Kirjoittaja Aihe: Puuterit  (Luettu 148180 kertaa)

Poissa maatis

• HAIRahtanut
Vs: Puuterit
« Vastaus #345 : 17.11.07 - klo:13:24 »
Minä olen alkanut käyttää puuterina pelkkää 100% silkkipuuteria. Sopii minun iholleni täydellisesti: himmentää sopivasti, ei kuivata ja tulos kestää hyvin.

Poissa Viivi

• HAIRahtanut
« Vastaus #346 : 17.11.07 - klo:19:27 »
Kestääkö esim irtopuuteri yleensä paremmin?

Mä olen käyttänyt viime vuosina siis noita Cliniquen ja Diorin irtopuutereita ja yksi puuteri kestää mulla päivittäisessä käytössä noin 1½ vuotta. Eli aika riittoisaa tavaraa ovat  ;), suosittelen. Cliniquen Blended Face Powder jättää mun mielestä samettisemman pinnan. Diorilla saa enemmän kuultavamman ja valoa taittavan tuloksen. Molemmat on kyllä todella hyviä.
Hiukset: 1cMii, pitkät ja kevyesti latvoista kerrostetut. Väri: tummanvaaleat+paljon kirkkaan vaaleita raitoja.

Poissa Puhina

• HAIRahtanut
« Vastaus #347 : 17.11.07 - klo:19:37 »
^ Onko tuossa cliniquen puuterissa sävy 08 Neutral se ns. väritön joka käy kaikille?

Mansikkanetissä myydään noita siveltimen kanssa tai ilman, onko kokemusta tuosta siveltimestä eli kannattaako ottaa se mukaan?

Minkä niminen on tuo Diorin puuteri?

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #348 : 17.11.07 - klo:19:46 »
Mulle tuo sivellin on yhtä tyhjän kanssa. Levittelen puuterin aina mieluummin samettisella vipalla. Suti on pieni, mutta karvat tuntuvat jotenkin liian pitkiltä, jotta sillä saisi leviteltyä puuteria tasaisesti. Muuten tuo Clinique on ihan ykköstä, kolme purkkia sitä käyttelin, ennen kuin siirryin Pure Luxen puuteriin. Niistä taas Translucent Mattea ja April`s Mixiä sekoittamalla tulee tosi neutraali, mutta kuulakas sävy iholle.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Viivi

• HAIRahtanut
« Vastaus #349 : 17.11.07 - klo:19:55 »
^^ Juu, 08 Transparency Neutral on sellainen neutraali vaalea, joka sopii varmasti monelle:
http://us.strawberrynet.com/productDetail.aspx?ProdId=13315

Ja se sivellin on ihan k*kka, veltto ja karkea. Harmi, ettei tuolla mansikkalassa ole tällä hetkellä tuota 08-sävyä ilman sivellintä.

Tuo Diorin irtopuuteri on nimeltään Diorskin Loose Powder ja itselläni on käytössä sävy 601 Transparent Light
http://us.strawberrynet.com/productDetail.aspx?ProdId=36959&goChar=C

Sävy on ehkä hiemen kellertävämpi kuin tuo Cliniquen.

« Viimeksi muokattu: 17.11.07 - klo:22:30 kirjoittanut Viivi »
Hiukset: 1cMii, pitkät ja kevyesti latvoista kerrostetut. Väri: tummanvaaleat+paljon kirkkaan vaaleita raitoja.

Poissa Puhina

• HAIRahtanut
« Vastaus #350 : 17.11.07 - klo:21:55 »
^ Kiitoksia kovasti :)

Kiinnostaa vielä se, että ärsyttääköhän tuo helposti silmiä? Omat silmät reagoi turhan herkästi kaikkeen ja nykyinen lorealin puuteri ei taida enää sopia yhtään :/

Tapauskohtaistahan tuo tietysti on, mutta olisi kiva kuulla jos joku herkkäsilmäinen saa/ei saa oierita tuosta.

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #351 : 02.12.07 - klo:22:43 »
Käytin monta kuukautta Rimmelin irtopuuteria (vanhassa rasiassa) tyytyväisenä, kunnes yhtäkkiä vasta eräänä päivänä hyvässä valaistuksessa tajusin sen sisältävän kevyen hohteen. En ollut huomannut tuota hohdetta yhtään, muistelin vaan kun tuon otin uudelleen käyttöön että ihan kun olisin jättänyt hohteen vuoksi käyttämättä mutta en nähnyt sitten mitään hohdetta ihollani. Noh, en kyllä osta enää uudelleen jos uudemmassakin versiossa on edelleen tuo hohde.
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa Jessie

• Tukkaguru
« Vastaus #352 : 02.12.07 - klo:22:57 »
Vinkkejä riittoisista puutereista otetaan vastaan! Mä olen ihan käsittämättömän nopea hinkkaamaan kivipuuterin loppuun. Keskimäärin se hupenee parissa kuukaudessa. Kokeiltuja Lumenen kaikki puuterit sekä Diorskin kivipuuteri, joka on kyllä aivan täydellistä.

Vastaan tähän, koska IMO lähes kaikki Lumenen kivi-ja meikkipuuterit ovat olleet mulle hutiostoksia mitättömän pigmenttimääränsä takia, irtopuuteri puolestaan ok (mutta sitä käytin viimeksi vuosia vuosia sitten).

Itse ostin hiljattain Isadoran Mineral-kivipuuterin ja tykkään kyllä kirkkaasti enemmän kuin Lumenen puutereista. Pigmenttiä on selvästi enemmän, tuote levittyy helposti ja lopputuloksesta ei ole vaikea saada hyvännäköistä, rasian laadusta ei taas ole mitään mielikuvaa.

