Kirjoittaja Aihe: Puuterit  (Luettu 142744 kertaa)

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
Vs: Puuterit
« Vastaus #450 : 22.07.09 - klo:18:49 »
Ostin Diorin irtopuuterin, sen keskimmäisen sävyn, oliko se nyt 002 vai 200 . Kädelle kokeiltuna tuntui todella kevyeltä ja silkkiseltä. Pyyhkäisin kättä ja tuntui että kaikki lähti todella helposti pois  ??? Toivottavasti kasvoilla sentään pysyy hyvin?

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #451 : 27.07.09 - klo:08:36 »
Haussa olisi mahdollisimman pieni, litteä, tyylikäs, laadukas, kätevä jne. irtopuuterirasia. Tykkään nykyisestä Lancomen irtopuuterista, mutta sen rasia on mahdollisimman epäkäytännöllinen mukana kannettavaksi. Löysin tästä ketjusta vinkin, että Lily Lolo myy pelkkiä rasioitakin, mutta sen postikulut näyttivät melko kohtuuttomilta. Onko tuo rasia tosi hyvä? Olisiko jollain toisella merkillä pelkkiä rasioita? Tai jollain merkillä irtopuutereita tosi pienissä pakkauksissa?

Mulla on tuo Lily Lolon irtopuuterirasia. Olen siihen todella tyytyväinen. Kallishan tuo tietysti on. Katsoin että aiemmin Morgana Minerals myi tuota samaa rasiaa puolet halvemmalla, mutta nyt kun kävin katsomassa sivuilta niin tuote on hävinnyt heidän valikoimastaan. Kannattaa vielä ehkä vilkaista Coastal Scentsiltä?
Edit: Eipä näkynyt sielläkään eli ilmeisesti tätä rasiaa ei ole tällä hetkellä myynnissä muualla kuin Lily Lololla...

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #452 : 27.07.09 - klo:17:52 »
Miulle on jostain eksynyt Stargazerin valkoinen puuteri (taisin penkkareita varten ostaa aikanaan), ja olisi ihan unelmakamaa jos olisi väritöntä. Todella silkkisen tuntuista ja pysyi muistaakseni hyvin, mutta kun... ::) Näinköhän tuota saisi jostakin muunsävyisenä...
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #453 : 31.07.09 - klo:22:13 »
Yhden kokeilun perusteella tykkään Diorin irtopuuterista. Naama pysyi pitkään nättinä, ja puuteri on ihanan kevyen oloista. Levitin sen puuterisiveltimellä tosin, että en tiedä johtuuko sitten siitä se keveyden tunne. Täytyy jatkaa testailuja, mutta vaikuttaa kyllä hintansa arvoiselta.

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #454 : 02.08.09 - klo:13:21 »
Kiitos Grimasin väritöntä irtopuuteria suositelleille! Pitää niin hyvin mattana kuin tämmöisen rasvanaaman nyt voi pitää. Ja on oikeastikin kasvoilla ihan väritöntä, vaikka purkissa näyttää valkoiselta. Mäkään en kyllä ehkä suosittelisi kovin kuivaihoisille.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #455 : 03.08.09 - klo:10:51 »
Mä käytin pitkään tuota Grimasin puuteria. Siinähän ei ole muuta kuin talkkia ja kaoliinia. Tuo kaoliini alkoi vähän epäilyttämään, joten vaihdoin MACin Blot Powderiin. Blot Powder pitää rasvaisuuden kurissa hyvin, mutta tuntuu toisaalta vähän liiankin kuivattavalta!  :-\
Viime aikoina olen siirtynyt vanhanaikaiseen riisipuuteriin (TKB Tradingilta) joka tuntuu hoitavan homman myös ihan älyttömän hyvin eikä kuivata ihoa yhtään. Suosittelen!

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #456 : 13.08.09 - klo:17:47 »
Mulla hajos Lumenen mineraalipuuteri vessan lattialle ja kumpaa suosittelisitte näin meikinkorjailuun päivän mittaan ja kumpi pitää ihon pitempään mattaisena Rimmelin Stay Matte vai Natural Code:n puuteri?
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #457 : 13.08.09 - klo:18:39 »
Mä käytin pitkään tuota Grimasin puuteria. Siinähän ei ole muuta kuin talkkia ja kaoliinia.

