Kirjoittaja Aihe: Puuterit  (Luettu 143009 kertaa)

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
Vs: Puuterit
« Vastaus #420 : 22.06.09 - klo:18:00 »
Osaako joku sanoa kauanko kiinteä puuteri kestää hyvänä? Mulla kuluu se hyvin vähän, kun käytän sitä vain korjailuun ehkä pari kertaa viikossa, jos sitäkään. Mulla on nyt nimittäin käytössä Lumenen Natural Code puuteri, vaaleimmassa sävyssä ja varastossa odottelis Morgana Mineralsin Transparent puuteri, mutta kestääkö se odottaa vuoroaan pari vuotta vai kannattaako mun lahjoittaa se kaverilleni?
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #421 : 22.06.09 - klo:18:02 »
^Kyllä puuterimaiset tuotteet kestää mun mielestä hyvänä vuosikausia kunhan eivät pääse kostumaan kosteassa säilytyspaikassa tms. Jos säilyttää huoneenlämmössä pimeässä niin varmasti pysyy hyvänä pitkään. Mulla on käytössä vuonna 2003 syksyllä ostettu kivipuuteri eikä se ole muuttunut miksikään mun mielestä, tosin tavoitteena on kyllä käyttää se loppuun tänä vuonna. :D

Mitä muuten oot tykännyt tuosta Natural Coden puuterista? Onko ihan ok peruspuuteri?

Edit. Tässä vielä tuosta säilyvyydestä:

"Kuiva puuteri on parhaiten säilyvä kosmetiikkatuote. Voit käyttää sitä huoletta vuosikausia." Lähde: http://www.vaahtokylpy.com/omatyyli/artikkeli12.shtml

« Viimeksi muokattu: 22.06.09 - klo:18:07 kirjoittanut Hunajapupu »
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #422 : 22.06.09 - klo:19:59 »
Tuo Natural Code olisi muuten hyvä, mutta kuivattaa tosi paljon ihan kesälläkin eli en enää tuon jälkeen meinaa ostaa.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #423 : 22.06.09 - klo:20:17 »
Mä oon viimeinkin löytänyt mulle sopivan puristepuuterin, joka siis on toi natural code. Lumenenkin mineraalipuristepuuteri sopii, mutta koska se on kalliimpaa niin tietty ostan sitten natural codea. Olisi kiva kokeilla muitakin merkkejä, mutta vaikeaa, koska ei saa sisältää talkkia eikä mitään öljyjä tai tukkivia aineita. Isadorallakin on puristemallisia, mutta Suomessa ei vaaleinta sävyä ei saa... ainakaan ei viimeksi kun niitä katsoin saanut  :D Joten siis jäi kokeilematta... vaikeaa noiden puuterien kanssa  :-\ Ärsyttää...
« Viimeksi muokattu: 30.06.09 - klo:16:16 kirjoittanut Fii »
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #424 : 23.06.09 - klo:00:04 »
Osaako joku sanoa kauanko kiinteä puuteri kestää hyvänä? Mulla kuluu se hyvin vähän, kun käytän sitä vain korjailuun ehkä pari kertaa viikossa, jos sitäkään. Mulla on nyt nimittäin käytössä Lumenen Natural Code puuteri, vaaleimmassa sävyssä ja varastossa odottelis Morgana Mineralsin Transparent puuteri, mutta kestääkö se odottaa vuoroaan pari vuotta vai kannattaako mun lahjoittaa se kaverilleni?

Puutereissa on yleensä merkintänä 36M, eli avattuna se kolme vuotta ja jos et heti avaa niin vielä kauemmin tietysti. :)
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa Fii

• Tukkaguru
« Vastaus #425 : 30.06.09 - klo:16:19 »
Edelliseen viestiini sen verran lisää, että olisiko kenelläkään täällä vinkkejä talkittomista puutereista. Saa olla irtopuuteriakin ja puristettua. Muutakuin siis lumene ja Natural code, joita olen kokeillut. Lähinnä tekisi mieli koittaa jotain toista merkkiä. Irtopuuterina olen käyttänyt Pure Luxea, joka toimii, mutta olisiko siihen jotain toista tilalle. Hirveästi tekisi mieli kokeilla selektiivisiäkin merkkejä, mutta taitaa mun kohdalla olla turha haave  :P
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #426 : 05.07.09 - klo:20:38 »
Mä oon luopunut kokonaan kivipuuterin käytöstä. Ihan turhaan semmoisen oon omistanut. Mulla on niin kuiva iho, että näyttää tosi pahalta, jos lisää kivipuuteria päivän aikana :-X Vaikka pistäis siveltimellä, niin silti iho kuivuu pahasti.

Tästä eteenpäin kannankin vain mukana Grimasin Creme Make-Up:ia ja sillä korjailen joskus jotain (punoittavat nenänpielet tms), jos on tarvis.

