Kirjoittaja Aihe: Puuterit  (Luettu 148181 kertaa)

Poissa Sanna

• Tukkaguru
Vs: Puuterit
« Vastaus #330 : 07.07.07 - klo:09:23 »
Osaisiko joku sanoa, mikä Cliniquen Blended Face Powderin sävyistä olisi semmoinen hiukan ruskettuneelle iholle sopiva keltapohjainen? Ostin talvella (muutaman juureksen suositukseen perustuen, kiitos vaan  :)) sävyn 08 transparency neutral, joka onkin talvikäyttöön varsin sopiva. Nyt kesällä se tuntuu vähän liian vaalealta, joten pikkuisen tummempaa sävyä kaipaisin. Esim. täältä kun katselen, niin mun näytöllä nuo kaikki sävyt näyttävät jokseenkin harmailta: ::)
http://www.clinique.co.uk/templates/products/sp_shaded.tmpl?CATEGORY_ID=CAT1030&PRODUCT_ID=PROD1026
Oikeastaan ei edes hirveästi haittaisi, vaikka sävy olisi liian tumma (koska noita voi varmaankin helposti sekoitella keskenään), mutta kunhan ei olisi possunpunainen!

Btw: käytättekö te tuota tämän ohjeen mukaisesti?
Apply after makeup, using powder rubdown technique: pour loose powder into palm of hand, rub palms together, then "wash" entire face with powder from hairline to chin. Avoid getting into eyes. Brush off excess with brush.
Mä olen kyllä levitellyt ihan vaan puuterisudilla, tuo kuulostaa aika sotkuiselta puuhalta.
« Viimeksi muokattu: 07.07.07 - klo:09:25 kirjoittanut Sanna »

Poissa MinnieMouse

• Tukkaguru
« Vastaus #331 : 07.07.07 - klo:12:25 »
^ Minulla on kesäisin käytössä Body Shopin irtopuuteri. Siitä löytyy puna- ja keltapohjaiset sävyt. Minulla on käytössä punapohjainen sävy, vaikka ihoni onkin keltapohjainen. Body Shopin irtopuuterilla saa samantyylistä jälkeä kuin Diorin irtopuuterilla: valonhohtoista ja ei pakkeloidun näköistä  :) Kädellekin kokeiltaessa "hohtavuuden" huomaa. Body Shopin puuteria aion ehdottomasti ostaa toistekin ja se on mielestäni paljon parempaa kuin aikaisemmin käyttämäni No7 ja Lumene.

Edit. Vielä lisäys, että tuo punapohjainen sävy ei kuitenkaan tee kasvojani mitenkään possunpunaisiksi.
« Viimeksi muokattu: 07.07.07 - klo:17:36 kirjoittanut MinnieMouse »

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #332 : 11.07.07 - klo:23:29 »
Käytössäni on ollut 1½ vuotta No 7 irtopuuteri Translucid. Nyt se ei enää riitä hillitsemään nenän rasvaisuutta. Onko Rimmelin, Anytimen tms halpismerkkien kivipuuterista miksikään? En jaksaisi investoida monia kymppejä yhden nennän takia.. :P

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #333 : 12.07.07 - klo:00:01 »
^Mulla oli Rimmelin puuteri käytössä olikossenyt toissakesänä, ja mielestäni se oli aika kiristelevä eli sopii varmastikin hyvin kiiltoa hillitsemään, itselläni ei siis ole juurikaan rasvoittuva iho. Jos ei toimi niin ei ole kovin kallis hutiostos ainakaan  :)

Varis

• Vieras
« Vastaus #334 : 12.07.07 - klo:00:34 »
Mulla on tuo Rimmelin kivipuuteri ja ihan kelpoa tavaraa se on ollut. Olen käyttänyt tuotetta useamman vuoden ja vaalein sävy on juuri sopiva talvisellekin iholle. Ihan mukavasti tuo hieman peittää ja tasoittaa ihoa ja hetken hillitsee kiiltelyäkin. Käytän puuteria usein pelkältää kosteusvoiteen päälle, mulla ei mikää puuteri pidä kasvoja mattana pitkään, mutta nykyään älyän olla jo pyrkimättäkin täysmattaan.