Ilmeisesti puhutaan eri puuterista, koska tuossa mun ei ole kaoliinia. Nimeltään tuo on Transparent Powder ja inci on tällainen:

Talc, Magnesium carbonate, Zinc laurate, Calcium carbonate, Phenoxyethanol, Isoprobylparaben, Isobutylparaben, Butylparaben.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #458 : 14.08.09 - klo:08:01 »
Ok, sitten tosiaan on kyseessä eri tuote. Mulla oli sellainen jossa oli talkkia ja kaoliinia pelkästään. Siitä on jo vuosia kun kyseisen puuterin ostin, joten voihan se olla että tuotteen koostumusta sittemmin on muutettu. Muistelen kylläkin että tuotteen nimi olisi ollut sama.

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #459 : 15.08.09 - klo:09:30 »
Mä tässä hieman hidasälyisenä hoksasin, että nc puuteri levittyy paljon nätimmin siveltimellä kuin sillä mukana tulevalla vipalla. Yleensä en jaksa raahata sivellintä mukana, mutta nyt löysin itseltäni sellaisen tarkoitukseen sopivan pienen siveltimen, jolla voi tuota naamaansa menossakin sutia  ;D
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa poni

• Haiven
  • *
« Vastaus #460 : 15.08.09 - klo:23:13 »
Musta tuntuu joskus, että olen varmaan maailman ainoa ihminen, jolla ei toimi minkäänlaiset siveltimet puuterin levityksessä. Saan niillä ihan nätin pinnan aikaan vähäksi aikaa, mutta tunnin päästä tilanne on jo ihan toinen. Mulla on niin rasvoittuva iho, että jos en "yhdistä" puuteria meikkipohjaan vipalla painelemalla, mistään puuterista ei ole iloa. Mun iho pysyy puuterisen tuntuisena ehkä puolesta tunnista tuntiin, ja sen jälkeen iho alkaa näyttää ihan luonnolliselta ja kuulaalta. Ja pysyy sellaisena koko päivän. Olen tykännyt kaikkein eniten silicapuutereista, käytin ensin yhden purkin Makeup Foreverin HD-puuteria ja ostin sitten suosiolla Coastal Scentsiltä vastaavaa, ja se on ihan yhtä hyvää, tolkuttomasti halvempaa vaan. Se on niin loistokamaa mulle, etten varmasti ikinä enää vaihda normipuuteriin.

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #461 : 15.08.09 - klo:23:18 »
poni, et ole ainoa. Mie olen tullut tuohon ihan samaan tulokseen, siveltimillä en vaan tee mitään. Johtuu kenties siitä etten ihan osaa, mutta joka tapauksessa viihdyn vipan kanssa parhaiten :) Ja sama ilmiö myös tuossa mitä sanoit, että iho pysyy puuterisen tuntuisena ehkä tunnin ja alkaa sen jälkeen näyttää luonnolliselta, ja ennen kaikkea pysyy sellaisena koko päivän. Olen pohtinut monesti olenko yksin tämän "omituisuuden" kanssa :D Itselläni ei enää mikään hirvittävän rasvoittuva iho ole, mutta jonkin verran kuitenkin.
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #462 : 16.08.09 - klo:09:55 »
Poni, käytätkö siis ihan puhdasta silica-puuteria?

Mullakin on tosi rasvoittuva iho ja tykkäsin kyllä kovasti siitä miltä silica tuntui iholla, mutta se ei tuntunut pitävän ihoa kiillottomana tarpeeksi pitkään mun tarpeisiin nähden.
Mulla toimii oikeastaan vain MAC:in Blot Powder tai puhdas riisipuuteri. Näillä mun naama ei kiillä. Kaikki muut päästää rasvan läpi jossain vaiheessa päivää.  :-[

Poissa Butterfly

• Tukkaguru
« Vastaus #463 : 16.08.09 - klo:10:23 »
^ Osaatko sanoa noista MACin Blot Powder sävyistä? Katsoin MACin sivuilta, että se vaalein sävy näytti melkein valkealta, mutta onkohan noin luonnossa? Itselläni on todella vaalea ja hemmetin rasvainen iho, tekisi mieli kokeilla tuota puuteria.

Poissa poni

• Haiven
  • *
« Vastaus #464 : 16.08.09 - klo:12:33 »
Ainokainen, joo käytän ihan puhdasta silica-puuteria. Mulla se toimii huppuhyvin, sensijaan blotpowder ei toiminut mulla. Se tuntui mun iholla toimivan melkein yhtä huonosti, kuin ihan peruspuuteri. Riisipuuteria en ole koskaan kokeillut, täytyy ehkä ihan mielenkiinnosta joskus testata.

Mun ihon rasvoittuvuusongelma tuntui ratkeavan ihan yhdessä yössä, kun löysin silica-puuterin. Mutta salaisuus on mun ihon kannalta ainakin siinä, että sitä käyttää ihan pikkuriikkisen määrän ja painelee vipalla huolellisesti ihoon.