Poissa Fii

• Tukkaguru
« Vastaus #427 : 05.07.09 - klo:22:15 »
Mulla taas on sen verran rasvainen iho et muute naama kiiltää ku naantalin aurinko  ;D
-Robert McCloskey

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #428 : 10.07.09 - klo:20:40 »
Voiko kivipuuteria käyttää meikin kiinnitykseen, vai levittyykö huonosti? Mikä/mitkä olisi hyvä hienojakoinen puuteri meikin kiinnitykseen ja korjailuun, jos lopputulos saisi olla aavistuksen(!) hohtava, mutta pitäisi kuitenkin kiillon poissa? Ei saisi olla tunkkainen tai jättää jauhoista lopputulosta. Ei myöskään saisi olla kovin kuivattava. Tuoksuton tai todella miedon tuoksuinen.

Lancomen ja Diorin puuterit kiinnostavat, sekä myös Semi Loose mutta siinä taitaa olla voimakas tuoksu. Cliniqueta olette kehuneet myös mutta onko se "paksua"?
« Viimeksi muokattu: 10.07.09 - klo:21:44 kirjoittanut pinkpepper »

Poissa MinnieMouse

• Tukkaguru
« Vastaus #429 : 11.07.09 - klo:10:48 »
Jotkut ovat tällä foorumilla kehuneet Lancomen kivipuuterin tekevän parempaa jälkeä kuin saman merkin irtopuuteri. Omasta puolestani voin suositella Cliniquen irtopuuteria. Se on tuoksuton, sulautuu ihon sävyyn eikä tee jauhomaista lopputulosta. Myymälän valoissa puuterissa näkyi pientä "kimalletta" mutta tämä ei kuitenkaan näy kasvoilla. Clinique on kokeilemistani puutereista kaikista ohuin ja "silkkimäisin".

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #430 : 11.07.09 - klo:17:28 »
Käytän aika useinkin kivipuuteria meikin kiinnitykseen, se on siistimpää kuin irtojauheen kanssa. Sudin vain tavallisella isolla puuterisiveltimellä puuterin pintaa ja levitän kasvoille, toimii mielestäni aivan samoin kuin irtokin. Ainakin Lumenen ja oriflamen puuterit ovat olleet käytössä.

Käytän lähinnä mineraaleja, joten harvoin tätä tulee tehtyä, mutta normimeikkipäivinä kyllä.

Poissa Butterfly

• Tukkaguru
« Vastaus #431 : 11.07.09 - klo:17:40 »
Kuinkas hyvin YSL:n Semi-Loose sopii meikin korjailuun päivän mittaan? Entä kökkööntyykö rasvaiselle iholle tai kerääntyykö huokosiin?

Omistan nimittäin erittäin rasvaisen nassun, joka kiiltelee jo puolen tunnin päästä meikin laitosta ja huokosten koko on megaluokkaa. Meikkipohjani koostuu yleensä peiteväristä sekä meikkipuuterista. Kiinnostuin tuosta Semi-Loosesta, kun sitä ovat niin monet kehuneet ja on ilmeisesti vähän niinkuin kivi- ja irtopuuterin yhdistelmä. En kuitenkaan haluaisi ihan hukkaan laittaa rahojani, kun ei ole ihan sieltä edullisimmasta päästä..

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #432 : 12.07.09 - klo:19:56 »
^ Oma kokemukseni tuosta YSL:n Semi-Loosesta on yli kymmenen vuoden takaa, joten en muista tarkasti miten käyttäytyi, vaikka ihan hyvää olikin  mielestäni. Koostumus on myös saattanut muuttua vuosien varrella.

Itselle tuli lähinnä mieleen, että jos ihosi alkaa kiillellä noin nopeasti ja ilmeisesti joudut kiiltoa poistamaan päivän mitaan useammankin kerran niin sulle voisi olla hyvä ratkaisu puuteripaperit. Mielellään sellaiset, joissa on hyvä imuteho, mutta melko vähän puuteria (esim. Sephoran omat ovat tällaisia). Noilla saisit kiillon pois, mutta et joutuisi lisäilemään puuteria niin paljoa, joilloin voisit välttää paremmin tuon kökkööntymisen ja huokosiin kerääntymisen.

Poissa Butterfly

• Tukkaguru
« Vastaus #433 : 12.07.09 - klo:20:24 »
^ Juu, itseasiassa tilasinkin juuri testiin HQ:sta Paul & Joen blotting paperia, noissa ei tosin taida olla ollenkaan puuteria, enkä laadusta tiedä yhtään... Pitää testailla, mutta tuntuu vaan, että noita jos käyttää koko päivän, niin iholla ei ole kohta jäljellä yhtään meikkiä, pelkkää punotusta ja kiiltoa vain ;D

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #434 : 12.07.09 - klo:20:32 »
^ Riippuu varmaan vähän tuotteista, joita on käyttänyt pohjana, mutta mulla tuntuu pysyvän kohtuu hyvin juuri tuollainen meikkivoidepuuteri + peiteaine -yhdistelmä, kun varovasti vaan painelee kasvoja tuollaisella paperilla, eikä hankaa/vedä yhtään.