Poissa Jonsu

• Tukkaguru
« Vastaus #335 : 13.08.07 - klo:13:59 »
Levitättekö Diorin irtopuuteria sillä sudilla mikä tulee pakkauksessa vai jollain muulla?

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #336 : 13.08.07 - klo:14:42 »
Mulla on tuota Cliniquea ja mun mielestä se suti on siinä ihan uskomattoman huono,eli levittelen irtopuuterin aina samettisella vipalla.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Viivi

• HAIRahtanut
« Vastaus #337 : 14.08.07 - klo:23:32 »
Levitättekö Diorin irtopuuteria sillä sudilla mikä tulee pakkauksessa vai jollain muulla?

Minä ainakin levitän Diorin puuterin sillä pakkauksen omalla leveällä siveltimellä. Alkuun se tuntui todella vieraalta kapistukselta, mutta nykyään tykkään siitä ihan mielettömästi. Minä teen niin, että ensin otan sutiin tarvittavan määrän puuteria, jonka sitten painelen kasvoille aloittaen t-alueesta. Tämän jälkeen tasoittelen puuterin kasvoille tasaisesti joka puolelle sudilla "huiskien". Diorin sivuilta löytyy hyvä video, jossa opastetaan tuon puuterin levitys.

Mulla on tuota Cliniquea ja mun mielestä se suti on siinä ihan uskomattoman huono,eli levittelen irtopuuterin aina samettisella vipalla.

Komppaan, tuo Cliniquen suti on kamalan karkea ja veltto hirvitys.
Hiukset: 1cMii, pitkät ja kevyesti latvoista kerrostetut. Väri: tummanvaaleat+paljon kirkkaan vaaleita raitoja.

Poissa Mitlu

• Hiushörhö
« Vastaus #338 : 19.08.07 - klo:17:56 »
Itse rakastan Cliniquen Blended Face Powderia sävyssä Transparency 2. Olen käyttänyt Lancomea, Guerlainia, jotain Lumenea, No 7:aa (mikä oli myös ihan ok) jne jne, mutta aina palaan tähän Cliniqueen ja käytän sitä myös ilman meikkivoidetta painellen kosteusvoiteen päälle. Sävy on jotenkin niin hyvä, ettei paremmasta väliä! ;D On juuri sopivan vaaleanpunertavan kylmä ja vaalea ja matta ilman, että siitä tulisi mikään possumaski, pikemminkin jotenkin kuulas, vaikka puuteri ei ole mikään kuultopuuteri. Sopii oudon hyvin esim Shiseidon I20-meikkisävyn kanssa.

Sudilla ei tee tosiaan kyllä mitään eli käytän jotain vanhaa Guerlainin vippaa, ja se siivilä on ihan liian iso ts. puolet puuterista on siivilän väärällä puolella, mutta koska puuteri itsessään on niin loistavaa, niin toinen purkki on jo ostoslistalla. Tai siis kolmas, mutta ostan varastoon, vaikka vanhaakin on vielä jäljellä.  ::)
Punertavan ruskeaksi värjätyt, olkapäille ulottuvat hyväkuntoiset hiukset, iho vaalea ja kylmän sävyinen, pintakuiva ja herkästi ärsyyntyvä. Silmät perinteisen harmaat, väri vaihtelee hieman valaistuksen mukaan. Suosikkituotteet vaihtelevat, HQt aina etsinnässä...

Poissa Lorena

• HAIRahtanut
« Vastaus #339 : 19.09.07 - klo:08:44 »
Rikoin vähän aikaa sitten puuterini palasiksi ja ostin pikapikaa tilalle Anytimen kivipuuterin vaaleimman sävyn. Ajattelin, ettei puutereilla nyt niin paljon eroja voi olla ja hinta oli niiin halpa... Tuote on kamala. Tekee todellakin ihosta vaaleanpunaisen, loputuloksesta tulee epätasaisainen eikä peitä kiiltoakaan kunnolla. Juuri käytön jälkeen naama on ihan jauhoisen näköinen ja puolen tunnin päästä se taas kiiltää!