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #353 : 14.12.07 - klo:20:40 »
Multa piste YSL:n Semiloose Powderille. Tosi hyvä koostumus. Tykkään siitä, että puuterilla on vähän enemmän pigmenttiä, sillä en käytä meikkivoidetta. Tolla tulee semmoinen samettisen oloinen iho, ja väri tasoittuu ihan kivasti. Se 1-sävy on lähes valkoinen ja tosiaankin sopii kalkkilaivan kapteenille mitä parhaiten. En tiedä onko toi rasia nyt mikään maailman kätsyin, mutta sitä on ihan hauska raastaa sillä raastimella :P Nyt toi on muuten s-etukorttitarjouksena Sokkarilla 35 euroa.
« Viimeksi muokattu: 14.12.07 - klo:21:36 kirjoittanut lynx »

Poissa Sheppa

• Tukkaguru
« Vastaus #354 : 14.12.07 - klo:22:48 »
^Mä tyksin myös. Kävin nopeana hyödyntämässä jo tarjouksen, nyt uusi puuteri odottelee edellisen Semi-Loosen loppumista. Ja musta se rasia on siinä mielessä kätsy että uskaltaa ottaa mukaan matkalle eikä tarvitse pelätä kannen aukeamista ja puuterin leviämistä. Huono puoli on tietysti se että rasia on monta kertaa isompi kuin kivipuuterin. Mutta kun tätä irtopuuteria nyt on suunnilleen pilvin pimein (lisäksi vielä Diorin rasia jolle tulee keväällä ikää 2v, on ollut lähes päivittäisessä käytössä) niin miksi turhaan ostaa kiinteää. Sitäkin käyttäisin kuitenkin huiskulla, jolloin muuttuu tavallaan irtonaiseksi. Kiillon poistoon mulla sitä paitsi riittää paperilla painelu ja siihen vähän irtopuuteria päälle.
1b F ii.
Lemppareita Joicon k-pak -sarja, Tigi O&H ha, Brunette Goddess sh ja ha, L'Anza Hair Repair-sarja, Dry Hair Moisture treatment ja Healing Moisture Kukui Nut ha. Tukan pituus vajaa bsl. Väritys n. 10/11-tasoinen tuhkanvaalea.

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #355 : 15.12.07 - klo:10:39 »
Olen jo pari vuotta käyttänyt irtopuuteria (Lumene) meikin tekemiseen, vaikka aiemmin käytin vaan kivipuuteria (myös Lumene). Nyt on kuitenkin tullut semmoinen olo, että pitäisi palata vanhaan käytäntöön. Ensinnäkin irtopuuterin kanssa suttaaminen ärsyttää. Toisinnakin tuntuu, ettei irtopuuteria saa mun rasvaiselle iholle mitenkään niin tasaisesti, ettei naama kiiltäisi jo tunnin päästä. Taidan ostaa Lumenen uuden kivipuuterin, jonka mainostetaan sopivan myös meikin tekemiseen.

Joku muukin tässä ketjussa mainitsi epäilevänsä, että hänen rasvaiselle iholleen sopisi kivipuuteri paremmin.

Poissa Reese

• Tukkaguru
« Vastaus #356 : 30.12.07 - klo:23:19 »
Itse en kivipuuteria käytä, mutta ystävälleni pitäisi löytää hyvä vaaleasävyinen hänen lempipuuterinsa tilalle (valmistus lopetettu). En osannut itse suositella mitään, mutta tiesin heti mistä tulla kysymään ;) Eli millä merkillä on hyvä kivipuuteri? Hinnalla sinänsä ei väliä, mutta Suomesta pitäisi kuulemma saada hankittua ilman tilailuja.
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #357 : 01.01.08 - klo:15:31 »
Mä ainakin olen tykännyt ihan Rimmelin kivipuuterista. Peittää ja tasoittaa juuri sopivasti ja hillitsee hyvin kiiltoa. Olen käyttänyt tuota parisen vuotta. Hintakin on vain noin 5 euroa. Niistä sävyistä en kyllä oikeen osaa sanoa.. :/
3b F ii

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #358 : 01.01.08 - klo:15:41 »
Niitä Lumenen uusia puutereita olen kuullut kehuttavan. Siis se mineraalisarjan kivipuuteri.. Kiinnostais itseänikin, mutta en taida ostaa kun oon tosi huono käyttämään kivipuuteria. Irtopuuteria meikatessa ja en sit päivän mittaan muista lisäillä mitään :P Puuteripaperit oon todennu hyviksi.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Supsutin

• Haiven
  • *
« Vastaus #359 : 02.01.08 - klo:08:36 »
Puutereista parhain on mielestäni Everyday mineralsin irtopuuteri :) itse käytin viime vuodenpuolella sitä, mutta harmikseni pääsi loppumaan ja se loppuu aina huonoon aikaan. : P Markettituotteista Lumenen Skin Couture kivipuuteri on hyvää ja kiinnittää meikkivoiteen hyvin. Sävyjäkin on aivan mielettömästi ja kaikille varmasti loytyy oma sävy.Ainoa miinus puuterissa on sen mukana tuleva vippa, jolla tulee aina liikaa ja iho rupeaa näyttämään hassusti "karvaiselta" . Eli iholle tulee aivan liian paksu kerros sitä. :) Itselläni on sävy 0 Whisperin - Kuiskaan - Translucent.
"Mustikat ovat hyviä koska niissä on sisällä hilloa!"