Kirjoittaja Aihe: Puuterit  (Luettu 144806 kertaa)

Poissa Herya

• Tukkaguru
Vs: Puuterit
« Vastaus #390 : 20.08.08 - klo:21:58 »
^Ei tuoksu miltään. Ihan puhdasta 100% silkkiä on tuo pienen tuoksukaupan silkkipuuteri  :)

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #391 : 20.08.08 - klo:23:08 »
Stationery: Tykkäätkö enemmän Lumenen "peruspuuterista" (sininen rasia) vai Natural Coden puuterista?

Minä en itseasiassa osaa sanoa kumpi olisi parempi laadultaan, mielestäni toimivat iholla yhtä hyvin. NC:stä vaan löytyy sävyjä paremmin. Yhtä luonnollisilta näyttävät iholla kumpikin.
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa Liisu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #392 : 26.08.08 - klo:12:46 »
Onko kokemuksia tuosta Diorin uudemmasta irtopuuterista Matte Luminous Hydrating tais olla
nimeltään ? Lupaa 6 tuntia kestävyyttä  :-\
Mulla on se vanhempi Poudre Libre ja minun rasvanaamalla se kyllä alkaa kiiltelemään aika pian.
Muitakin suosituksia otetaan vastaan.

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
« Vastaus #393 : 26.08.08 - klo:19:16 »
Stationery: Tykkäätkö enemmän Lumenen "peruspuuterista" (sininen rasia) vai Natural Coden puuterista?

Minä en itseasiassa osaa sanoa kumpi olisi parempi laadultaan, mielestäni toimivat iholla yhtä hyvin. NC:stä vaan löytyy sävyjä paremmin. Yhtä luonnollisilta näyttävät iholla kumpikin.

Nyt osaan kommentoida paremmin kun olen ajatuksen kanssa vertaillut ja mielestäni NC on kyllä parempi. Pitää ihon matampana ja on kevyemmän oloinen.
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa Amy

• HAIRahtanut
« Vastaus #394 : 10.10.08 - klo:13:52 »
Osaisiko Stationery tai joku muu neuvoa tuon Lumenen NC:n kivipuuterin sävyn valinnassa, menin kaupassa aivan sekaisin kun ne kaikki vaikutti ihmeen vaaleilta.

Käytän Meown pohjaa Frisky Chausie, Lololta Candy Cane ja Guerlainin Fleur de teint-meikkivoiteessa Rose Pale 210. Eli viileä vaalea mielestäni olen, en kuitenkaan ihan vitivalkoinen, joku meikkaaja sanoi joskus että iho taittaisi vähän oliiviin?

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
« Vastaus #395 : 10.10.08 - klo:22:21 »
^ Kannattaa varmaan katsella sävyjä 12 tai 13. 10 ja 11 ovat todella vaaleita ja 14 saattaa tummua iholla, vaikkei tuossa pakkauksessa kovin tumma olekaan.

Poissa Amy

• HAIRahtanut
« Vastaus #396 : 11.10.08 - klo:10:25 »
^ Miljoonasti kiitoksia, käyn tänään vielä tsekkaamassa ja ilmoittelen sitten mihin päädyin jos jollekin muullekin olisi sitten apua sävyvalinnasta. :)

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
« Vastaus #397 : 11.10.08 - klo:15:27 »
Minulla olisi sekä kyssäri että mitä nöyrimmin pyydettynä tehtävä.
Saako nykyajan kivipuuterirasioista irti sitä puuteria? Ainakaan L'Orealilla ja Maybellinellä en nähnyt sellaista. Ja minkä kokoinen teidän kivipuuterinne on jos se edes näyttää siltä että irti mahdollisesti lähtisi?

Mummolta saamani "kultainen" puuterirasia on läpimitaltaan noin 6,5cm ja tähän olisi kiva kiinnittää uusi puuteri. Rasiassa on peili ja se on ihanan vanhanaikainen, varmaan 40 vuotta vanha ja olisi kiva saada se käyttöön.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”

Poissa Sheppa

• Tukkaguru
« Vastaus #398 : 13.10.08 - klo:00:36 »
^Mulla on sama tilanne, haluaisin ottaa käyttöön vanhantavaran liikkeestä ostetun kullanvärisen ja kukkakuvioisen puuterirasian.

Pari vuotta sitten ostin IsaDoran kivipuuterin ja sain kuin sainkin sen irrotettua alustastaan (tosin meni halki, sain silti pelastettua palaset) ja laitettua kukkarasiaan. Metallinen alusta ei mahtunut kukkarasiaan joten laitoin pelkät palaset ja ne pysyivät ihan hyvin.