Nyt olisi hakusessa kunnon puuteri. Lancomen Matte Finish powder kiinnostaa ja Cliniquen joku kivipuuteri. Oman ihoni on kalpea, mutta en osaa sanoa onko tämä puna- vai keltapohjainen. Haluan sävyn joka on hyvin neutraali ja vaalea, eli en halua vaaleanpunaista possu-efektiä. Vaikka ihoni pintakuiva onkin, se rasvoittuu paljon eli pitoakin puuterissa tulisi olla. Huomenna menen tutkimaan kaupan valikoimaa :)

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #340 : 15.11.07 - klo:16:44 »
Kuivattaako Cliniquen irtopuuteri teillä? Mietin vaan kun siinä on kaoliinia, niin kannattaako todella pintakuiva-ihoisen sitä ostaa?

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
« Vastaus #341 : 15.11.07 - klo:16:49 »
^ En ole huomannut, mulla on tosin posket kaikista kuivimmat osat kasvoissa ja niihin en puuteria laita, ainoastaan t-alueelle.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #342 : 16.11.07 - klo:15:39 »
^ Mä oon käyttänyt kaksi purkkia Cliniquen 08-sävyä (Transparency neutral) ja minusta se on juuri täydellinen sävy tavalliselle vaaleihoiselle. En ole mikään lumikki-ihoinen, mutta vaalea keltasävyinen kuitenkin. Tuo sävy ei ole siis yhtään keltainen eikä punainen, vaan juuri oikean neutraali. Kannattaa tsekata!
Tämä oli minulta aivan loistobongaus tässä puuteriketjussa! Hankin yllä olevan perusteella itsekin Cliniquen Blended Face Powder sävyn 08, Tranparency neutral. Olen myös ihoni pohjasävyltä kellertävä. Aivan loistava tuote. Puuteri on ihanan kevyttä ja raikasta ikivanhan opiskeluaikoina hankitun Max Factorin jälkeen. MF lensi iloisesti roskiin enkä jäänyt yhtään kaipaamaan.

Tämä alkoi nyt kiinnostamaan kovastikin. Itselläni on kellertävä iho ja tuntuu, että kun rusketun niin oikeastaan vaan "kellastun". Ihoni on kuitenkin vaalea sävyltään. Onko tuon puuterin kanssa ollut mitään ihmeellisyyksiä pitemmässä käytössä? Oma Lumenen ikivanha irtopuuterini vetelee aivan viimeisiään, joten uusi pitäisi hankkia ja pian.
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Poissa Sanna

• Tukkaguru
« Vastaus #343 : 16.11.07 - klo:16:22 »
Ulrika, mulla ainakin tuo Cliniquen Blended Face Powder on toiminut ihan moitteettomasti, ei ole ilmennyt mitään ihmeellisyyksiä.

Niin ja en ole minäkään huomannut, että kuivattaisi.

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #344 : 17.11.07 - klo:10:09 »
Vinkkejä riittoisista puutereista otetaan vastaan! Mä olen ihan käsittämättömän nopea hinkkaamaan kivipuuterin loppuun. Keskimäärin se hupenee parissa kuukaudessa. Kokeiltuja Lumenen kaikki puuterit sekä Diorskin kivipuuteri, joka on kyllä aivan täydellistä. Kestääkö esim irtopuuteri yleensä paremmin? Toi diorin puuteri on kyllä varsin ihanaa. En käytä yleensä meikkivoidetta, ja tykkään jos puuteri on jollakin tapaa tuollaista paksun oloista ja jättää ihanan samettimaisen pinnan. Eli ehdotuksia? Puuteri, joka on väriltään vaaleaa eikä kulu hetkessä. Lumenea en varmaan nyt enää osta, koska niissä hajoaa aina rasiat. Äh..

Kummempia vaatimuksia merkin ja hinnan suhteen ei ole, muuta kun että sitä saa ihan tavarataloista. En ala tilailemaan mitään ja kyttäämään eBaytä.
« Viimeksi muokattu: 17.11.07 - klo:10:29 kirjoittanut lynx »