä ym. vähänkään hohtavaa.

Edit. otin nyt nuo puuterit vierekkäin vertailtaviksi (Lumenen tavallinen kivipuuteri ja valopuuteri) ja INCI ainakin on täysin erilainen. Lisäksi tuo valopuuteri tuntui paljon hienojakoisemmalta ja samettimaisemmalta. Eli on niissä kuitenkin jotain eroja. :)
« Viimeksi muokattu: 26.07.06 - klo:15:37 kirjoittanut Stationery »
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa Miracle

• Tukkaguru
« Vastaus #200 : 26.07.06 - klo:18:58 »
Olisikohan tuo lumenen valopuuteri sitten hyvä meikin korjailuun päivän mittaan? jälki ei siis paljoa tavallisesta kivipuuterista eroa? MIten tuossa muuten menee ne sävyt, kun eikös siinä ole vain yksi sävy? niin pitäisikö sen sitten sopia kaikille?  :o 

Poissa Hanna

• HAIRahtanut
« Vastaus #201 : 26.07.06 - klo:19:05 »
Itse huomasin tuosta lumenen valopuuterista sen, että ainakin valokuvissa iho "hohtaa" enemmän. Jää kyllä käyttämättä, näin kesälläkin tuntuu liian oranssilta  :(

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
« Vastaus #202 : 26.07.06 - klo:19:06 »
Olisikohan tuo lumenen valopuuteri sitten hyvä meikin korjailuun päivän mittaan? jälki ei siis paljoa tavallisesta kivipuuterista eroa? MIten tuossa muuten menee ne sävyt, kun eikös siinä ole vain yksi sävy? niin pitäisikö sen sitten sopia kaikille?  :o 

On ihan yhtä hyvä tuote meikin korjailuun päivän mittaa kuin tavallinenkin kivipuuteri. Ja kyllä tuo yksi sävy mielestäni melko hyvin menee kaikille ainakin omien kokemusten mukaan. Itse käytän esim. Double Stayn sävyjä 0 ja 1 ja menee minulle, työkaverini puolestaan käyttää kutosta ja seiskaa ja menee hänellekin.

Edit. itselläni on tosin tuon kanssa sama ongelma kuin kaikkien sävytettyjen kanssa: kun päivän aikana taputtelee kiillon päälle, pitäisi sitten laittaa koko kasvoille, koska näkyy rasvaisten kohtien päällä hieman tummempana. Siksi tykkäänkin käyttää kivipuuterin sävyä 0 tuohon tarkoitukseen.

Poissa kirmeli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #203 : 26.07.06 - klo:19:40 »
eikö valopuuteria ole kuin yhtä sävyä ? käykö se yks sävy kaikenvärisille ihoille,myös ruskettuneelle ?
Kummalla merkillä on parempi valopuuteri Lorealilla vai lumenella ? muilla markettimerkeillä ei tietääkseni ole ollenkaan valopuutereita ?

Poissa Miracle

• Tukkaguru
« Vastaus #204 : 26.07.06 - klo:19:44 »
Onko lorealillakin valopuuteri? en ole sellaista nähnytkään, sokea minä  ;D mutta onko se siis samanlainen kun lumenen vastaava? ja siinäkin vaan yksi sävy? Kun joku tuolla aiemmin mainitsi että tuo lumene näyttää iholla oranssilta, niin vähän epäilyttää että sopisi kovin vaalealle iholle.. Kun mulla kuitenkin meikkivoiteesta 0 sävy, 1 on jo liian tumma..

Poissa Butterfly

• Tukkaguru
« Vastaus #205 : 26.07.06 - klo:20:31 »
eikö valopuuteria ole kuin yhtä sävyä ? käykö se yks sävy kaikenvärisille ihoille,myös ruskettuneelle ?

Toi Lumenen valopuuteri on loppupeleissä melkoisen tummaa. Näin kesäsin se ei haittaa, kun nassu on muutenkin hieman ruskettunut, mutta itse en ainakaan voisi sitä talvisin käyttää :(

Poissa Miracle

• Tukkaguru
« Vastaus #206 : 26.07.06 - klo:20:38 »
^Taitaapa tuo sitten jääd kaupan hyllylle.. uskon sen olevan liian tummaa iholleni, koska en ole yhtään ruskettunut ja omaan jo ennestään tosi vaalean ihon..

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
« Vastaus #207 : 26.07.06 - klo:21:30 »
Eikai Lorealilla sentään ole valopuuteria?

Poissa Butterfly

• Tukkaguru
« Vastaus #208 : 27.07.06 - klo:09:00 »
Hitsi, en mä voi sittenkään enää käyttää tota Lumenen valopuuteria, se tekee mun naaman ihan punaruskeen oranssiksi ja ennen kaikkea aivan liian tummaksi, vaikka hiukan ruskettunut olenkin :(. Johtuu varmaan siitä, kun nassu on niin hirveen rasvanen ja sitten kun se puuteri jotenkin reagoi sen rasvan kanssa, niin muuttaa radikaalisti väriään. Ikinä ei pitäs luottaa tollasiin puutereihin, joissa sanotaan, että yksi sävy, joka sopii kaikille.

Osaisiko joku siis suositella keltapohjaista ja tarpeeksi vaaleaa markettipuuteria? Toi Rimmelin Stay Matte on ihan OK, mutta kaipaisin vähän vaihtelua välillä..

Poissa kirmeli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #209 : 27.07.06 - klo:10:24 »
Eikai Lorealilla sentään ole valopuuteria?

kyllä sillä on,just yks viikko kaupassa kattelin  :)