Kirjoittaja Aihe: Puuterit  (Luettu 142742 kertaa)

Poissa Seitti_

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Puuterit
« Vastaus #375 : 10.07.08 - klo:14:44 »
Maybellinen dream matte kivipuuteri on ollut minulla kovassa käytössä. Tykkään siitä sen vuoksi että se ei käytännössä jätä sellaista näkyvää puuterimaista vaikutelmaa iholle. Se tasoittaa loistavasti ihon sävyä ja pitää meikin paikallaan hyvin. Tätä ei myöskään tarvitse päivän aika lisäillä useasti, sillä se pitää jotenkin ihmeessä jopa minun ihoni kiillottomana.

Alkuun kyllä kieltämättä meinasi mennä hermot kun tuntui että nuo "paketin" luukut aukesivat ihan kummallisesti. Mutta se on vain tottumis kysymys :S  sinänsä ihan kätevää että vippa säilytetään eri lokerossa. Hyvä hinta-laatu suhde.
« Viimeksi muokattu: 10.07.08 - klo:14:47 kirjoittanut Seitti_ »

Poissa grizzie

• Tukkaguru
« Vastaus #376 : 12.08.08 - klo:19:56 »
Osaisko teistä kukaan suositella hyvää kivipuuteria meikin korjailuun ja lievän kiillon poistamiseen? Ihoni on todella pintakuiva, joten kuivattava puuteri ei saisi olla, mielummin kostetuttava, jos semmoisia löytyy. Hinta mieluiten edullinen kuin kallis, mutta jos mansikkalasta lähtisi kohtuuhinnalla joku selektiivinen, niin sekin kelpaa ;) On itsellä niin kovin vähän kokemuksia kivipuutereista, joten toivon, että teiltä joltain löytyy vinkkejä. :)
Happiness is the highest form of health.

http://myrsel.tumblr.com/

Poissa Helleka

• HAIRahtanut
« Vastaus #377 : 12.08.08 - klo:20:49 »
^Mulla olisi kolmekin ehdotusta.
Tämä Lancomen puuteri on yhden kuivaihoisen  tuttavani mielestä parasta ikinä:
http://us.strawberrynet.com/productDetail.aspx?ProdId=80724&goChar=L
Ja tietenkään tuosta ei kuvaa voinut olla...  ::)

Jos iho on tarpeeksi vaalea, niin tämä Givenchyn puuteri voisi toimia:
http://us.strawberrynet.com/productDetail.aspx?ProdId=45868&goChar=G
Käytin käytännössä katsoen joka päivä ja kului nopeasti loppuun. Voisin ostaa uuden.

Ja tällä Paula Dorfin puuterilla mulle on tehty testimeikki:
http://us.strawberrynet.com/productDetail.aspx?ProdId=51091&goChar=P
En ostanut, kun tuo Givenchy oli silloin käytössä enkä tarvinnut toista. Lopputulos oli kuitenkin hyvä, ei liian paksu tai jauhomainen.
"I think I am, therefore, I am. I think."

Poissa grizzie

• Tukkaguru
« Vastaus #378 : 12.08.08 - klo:23:38 »
^ Suuren suuri kiitos! Tuo Givenchy alkoi kyllä nyt houkuttelemaan oikein toden teolla :P Ja hintakaan ei ole kovin paha. Epäilen vaan, että tuo vaalein olisi aivan liian vaalea minulle. En ole kovin tumma mutten mikään kalkkilaivan kapteenikaan. Käytän esimerkiksi Lancomen meikkivoiteista sävyä 01, mutta nekään ei ole mitään vaaleista vaaleimpia.  Mitä eroa on oikein sävyllä 01 ja 02? Kuinka vaikeaa aina onkin tämä oikean sävyn valinta, kun ei edes pääse testailemaan. (Meilläpäin ei taida olla Givenchya tarjolla yhtään missään. :-\)
Happiness is the highest form of health.

http://myrsel.tumblr.com/

Poissa Seela

• HAIRahtanut
« Vastaus #379 : 13.08.08 - klo:14:20 »
Oh la laa ! Mulla on mennyt nuo Givenchyn prismapuuterit täysin ohi joten iso kiitos tästä Hellekalle  :) Tekisi mieli tilata useampikin sävy mutta ostokoriin löysi tiensä saman tien Chic White -versio. Erinomaista että mukana tulee kunnon suti.