Muutama kuukausi sitten ostin Lumenen kivipuuterin ja yritin irrottaa sitä rasiastaan. Meinasi mennä ihan säpäleiksi, piti luovuttaa jossain vaiheessa ettei sentään koko puuteri ihan hajoa. Nyt kun Lumene loppui, ostin tilalle Natural Coden puuterin siinä toivossa että se olisi huonommin liimattu alustaansa kuin Lumene (teinivuosina käytössä olleen Anytimen puuterinappi irtosi monesti ihan itsekseen rasiasta, eli oli huonosti liimattu). Varovasti yritin taas kaivella puuteria reunoilta ties millä nuppineulalla, mattoveitsellä, hakaneulalla, mutta onnistuin saamaan aikaiseksi pienen halkeaman, ja puuteria irtosi palanen. En tiedä uskallanko enää sörkkiä tota ilman että se menee hajalle... Vai pitäiskö hajottaa varovasti rasia siitä ympäriltä. Toisaalta toi NC:n puuteri ei ole kallis, mutta silti ei tekisi mieli harjoitella kovin montaa kertaa että miten se puuteri irtoaa rasiastaan. Tossa mun ihan ekassa yrityksessä taisi olla tuuriakin mukana.

Mäkin siis otan vastaan vinkkejä! Joko puuterin irrotukseen tai jos jostain saisi ihan irrallisia täyttöpakkauspuutereita.
1b F ii.
Lemppareita Joicon k-pak -sarja, Tigi O&H ha, Brunette Goddess sh ja ha, L'Anza Hair Repair-sarja, Dry Hair Moisture treatment ja Healing Moisture Kukui Nut ha. Tukan pituus vajaa bsl. Väritys n. 10/11-tasoinen tuhkanvaalea.

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
« Vastaus #399 : 13.10.08 - klo:01:17 »
^ Kokeile puhaltaa alapuolelta föönillä, pehmittää yleensä liimaa hyvin, jolloin irtoaa paremmin.
Ja eikös monilla selektiivisillä sarjoilla ole ihan vaan noita täyttöjä myynnissä?

Poissa Tiinaliina

• Hiushörhö
« Vastaus #400 : 13.10.08 - klo:13:49 »
^ Kokeile puhaltaa alapuolelta föönillä, pehmittää yleensä liimaa hyvin, jolloin irtoaa paremmin.
Ja eikös monilla selektiivisillä sarjoilla ole ihan vaan noita täyttöjä myynnissä?

Ja ainakin luomivärinappeja irroittelevat ovat oikein HC-sulattelijoita, kynttilänliekin päälle vaan rasia niin että alkaa pohjasta pehmetä, niin lähtee helpommin liimauksista irti.

(Sarjassamme en tiedä kannattaako tätä oikeasti kokeilla, Youtubesta opittua ::)).

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #401 : 11.11.08 - klo:21:22 »
Suositelkaa rasvaiselle vaaleahkolle iholle sopivaa kivipuuteria, joka ei hajoa laukkuun, kun hieman kolahtaa. Ostin vasta Diorin puuterin ja on jo jauhemaisessa muodossa... En erityisemmin muutenkaan pitänyt koostumuksesta, kun teki liian paksun kerroksen, vaikka kuinka vähän yritti laittaa.  Toki peittoakin kaipaan, mutta enemmän kiiltoa hillitsemään ja ennen Dioria käytin Clarinsin puuteria, joka kesti kolmisen vuotta, vaikka lähes päivittäin käytinkin :o
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #402 : 10.12.08 - klo:19:17 »
En tiedä kuuluisiko minun kirjoittaa seuraava asia Rimmel-ketjuun vai tänne, mutta jos minä täältä saisin vastauksen.  :)

Olen nimittäin miettinyt ensimmäisen irtopuuterin ostoa, koska nyt on taas vaihteeksi alkanut ärsyttää ikuinen ihon kiiltely. Täysin mattaa lopputulosta en edes hae, koska pidän hohtotuotteista, mutta liika kiiltely on vain liikaa. Haluaisin jotain kevyttä vähentämään kiiltelyä ja muutenkin käyttäisin irtopuuteria vain lähinnä kasvojen keskiosaan ja poskipäille, jotta poskari levittyisi paremmin. Rimmel jäi tämän ketjun myötä mieleen, kun jotkut mainitsi siinä olevan pientä hohdetta, tosin se taidettiin kyllä koeta huonoksi. Haluaisin siis tietää kuinka hohtavaa/hileistä tuo puuteri on niin, että tuleeko sitä käytettäessä kauhea diskopallo efekti vai kiva matta hohto efekti? Vai tuleeko kumpaakaan.  :P

Poissa Minsku

• Tukkaguru
« Vastaus #403 : 10.12.08 - klo:19:38 »
^Ei siitä tule hohtoa eikä hilettä, joten diskopalloefektiä on ihan turha pelätä. Jos tosi tarkasti katsoo hyvässä valossa, niin minimaalista hohtoa voi nähdä, mutta ei tuo mitenkään näkyvästi hohda. Lähinnä vaan tekee luonnollisen lopputuloksen, ei liian mattapakkelia.

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #404 : 11.12.08 - klo:16:04 »
Mahtuuko puuterin mukana tuleva vippa YSL:n Semi Loose Powderin sisälle, sen raastimen ja peilin väliin?