Itsekin pähkäilin hetken sävyä ja vaikka olen menossa kohta ruskettumaan pariksi viikoksi niin se on kuitenkin niin pieni hetki vuodessa että vaalein sävy lienee järkevin. Pohjameikki kuitenkin aina tummuu vähän päivän mittaan niin vaaleahko puuteri sopii meikin korjailuun hyvin. Noista on yksi sävy lähes valkoinen mutta kolme muuta hyviä kun taas seuraavassa vaihtoehdossa on vain lähes se vaalein itselleni käyttökelpoisen näköinen. Tummempia voisi tosin käyttää poskipunana tai varjostuksiin mutta jos nyt malttaisi testaisi ensin rauhassa tämän...
On silkkaa ajan ja sielunvoimien tuhlausta kuvitella, mihin kykenisi, jos asiat olisivat toisin.

Ne eivät ole toisin.

Poissa Helleka

• HAIRahtanut
« Vastaus #380 : 13.08.08 - klo:16:31 »
^ja ^^ Linkittämäni Givenchy-puuteri ei tehnyt mielestäni ihoa mitenkään valkoiseksi (käytin tosin talvella), vaan sulautui ihon sävyyn mukavasti. Niistä värinapeista vain yksi on valkoinen, ja muut beigen ja persikan säyjä, joten sivellintä pyörittelemällä saa tasaisesti väriä koko rasiasta. Grizzien käyttämästä meikkivoiteesta ei valitettavasti ole kokemusta, joten en uskalla oikein arvioida olisiko passeli. Givenchyä kun ei Suomessa enää myydä niin lähin paikka, jossa näkee livenä, olisi varmaan Tallinnan Kaubamaja.

Sen verran vielä, että lopputulos ei ole mielestäni matta, vaan enemmänkin kuulas. Ja mukana tuleva sivellin voi sitten osoittautua pieneksi pettymykseksi. Ei sentään "suoraan roskiin" -suti ollut, kyllä sillä töissä paikkaili meikkiä ihan sulavasti. Kotona kuitenkin käytin kunnon puuterisivellintä.

Se pastellinsävyinen 01-versio itse asiassa kiinnostaisi, vaikka tiedänkin tuon 02-sävyn toimivan.  :P  Minulla on käytössä yksi Physician's Formulan monivärinen puuteri, ja sitten Guerlainin monivärisiä puuterikuulia, eikä niistä mitään sateenkariefektiä iholle tule. 04-sävy ei varmaan keltapohjaiselle iholle käy, vaikka nätti vaaleanpunainen onkin.
"I think I am, therefore, I am. I think."

Poissa MinnieMouse

• Tukkaguru
« Vastaus #381 : 20.08.08 - klo:09:46 »
Mitä irtopuuteria kalpeanaamaiset juurekset käyttävät? Shiseidon irtopuuteri vetelee viimeisiään ja oli kempparistakin loppunut. YSL:n jätän tuoksun takia suosiolla testaamatta.

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #382 : 20.08.08 - klo:10:19 »
Jos on todella kalpea ja tahtoo kokeilla jotain halvempaa niin Lumenen Natural Code linjan puuterin sävy 10 on kyllä jo todella vaalea. Mielestäni tuossa on loistava hinnan ja laadun suhde.
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #383 : 20.08.08 - klo:10:35 »
Ohoh, minulta taas meni ohi tuo sana irtopuuteri:-[ Ei siis tosiaan ole irtopuuteria tuossa sarjassa. Mutta vaaleille silti suosituksena sarjan kivipuuteri sävy 10. :)
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa armi

• Tukkaguru
« Vastaus #384 : 20.08.08 - klo:11:33 »
Mulla on tällä hetkellä irtopuuterina Diorskin Poudre Libre, sävy 001 (Transparent Light). Ollut ok-hyvä melko vaalealle iholleni, vaikken sitä ihan valkoisinta porukkaa edustakaan. :)
Tuon loppuessa aion kyllä testailla jotain uutta, koska mielestäni jo tuolla Diorin hinnalla pitäisi saada parempaa. Ei mitenkään erityisen huono, mutta mitään erityisen hyvääkään en tästä keksi. Tai, no, nätti pakkaus :D Koostumukseltaan haluaisin jotain vielä kevyempää.
Jäi kutkuttelemaan aiemmin mainittu "pyöritettävä" YSL, kuulostaa tosi kätevältä.
So it goes.

Poissa MinnieMouse

• Tukkaguru
« Vastaus #385 : 20.08.08 - klo:12:27 »
Stationery: Tykkäätkö enemmän Lumenen "peruspuuterista" (sininen rasia) vai Natural Coden puuterista?

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #386 : 20.08.08 - klo:16:24 »
MinnieMouse: olen jo pitkään käyttänyt irtopuuterina pelkkää 100% silkkipuuteria. Olen ollut älyttömän tyytyväinen. Sen väri on sellaista valkoista, ehkä vähän vaalean harmahtavaa, mutta läpikuultavaa, eli ei anna kasvoille oikeastaan mitään väriä. Ei ole peittävä, mutta himmentää hillitysti ja pysyy mielestäni hyvin. Silkkipuuteria saa monestakin nettikaupasta, muunmuassa monista mineraalimeikkipuljuista. Usein käytän iholla kosteusvoiteen lisäksi pelkkää silkkipuuteria vain ja silläkin saa siistin arki-ihon (ainakin nyt kun ihoni on hyvässä kunnossa). Silkkipuuterin en ole huomannut myöskään tukkivan ihoani ollenkaan.

Poissa sanmarinne

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #387 : 20.08.08 - klo:16:24 »
Jäi kutkuttelemaan aiemmin mainittu "pyöritettävä" YSL, kuulostaa tosi kätevältä.
Tuo YSL semi loose powder on oikeasti kätevä ja hyvä ja tietenkin kultaista purkkia on kiva katsella. Mukaanotettavaksi tämä on periaatteessa hyvä kun jauhetta ei lentele, mutta kätevästä matkakoosta tämä on kaukana.

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #388 : 20.08.08 - klo:16:26 »
MinnieMouse: olen jo pitkään käyttänyt irtopuuterina pelkkää 100% silkkipuuteria. Olen ollut älyttömän tyytyväinen. Sen väri on sellaista valkoista, ehkä vähän vaalean harmahtavaa, mutta läpikuultavaa, eli ei anna kasvoille oikeastaan mitään väriä. Ei ole peittävä, mutta himmentää hillitysti ja pysyy mielestäni hyvin. Silkkipuuteria saa monestakin nettikaupasta, muunmuassa monista mineraalimeikkipuljuista. Usein käytän iholla kosteusvoiteen lisäksi pelkkää silkkipuuteria vain ja silläkin saa siistin arki-ihon (ainakin nyt kun ihoni on hyvässä kunnossa). Silkkipuuterin en ole huomannut myöskään tukkivan ihoani ollenkaan.

Silkkipuuteria on myynnissä myös pienessä tuoksukaupassa  ;)

Poissa MinnieMouse

• Tukkaguru
« Vastaus #389 : 20.08.08 - klo:17:47 »
Kiitos! Eipä ollut edes pahanhintaista tuo silkkipuuteri. Eihän siinä kuitenkaan ole mitään tuoksua?